abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 22 april 2010 @ 22:50:15 #1
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80615746
Jongens, even serieus.. Hoe zit dit nou

Je hebt een haan, en je hebt een kip. Die kip legt eieren. Tot zover is alles duidelijk nog he?
Is het nu zo dat een haan soms een kip bevrucht en dat bij de eieren die dan daadwerkelijk bevrucht worden, de dooier een kuiken wordt? En dat de eieren die nooit bevrucht zijn geweest, de eieren zijn die wij kunnen kopen en opeten?
Of bevrucht een haan altijd alle eieren maar komt er niet uit allemaal ook een kuiken, en krijgen wij de eieren waar dan toevallig geen kuiken in zit omdat ze ze scannen o.i.d.?
Of kan uit elk ei een kuiken komen, maar komen ze alleen uit de eieren die uitgebroed worden?
Of is het heel iets anders?

Zoveel vragen maar geen antwoord

Wie o wie weet hoe dit zit?

pi_80615783
Je maakt een grapje toch
pi_80615815
Vertel eerst maar hoe een babygeitje heet, als een lammetje bij een schaap hoort, dan hoort de ....... bij een geit
pi_80615837
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:51 schreef n_uniet het volgende:
Je maakt een grapje toch
Ik denk het niet, dan stond ie wel in ONZ

maar leg eens uit dan?
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:53:46 #5
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80615878
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vertel eerst maar hoe een babygeitje heet, als een lammetje bij een schaap hoort, dan hoort de ....... bij een geit
Man man man, die vraag in de OP is al moeilijk zat Ik kan deze er echt even niet bij hebben hoor
pi_80615904
quote:
bij een geit heet het ook een lam
In public relations, spin is form of propaganda, achieved through providing an interpretation of an event or campaign to persuade public opinion in favor or against a certain organization or public figure.
pi_80615919
haan mag alleen op een moederdier en daar krijg je kuikens van. die kuikens gaan worden op gefokt tot leghennen. die leghennen leggen eieren voor de consumptie. groetjes
Do you think I'm tired? You think I'm getting tired? You're the one whose gonna crack! You'll crack! You'll cry and beg! You'll Scream! Oh, yeah, you'll scream, you big, fat, ugly cow! You'll scream!
pi_80615926
Een kip legt ook eieren zonder haan
Beneath the gold, the bitter steel
pi_80615950
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:52 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

Ik denk het niet, dan stond ie wel in ONZ

maar leg eens uit dan?
Verdorie ik dacht dat ik in onz zat.

De dooier wordt als voedsel gebruikt door het groeiende kuiken.
De eieren in de winkel zijn niet bevrucht want bij die kippen zitten geen hanen.
Een bevrucht ei kan je prima eten. Moet je alleen niet te lang wachten want dan heb je een embryo in de koekenpan.
pi_80616066
Bij kalkhoudend voer kan je de eierproductie verhogen..

Verder wist ik het ook niet van de dooier
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 22 april 2010 @ 22:58:15 #11
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80616081
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:55 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Verdorie ik dacht dat ik in onz zat.

De dooier wordt als voedsel gebruikt door het groeiende kuiken.
De eieren in de winkel zijn niet bevrucht want bij die kippen zitten geen hanen.
Een bevrucht ei kan je prima eten. Moet je alleen niet te lang wachten want dan heb je een embryo in de koekenpan.
Ah oke. Maar dan mijn volgende vraag; waar zit het kuiken dan? Ik dacht namelijk dat de dooier transformeerde in een kuiken Maar nu blijkt het kuiken/de embryo toch iets anders te zijn dan die dooier. Die voorganger van de embryo zit niet in elk ei ofzo? Want als ik m'n eitje open maak zie ik niks behalve een geel en een wit gedeelte.
pi_80616094
1) een haan is ook een kip
2) de hen legt de eieren
3) daar zit over het algemeen geen haan bij, dus de meeste eieren zijn inderdaad niet bevrucht
4) eieren die wel bevrucht zijn, kun je herkennen aan een klein donker puntje in de dooier (kun je zien als je met een zaklamp door de schaal heenschijnt). Als je die uitbroed komt er inderdaad een kuiken uit, zo niet dan blijft het gewoon een ei.
pi_80616129
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:55 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Moet je alleen niet te lang wachten want dan heb je een embryo in de koekenpan.
Bedoel je dan dat je ze op tijd uit het nest moet halen of groeien ze ook nog door als je ze in de kast laat leggen liggen.?
pi_80616131
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:57 schreef Metalfrost het volgende:
Bij kalkhoudend voer kan je de eierproductie verhogen..

Verder wist ik het ook niet van de dooier
is dat zo? wil ik wel weten waar je dat voer kan bestellen dan
Do you think I'm tired? You think I'm getting tired? You're the one whose gonna crack! You'll crack! You'll cry and beg! You'll Scream! Oh, yeah, you'll scream, you big, fat, ugly cow! You'll scream!
pi_80616173
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ah oke. Maar dan mijn volgende vraag; waar zit het kuiken dan? Ik dacht namelijk dat de dooier transformeerde in een kuiken Maar nu blijkt het kuiken/de embryo toch iets anders te zijn dan die dooier. Die voorganger van de embryo zit niet in elk ei ofzo? Want als ik m'n eitje open maak zie ik niks behalve een geel en een wit gedeelte.
Dan moet het ei bevrucht zijn
  donderdag 22 april 2010 @ 23:01:16 #16
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80616214
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:59 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Bedoel je dan dat je ze op tijd uit het nest moet halen of groeien ze ook nog door als je ze in de kast laat leggen liggen.?
Dat zou toch wat zijn of niet Dat er ineens een uit je koelkast komt lopen.
pi_80616230
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:50 schreef kwiwi het volgende:
Is het nu zo dat een haan soms een kip bevrucht en dat bij de eieren die dan daadwerkelijk bevrucht worden, de dooier een kuiken wordt? En dat de eieren die nooit bevrucht zijn geweest, de eieren zijn die wij kunnen kopen en opeten?
De dooier word een kuiken ja als het ei bevrucht is.
Je kan zowel bevruchte als onbevruchte eieren eten, pas als de kip een aantal dagen op de eieren gaat zitten (broeden) ontwikkeld het eigeel zich tot een kuikentje.
quote:
Of bevrucht een haan altijd alle eieren maar komt er niet uit allemaal ook een kuiken, en krijgen wij de eieren waar dan toevallig geen kuiken in zit omdat ze ze scannen o.i.d.?
Een haan zal iets van 90+% van de eieren bevruchten maar dat hangt ook van de kwaliteit van de haan af :p
In de stallen waar jou eieren uit komen zitten geen hanen... dus dat zijn onbevruchte eieren :p
quote:
Of kan uit elk ei een kuiken komen, maar komen ze alleen uit de eieren die uitgebroed worden?
Uit elk bevrucht ei kan een kuiken komen. mits het uitgebroed word inderdaad.
pi_80616234
Weer iemand die niet goed heeft opgelet bij biologie.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 22 april 2010 @ 23:01:54 #19
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80616246
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:00 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Dan moet het ei bevrucht zijn
Aha Bedankt voor de uitleg in ieder geval, het kuiken/haan/kip mysterie is me al iets duidelijker nu
pi_80616274
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:59 schreef DeGeleKlootzak het volgende:

[..]

is dat zo? wil ik wel weten waar je dat voer kan bestellen dan
http://www.kippenpagina.nl/leg.htm
quote:
De leg wordt beinvloed door een doelmatige voeding en huisvesting maar is afhankelijk van de aanwezige erfelijke aanleg.
Informatievervorming is m'n grootste hobby
pi_80616292
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:59 schreef VaderVanJezus het volgende:

[..]

Als je het ei onder de broed tempratuur ergens hebt liggen zal het embryo wel vrij snel stoppen met ontwikkelen. Het gaat er meer om dat je eieren van kippen bij jezelf thuis waar een haan bij zit niet moet vertrouwen
pi_80616374
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:02 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

http://www.kippenpagina.nl/leg.htm
[..]

Informatievervorming is m'n grootste hobby
ik werk in de legkippen. maar dit vind ik echt waardeloos. serieus waardeloos. als het zo makkelijk was.
pi_80616416
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:03 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Als je het ei onder de broed tempratuur ergens hebt liggen zal het embryo wel vrij snel stoppen met ontwikkelen. Het gaat er meer om dat je eieren van kippen bij jezelf thuis waar een haan bij zit niet moet vertrouwen
Die kan je gerust vertrouwen. het ei ontwikkeld zich inderdaad pas als de kip erop gaat broeden.
Normaal gesproken zal ze dat pas gaan doen als ze een flink aantal eieren in het nest heeft liggen.
Als je gewoon om de paar dagen ofzo je eieren zoekt hoef je je niet druk te maken :p
pi_80616431
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:04 schreef DeGeleKlootzak het volgende:

[..]

ik werk in de legkippen. maar dit vind ik echt waardeloos. serieus waardeloos. als het zo makkelijk was.
De site zelf of mijn reactie?
pi_80616469
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:06 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

De site zelf of mijn reactie?
die site zelf. gaat nergens over.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:07:36 #26
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80616485
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:51 schreef n_uniet het volgende:
Je maakt een grapje toch
Wat is het toch een lekker dom naief kippetje
pi_80616495
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef trovey het volgende:
ben je lerares biologie ofzo

gaandeweg het topic blijkt dat zelfs degenen die er meer van weten het niet over alles eens zijn
  donderdag 22 april 2010 @ 23:08:47 #28
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80616520
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:07 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Wat is het toch een lekker dom naief kippetje
pi_80616561
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:05 schreef Simplicity het volgende:

[..]

Die kan je gerust vertrouwen. het ei ontwikkeld zich inderdaad pas als de kip erop gaat broeden.
Normaal gesproken zal ze dat pas gaan doen als ze een flink aantal eieren in het nest heeft liggen.
Als je gewoon om de paar dagen ofzo je eieren zoekt hoef je je niet druk te maken :p
Ja een van mijn vrienden heeft dus wel een kuikentje in de pan gehad vandaar zeer onsmakelijk
pi_80616595
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:07 schreef DeGeleKlootzak het volgende:

[..]

die site zelf. gaat nergens over.
De site gaat over kippen in een kippenren, niet het productie-matig houden van (legbatterij- of scharrel)kippen in een winstgevend bedrijf
  donderdag 22 april 2010 @ 23:11:04 #31
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80616601
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:10 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Ja een van mijn vrienden heeft dus wel een kuikentje in de pan gehad vandaar zeer onsmakelijk
Ik zou dus echt nooit meer eieren eten als me dat eenmaal gebeurd was
pi_80616653
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:11 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Ik zou dus echt nooit meer eieren eten als me dat eenmaal gebeurd was
Ach wij pakten gewoon een nieuw ei en een andere pan

Hoewel ik tegenwoordig altijd een ei eerst even schud ook al komt deze uit de winkel
(ik ben mij er van bewust dat dat geen donder helpt maar dat is meer een tik)
  donderdag 22 april 2010 @ 23:12:54 #33
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_80616663
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:08 schreef kwiwi het volgende:

[..]

donderdag 22 april 2010 @ 23:18:03 #34
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_80616852
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:07 schreef thespindoctor het volgende:

[..]

ben je lerares leraar biologie ofzo

gaandeweg het topic blijkt dat zelfs degenen die er meer van weten het niet over alles eens zijn
* bioloogje meldt
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:01 schreef trovey het volgende:
pi_80616876
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:18 schreef bioloogje het volgende:

[..]

* bioloogje meldt
[..]

Nou vertel vertel

of moet ik eerst mijn vinger opsteken
pi_80617279
maar als de haan het ei bevrucht ramt ie z'n enorme penis door de schaal heen maar dan is het ei stuk en dan krijg je datgene van dat ene filmpje maar dan is het gele vloeistof ipv rode
  donderdag 22 april 2010 @ 23:37:19 #37
163216 bioloogje
pi_80617492
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:18 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Nou vertel vertel

of moet ik eerst mijn vinger opsteken
Net als bij de vrouwelijke medemens, komt bij een kip ook eens in de zoveel tijd een eicel tot rijping. Als deze bevrucht wordt door de zaadcellen van een haan, kan er een kuikentje ontstaan. Dit kuikentje ontstaat in de dooier. (de kiemvlek) de rest van de dooier wordt gebruikt als voedsel door het embryo. Het eiwit is bedoeld als bescherming tegen stoten (het vruchtwater bij de mens) Later wordt het eiwit ook als voedsel gebruikt. (niet zo bij de mens).

Wanneer het ei niet wordt bevrucht wordt deze toch gelegd. Soort van ongesteldheid, maar dan zonder bloed en baarmoederslijmvlies, die heeft een kip namelijk niet omdat deze eieren legt.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:38:29 #38
163216 bioloogje
pi_80617529
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:30 schreef Bluurgh het volgende:
maar als de haan het ei bevrucht ramt ie z'n enorme penis door de schaal heen maar dan is het ei stuk en dan krijg je datgene van dat ene filmpje maar dan is het gele vloeistof ipv rode
Bevruchting vindt plaats voordat de schaal wordt aangemaakt.
pi_80617562
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:37 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Net als bij de vrouwelijke medemens, komt bij een kip ook eens in de zoveel tijd een eicel tot rijping. Als deze bevrucht wordt door de zaadcellen van een haan, kan er een kuikentje ontstaan. Dit kuikentje ontstaat in de dooier. (de kiemvlek) de rest van de dooier wordt gebruikt als voedsel door het embryo. Het eiwit is bedoeld als bescherming tegen stoten (het vruchtwater bij de mens) Later wordt het eiwit ook als voedsel gebruikt. (niet zo bij de mens).

Wanneer het ei niet wordt bevrucht wordt deze toch gelegd. Soort van ongesteldheid, maar dan zonder bloed en baarmoederslijmvlies, die heeft een kip namelijk niet omdat deze eieren legt.
Dus een kip is, als deze dagelijks een ei legt, altijd geslachtsrijp?
pi_80617634
het grootste probleem van de ei/voedsel industrie : hoe maak ik vierkante eieren van ronde ?
pi_80617679
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:37 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Dat wist ik nog niet.
Zouden vrouwen dat willen denk je. Je weet wel een ei leggen ipv bloedverlies
pi_80617734
Haha dezelfde vraag stelden wij ons tijdens het paasontbijt

Een kip legt ongeveer elke 25 uur een ei. Soms is deze bevrucht door een haan (het rode kiemtje in het eigeel), soms niet. Hoe dan ook, als je em vroeg genoeg weghaalt bij de kip kun je em gewoon eten. En ja, soms eet je dus bevruchte eieren
  donderdag 22 april 2010 @ 23:45:53 #43
163216 bioloogje
pi_80617774
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:39 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dus een kip is, als deze dagelijks een ei legt, altijd geslachtsrijp?
In principe wel ja, of dit ook altijd al zo was, of dat we dat het hebben bereikt door er op door te fokken is nog maar de vraag natuurlijk.
pi_80617820
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

In principe wel ja, of dit ook altijd al zo was, of dat we dat het hebben bereikt door er op door te fokken is nog maar de vraag natuurlijk.
Is er een bepaalde 'paartijd' voor een kip?
  donderdag 22 april 2010 @ 23:47:12 #45
163216 bioloogje
pi_80617828
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:42 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Dat wist ik nog niet.
Zouden vrouwen dat willen denk je. Je weet wel een ei leggen ipv bloedverlies
Ik denk dat je dat beter aan de vrouwen zelf kunt vragen... Dus TS? Ze moeten een bevrucht ei dan ook wel zelf uitbroeden he.
pi_80617857
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:46 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ja voorjaar net als andere vogels.

edit: daglengte enzo daarom staan in die kippenbedrijven volgens mij de lichten ook 24/7 aan maar dat weet ik niet zeker.
pi_80617874
quote:

[..]

Dat weet ik niet, maar kippen leggen wel meer eieren (of sneller) als er een haan rondloopt in het hok
pi_80617930
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:47 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Ik denk dat je dat beter aan de vrouwen zelf kunt vragen... Dus TS? Ze moeten een bevrucht ei dan ook wel zelf uitbroeden he.
Ik had niet gekeken en was er van uitgegaan dat je een vrouw was omdat je bioloogje heet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed het zou wat zijn als mijn vriendin me zou vragen of ik haar ei gekookt of gebakken wil
  donderdag 22 april 2010 @ 23:52:48 #49
163216 bioloogje
pi_80618020
quote:

[..]

Weet ik eigenlijk niet, maar ik denk dat het misschien vroeger wel zo was, maar dat we zo hebben doorgefokt op veel eieren leggen, dat het eruit is geselecteerd. Of het eieren leggen is misschien constant maar de drang om te paren kan bijvoorbeeld in het voorjaar sterker zijn.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:55:14 #50
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80618092
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:47 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Liever een ei uitbroeden dan een baby dragen 9 maanden. Dat ei kan mooi onder een lamp ofzo

Maar verder, nee Ik zou liever geen eieren leggen
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:45 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Hmm interessant. Ik dacht dat kippen dat ook een bepaald aantal dagen hadden per maand bijvoorbeeld.
pi_80618138
quote:
Oorsprong
Een van de waarschijnlijke voorouders van de kip is het Bankivahoen, of rode kamhoen of boshoen, een in het wild levende hoenderachtige uit het geslacht Gallus die voorkomt in Zuidoost-Azië. De wetenschappelijke/Latijnse naam voor deze vogel is Gallus gallus. Het Bankivahoen is niet groot, ongeveer zo groot als de gemiddelde krielkip. Deze vogel komt in India en Zuidoost-Azië nog steeds in het wild voor. De hen legt zo'n twaalf eieren per jaar.
Waarschijnlijk is de kip uit het Bankivahoen gedomesticeerd, maar de invloed van eventuele andere, in het wild levende hoenderachtigen kan niet geheel worden uitgesloten, maar het is inmiddels wel duidelijk dat het Bankivahoen de belangrijkste voorouder is. Hoe en wanneer het domesticatieproces precies is verlopen, is ook niet geheel bekend. Wel weten we dat in 3200 v.Chr. huishoenders werden gehouden in Azië, vooral in India. In een reisverslag van Marco Polo werd bijvoorbeeld melding gemaakt van een gedomesticeerd zwarthuidig Zijdehoen. Ook zijn er aanwijzingen dat de Egyptenaren en Chinezen reeds kippen hielden vanaf het jaar 1400 v.Chr. In het oude Sumer noemde men het de vogel uit Meluhha. De eerste gedomesticeerde kippen kwamen rond het jaar 700 v.Chr. in Zuid-Europa terecht. Tegenwoordig komen kippen vrijwel overal ter wereld voor.
Mijn idee van het voorjaar zou dus waarschijnlijk niet kloppen. Ik had dat eigenlijk ook wel moeten kunnen bedenken omdat ik wel wist dat de kip uit Zuidoost-Azie kwam
  donderdag 22 april 2010 @ 23:57:26 #52
163216 bioloogje
pi_80618157
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:50 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Ik had niet gekeken en was er van uitgegaan dat je een vrouw was omdat je bioloogje heet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed het zou wat zijn als mijn vriendin me zou vragen of ik haar ei gekookt of gebakken wil
Het is dat ik geen fobo heb anders had je zeker allang gelurkt
Maar ja toen ik dit account aanmaakte had ik niet het idee dat ik hem ook daadwerkelijk veel ging gebruiken.
en veranderen kan ook niet...
pi_80618234
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef bioloogje het volgende:

[..]

Het is dat ik geen fobo heb anders had je zeker allang gelurkt
Maar ja toen ik dit account aanmaakte had ik niet het idee dat ik hem ook daadwerkelijk veel ging gebruiken.
en veranderen kan ook niet...
Nee ik ben niet zo'n lurker
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:01:30 #54
163216 bioloogje
pi_80618299
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:56 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Mijn idee van het voorjaar zou dus waarschijnlijk niet kloppen. Ik had dat eigenlijk ook wel moeten kunnen bedenken omdat ik wel wist dat de kip uit Zuidoost-Azie kwam
oorspronkelijk 12 eieren per jaar, net zoals bij de mens dus eigenlijk
Tegenwoordig kunnen ze er elke 25 uur een leggen. (zegt wikipedia) Flink doorgefokt dus...
pi_80618306
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:55 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Liever een ei uitbroeden dan een baby dragen 9 maanden. Dat ei kan mooi onder een lamp ofzo

Maar verder, nee Ik zou liever geen eieren leggen
[..]

Hmm interessant. Ik dacht dat kippen dat ook een bepaald aantal dagen hadden per maand bijvoorbeeld.
Liever een ei leggen dan bevallen

Nog een dom vraagje: doet een ei leggen ook pijn bij de kip?
En een nog dommere vraag hoezo barsten die eieren niet als de kip erop zit/ligt? Dat beest weegt toch ook wel een paar kilo?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_80618335
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:01 schreef geppie het volgende:

[..]

En een nog dommere vraag hoezo barsten die eieren niet als de kip erop zit/ligt? Dat beest weegt toch ook wel een paar kilo?
Hij leunt gewoon op zijn poten en rust met zijn onderbuik op het ei. De kip neemt geen aanloop om daarna met z'n volle gewicht op het ei te landen
pi_80618351
quote:

[..]

Een ei is behoorlijk hard en niet al het gewicht drukt op het ei.

Pijn geen idee dat kan ik ze niet vragen
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:05:29 #58
163216 bioloogje
pi_80618395
quote:

[..]

Helaas weten we niet wat dieren voelen en hoe ze dingen ervaren, dus of ze pijn hebben? Geen flauw idee.
Verder zijn eieren erg stevig. Je moet flink wat kracht zetten om ze te slopen hoor. Dus een kip zal ze niet snel slopen, al zal er vast wel een keer een gesneuveld zijn.
pi_80618406
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:02 schreef VonHinten het volgende:

[..]

De kip neemt geen aanloop om daarna met z'n volle gewicht op het ei te landen
Niet?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:07:35 #60
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80618469
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:02 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Hij leunt gewoon op zijn poten en rust met zijn onderbuik op het ei. De kip neemt geen aanloop om daarna met z'n volle gewicht op het ei te landen

*plof*
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:33:31 #61
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_80619211
Brekende informatie over de bevruchting (ik zag het nog nergens staan en vroeger dacht ik dat die haan zijn zaad in dat ei spoot oid )
quote:
Een haan die met een hen wil paren, pakt eerst met zijn snavel een pluk veren achter haar kop, zodat zij niet kan weglopen. Dan duwt hij zijn cloaca tegen de cloaca van de hen aan. De haan drukt dan zijn cloaca iets naar buiten en spuit de zaadcellen in de hen. De haan bevrucht dan de eierdooier in de eileider.
pi_80619399
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:33 schreef aaipod het volgende:
Brekende informatie over de bevruchting (ik zag het nog nergens staan en vroeger dacht ik dat die haan zijn zaad in dat ei spoot oid )
[..]

Ongeveer net als bij mensen hoewel het bij mensen wel een erg smerige bende zou worden als we cloacas zouden hebben wat een vies systeem hebben vogels toch
  vrijdag 23 april 2010 @ 09:13:29 #63
260104 Unreal88
Wil ook een kleurtje
pi_80623270
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:41 schreef n_uniet het volgende:

[..]

Ongeveer net als bij mensen hoewel het bij mensen wel een erg smerige bende zou worden als we cloacas zouden hebben wat een vies systeem hebben vogels toch
:p
Hoi
pi_80623762
Ik heb ook een vraag.
Aspgerges worden gestoken door aspergestekers...
Waarom zitten er dan geen gaten in?
  vrijdag 23 april 2010 @ 15:39:53 #65
163216 bioloogje
pi_80636337
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:33 schreef Vengerr het volgende:
Ik heb ook een vraag.
Maak daar je eigen topic maar over aan
pi_80636713
quote:

[..]

probeer maar eens voor de gein een ei in je vuist kapot te knijpen: lukt je niet (tenzij het ei al beschadigt is natuurlijk)

een ronde vorm is zeer goed voor het verdelen van de krachten over een groter oppervlak
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_80637999
TS weet niks over bloemtjes en bijtjes
Ik Ben Stoer!
  vrijdag 23 april 2010 @ 16:42:07 #68
299486 BaasD
GREED is GOOD!
pi_80638253
De Haan neukt de kip, de kip legt vervolgens een ei want haar kringspier is kapot. Dat ei valt kapot en er komt een kuiken uit.
'wat niet rekt, dat scheurt'
pi_80639561
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 15:52 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

probeer maar eens voor de gein een ei in je vuist kapot te knijpen: lukt je niet (tenzij het ei al beschadigt is natuurlijk)

een ronde vorm is zeer goed voor het verdelen van de krachten over een groter oppervlak
Dat lukt wel hoor volgens mij is een gekookt ei wat lastiger
  † In Memoriam † vrijdag 23 april 2010 @ 21:35:47 #70
88815 The_Emotion
98.3
pi_80649452
Legbatterijkippen hebben ook geen haan nodig om eiren te leggen
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  vrijdag 23 april 2010 @ 21:58:20 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_80650662
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 16:33 schreef Internetheld het volgende:
TS weet niks over bloemtjes en bijtjes
And right you are sir. Ik had dan ook een 4 voor m'n proefwerk over voortplanting op de middelbare school
pi_80650781
ot

wat jij bij de ah koopt zijn kuikens van 6 weken oud ofzo. zitten ook veel haantjes tussen.

je bent soepkip trouwens vergeten in je opsomming.
pi_80654554
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 09:33 schreef Vengerr het volgende:
Ik heb ook een vraag.
Life is Music
  vrijdag 23 april 2010 @ 23:21:34 #74
163216 bioloogje
pi_80654744
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 21:58 schreef kwiwi het volgende:

[..]

And right you are sir. Ik had dan ook een 4 voor m'n proefwerk over voortplanting op de middelbare school
in before de grappen over bijles...
pi_80656189
quote:
Een scheitje
泽西
  zaterdag 24 april 2010 @ 00:14:14 #76
163216 bioloogje
pi_80656998
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 23:51 schreef JSerry het volgende:

[..]

Een scheitje
Scheiten bestaan, net als gapen trouwens...
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')