Gelukkig komen die in een studie geneeskunde niet ver.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:04 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Precies. Ik erger me aan studenten die geen ruk uitvoeren, geen idee hebben waarom ze geneeskunde hebben gekozen, maar wel ¤260 in de maand incasseren en gebruikmaken van onderwijsfaciliteiten. Ik hoop dat er daar minder van komen als ze dat grapje zelf moeten betalen.
Ach, er zitten hier wel figuren tussen die voor de derde maal aan het eerste jaar beginnen (en dan moeten ze dus alles doen, omdat hun resultaten niet meer geldig zijn). Gelukkig krijgen we eindelijk een bindend studie-advies om dergelijke studenten eruit te schoppen.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:11 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Gelukkig komen die in een studie geneeskunde niet ver.
VVD+ CDA + D66.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:08 schreef dotKoen het volgende:
Maar VVD-stemmers: welke coalitie zien jullie het liefst?
Vraag me af waar die mensen hun motivatie (of beter gezegd, gebrek eraan) vandaan halenquote:Op zondag 30 mei 2010 23:13 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ach, er zitten hier wel figuren tussen die voor de derde maal aan het eerste jaar beginnen (en dan moeten ze dus alles doen, omdat hun resultaten niet meer geldig zijn). Gelukkig krijgen we eindelijk een bindend studie-advies om dergelijke studenten eruit te schoppen.
Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me nooit zo goed voorstellen wat je dan als samenleving dan echt mist. Als een cultureel antropoloog zijn kennis (omdat er geen baan in te vinden is) niet gebruikt maar achter de kassa bij de AH gaat zitten, heeft hij dan nog steeds een meerwaarde aan de samenleving omdat hij culturele antropologie heeft gestudeerd?quote:Op zondag 30 mei 2010 23:15 schreef Kassaa het volgende:
Vind het wel makkelijk om zo over dat soort studies te praten. Op zo'n manier verworden universiteiten tot gewetenloze instituten die alleen maar 'zinvolle' studies aanbieden hetgeen absoluut leidt tot een verarming van de samenleving, alle academische instituten zijn dan binnen de kortste keren totaal ontzield. Tevens studeer je niet voor een baan maar voor zelfontplooiing en verrijking van de geest.
Edit-verzin er maar een quote van boven bij over culturele antropologie
Voor de verrijking van jouw geest hoeft de belastingbetaler nou niet echt op te draaien.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:15 schreef Kassaa het volgende:
Vind het wel makkelijk om zo over dat soort studies te praten. Op zo'n manier verworden universiteiten tot gewetenloze instituten die alleen maar 'zinvolle' studies aanbieden hetgeen absoluut leidt tot een verarming van de samenleving, alle academische instituten zijn dan binnen de kortste keren totaal ontzield. Tevens studeer je niet voor een baan maar voor zelfontplooiing en verrijking van de geest.
Edit-verzin er maar een quote van boven bij over culturele antropologie
Het zijn mensen waar je economisch inderdaad niet zoveel aan hebt, maar die wel maatschappelijke problemen vanuit hun invalshoek aan kunnen kaarten dmv opiniestukken. 99% van Nederland zal Nietschze of Wittgenstein totaal niet begrijpen of gelezen hebben, dat neemt niet weg dat die mensen van een enorm belang zijn voor de ontwikkeling van de mens als soort door het denken 'where no man has gone before', zonder dat daar per se een economische winst aan vast hangt. Zolang je je dat als samenleving nog makkelijk kunt veroorloven en iedereen nog te eten heeft zou het verdrietig zijn als dat soort dingen opeens zouden verdwijnen. Om dezelfde reden ben ik heel erg tegen het verminderen van kunst en cultuursubsidies, het geeft gewoon de menselijke kwaliteit van een samenleving weer, iets dat in mijn ogen minstens zo belangrijk is als de economische.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:21 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, ik snap wat je bedoelt, maar ik kan me nooit zo goed voorstellen wat je dan als samenleving dan echt mist. Als een cultureel antropoloog zijn kennis (omdat er geen baan in te vinden is) niet gebruikt maar achter de kassa bij de AH gaat zitten, heeft hij dan nog steeds een meerwaarde aan de samenleving omdat hij culturele antropologie heeft gestudeerd?
hehe ik ben benieuwd wat jouw reactie eerst wasquote:
Op de lange termijn ben je dan veel slechter af met hun woekerloonbelastingen oplopend tot 80%.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:53 schreef gohan16 het volgende:
Wordt dan toch GL of SP.
Dat vind ik echt een slecht plan. De gemiddelde hoogopgeleide jongedame gaat die pil dan alsnog wel halen, maar alle tokkies laten het dan lekker zitten en volgens mij kosten al die ongewenste zwangerschappen/kinderen veel meer dan de pil.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:28 schreef Repeat het volgende:
Owja, de pil moet uit de verzekering.
Gewoon de microgynon vergoeden, die kosten toch niks. En al het duurdere spul pas bij bewezen intolerantie.quote:Op maandag 31 mei 2010 07:28 schreef Repeat het volgende:
Owja, de pil moet uit de verzekering.
Balkenende heeft al aangegeven dat hij alleen door wilt gaan als hij premier word.quote:Op maandag 31 mei 2010 15:09 schreef Seam het volgende:
Maar eigenlijk heb ik ook weer helemaal geen zin in de CDA, hoewel het wel interessant zou zijn hoe JP als minister zou functioneren. (denk namelijk een stuk beter) Maar een coalitie van D66+CDA+VVD heeft toch lang geen meerderheid op dit moment in de peilingen?
hallo mannenpostquote:Op maandag 31 mei 2010 08:51 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Gewoon de microgynon vergoeden, die kosten toch niks. En al het duurdere spul pas bij bewezen intolerantie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |