abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80893292
idd als ING niet teveel wegzakt maandag / dinsdag mooi kopen
Winners never quit,quitters never win
pi_80894118
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 01:29 schreef stefan_s het volgende:
idd als ING niet teveel wegzakt maandag / dinsdag mooi kopen
ING heeft een groot aandeel in portugal / griekenland. Succes
pi_80894249
zat er kort in toen ze 6% in de min stonden, vlak voor de close stonden ze 1,5% in de plus :p,
& het feit dat ze vol in griekenland zitten maakt niet uit hoor, ik denk dat dit meer ten koste gaat voor de lange termijn en niet mijn beleggingshorizon ( minder dan een maand ) ik koop gewoon alles wat los en vast zit als de aandelen underpreformen
pi_80895465
Er werd bericht van een 'te overzien risico' mbt tot die Griekse belangen van ING.
  zaterdag 1 mei 2010 @ 09:38:11 #230
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80895736
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 02:56 schreef stefan_s het volgende:
zat er kort in toen ze 6% in de min stonden, vlak voor de close stonden ze 1,5% in de plus :p,
& het feit dat ze vol in griekenland zitten maakt niet uit hoor, ik denk dat dit meer ten koste gaat voor de lange termijn en niet mijn beleggingshorizon ( minder dan een maand ) ik koop gewoon alles wat los en vast zit als de aandelen underpreformen
Als financials (waar dan ook) er vol van langs krijgen is dat geen underperformance hoor? Het enige wat je probeert te exploiteren is de volatiliteit in de financiele aandelen.

En dat werkt lang niet altijd, zie alleen al GS wat gisteren weer een afstraffing van jewelste kreeg.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_80896326
De financials gaan deze week ook rake klappen krijgen, aangezien de correctie er aan zit te komen zou ik nog even wachten met financials oppikken. Fraudezaak tegen Goldman Sachs, zal ook andere financials naar beneden trekken, je weet nooit hoe groot de beerput is en welke andere financials nog schade gaan lopen of meegedaan hebben met GS.

Daarbij hebben veel banken exposure in landen als Griekenland, Portugal, Spanje etc. Als hun investeringen / pakketjes die ze hebben uitstaan in die landen straks gedegradeerd worden naar junkstatus dan is het hek van de dam.

Sell in may, and go away is dan ook het devies. Deze keer gaat dit devies op mijns inziens.
pi_80897459
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 10:26 schreef Xenorium het volgende:
je weet nooit hoe groot de beerput is en welke andere financials nog schade gaan lopen of meegedaan hebben met GS.
Er loopt nu een rechtzaak tegen GS door de SEC. Als er nog meer financials zijn die hun CDO's hebben gekocht dan zitten die al lang en breed in het rapport verwerkt.
quote:
Daarbij hebben veel banken exposure in landen als Griekenland, Portugal, Spanje etc. Als hun investeringen / pakketjes die ze hebben uitstaan in die landen straks gedegradeerd worden naar junkstatus dan is het hek van de dam.
Ja, of ze verdienen grof geld aan CDS. Alhoewel Griekenland op junk staat had een ieder die de mogelijkheid had de afgelopen dagen goed geld kunnen verdienen aan de koersen op de bonds met het zicht op een komende bailout. Wat dat betreft kunnen financials zulke situaties vele malen beter inschatten dan een particulier.
quote:
Sell in may, and go away is dan ook het devies. Deze keer gaat dit devies op mijns inziens.
Sell in may is een leuke strategie. Het ziet er naar uit dat ook dit jaar (pas met zekerheid te zeggen op 31 mei)deze strategie gaat werken. Indien je vanaf de start van de AEX (1987) tot nu kijkt dan zou je 83% van de keren goed gezeten hebben met maar 4 slechte jaren (89, 00, 02 en 07) en een rendement van 7.5% per jaar.

Op de Dow Jones had je overigens ook een hitrate van 83% maar was je nettorendement substantieel lager dan B&H

[ Bericht 0% gewijzigd door Mendeljev op 01-05-2010 11:40:49 ]
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
pi_80899856
Lenen taboe voor huiseigenaar door Bart Mos
AMSTERDAM - Tienduizenden huizenbezitters met een hypotheek en een modaal inkomen krijgen binnenkort geen lening meer voor grote aankopen, zoals een auto. Nieuwe regelgeving snijdt de weg naar dergelijk krediet definitief af.

Hiervoor waarschuwt voorzitter Martin Aalders van de VFN, de vereniging van kredietverstrekkers zoals Interbank, Ribank en De Lage Landen. Huiseigenaren die een lening van 10.000 euro willen afsluiten, hebben straks een inkomen nodig dat boven de 40.000 euro ligt, beweren de kredietinstellingen.

De VFN wijst vandaag tijdens haar jaarcongres op de negatieve gevolgen van het door toezichthouder AFM gepresenteerde plan om consumenten te behoeden voor te hoge schulden. Deze plannen worden binnenkort in de wet vastgelegd.

Onderdeel van het AFM-plan is een sterke inperking en soms zelfs een verbod op leningen voor mensen die een hypotheek hebben.

Niks herstel van consumenten, deleveraging baby!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
pi_80900100
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:12 schreef edwinh het volgende:
Lenen taboe voor huiseigenaar door Bart Mos
AMSTERDAM - Tienduizenden huizenbezitters met een hypotheek en een modaal inkomen krijgen binnenkort geen lening meer voor grote aankopen, zoals een auto. Nieuwe regelgeving snijdt de weg naar dergelijk krediet definitief af.

Hiervoor waarschuwt voorzitter Martin Aalders van de VFN, de vereniging van kredietverstrekkers zoals Interbank, Ribank en De Lage Landen. Huiseigenaren die een lening van 10.000 euro willen afsluiten, hebben straks een inkomen nodig dat boven de 40.000 euro ligt, beweren de kredietinstellingen.

De VFN wijst vandaag tijdens haar jaarcongres op de negatieve gevolgen van het door toezichthouder AFM gepresenteerde plan om consumenten te behoeden voor te hoge schulden. Deze plannen worden binnenkort in de wet vastgelegd.

Onderdeel van het AFM-plan is een sterke inperking en soms zelfs een verbod op leningen voor mensen die een hypotheek hebben.

Niks herstel van consumenten, deleveraging baby!
Misschien niet eens zo'n slechte ontwikkeling, voorkom je veel DSB-achtig leed mee.
  maandag 3 mei 2010 @ 09:45:17 #235
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_80959170
Weer lekker rood

Weet iemand hier trouwens goeie site waar ze een goeie agenda hebben met waneer een bedrijf met de cijfers komt of met het dividend enz. Op belegger.nl kan ik niet op land zoeken zodat het een ellelange lijst is.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_80960137
ING gekocht voor 6,74
M'n sprinters ahold gaan eraan zal me niets verbazen als ik dat geld kwijt ben ( stoploss 9 euro )
  maandag 3 mei 2010 @ 10:49:00 #238
45457 NightH4wk
Semper Fi!
pi_80960616
quote:
Op zaterdag 1 mei 2010 13:22 schreef TeringHenkie het volgende:

[..]

Misschien niet eens zo'n slechte ontwikkeling, voorkom je veel DSB-achtig leed mee.
Symptoombestreiden helpt meestal niet dus ze blijven zich toch wel in de schulden steken. Maar dan op een andere manier.
pi_80964127
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:14 schreef Dalliance het volgende:
Dit is een goede vind ik zelf: http://www.fd.nl/beleggen/agenda/ en anders deze http://www.adnbeursanalyse.nl/agenda.html
Ah handig!

Het verbaasd me dat er geen stijging is door het reddingsplan voor Griekenland.
  maandag 3 mei 2010 @ 12:57:31 #240
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80965023
quote:
Op maandag 3 mei 2010 12:35 schreef Rejected het volgende:

[..]

Ah handig!

Het verbaasd me dat er geen stijging is door het reddingsplan voor Griekenland.
Waarom zouden we op basis van het reddingsplan voor Griekenland omhoog moeten gaan?

- Afgelopen vrijdag was er een enorme sell-off op GS. Fuck knows waar dat gaat eindigen.

- Voorwaarden bail out griekenland zijn erg discutabel te noemen. Komende vrijdag moeten alle parlementen van de 15 landen die mee doen de voorwaarden accepteren van de deal. Een deal van 110 Miljard in 3 jaar tijd. En daar bij komt ook nog eens dat Griekenland plotseling keihard moet bezuinigen. 30 Miljard bezuinigen in 3 jaar tijd voor de Grieken. Zie je het zelf al gebeuren? Een land wat voor een lange periode een lakse methode er op na hield wordt echt niet opeens het beste jongetje van de klas!

- Meer dan de helft van de S&P500 heeft al kwartaal cijfers gepubliceerd en dat waren bijna stuk voor stuk zeer scherp en degelijke cijfers. Dit zit dus al in de koersen verwerkt en toch staan we lager. Gevalletje unsustainable groei proces? Gaat men dan toch twijfelen?

- De DJ is 8 week achter elkaar omhoog gegaan. Dat is de langste periode in 6 jaar. Sinterklaas geeft niet altijd kadootjes uit!

- Komende dagen komt er belangrijk macro nieuws uit in Amerika. Woensdag ADP, Donderdag unemployment claims en vrijdag als toetje de maandelijkse unemployment data. Dat zal de markt meer richting geven.

- Komende donderdag elections in Engeland. Wie daar de macht gaat grijpen heeft toch enige invloed op de economie. En dan met name hoe het lang jarige plaatje er uit gaat zien. Op macro gebied zit de UK echt in een spagaat en kan geen kant op. En ze zijn toch wel even de 6e economie van de wereld, en het toekomst plaatje van de UK is echt rond uit belabberd. Welk resultaat daar uitkomt is dus belangrijk voor de UK, een mogelijke downgrade van de UK maar ook de andere landen in de EU met hoge schulden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_80966701
Daar noem je idd een aantal punten. En misschien was het failissement van alleen Griekenland niet zo desastreus?
Maar onder het mom van containing the contagion(het werkelijke probleem) had ik wel een lichtestijging verwacht.
  maandag 3 mei 2010 @ 14:10:59 #242
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80967853
quote:
Op maandag 3 mei 2010 13:40 schreef Rejected het volgende:
Daar noem je idd een aantal punten. En misschien was het failissement van alleen Griekenland niet zo desastreus?
Maar onder het mom van containing the contagion(het werkelijke probleem) had ik wel een lichtestijging verwacht.
Griekenland stelt qua economie geen ruk voor. Je zou als land maar door het groter geheel worden geforceerd om geld in een (eventueel bodemloze) put moeten gooien. Wat gebeurt als 1 van de landen het bail out gebeuren niet door het parlement komt? Is het echt zo erg dat Griekenland naar de haaien gaat?

Wie zal dat vooral voelen? De banken die exposure in Griekenland hebben kunnen fluiten naar het geld? Maar hey, hebben die banken niet shitload aan kundig personeel die een goed overzicht moeten kunnen geven over de verhouding risico/return? Laat staan dat de krediet rating agencies hier toch ook een kundig advies over moeten kunnen geven?

Oh ja, wacht even. Daar ging het vorige keren ook al fout ..

Het is toch ook van de zotte dat enorme fouten continu worden verholpen door geld weg te geven en/of extra bij te printen?
pi_80968127
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:10 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is het echt zo erg dat Griekenland naar de haaien gaat?
Maar omdat de beurzen de laatste tijd daalden vanwege de vrees voor een faillissement deden mij denken dat een reddingsplan de beurzen omhoog zouden stuwen. Zeker omdat het helemaal niet zeker was of er een reddingsplan zou komen toch?
quote:
Wie zal dat vooral voelen? De banken die exposure in Griekenland hebben kunnen fluiten naar het geld? Maar hey, hebben die banken niet shitload aan kundig personeel die een goed overzicht moeten kunnen geven over de verhouding risico/return?
Daar ben ik het volledig mee eens.
  maandag 3 mei 2010 @ 14:34:35 #244
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80968772
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:18 schreef Rejected het volgende:

[..]

Maar omdat de beurzen de laatste tijd daalden vanwege de vrees voor een faillissement deden mij denken dat een reddingsplan de beurzen omhoog zouden stuwen. Zeker omdat het helemaal niet zeker was of er een reddingsplan zou komen toch?
Ik denk dat je daar in iets specifieker moet zijn. Wie zijn de belangrijkste spelers in de markt die hem omhoog of naar beneden kunnen stuwen? Financiele instellingen. Wie zijn bang dat ze door hun stupide investeringen geld kwijt raken? Financiele instellingen. Je zag dus vooral winstnemingen en het verschuiven van kapitaal de afgelopen tijd.

Ik geloof ook geen ruk van de neutrale positie van krediet rating agencies in de huidige markt. Ze hebben in dit geval banken gewoon geholpen om een goed excuus te geven om flink te verkopen. Je snapt natuurlijk ook wel dat banken niet als gekken hun geld uit die landen kunnen halen. Dat zorgt voor een implosie die niet wenselijk is. Wat doet een bank dus? Je flink hedgen tegen dit soort risico's. Hoe? Dat kun je denk ik zelf ook wel bedenken. En dat plaatje geeft maar weer eens des te meer aan dat de financiele plaatje van de bank op de 1e plek staat. En de klanten altijd ondergeschikt op nummer 2 staan.

En het grappige is dat Griekse financiele autoriteiten hier ook nog bij hebben meegedragen Zij waren degene die het shorten op de griekse beurs hebben verboden Expliciet verbieden werkt altijd averechts.
pi_80969705
quote:
Op maandag 3 mei 2010 14:34 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik denk dat je daar in iets specifieker moet zijn. Wie zijn de belangrijkste spelers in de markt die hem omhoog of naar beneden kunnen stuwen? Financiele instellingen. Wie zijn bang dat ze door hun stupide investeringen geld kwijt raken? Financiele instellingen. Je zag dus vooral winstnemingen en het verschuiven van kapitaal de afgelopen tijd.
Scherp
quote:
Ik geloof ook geen ruk van de neutrale positie van krediet rating agencies in de huidige markt. Ze hebben in dit geval banken gewoon geholpen om een goed excuus te geven om flink te verkopen. Je snapt natuurlijk ook wel dat banken niet als gekken hun geld uit die landen kunnen halen. Dat zorgt voor een implosie die niet wenselijk is. Wat doet een bank dus? Je flink hedgen tegen dit soort risico's. Hoe? Dat kun je denk ik zelf ook wel bedenken. En dat plaatje geeft maar weer eens des te meer aan dat de financiele plaatje van de bank op de 1e plek staat. En de klanten altijd ondergeschikt op nummer 2 staan.
CRA's neutraal noemen is inderdaad een utopie. Ze worden namelijk betaald door al die instellingen. Beetje een rare opzet, maar een andere wijze is lastig te bedenken. En dat klanten op nummer 2 staan is natuurlijk bekend.
quote:
En het grappige is dat Griekse financiele autoriteiten hier ook nog bij hebben meegedragen Zij waren degene die het shorten op de griekse beurs hebben verboden Expliciet verbieden werkt altijd averechts.
Dat dat zomaar kan.
pi_80972721
quote:
Op maandag 3 mei 2010 10:32 schreef stefan_s het volgende:
ING gekocht voor 6,74
en we zitten al bijna op 7 nog een half uurtje en dan heb ik er weer een werkdag van 12 uur opzitten gelukkig naar huis en lekker slapen , morgen weer het zelfde liedje
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 3 mei 2010 @ 16:26:17 #247
862 Arcee
Look closer
pi_80972833
Je kunt nooit lekker slapen als je aandelen van ING hebt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80975565
Met aandelen gaat nog wel, maar opties

Trouwens, het gaat niet zozeer om het redden van Griekenland, maar om het redden van de Euro.
  maandag 3 mei 2010 @ 17:55:35 #249
114335 sitting_elfling
Milkbreak Man
pi_80976004
quote:
Op maandag 3 mei 2010 15:00 schreef Rejected het volgende:

Dat dat zomaar kan.
Hoezo ? Waarom zou dat niet kunnen? Check de press release van die Griekse authoriteiten.
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:23 schreef stefan_s het volgende:

[..]

en we zitten al bijna op 7 nog een half uurtje en dan heb ik er weer een werkdag van 12 uur opzitten gelukkig naar huis en lekker slapen , morgen weer het zelfde liedje
Zover zitten we anders niet van je aankoopprijs af? En je moet een monster leverage daar op hebben of echt veel aandelen van hebben gekocht wil je d'r beetje winst op gehad hebben.
  maandag 3 mei 2010 @ 19:13:49 #250
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_80978561
SE zit je toevallig short op de Britten?

Het zal daar morgen wel bloedrood moeten kleuren met BP, Rio en BHP.
Please Move The Deer Crossing Sign
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')