abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80608928
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Soempie het volgende:
Dus, beter had je gezegd: ga voor je relatie nu, zorg dat dat goed komt en dan spreken we elkaar over een paar weken weer.

ongelooflijk naief.

Ik weet dat dit niet is wat je wilde horen, maar denk dat het goed is als de mensen op Fok! je met beide benen op de grond zetten. Straks is hij z'n vriendin kwijt of jij een vriend.
heb ik gezegd maar dat heeft hij afgekapt. Dacht je nou echt dat dat niet mijn eerste ingeving was?
Blijkbaar zit het bij hen allebei zo diep daar dat dat voor hem (op dat moment) echt geen optie was.
pi_80608958
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:09 schreef Soempie het volgende:
Dus, beter had je gezegd: ga voor je relatie nu, zorg dat dat goed komt en dan spreken we elkaar over een paar weken weer.

ongelooflijk naief.

Ik weet dat dit niet is wat je wilde horen, maar denk dat het goed is als de mensen op Fok! je met beide benen op de grond zetten. Straks is hij z'n vriendin kwijt of jij een vriend.
Nou ja, ik ben het wel redelijk met je eens, maar ik zie niet in waarom er geen ruimte is voor beide in zijn leven. Het contact met TS zal wel moeten minderen inderdaad.
pi_80608970
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:11 schreef styliste het volgende:

[..]

heb ik gezegd maar dat heeft hij afgekapt. Dacht je nou echt dat dat niet mijn eerste ingeving was?
Blijkbaar zit het bij hen allebei zo diep daar dat dat voor hem (op dat moment) echt geen optie was.
Dan trek je je terug en hoop je dat het goed komt met z'n relatie.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  donderdag 22 april 2010 @ 20:13:44 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80608999
Allemachtig, wat maken jij en die vriend hier een drama van.

Dergelijk gedrag verwacht je niet bij vriendschappen. Want als het écht een vriend is, dan laat je het lekker voor wat het is nu en dan weet je dat het over een tijdje wel weer OK is. Geen wonder dat zijn vriendin zich zorgen maakt.
Resistance is futile.
pi_80609029
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:12 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Nou ja, ik ben het wel redelijk met je eens, maar ik zie niet in waarom er geen ruimte is voor beide in zijn leven. Het contact met TS zal wel moeten minderen inderdaad.
We zijn het dan dus gewoon eens. Ik zeg toch ook: minderen, maar dan ook echt minderen. En er niet zo'n drama van maken. Ze maken er een heel mooi verhaal van; een klik, zo'n speciale band die je haast nooit met iemand hebt, etc. Me dunkt dat die vriendin haar niet mag.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_80609067
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:11 schreef styliste het volgende:

[..]

Omdat het ook al veel te ver gegaan is.
pi_80609104
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:10 schreef Soempie het volgende:
Het berichtje komt namelijk helemaal niet over of het van een goede vriendin is, maar alsof het door een minnares geschreven is. Doe wat je gelukkig maakt. Ja, tuurlijk, je bedoelt gewoon: kies mij, kies mij!
Nee, we worstelen allebei met een situatie waarin we allebei onszelf zo hebben weggecijferd voor anderen dat we onszelf een beetje zijn kwijtgeraakt. Geloof me, daar word je niet gelukkig van. Ik ben nu echt bezig met ontdekken wat mij gelukkig maakt en het enige dat ik doe is zijn eigen advies terug geven. Ik bedoel echt dat hij moet doen wat hem gelukkig maakt. Als dat het maken van een keuze is boven het vinden van een andere oplossing dan is dat zo. Ik heb liever dat hij gelukkig is dan dat ik een vriend heb die zich continue schuldig voelt en daardoor niet zichzelf kan zijn bijvoorbeeld.

En nou hou ik op met mezelf verdedigen want ik heb echt niet de intenties die jij me toebedeeld.
pi_80609282
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:16 schreef styliste het volgende:

En nou hou ik op met mezelf verdedigen want ik heb echt niet de intenties die jij me toebedeeld.
Goed, ik geloof je. Maar is het dan niet heel naief dat je dacht dat dit alles een goed idee was?

Je schrijft trouwens precies wat m'n zus ooit over haar speciale vriendschap zei. Ik kan je vertellen, daar is niemand beter op geworden, omdat ze het precies zo heeft aangepakt als jij nu. Dat jullie jezelf weg hebben gecijferd is geen excuus hiervoor natuurlijk. Beetje gezond verstand had dit allemaal kunnen voorkomen. Dan hadden jij en je vriend er gewoon een goede vriend en vriendin bij of jij een goede vriend en bekende.

Maargoed, nogmaals sterkte. Hoop dat het goed komt voor jou en voor die vriendin.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:21:50 #34
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80609382
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:54 schreef styliste het volgende:

[..]

Ik heb hem gister geprobeerd te bellen maar hij nam niet op, smsje gestuurd en toen kreeg ik terug dat hij niet kan opnemen, nog niet. Het doet hem teveel. Heel even heen en weer gesmst en toen heb ik ook tegen hem gezegd dat ik hem met rust zal laten als hij dat nodig heeft zolang hij maar eerlijk is naar zichzelf en nu eens echt kijkt naar waar hij zelf gelukkig van wordt (en niet zoals we allebei altijd doen eerst kijken naar wat anderen gelukkig maakt)
Lees dit nog eens objectief terug. Zulke dingen stuur je niet naar je vrienden, zoiets stuur je als je radeloos bent omdat je tweede vriendje definitief voor zijn vrouw kiest. Zoals hij ook zou moeten doen. 'Speciale band', ik zou er ook misselijk van worden. Vriendschappen gaan om steun, samen kunnen praten. Een speciale band hoor je alleen te hebben met je partner. Daarbuiten kun je wel een speciale band hebben met iemand als vriend, maar dan benoem je iemand gewoon een hele goede vriend.

Ik heb ook een speciale band met al mijn vrienden. Maar als ik ze 2 maanden niet zie of spreek, dan is er niks aan de hand. Jij lijkt een behoefte te hebben aan dagelijks contact omdat je steun vindt of zoiets. Dat is niet normaal, zulke steun vind je alleen bij je partner.
Resistance is futile.
pi_80609442
quote:

[..]

Nee, we worstelen allebei met een situatie waarin we allebei onszelf zo hebben weggecijferd voor anderen dat we onszelf een beetje zijn kwijtgeraakt. Geloof me, daar word je niet gelukkig van. Ik ben nu echt bezig met ontdekken wat mij gelukkig maakt en het enige dat ik doe is zijn eigen advies terug geven. Ik bedoel echt dat hij moet doen wat hem gelukkig maakt. Als dat het maken van een keuze is boven het vinden van een andere oplossing dan is dat zo. Ik heb liever dat hij gelukkig is dan dat ik een vriend heb die zich continue schuldig voelt en daardoor niet zichzelf kan zijn bijvoorbeeld.

we we we we we, het lijkt alsof jullie in jouw hoofd al een relatie hebben. Het komt over alsof jij hem zelf ook wel erg leuk vindt....
pi_80609452
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Lees dit nog eens objectief terug. Zulke dingen stuur je niet naar je vrienden, zoiets stuur je als je radeloos bent omdat je tweede vriendje definitief voor zijn vrouw kiest. Zoals hij ook zou moeten doen. 'Speciale band', ik zou er ook misselijk van worden. Vriendschappen gaan om steun, samen kunnen praten. Een speciale band hoor je alleen te hebben met je partner. Daarbuiten kun je wel een speciale band hebben met iemand als vriend, maar dan benoem je iemand gewoon een hele goede vriend.

Ik heb ook een speciale band met al mijn vrienden. Maar als ik ze 2 maanden niet zie of spreek, dan is er niks aan de hand. Jij lijkt een behoefte te hebben aan dagelijks contact omdat je steun vindt of zoiets. Dat is niet normaal, zulke steun vind je alleen bij je partner.
QFT.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:25:12 #37
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80609549
quote:

[..]

Jajajaja, drama drama. Ik geloof je intenties en ik geloof direct dat er niet iets meer speelt.

Maar dat neemt niet weg dat jullie steun zoeken bij elkaar waarvoor je normaal gezien bij je partner terecht zou moeten kunnen. Als jullie elkaar nou 2 keer per maand zouden zien en 1 keer per week zouden bellen, dan is er niet zoveel aan de hand imho. Maar jij/jullie zoeken blijkbaar een dusdanige frequentie uit dat zijn vrouw er niet meer mee om kan gaan. En terecht. Zij zou hem die steun moeten geven. Kan ze dat niet, dan heeft hij een probleem in zijn huwelijk die niet op te lossen valt met buitengewone vriendschappen. En voor jou geldt precies hetzelfde.
Resistance is futile.
pi_80609847
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Jajajaja, drama drama. Ik geloof je intenties en ik geloof direct dat er niet iets meer speelt.

Maar dat neemt niet weg dat jullie steun zoeken bij elkaar waarvoor je normaal gezien bij je partner terecht zou moeten kunnen. Als jullie elkaar nou 2 keer per maand zouden zien en 1 keer per week zouden bellen, dan is er niet zoveel aan de hand imho. Maar jij/jullie zoeken blijkbaar een dusdanige frequentie uit dat zijn vrouw er niet meer mee om kan gaan. En terecht. Zij zou hem die steun moeten geven. Kan ze dat niet, dan heeft hij een probleem in zijn huwelijk die niet op te lossen valt met buitengewone vriendschappen. En voor jou geldt precies hetzelfde.
Waar lees jij iets over een huwelijk

En klopt, daar heb je gelijk in. Dat is nou ook precies waar mijn vriend en ik mee bezig zijn. maar dat is een compleet ander verhaal. En ik ben het met je eens dat er iets niet goed zit in je relatie als je dit soort steun niet (ook) van je partner kan krijgen. Daarom zeg ik ook dat ik als ik in haar schoenen zou staan daar toch eens een hartig woordje met m over zou spreken. Zij heeft daar blijkbaar geen behoefte aan maar gaat in plaats daarvan mij zitten haten. Prima. Is ook een manier.

Hoe je het ook went of keert, we zitten nu op dit punt en ik moest het even kwijt.

En als er iemand iets weet over ergens een drama van maken.....
pi_80610003
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:31 schreef styliste het volgende:

[..]

En klopt, daar heb je gelijk in. Dat is nou ook precies waar mijn vriend en ik mee bezig zijn. maar dat is een compleet ander verhaal. En ik ben het met je eens dat er iets niet goed zit in je relatie als je dit soort steun niet (ook) van je partner kan krijgen. Daarom zeg ik ook dat ik als ik in haar schoenen zou staan daar toch eens een hartig woordje met m over zou spreken. Zij heeft daar blijkbaar geen behoefte aan maar gaat in plaats daarvan mij zitten haten. Prima. Is ook een manier.

Hoe je het ook went of keert, we zitten nu op dit punt en ik moest het even kwijt.

Ga je het nu op de man spelen? En ook ingaan op dingen die we zeggen die er natuurlijk helemaal niet toe doen. Een relatie of huwelijk, lekker belangrijk welke van de twee het is.

Natuurlijk haat zij jou. Ik ben het met je eens dat ze met haar vriend moet praten. Maar hij ook met haar! Hij zoekt het buiten hun relatie. Misschien had hij het initiatief moeten nemen om iets aan z'n relatie te doen. Maar als goede vriendin van hem kun je dus ook besluiten afstand te nemen en hopen dat het met zijn relatie goed komt. Ik vind het ongelooflijk dat je geen begrip hebt voor de gevoelens van die vriendin: 'in plaats daarvan mij zitten haten.'

Genoeg woorden aan vuil gemaakt. Je bent in mijn ogen vooral heel egoistisch.
pi_80610085
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:35 schreef Soempie het volgende:

[..]

Ga je het nu op de man spelen? En ook ingaan op dingen die we zeggen die er natuurlijk helemaal niet toe doen. Een relatie of huwelijk, lekker belangrijk welke van de twee het is.

Natuurlijk haat zij jou. Ik ben het met je eens dat ze met haar vriend moet praten. Maar hij ook met haar! Hij zoekt het buiten hun relatie. Misschien had hij het initiatief moeten nemen om iets aan z'n relatie te doen. Maar als goede vriendin van hem kun je dus ook besluiten afstand te nemen en hopen dat het met zijn relatie goed komt. Ik vind het ongelooflijk dat je geen begrip hebt voor de gevoelens van die vriendin: 'in plaats daarvan mij zitten haten.'

Genoeg woorden aan vuil gemaakt. Je bent in mijn ogen vooral heel egoistisch.
en jij leest precies wat je wil lezen dus wat mij betreft zijn we klaar.
pi_80610089
Je lijkt de schuld bijna bij haar te leggen, terwijl het echt jullie domme schuld is.
pi_80610132
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:37 schreef styliste het volgende:

[..]

en jij leest precies wat je wil lezen dus wat mij betreft zijn we klaar.
Ik denk dat die vriendin zich heel goed kan vinden in de posts van Seven en mij. En stiekem weet jij ook wel dat het zo zit. Maargoed, ga vooral zo door.
pi_80610305
TS twijfelt aan haarzelf waarvoor ze een topic gemaakt heeft op de hoop van steun, maar kan er vervolgens niet tegen als ze met de neus op de feiten wordt gedrukt.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:44:06 #44
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80610332
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:31 schreef styliste het volgende:

[..]

Je komt er wel uit. Verwacht niet dat mensen hier je gaan vertellen dat je groot gelijk hebt. Je loopt (onbewust) te stoken in een relatie. Ik had allang korte metten met je gemaakt.
Resistance is futile.
pi_80610404
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:44 schreef Seven. het volgende:

[..]

Je komt er wel uit. Verwacht niet dat mensen hier je gaan vertellen dat je groot gelijk hebt. Je loopt (onbewust) te stoken in een relatie. Ik had allang korte metten met je gemaakt.
Ik denk eerder een andere vriend moeten zoeken.
  donderdag 22 april 2010 @ 20:47:59 #46
277627 Seven.
We are Borg.
pi_80610474
Die vriendin van hem pakt één en ander ook niet slim aan, trouwens. Hoe drijf je je partner in de armen van zijn new best friend?

Oh TS, ik vroeg mij nog af: vindt hij jou aantrekkelijk? Want het is misschien nu geen motief meer voor vriendschap maar hij had je nooit een blik waardig gegund als je hondslelijk zou zijn. Zijn vriendin weet dat óók, bovendien kent zij hem heel wat beter dan jij. Zij weet dondersgoed wanneer ze zich zorgen moet maken over haar vriend. Hou dat even in je achterhoofd.
Resistance is futile.
pi_80610581
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:47 schreef Seven. het volgende:
Die vriendin van hem pakt één en ander ook niet slim aan, trouwens. Hoe drijf je je partner in de armen van zijn new best friend?

Oh TS, ik vroeg mij nog af: vindt hij jou aantrekkelijk? Want het is misschien nu geen motief meer voor vriendschap maar hij had je nooit een blik waardig gegund als je hondslelijk zou zijn. Hou dat even in je achterhoofd.
Die vriend pakt het juist niet goed aan, die had allang aan moeten geven dat TS in zijn leven is en nergens heen gaat. Hij had dus bij het begin van de relatie al moeten 'kiezen'.
  donderdag 22 april 2010 @ 21:11:42 #48
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80611445
quote:
Op donderdag 22 april 2010 19:38 schreef styliste het volgende:
Afgelopen maandag is de boel gigantisch geescaleerd en mijn beste vriend trekt t niet meer. Hij heeft het gevoel te moeten kiezen
En hoe komt dat denk je?
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_80611573
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:50 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Die vriend pakt het juist niet goed aan, die had allang aan moeten geven dat TS in zijn leven is en nergens heen gaat. Hij had dus bij het begin van de relatie al moeten 'kiezen'.
ze pakken het allebei niet handig aan. Ik heb wat jij nu zegt destijds ook tegen hem gezegd. Zo heb ik het zelf in mijn relatie ook gedaan en dat heeft blijkbaar geholpen.

Maar goed, dat is achteraf praten. Achteraf hadden we allemaal misschien heel wat dingen anders kunnen aanpakken maar we hebben ook allemaal op bepaalde momenten heel bewust keuzes gemaakt. Hebben we niet voor niks toen zo gedaan en nu staan we hier. Gedane zaken nemen geen keer...
  donderdag 22 april 2010 @ 21:15:41 #50
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_80611612
quote:
Op donderdag 22 april 2010 20:25 schreef Seven. het volgende:

[..]

Bird is has the word!
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')