abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80622653
Goedemorgen Allemaal,

Ik hoop dat er iemand aanwezig is die ervaring heeft met onderstaand probleem:

Wij hebben een huis gekocht in Dordrecht, nu hebben we bij de allereerste bezichtiging al aangegeven dat we de keuken zullen gaan vervangen voor een nieuwe, niet dat er iets mis is met de huidige, maar we vinden hem gewoon niet mooi.
Nu weten we allemaal natuurlijk dat er levertijd op keukens zit, omdat er verder niet heel erg veel in de woning hoeft te gebeuren dan wat schilder en behang werk, hebben wij enthousiast een nieuwe keuken uitgezocht.
De overdracht datum van de woning is 1 juli 2010, graag zouden wij de keuken dan zo snel mogelijk laten vervangen. Het zou dus fijn zijn als we de keuken nu al vast konden laten in meten zodat als wij de sleutel hebben de keuken zo snel mogelijk geplaatst kan worden.

We hebben contact gezocht met de verkoopmakelaar om dit te realiseren, zij was voor ons onbereikbaar.
Dus de voorlopige koopakte erbij gepakt en daar gegevens van de huidige bewoners uit gehaald en contact gezocht. Er werd aller onvriendelijkst gereageerd dat wij belden.
Ze waren heel erg druk met verbouwen van hun nieuwe woning en wij hoefde toch maar weinig te doen, dus dat konden wij volgens de verkoper ook wel doen na 1 juli.
Als wij toch voor die tijd wilde laten in meten kon dat alleen dinsdags na 21.30 uur.

Toen toch nog maar even contact gezocht met de makelaar om het via haar te regelen.
Je begrijpt het al, hier te kort, daar te lang. Haar eind conlusie was hetzelfde als die van de verkoper, wij hoeven maar weinig te klussen dus, dat doen we maar na 1 juli.
Stellen wij een ongebruikelijke vraag??? wij willen alleen even 10 min. in de woning om de keuken te laten inmeten! Dat moet toch geen probleem zijn?
We hebben de voorlopige koopakte getekend en de 10% waarborg gestort.
Is er iemand die ervaring heeft met deze situatie of een tip heeft?
Alvast bedankt!

Groet, Anique
pi_80622705
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt, zoals ze dat hier mooi zeggen.

Maar misschien niet erg sociaal dat ze niet meewerken, maar verder niks mis mee. Jammer voor jou
pi_80622741
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:47 schreef Piles het volgende:

Maar misschien niet erg sociaal dat ze niet meewerken, maar verder niks mis mee. Jammer voor jou
Dat dus. En het kan wel volgens je bericht. Op Dinsdag na 21.30. Dan doe je het dan toch?
pi_80622754
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
Hoe dichter bij Dordt, hoe rotter het wordt, zoals ze dat hier mooi zeggen.
hahaha, Gelukkig ben ik zelf geen dordtenaar...
pi_80622779
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Dat dus. En het kan wel volgens je bericht. Op Dinsdag na 21.30. Dan doe je het dan toch?
dan kan de keuken leverancier niet???
pi_80622815
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:51 schreef Aniquedordt het volgende:

[..]

dan kan de keuken leverancier niet???
Dat vraag je aan mij? Ik weet niet wanneer je leverancier kan.
Misschien moet je die vriendelijk aankijken of die dan wel kan.
pi_80622822
Je vraag is niet zo vreemd maar hun hoeven niet mee te werken.

Huis bij oplevering maar eens grondig inspecteren op gebreken als ik jou was
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_80622837
Hebben de huidige bewoners trouwens geen bouwtekeningen die je even mag lenen?
pi_80622891
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:54 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Hebben de huidige bewoners trouwens geen bouwtekeningen die je even mag lenen?
Daar zou ik niet op vertrouwen eigenlijk
In het echt klopt het nooit
pi_80622893
De keuken leverancier werkt tot 8 uur laatste afspraak voor het inmeten.

@ Kapt-Ruigbaard ;
Inderdaad die tip had ik al meer gekregen, maar was natuurlijk leuk als we gewoon op goede voet met elkaar konden leven maar helaas..
  vrijdag 23 april 2010 @ 08:56:59 #11
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_80622910
Technisch gezien hoeven de verkopers van de woning je niet binnen te laten tot de overdracht, dus je kan vrij weinig.

Zelf langsgaan op dinsdag laat en dan zelf meten is geen optie? Tis niet zo heel moeilijk om de boel even op te meten en te noteren waar welke aansluitpunten zitten ...
Dum de dum
pi_80622925
nee, er zijn helaas geen goede tekeningen van het huis.
pi_80623120
Heb je bij jullie toekomstige huis goed op de meterkast en de bedrading gelet? Is de huidige keuken relatief eenvoudig, die dus nu in dat huis zit?
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_80623175
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 08:53 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Je vraag is niet zo vreemd maar hun hoeven niet mee te werken.

Huis bij oplevering maar eens grondig inspecteren op gebreken als ik jou was
Ja, dat gevoel krijg ik dus ook een beetje.

Let er goed op dat je eigenlijk voor een beetje apparatuur in je keuken al snel vast zit aan aparte groepen in de meterkast, en voor een exotische kookplaat moet meestal nog een meerfasen groep worden aangelegd. Als dat ook inhoudt dat er allemaal extra bekabeling moet worden getrokken, en daarbij komt aan het licht dat de bekabeling in het huis sowieso naadje is, dan kan ik me de 'vijandigheid' voorstellen.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
pi_80623233
Die mensen hebben wel een punt.
Dat inmeten duurt nooit tien minuten.
Jullie zijn te vroeg of te laat, de inmeter komt te laat, en natuurlijk is er wel iets waar over doorgevraagd moet worden - waar lopen de leidingen, bijvoorbeeld.

Zij zijn druk bezig met hun nieuwbouwhuis; dat staat mogelijk niet eens in dezelfde plaats. Je vraagt dus in feite of zij een halve dag vrij willen nemen van werk of klussen én een eind willen rijden, zodat jullie de keuken kunnen inmeten.

Want hoe gaat dat met een nieuwbouwhuis? Overdag werken, 's avonds, in het weekend en elk vrij moment naar het nieuwe huis toe, klussen.
Hun schema zit volledig vol, en als ze 's avonds thuiskomen zijn ze bekaf. Die mensen zitten niet te wachten op gezelschap.

Je hebt het geprobeerd, vragen staat vrij; je zou nog kunnen proberen om deze gunst van hen te kopen met excuses, vriendelijkheid of contant geld; maar anders is het gewoon even wachten tot het huis van jullie is.

[ Bericht 12% gewijzigd door mgerben op 23-04-2010 09:28:52 ]
pi_80623889
Het is geen nieuwbouwhuis, het huis staat 2 straten verderop.
Het is een feit dat deze mensen meer moeten klussen dan dat wij moeten doen.
Maar dit een keuze die je maakt, wij hebben ervoor gekozen om een woning te kopen waar het kluswerk valt te overzien.

Zij voor een woning waar veel in geklust moet worden, maar dat is toch niet mijn probleem?
Ik snap natuurlijk dat de verkoper niet een halve dag vrij gaat nemen voor iets waar ze geen belang bij hebben. Dat lijkt me duidelijk en dat is ook absoluut niet iets wat ik van hen vraag.

Ik ben zelf werkzaam in de woning markt, zij het in de verhuur, er valt altijd een oplossing te vinden voor dergelijke wensen.

Hetzelf opmeten van de keuken is geen optie, we willen niet de huidige opstelling bewaren.
Dus het meten zal ik precieser moeten gebeuren dan dat ik dat zelf kan.

Onze oplossing in deze situatie, was dat we met de keuken leverancier overeenwaren gekomen dat wij voor de overige afspraken geplaatst werden, dus vanochtend om 8 uur.

Helaas was ook dit geen optie, zowel niet voor de makelaar( geld is binnen dus waarom zouden ze?) als voor de verkoper( geld is binnen dus waarom zouden ze?)

Ik heb begrip van al het klussen wat de verkoper moet doen en daar door hebben wij geen probleem gemaakt van de late overdracht.
Dan zou het fijn zijn dat zij ook het begrip op konden brengen dat als je een huis koopt waar niet veel in geklust moet worden je niet na 1 juli nog minimaal 12 weken op je keuken wil wachten...
pi_80623944
Informeer dan eens bij de gemeente.
Die zullen de bouwtekening van het huis in hun archief hebben.
  Vis een optie? vrijdag 23 april 2010 @ 09:47:26 #18
70532 loveli
N
pi_80624116
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:38 schreef Aniquedordt het volgende:
Het is geen nieuwbouwhuis, het huis staat 2 straten verderop.
Het is een feit dat deze mensen meer moeten klussen dan dat wij moeten doen.
Maar dit een keuze die je maakt, wij hebben ervoor gekozen om een woning te kopen waar het kluswerk valt te overzien.

Zij voor een woning waar veel in geklust moet worden, maar dat is toch niet mijn probleem?
Ik snap natuurlijk dat de verkoper niet een halve dag vrij gaat nemen voor iets waar ze geen belang bij hebben. Dat lijkt me duidelijk en dat is ook absoluut niet iets wat ik van hen vraag.

Ik ben zelf werkzaam in de woning markt, zij het in de verhuur, er valt altijd een oplossing te vinden voor dergelijke wensen.

Hetzelf opmeten van de keuken is geen optie, we willen niet de huidige opstelling bewaren.
Dus het meten zal ik precieser moeten gebeuren dan dat ik dat zelf kan.

Onze oplossing in deze situatie, was dat we met de keuken leverancier overeenwaren gekomen dat wij voor de overige afspraken geplaatst werden, dus vanochtend om 8 uur.

Helaas was ook dit geen optie, zowel niet voor de makelaar( geld is binnen dus waarom zouden ze?) als voor de verkoper( geld is binnen dus waarom zouden ze?)

Ik heb begrip van al het klussen wat de verkoper moet doen en daar door hebben wij geen probleem gemaakt van de late overdracht.
Dan zou het fijn zijn dat zij ook het begrip op konden brengen dat als je een huis koopt waar niet veel in geklust moet worden je niet na 1 juli nog minimaal 12 weken op je keuken wil wachten...
Waarom moet het dan wel hun probleem zijn dat jij in je nieuwe huis een andere keuken wilt zetten?
crap in = crap out
pi_80624135
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:40 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Informeer dan eens bij de gemeente.
Die zullen de bouwtekening van het huis in hun archief hebben.
Ja, van de eerste bouwtekeningen ja, maar die kloppen nooit meer natuurlijk.
pi_80624344
Het is gewoon vervelend dat ze mee willen werken, maar is inderdaad gewoon niets aan te doen... Ik zou het lekker zelf in gaan meten. Even aan de keukenboer vragen wat je niet moet vergeten en gewoon zo precies mogelijk meten, als de keukenboer het kan, kan jij het ook, het is geen hogere natuurkunde ofzo...
pi_80624828
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:48 schreef Piles het volgende:

[..]

Ja, van de eerste bouwtekeningen ja, maar die kloppen nooit meer natuurlijk.
Hoe weet je dat?
pi_80624932
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Niet zeker, maar ik zou er niet op durven vertrouwen hoor
  vrijdag 23 april 2010 @ 10:23:56 #23
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_80625096
TS, is het nu echt zo erg om een paar weken met een keuken te zitten die je niet mooi vindt?

Tevens bestaat het gevaar dat je nieuwe keuken straks toch niet helemaal naar je smaak is, en dat je toch een andere wilt. Je kunt beter wachten tot je echt in het huis woont, zodat je misschien een ander idee voor de keuken krijgt.
pi_80625376
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:14 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Hoe weet je dat?
Noem het praktijk ervaring
Een aanrechtblad zal je al snel op de mm nauwkeurig willen afmeten.
Een huis dat gebouwd word zal een foutmarge hebben van een cm of wat.

Neem jij de gok?
pi_80625975
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 10:32 schreef Bklusser het volgende:

[..]

Noem het praktijk ervaring
Een aanrechtblad zal je al snel op de mm nauwkeurig willen afmeten.
Een huis dat gebouwd word zal een foutmarge hebben van een cm of wat.

Neem jij de gok?
Hoe gebeurt dat dan met nieuwbouwwoningen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')