Beste iedereen,
Momenteel zit ik met mijn handen in het haar en vandaar dat ik nu dus de forumbezoekers van deze site om advies vraagt. Het gaat om het volgende.
Sinds augustus 2009 hebben mijn vriendin en ik particulier een woning gehuurd met een bepaalde tijd contract van 4 jaar. Huren via de woningbouw is haast onmogelijk als je een korte meettijd hebt, dus vandaar dat wij ons hebben begeven op de particuliere woonmarkt. De huur van onze woning is ¤ 770,-. Dit was voor ons te betalen, maar sinds januari 2010 is mijn contract niet verlengt. Met spoed hebben wij dus een uitkering aangevraagt, maar daar kwamen we niet voor in aanmerking. Consulent deed er alles aan dat wij het niet kregen. Geloof me, ik spreek hier de waarheid. Dus vanaf januari tot en met heden zitten wij zonder inkomen, enige geluk is dat ik sinds vorige week weer aan de slag ben gegaan bij mijn nieuwe werkgever.
Echter is het wel zo dat de huur van januari en februari betaald is door onze familie, en de helft van de huur van maart is betaald. Wij hebben dus een achterstand van de hele maand april, aankomende mei, en een halve maandhuur van maart.
Via een brief hebben wij te kennen gegeven dat wij graag een betalingsregeling willen treffen en dat wij pas vanaf eind mei weer kunnen voldoen aan onze volledige maandelijkse verplichtingen.
Hij ging hier niet mee akkoord via een brief. Als klap op de vuurpijl komt de verhuurder, in de avond, twee keer keihard aanbellen, zodat wij meteen de deur open doen. Terwijl ik twee kinderen heb die op bed liggen, het was namelijk al 20:45. De verhuurder nam zijn vader mee als versterking (beiden zijn zij notaris van beroep). Zij eisten van mij dat ik voor 1 mei een maandhuur overmaak + de halve maandhuur. Zodat ik dus alleen nog maar 1 maand achterloop. Voor volgende week kunnen wij echter alleen maar de halve maandhuur overmaken, omdat ik nog niet beschik over mijn volledige salaris. Ik ben pas vorige week begonnen met werken, dus volgende week krijg ik alleen maar van twee weken werken uitbetaald.
Als ik deze betalingen volgende week niet verricht, moet ik per 1 mei eruit, alles schoon en netjes maken, zodat zij het weer verder verhuren.
Ter extra info: Deze woning staat ook te koop. Ik begrijp dat zij anders ook in de problemen komen met hun hypotheek. Maar toch...kan dit zomaar. Ik dacht dat er 6 tot 12 maanden huurachterstand overheen moet gaan voordat iemand daadwerkelijk uit huis word gezet, met uitspraak van de rechter erbij en alles.
Ik heb twee kinderen en een vriendin. Dit kan toch niet zomaar? Of wel. Het zou toch niet zo zijn dat wij vanaf volgende week op straat staan???
Please, als iemand mij raad en advies kan geven. Graag.
Gr.
Een bezorgde vader en partner in nood