Bron NOSquote:De 106-jarige zanger en acteur Johan Heesters heeft een schikking getroffen met de Duitse historicus Volker Kühn. Die beweert dat Heesters in 1941 in het concentratiekamp Dachau optrad voor SS'ers. Heesters ontkent dat hij ooit in een concentratiekamp heeft opgetreden.
In 2008 daagde Heesters Kühn al voor de rechter en eiste hij een rectificatie. Die zaak verloor hij. De rechter vond dat er wel aanwijzingen waren voor een optreden in Dachau, maar dat dat na 60 jaar niet meer te bewijzen is.
Kühn hoeft niet te rectificiteren maar zal Heesters niet meer beschuldigen. Heesters moet de proceskosten betalen.
Zal ik een Max Tailleur topic openen ?quote:Op donderdag 22 april 2010 22:30 schreef Metalfrost het volgende:
Tong80, jouw soort humor is te oud om begrepen te worden door de gemiddelde FOK!-ker.
quote:Op donderdag 22 april 2010 22:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
Zal ik een Max Tailleur topic openen ?
quote:Op donderdag 22 april 2010 23:11 schreef teamlead het volgende:
[..]
sam en moosmoppen
opa had een Max Tailleur-boekje op de plee liggen
Ken je de eindscene van DR. Strangelove ?quote:
Ja natuurlijk ken ik de eindscene van Kubricks beste filmquote:Op donderdag 22 april 2010 23:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ken je de eindscene van DR. Strangelove ?
Marilyn Monroe ging in Vietnam de mannen een hart onder de riem stekenquote:Op donderdag 22 april 2010 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ja natuurlijk ken ik de eindscene van Kubricks beste film
Maar Well meet again is altijd Vera Lynn, dus wilde ik wat anders hier
Een vd grootste landverraders ever.quote:Op donderdag 22 april 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:mooi.. en nu met rust laten die man. Eén van de grootste Nederlandse zangers ever..
Ken je de film For the Boys met Bette Midler?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Marilyn Monroe ging in Vietnam de mannen een hart onder de riem steken
OMFGquote:Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een vd grootste landverraders ever.
Och wat een held was die jakhals van DWDD, een demente oude man er in laten tuinen.quote:Omfg en dan vol blijven houden, die Heesters, wat voor geweldige vent Hitler wel niet was.
Hij zei het uiteindelijk wel, wat die vrouw of dochter of wat dan ook probeerde te voorkomen, maar hij zei het wel.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
OMFG
Hij zong operette, wat een landverraad.
De hele Nederlandse Industrie draaide voor de nazi's hun oorlogsmateriaal in elkaar, maar iemand die operette zong is de grootste landverrader.
Niet de Bunkerbouwers, niet de oorlogsindustrie, niet de ambtenaren en politieagenten die de Jodenvervolging faciliteerden en mogelijk maakten, nee, een sukkel die operette zong
[..]
Och wat een held was die jakhals van DWDD, een demente oude man er in laten tuinen.
euh.. hoe was hij een landverrader? Door zijn vak te blijven uitoefenen?quote:Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:
[..]
Een vd grootste landverraders ever.
Omfg en dan vol blijven houden, die Heesters, wat voor geweldige vent Hitler wel niet was.
Coco Shanel neukte met een Nazi-officier en het was niet vanwege liefde. Was zij niet degene die zei dat haar hart Frans was maar haar flamoes internationaal. Sommige mensen zullen er alles aan doen om hun eigen hachje te redden of te profiteren van de meest midadige situaties. Zal je Paul de Leeuw ooit als ondersteuning van het moreel zien optreden in een gevangenis, denk ik niet zal ook raar zijn, zal je Jan Smit ooit zien optreden voor de Taliban, kan je daar iets bij voorstellen, deze Heesters heeft doelbewust opgetreden in een concentratiekamp. Hij wist wat daar gebeurde en kon het zien. Hij heeft ontmoetingen gehad met de meest hooggeplaatste Duitsers, en hij deed het puur voor eigenbelang,quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:04 schreef teamlead het volgende:
[..]
euh.. hoe was hij een landverrader? Door zijn vak te blijven uitoefenen?
In Nederland zijn meer Joden gedeporteerd dan waar ook in Europa, op Polen na... in Nederland werden Joden die terugkeerden uit de concentratiekampen uitgekotst.... en jij verwijt een zanger die bleef zingen landverraad??
Bovendien: uit meerdere bronnen blijkt dat Hitler prive een heel aardige en charmante man was. Dat Heesters dat ook vindt, betekent nog niet dat hij een nazi was.
De man is dement als een golden retriever en een sensatie journalist wil goedkoop scoren.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:08 schreef DeParo het volgende:
[..]
En ten tweede, ook al was Hitler tegen iemand de aardigste persoon die hij ooit had ontmoet, en je weet wat hij heeft gedaan, dan wanneer je je fouten inziet, dan zal je het niet zo brengen als Heesters deed.
Niet de grootste landverrader, ik reageerde op iemand die stelde dat hij de grootste of beste zanger ever was, daarom dat woordje.quote:Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De man is dement als een golden retriever en een sensatie journalist wil goedkoop scoren.
Face it, Heesters was en is een een klein marginaal figuur, en jij bent een sukkel door hem een grote landverrader te noemen.
Het was de nederlandse politie die de joden kwam halen, het was Philips die Radar appartuur bouwde, het waren ambtenaren van de burgerlijke stand die de jodenvervolging grif administreerden, de meubelfabrieken in winterswijk maakten geweerkolven, etc etc etc
Maar voor jou is een operettezanger de grootste landverrader
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |