quote:Solar panel and applications
Main article: Solar panel
Polycrystalline silicon is also a key component of solar panel construction. Growth of the photovoltaic solar industry is limited by the supply of the polysilicon material.[2] For the first time, in 2006, over half of the world's supply of polysilicon is being used for production of renewable electricity solar power panels.[3] Only twelve factories are known to produce solar-grade polysilicon in 2008. Monocrystalline silicon is higher priced and more efficient than multicrystalline.
De meeste van die inverters kunnen een ingangsspanning tussen de 150V en 500V DC aan. Je kunt er dus veel meer in serie zetten zodat de stroom laag blijft. Dat scheelt je in kostprijs (en handelbaarheid) van je bekabeling en aan vermogensverliezen in de kabels.quote:Op vrijdag 15 oktober 2010 11:27 schreef HaerdenC het volgende:
reken op 5.3 ampere max per paneel dus als je zoals ik zou willen 40 moet leggen (dan ligt dak min of meer vol schat ik zo) zit je wel met meer dan 200 ampere. Dat is een aardig dikke kabeloptie is om ze per 4 of zo in serie te zetten dan krijg je een hogere voltage (17 x 4 = +- 70 volt) maar heb je maar 50 ampere dat is al
Ik denk dat de meeste inverters 70V niet eens accepteren omdat dat gewoon te laag is.quote:Op maandag 8 november 2010 15:50 schreef HaerdenC het volgende:
ja maar als er dan 1 stuk is werkt je volledige serie niet ...
Ook je inverter heeft een lager rendement bij een lager voltage. (Logisch aangezien er dan een forse stroom doorheen loopt, wat ervoor zorgt dat er meer warmte wordt ontwikkeld.)quote:verliezen in kabels kan je verminderen door de kabel afstand tussen de panelen en je converter zo kort mogelijk te houden ...
85% is een wel erg slecht rendement. Dat zou inhouden dat bijna 1 op de 6 zonnepanelen op je dak weggegooid geld is.quote:Op maandag 8 november 2010 16:59 schreef HaerdenC het volgende:
dat lijkt me onzin hoor ... je kan gewoon inverters kopen die van 12 volt 220 volt maken 2000 - 2500 - 3000watt continu hoor ... en die dingen hebben een rendement van meer dan 85 procent. dus dat is op 3000 watt genomen maximum 450 watt verlies ... dat is evenveel als een gewone pc voeding ... hoe lager de load hoe lager het verlies dus ik denk dat als je er een paar zet dat dat allemaal best wel mee valt
Integendeel, die is veel intelligenter. Die zoeken zelf uit hoe ze je zonnepanelen het beste kunnen belasten voor het hoogste rendement van je panelen, moeten in fase gaan lopen met de netspanning, moeten uitschakelen bij gebrek aan netspanning en passen automatisch de uitgangsspanning aan de netspanning (afhankelijk van de terug te leveren hoeveelheid vermogen)quote:op zich is zo een terug lever ding niet veel meer dan een gekeurde sine wave generator met diode en goedkeuringdus daar zie ik niet direct een probleem mee
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |