Omdat mensen op 5 mei nog steeds ziek zijn? Of bedoel je dat je ergens anders moet werken?quote:Op woensdag 5 mei 2010 10:16 schreef Honeymooner het volgende:
Nice!
Waarom hebben de UMC's geen vrij mee op 5 mei? Echt jammerlijk dat ik moet werken..
Ik voel je pijnquote:Op woensdag 5 mei 2010 10:16 schreef Honeymooner het volgende:
Nice!
Waarom hebben de UMC's geen vrij mee op 5 mei? Echt jammerlijk dat ik moet werken..
Ik doe onderzoek momenteel. En nog word ik geacht aanwezig te zijn, omdat er wel gewoon poli's zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2010 11:34 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Omdat mensen op 5 mei nog steeds ziek zijn? Of bedoel je dat je ergens anders moet werken?
quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:55 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ik doe onderzoek momenteel. En nog word ik geacht aanwezig te zijn, omdat er wel gewoon poli's zijn.
Snap nog net wel dat de afdelingen gewoon doordraaien hoor.
Ow das vreemd, ik had begrepen dat de CAO van UMC's gewoon veranderd was sinds dit jaar en dat iedereen moest werken. Maar dan zit er toch verschil in..quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:59 schreef gohan16 het volgende:
UMCU is vrij ivm lustrum. Anders was het ook een normale werkdag.
5 Mei is lustrum van het UMC. Dus vrije dag is een cadeautje aan medewerkers.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:14 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Ow das vreemd, ik had begrepen dat de CAO van UMC's gewoon veranderd was sinds dit jaar en dat iedereen moest werken. Maar dan zit er toch verschil in..
Ach, ik ben ook relatief jong (21 en 4e jaars) en ik heb sinds een week of 3 ook weer een plaatjesbeugelquote:Op maandag 3 mei 2010 17:20 schreef Cottontail het volgende:
[..]
Okee, gaaf!
Ik sta er waarschijnlijk over een halfjaar ook al... want ik heb vandaag gehoord dat ik mijn praktijkvak (PLO) heb gehaald!Dus volgend jaar junior co.
@ discussie: ik ben ook jonger dan gemiddeld en ik lijk nog eens nog jonger ook, maar dat maakt voor mij niet zoveel uit. Ben nu twee jaar bezig en heb niets gedaan dan hard werken, dus qua confidence zal er niet zoveel meer bijkomen (later wel natuurlijk, qua skills, maar om te beginnen aan co-schappen niet meer denk ik). Ik zie het wel!
Leer je geen reet van. Snel vergeten en co-schappen lopenquote:Op donderdag 6 mei 2010 20:54 schreef dotKoen het volgende:
Morgen komen de simulatiepatiënten.
Nou ja, ik zal het morgen laten weten. Ik ken toevallig 1 van de simulatiepatiënten persoonlijk en dan is geen tokkie met een belaste familieanamnese, maar een acteur die op deze manier wat geld naast zijn wat meer kunstzinnige werkzaamheden verdient.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:14 schreef starla het volgende:
[..]
Leer je geen reet van. Snel vergeten en co-schappen lopen
Dat zijn van die gefrusteerde tokkies die elk familielid aan kanker hebben verloren en alleen maar psychosociale diarree uitkakken.
Ik had het al veranderd naar 'die spelen', want ik ken onze geschiedenis hier op Fok, en je hebt nog wel eens de neiging mij 180 graden verkeerd te begrijpenquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:19 schreef dotKoen het volgende:
Ik ken toevallig 1 van de simulatiepatiënten persoonlijk en dan is geen tokkie met een belaste familieanamnese, maar een acteur die op deze manier wat geld naast zijn wat meer kunstzinnige werkzaamheden verdient.
Ah, nu begrijp ik hetquote:Op donderdag 6 mei 2010 21:21 schreef starla het volgende:
[..]
Ik had het al veranderd naar 'die spelen',
Is dat zo?quote:want ik ken onze geschiedenis hier op Fok, en je hebt nog wel eens de neiging mij 180 graden verkeerd te begrijpen
GOOD LUCK!quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:27 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Hehe.
Goed, nu verder met mijn onderzoeksvoorstel. Zucht...
Nog maar te zwijgen over die coaches/ trainers, gatver wat een geitenwollensokken zijn dat altijd. Voortdurend op zoek naar problemen die er niet zijn. En die het liefst hebben dat je een patiënt met een verkoudheid naar huis laat gaat met een gezinspakket augmentin ('Bij tante Gerrie heeft dat ook zo goed geholpen, dokter') omdat er anders een onherstelbare verstoring van je behandelrelatie zou ontstaan.quote:Op donderdag 6 mei 2010 21:57 schreef intoxicated het volgende:
Starla, je eerste stelling vond ik toch sterker. Het zijn gefrustreerde tokkies
Wij hebben ook van die sepenzaadjes van de medische psychologie die ALTIJD vinden dat je te ruw/hard te werk gaat, terwijl ik me dan juist inleef in het 10-minuten-per-patiënt-gevoelquote:Op donderdag 6 mei 2010 22:42 schreef iofn het volgende:
[..]
Nog maar te zwijgen over die coaches/ trainers, gatver wat een geitenwollensokken zijn dat altijd. Voortdurend op zoek naar problemen die er niet zijn. En die het liefst hebben dat je een patiënt met een verkoudheid naar huis laat gaat met een gezinspakket augmentin ('Bij tante Gerrie heeft dat ook zo goed geholpen, dokter') omdat er anders een onherstelbare verstoring van je behandelrelatie zou ontstaan.
Raap me opquote:Op maandag 3 mei 2010 17:22 schreef Repeat het volgende:
Urologie![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
een soort MDL, maar dan krijg je de pikken er ook nog bij.
Huilquote:Beste Hyve Het uiteindelijke doel van elke samenleving ten aanzien van onderwijs moet zijn om de bekwaamheid, het initiatief en het culturele niveau, en daarmee het overlevingspotentieel van de samenleving, te verhogen. Dit wordt alleen bereikt als de psychiatrie en psychologie, hun bemoeizuchtige testen, hun indringende en frauduleuze diagnoses en schadelijke drugs verwijderd worden uit scholen en het leven van onze kinderen http://psychiater-stop.hy(...)schaden_van_de_jeugd Top, Peter.
Is dat nu nog?quote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:16 schreef Merel1808 het volgende:
Grundmeijer heeft net de voorronde van AMC's got talent gewonnen!
Ja, er zijn allerlei voorrondes, en de finale is 26 juni op het midzomernachtsfeest van het AMC, en dan gaan er 6 acts optreden, waarvan Grundmeijer er dus 1 isquote:Op dinsdag 11 mei 2010 16:34 schreef iofn het volgende:
[..]
Is dat nu nog?Toen ik daar in januari/februari rondliep hing het al helemaal vol met posters.
Overigens, sociale geneeskunde
LOLquote:Op dinsdag 11 mei 2010 13:16 schreef Merel1808 het volgende:
Grundmeijer heeft net de voorronde van AMC's got talent gewonnen!
Het was Grundmeijer en de Titanics, en ze deden een a capella liedje, klonk best wel mooiquote:Op dinsdag 11 mei 2010 19:11 schreef Kassaa het volgende:
[..]
LOL
met wat? Ik hoor steeds dat die gast zo'n zak is bij de T's
komt allebei op hetzelfde neer, alleen trek je theoretisch gezien bij slingeren wat meer aan de adnexen. In de praktijk is het zo dat als een pijn doet, het andere ook pijn doet.quote:Op zaterdag 15 mei 2010 22:13 schreef Seam het volgende:
Wat betekent het als je bij het gynaecologisch onderzoek opstootpijn opmerkt? Ik weet namelijk alleen slingerpijn..
Oke bedanktquote:Op zondag 16 mei 2010 08:47 schreef Pluizel het volgende:
[..]
komt allebei op hetzelfde neer, alleen trek je theoretisch gezien bij slingeren wat meer aan de adnexen. In de praktijk is het zo dat als een pijn doet, het andere ook pijn doet.
De DGO (quote:Op zondag 16 mei 2010 08:47 schreef Pluizel het volgende:
[..]
komt allebei op hetzelfde neer, alleen trek je theoretisch gezien bij slingeren wat meer aan de adnexen. In de praktijk is het zo dat als een pijn doet, het andere ook pijn doet.
quote:Op zondag 16 mei 2010 10:08 schreef intoxicated het volgende:
[..]
De DGO () - vrouwen bij ons vonden dat je dat deel van het onderzoek maar helemaal achterwege moest laten "omdat het erg patiëntonvriendelijk is".
"Cytologisch beeld meest passend bij benigne reactieve lymfeklier. Talrijke sterrenhemelmacrofagen; SLE dient te worden uitgesloten."quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:38 schreef dotKoen het volgende:
Hier nog even mijn klinisch redeneren-casus voor morgenochtend maken: zwelling in de hals. Wat is er bij intoxicated eigenlijk uitgekomen?
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 00:42 schreef intoxicated het volgende:
[..]
"Cytologisch beeld meest passend bij benigne reactieve lymfeklier. Talrijke sterrenhemelmacrofagen; SLE dient te worden uitgesloten."
Labje om dat uit te sluiten staat nu in![]()
Maak me geen zorgen, ik heb letterlijk 0 van de klinische en/of biochemische verschijnselen die erbij kunnen passen.
Wat voor vaardigheidstoets?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 16:22 schreef Seam het volgende:
Vaardigheidstoets ging kut zeg
Morgen gelukkig de VGT en donderdag de communicatietoets, om toch weer wat studiepunten binnen te halen
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef dotKoen het volgende:
En verder is het ook een beetje raar als de simulatiepatiënt zegt dat het gesprek prima gaat, om vervolgens van mijn tutor 20 minuten lang een preek te ontvangen dat ik ook naar meniscusletsel en een Bakerse cyste had moeten vragen bij een 61-jarige pt met claudicatioklachten.
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat voor vaardigheidstoets?
Ik begrijp trouwens jullie ergernis m.b.t. simulatiepatiënten nu. Had er vrijdag een die begon te klagen dat ik de vraagverhelding niet netjes op volgorde deed. Ze wilde graag dat ik eerst naar somatiek vroeg, dan naar cognities en zo het hele rijtje af. Dat terwijl de andere simulatiepatiënten aangaven dat ik er goed een natuurlijk gesprek van maakte.
En verder is het ook een beetje raar als de simulatiepatiënt zegt dat het gesprek prima gaat, om vervolgens van mijn tutor 20 minuten lang een preek te ontvangen dat ik ook naar meniscusletsel en een Bakerse cyste had moeten vragen bij een 61-jarige pt met claudicatioklachten. En dat het compleet irrelevant is om te vragen wat de HA al had gedaan (ik speelde co op de interne, maar ik krijg geen verwijsbrief voor die gesprekken).
Oh, das ook een handig systeem. Ik ben maandag gefilmd. Over die 3 consulten moet ik (uiteraardquote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:25 schreef Seam het volgende:
[..]Ja het kan soms een ramp zijn, maar wel grappig om de gesprekken van anderen te zien
Donderdag twee simulatiepatienten als 'toets'. Mochten we die niet halen dan kunnen we gewoon een van onze andere gesprekken dit jaar inleveren. Die punten zijn dus ook al binnen ja
Dat is inderdaad wel veel in 1 keer. Wordt ook alles getoetst of wordt er een selectie gemaakt? Wat bedoel je met lab eigenlijk?quote:Helaas moet ik alle VGTs maken ja, de punten zijn in principe al binnen, want met twee voldoendes en een goed kan er weinig fout gaan.
Ik had vandaag dus een vaardigheidstoets. Alle lichamelijke onderzoeken (hart/buik/long/neurologisch/gynaecologisch/bewegingsapparaat/reanimatie/lab/verbinden) moesten we kennen in combinatie met de complete anamnese. En dat in jaar 2En dan moeten we ook nog eens 70% goed hebben om een voldoende te scoren
Ik geloof dat jouw tutor mijn mentor isquote:Op dinsdag 18 mei 2010 21:32 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Wat voor vaardigheidstoets?
Ik begrijp trouwens jullie ergernis m.b.t. simulatiepatiënten nu. Had er vrijdag een die begon te klagen dat ik de vraagverhelding niet netjes op volgorde deed. Ze wilde graag dat ik eerst naar somatiek vroeg, dan naar cognities en zo het hele rijtje af. Dat terwijl de andere simulatiepatiënten aangaven dat ik er goed een natuurlijk gesprek van maakte.
En verder is het ook een beetje raar als de simulatiepatiënt zegt dat het gesprek prima gaat, om vervolgens van mijn tutor 20 minuten lang een preek te ontvangen dat ik ook naar meniscusletsel en een Bakerse cyste had moeten vragen bij een 61-jarige pt met claudicatioklachten. En dat het compleet irrelevant is om te vragen wat de HA al had gedaan (ik speelde co op de interne, maar ik krijg geen verwijsbrief voor die gesprekken).
Het is wel een selectie, vijf stations van twintig minuten. Toch nog altijd pittig om zoveel te onthouden.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 22:31 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Oh, das ook een handig systeem. Ik ben maandag gefilmd. Over die 3 consulten moet ik (uiteraard) een reflectieverslag schrijven. In mijn stationstoets over 2 weken zitten dan 6 stations waaronder 1 onderdeel uit LO (we hebben nu hoofd/hals, thorax, abdomen gehad), 1 onderdeel uit LO bewegingsapparaat, hartgeluiden, longgeluiden en 2 consulten.
[..]
Dat is inderdaad wel veel in 1 keer. Wordt ook alles getoetst of wordt er een selectie gemaakt? Wat bedoel je met lab eigenlijk?
Al die specifieke onderdelen van het LO (neuro, gyn etc) worden bij ons pas voor het betreffende co-schap geleerd en getoetst. Reanimatie en verbandleer zit in ons vaardigheden acute geneeskundeblok in het eerste jaar.
Uhu. Weinig echt rare vragen geloof ik deze keer.quote:Op woensdag 19 mei 2010 11:12 schreef MaxC het volgende:
Al weer thuis, zie de VGT meer als een soort saai werk dat je 4x per jaar moet doen, dan een echte toets
Inderdaadquote:Op woensdag 19 mei 2010 12:08 schreef Rituals het volgende:
Er zitten vragen tussen die echt vaak terugkomen zeg!
Fijn zeg!quote:Op woensdag 19 mei 2010 17:46 schreef Rituals het volgende:
Ik ben opgelucht!![]()
Misschien weten sommigen nog wel dat ik een tijd geleden een anti-HBs had van 0 IU/l. Ik heb opnieuw drie vaccinaties gehad, wederom is de hoogte van mijn antistoftiter bepaald en hij is nu 172 IU/l .
Het is alleen nog steeds niet veel, maar tochquote:Op woensdag 19 mei 2010 17:46 schreef Rituals het volgende:
Ik ben opgelucht!![]()
Misschien weten sommigen nog wel dat ik een tijd geleden een anti-HBs had van 0 IU/l. Ik heb opnieuw drie vaccinaties gehad, wederom is de hoogte van mijn antistoftiter bepaald en hij is nu 172 IU/l .
Nee? Ik had ook zoiets en kreeg een brief dat ik de komende 20 jaar beschermd was.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:54 schreef June. het volgende:
[..]
Het is alleen nog steeds niet veel, maar toch. Moet je nu dan elk jaar een vaccinatie halen oid?
Niet veel? Ik dacht dat >100 IU/l goed was? Er staat in de brief dat ik levenslang beschermd ben.quote:Op woensdag 19 mei 2010 18:54 schreef June. het volgende:
[..]
Het is alleen nog steeds niet veel, maar toch. Moet je nu dan elk jaar een vaccinatie halen oid?
Ah, oke. Ik had namelijk ook >1000 IU/L en de rest van mijn vriendinnen ook dus vandaar dat ik dacht dat 100 laag wasquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:10 schreef gohan16 het volgende:
>100 is voldoende. De meeste die ik ken hadden >1000UI, oa ik. Vriend van me vond het matig die ie maar een zesje (+- 600 UI)had en de rest een 10.
Ik dacht hetzelfde inderdaadquote:Op woensdag 19 mei 2010 19:13 schreef June. het volgende:
[..]
Ah, oke. Ik had namelijk ook >1000 IU/L en de rest van mijn vriendinnen ook dus vandaar dat ik dacht dat 100 laag was![]()
.
quote:Op woensdag 19 mei 2010 20:19 schreef intoxicated het volgende:
[ afbeelding ]
Tokkies bij onze studentenadminstratie.
Ik krijg er spontaan een identitijdscrisis van.
Klinkt goedquote:Op woensdag 19 mei 2010 20:23 schreef dotKoen het volgende:
Dat hebben wij ook hoor, die uitroeptekens dan. Dergelijke spelfouten ben ik nog niet tegengekomen, hoewel spatiefouten wel vaak voorkomen.
http://owiwebserver.umcn.nl/advalvas/detail.php?select=3488
Heeft iemand al iets gehoord van het hippe nieuwe VT-rapportagesysteem? Er schijnt iets aan te komen met bewegende grafieken en andere eyecandy.
Een paar vrienden van mij (ook tweedejaars) doen dat nu ook alquote:Op woensdag 19 mei 2010 21:10 schreef Honeymooner het volgende:
Nou mijn experiment is mislukt.. Ik had dus alles ingevuld, omdat ik toch niets te verliezen had, heb em net even nagekeken en heb precies zo'n zelfde score als altijd..Had echt verwacht dat ik em belachelijk slecht of juist heel goed zou maken.
Wees blij dat je er vanaf bent. En omdat dat betekent dat je bijna geld gaat verdienenquote:Op woensdag 19 mei 2010 22:41 schreef intoxicated het volgende:
Weer net geen 75% gehaald![]()
En omdat dit de laatste was, zal het me ook nooit meer lukken
Ik vind dat eigenlijk niet meer dan normaal als je bijna klaar bentquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |