abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 donderdag 22 april 2010 @ 22:23:00 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_80614670
quote:
De 106-jarige zanger en acteur Johan Heesters heeft een schikking getroffen met de Duitse historicus Volker Kühn. Die beweert dat Heesters in 1941 in het concentratiekamp Dachau optrad voor SS'ers. Heesters ontkent dat hij ooit in een concentratiekamp heeft opgetreden.

In 2008 daagde Heesters Kühn al voor de rechter en eiste hij een rectificatie. Die zaak verloor hij. De rechter vond dat er wel aanwijzingen waren voor een optreden in Dachau, maar dat dat na 60 jaar niet meer te bewijzen is.

Kühn hoeft niet te rectificiteren maar zal Heesters niet meer beschuldigen. Heesters moet de proceskosten betalen.
Bron NOS

Kan ie eindelijk zijn wereldtoernee afmaken.

[ Bericht 26% gewijzigd door paddy op 24-04-2010 09:42:35 (Op veranderd en bron toegevoegd) ]
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_80614827
Wie?
pi_80614842
Ok.
  donderdag 22 april 2010 @ 22:29:25 #4
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80614934
mooi.. en nu met rust laten die man. Eén van de grootste Nederlandse zangers ever..
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_80614960
Tong80, jouw soort humor is te oud om begrepen te worden door de gemiddelde FOK!-ker.
Google is your friend, abuse your friends
pi_80615002
Wanneer gaat hij nou eens dood...die vent blijft maar leven.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Trouwste user 2022 donderdag 22 april 2010 @ 22:47:05 #7
7889 tong80
Spleenheup
pi_80615609
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:30 schreef Metalfrost het volgende:
Tong80, jouw soort humor is te oud om begrepen te worden door de gemiddelde FOK!-ker.
Zal ik een Max Tailleur topic openen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_80616375
Vertel maar een paar moppen van hem.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 22 april 2010 @ 23:11:21 #9
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80616611
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:47 schreef tong80 het volgende:

[..]

Zal ik een Max Tailleur topic openen ?

sam en moosmoppen

opa had een Max Tailleur-boekje op de plee liggen
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
  Trouwste user 2022 donderdag 22 april 2010 @ 23:14:10 #10
7889 tong80
Spleenheup
pi_80616712
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:11 schreef teamlead het volgende:

[..]

sam en moosmoppen

opa had een Max Tailleur-boekje op de plee liggen

donderdag 22 april 2010 @ 23:34:35 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80617409
Heesters is niets,

Lale Anderson is vele malen fouter en beter

en natuurlijk Zarah Leander

En Hans Albers

Marlene Dietrich

Edith Piaf zingt trouwens speciaal voor Jopie Heesters,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:37:09 #12
45206 Pietverdriet
pi_80617483
  Trouwste user 2022 donderdag 22 april 2010 @ 23:41:14 #13
7889 tong80
Spleenheup
pi_80617620
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:37 schreef Pietverdriet het volgende:
en de Engelsen hadden Vera Lynn

Ken je de eindscene van DR. Strangelove ?

donderdag 22 april 2010 @ 23:43:04 #14
45206 Pietverdriet
pi_80617687
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:41 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ken je de eindscene van DR. Strangelove ?

Ja natuurlijk ken ik de eindscene van Kubricks beste film
Maar Well meet again is altijd Vera Lynn, dus wilde ik wat anders hier
  Trouwste user 2022 donderdag 22 april 2010 @ 23:44:57 #15
7889 tong80
Spleenheup
pi_80617750
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:43 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja natuurlijk ken ik de eindscene van Kubricks beste film
Maar Well meet again is altijd Vera Lynn, dus wilde ik wat anders hier
Marilyn Monroe ging in Vietnam de mannen een hart onder de riem steken

donderdag 22 april 2010 @ 23:55:07 #16
45206 Pietverdriet
pi_80618086
pi_80618172
quote:
Op donderdag 22 april 2010 22:29 schreef teamlead het volgende:
mooi.. en nu met rust laten die man. Eén van de grootste Nederlandse zangers ever..
Een vd grootste landverraders ever.
Omfg en dan vol blijven houden, die Heesters, wat voor geweldige vent Hitler wel niet was.
  donderdag 22 april 2010 @ 23:57:47 #18
45206 Pietverdriet
pi_80618178
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:44 schreef tong80 het volgende:

[..]

Marilyn Monroe ging in Vietnam de mannen een hart onder de riem steken

Ken je de film For the Boys met Bette Midler?
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:01:39 #19
45206 Pietverdriet
pi_80618308
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

OMFG
Hij zong operette, wat een landverraad.
De hele Nederlandse Industrie draaide voor de nazi's hun oorlogsmateriaal in elkaar, maar iemand die operette zong is de grootste landverrader.
Niet de Bunkerbouwers, niet de oorlogsindustrie, niet de ambtenaren en politieagenten die de Jodenvervolging faciliteerden en mogelijk maakten, nee, een sukkel die operette zong
quote:
Omfg en dan vol blijven houden, die Heesters, wat voor geweldige vent Hitler wel niet was.
Och wat een held was die jakhals van DWDD, een demente oude man er in laten tuinen.
pi_80618350
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:01 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

OMFG
Hij zong operette, wat een landverraad.
De hele Nederlandse Industrie draaide voor de nazi's hun oorlogsmateriaal in elkaar, maar iemand die operette zong is de grootste landverrader.
Niet de Bunkerbouwers, niet de oorlogsindustrie, niet de ambtenaren en politieagenten die de Jodenvervolging faciliteerden en mogelijk maakten, nee, een sukkel die operette zong
[..]

Och wat een held was die jakhals van DWDD, een demente oude man er in laten tuinen.
Hij zei het uiteindelijk wel, wat die vrouw of dochter of wat dan ook probeerde te voorkomen, maar hij zei het wel.

Hij trad op voor oorlogsmisdadigers, hij wist het en profiteerde ervan, dat maakt hem niets minder dan al die andere profiteurs.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:04:30 #21
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_80618370
quote:
Op donderdag 22 april 2010 23:57 schreef DeParo het volgende:

[..]

euh.. hoe was hij een landverrader? Door zijn vak te blijven uitoefenen?

In Nederland zijn meer Joden gedeporteerd dan waar ook in Europa, op Polen na... in Nederland werden Joden die terugkeerden uit de concentratiekampen uitgekotst.... en jij verwijt een zanger die bleef zingen landverraad??
Bovendien: uit meerdere bronnen blijkt dat Hitler prive een heel aardige en charmante man was. Dat Heesters dat ook vindt, betekent nog niet dat hij een nazi was.
pi_80618526
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:04 schreef teamlead het volgende:

[..]

euh.. hoe was hij een landverrader? Door zijn vak te blijven uitoefenen?

In Nederland zijn meer Joden gedeporteerd dan waar ook in Europa, op Polen na... in Nederland werden Joden die terugkeerden uit de concentratiekampen uitgekotst.... en jij verwijt een zanger die bleef zingen landverraad??
Bovendien: uit meerdere bronnen blijkt dat Hitler prive een heel aardige en charmante man was. Dat Heesters dat ook vindt, betekent nog niet dat hij een nazi was.
Coco Shanel neukte met een Nazi-officier en het was niet vanwege liefde. Was zij niet degene die zei dat haar hart Frans was maar haar flamoes internationaal. Sommige mensen zullen er alles aan doen om hun eigen hachje te redden of te profiteren van de meest midadige situaties. Zal je Paul de Leeuw ooit als ondersteuning van het moreel zien optreden in een gevangenis, denk ik niet zal ook raar zijn, zal je Jan Smit ooit zien optreden voor de Taliban, kan je daar iets bij voorstellen, deze Heesters heeft doelbewust opgetreden in een concentratiekamp. Hij wist wat daar gebeurde en kon het zien. Hij heeft ontmoetingen gehad met de meest hooggeplaatste Duitsers, en hij deed het puur voor eigenbelang,
en ja, hij had gewoon kunnen zeggen, nee ik wil niet voor jullie optreden.

En ten tweede, ook al was Hitler tegen iemand de aardigste persoon die hij ooit had ontmoet, en je weet wat hij heeft gedaan, dan wanneer je je fouten inziet, dan zal je het niet zo brengen als Heesters deed.
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:15:58 #23
45206 Pietverdriet
pi_80618743
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:08 schreef DeParo het volgende:

[..]

En ten tweede, ook al was Hitler tegen iemand de aardigste persoon die hij ooit had ontmoet, en je weet wat hij heeft gedaan, dan wanneer je je fouten inziet, dan zal je het niet zo brengen als Heesters deed.
De man is dement als een golden retriever en een sensatie journalist wil goedkoop scoren.

Face it, Heesters was en is een een klein marginaal figuur, en jij bent een sukkel door hem een grote landverrader te noemen.

Het was de nederlandse politie die de joden kwam halen, het was Philips die Radar appartuur bouwde, het waren ambtenaren van de burgerlijke stand die de jodenvervolging grif administreerden, de meubelfabrieken in winterswijk maakten geweerkolven, etc etc etc

Maar voor jou is een operettezanger de grootste landverrader
  vrijdag 23 april 2010 @ 00:20:50 #24
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_80618908

Waarom praat deze Nederlander Duits? Inderdaad een landverrader.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_80618915
quote:
Op vrijdag 23 april 2010 00:15 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De man is dement als een golden retriever en een sensatie journalist wil goedkoop scoren.

Face it, Heesters was en is een een klein marginaal figuur, en jij bent een sukkel door hem een grote landverrader te noemen.

Het was de nederlandse politie die de joden kwam halen, het was Philips die Radar appartuur bouwde, het waren ambtenaren van de burgerlijke stand die de jodenvervolging grif administreerden, de meubelfabrieken in winterswijk maakten geweerkolven, etc etc etc

Maar voor jou is een operettezanger de grootste landverrader
Niet de grootste landverrader, ik reageerde op iemand die stelde dat hij de grootste of beste zanger ever was, daarom dat woordje.

Nee, hij was gewoon een landverrader, een profiteur, desalniettemin stelde hij dat Hitler een plezante kerel was, of iemand stelt dat op basis van wat hij heeft meegemaakt, en iemand die dement zogenaamd is (in hoeverre is deze meneer dat want optreden doet hij blijkbaar nog wel op z'n 106e) reageert op gevoel, onderdrukte ervaringen, van mensen en blijkbaar heeft hij dus geen negatieve visie over Hitler.

Philipsfabrieken werden gebruikt inderdaad voor dat soort apparatuur.
Maar Philips hielp daarnaast wel heel veel Joodse Eindhovenaren aan banen zodat ze veilig waren.

Desalniettemin waren er zoveel andere landverraders, daar geef ik je ook gelijk in, dat is ook niet wat ik ontken. Ik zeg alleen dat deze Heesters ook in dat rijtje past van laffe Nederlanders en profiteurs.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')