Hij is nu op tv.quote:
House ook... ohh keuzes!quote:
Nog steeds te twijfelen tussen VVD en D66. De winning mood van de VVD trekt me wel aan, moet ik bekennen, maar een regering waarin de PVV deelneemt zie ik niet zitten. Verder: Fred Tevenquote:
Helaas gaat je stufi dan wel weg. Gezien ik 240 * 12 * 6 = 17.280 euro schuld extra heb door 'hun' stem ik principieel al niet op VVD of D66. PVV is gezien m'n huidskleur misschien niet een slimme keuzequote:Op zondag 30 mei 2010 22:19 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nog steeds te twijfelen tussen VVD en D66. De winning mood van de VVD trekt me wel aan, moet ik bekennen, maar een regering waarin de PVV deelneemt zie ik niet zitten. Verder: Fred Teven
Ik zie dus het liefst een centrum-liberale coalitie, dat gaat niet gebeuren, dan liever paars dan VVD-CDA-PVV.
Jij?
Je kunt toch ook iemand machtigen? Een kiezerspas kun je niet meer aanvragen, daar ben je te laat voor.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:32 schreef June. het volgende:
Ik weet het ook nog niet. Maar ik moet nog eerst zien of ik kan stemmen, want ben niet in Nijmegen op 9 juni. Deze week even regelen met gemeente of dat nog kan.
Ja, zou ook nog kunnen. Maar lees net op de stempas dat ik die aanvraag ook mondeling kan doen tot 4 juni, geen idee wat dat inhoud.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:34 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Je kunt toch ook iemand machtigen? Een kiezerspas kun je niet meer aanvragen, daar ben je te laat voor.
Oh, dan zul je het idd wel ter plekke aan het loket moeten regelen.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:37 schreef June. het volgende:
[..]
Ja, zou ook nog kunnen. Maar lees net op de stempas dat ik die aanvraag ook mondeling kan doen tot 4 juni, geen idee wat dat inhoud.
Kan je bijvoorbeeld ook hard werken tijdens je co-schappen om maar iets te noemen? Overigens kan je met de huidige stufi ook niet rondkomen en zullen studenten alsnog moeten werken, ouders lief aankijken of toch lenen. De situatie is al niet ideaal maar wordt nu alleen erger als het ware. Er zijn verder een hoop landen (in de EU en in 3e wereld landen) waar niemand collegeld betaald. En ik denk niet dat ze in Argentinie, chili, china e.d. meer belasting betalen dan hier.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:30 schreef dotKoen het volgende:
Studiefinanciering is dan ook een erg dure en omslachtige manier om het hoger onderwijs toegankelijk te houden, vind ik. Waarom moet iemand als ik studiefinanciering ontvangen? Ik krijg geld van mijn ouders, werk hard en leen. Die lening kan ik als ik straks aan het werk ben prima afbetalen.
Nou ja, dat zal niet met alle banen lukken, maar mijn collega's lukt het wel om tijdens de co-schappen (zij het wat minder) te werken. Dan nog: studeren is in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid, toen ik me inschreef voor geneeskunde wist ik wat ik de volgende 6 jaar zou gaan doen.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:46 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Kan je bijvoorbeeld ook hard werken tijdens je co-schappen om maar iets te noemen?
Je doet alsof lenen iets verschrikkelijks is. Dat begrijp ik nooit zo goed. Ja, lenen om je bier te betalen of een nieuwe TV te kopen, dat is slecht. Investeren in een studie waar je (zeker in het geval van geneeskunde) een goed salaris mee kunt verdienen, is een prima keuze.quote:Overigens kan je met de huidige stufi ook niet rondkomen en zullen studenten alsnog moeten werken, ouders lief aankijken of toch lenen
Wij doen inderdaad een vrij rendabele studie, maar hoe moet het dan met al die mensen die culturele antropologie of Verweggistaanse taal en cultuur studeren?quote:Op zondag 30 mei 2010 22:51 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, dat zal niet met alle banen lukken, maar mijn collega's lukt het wel om tijdens de co-schappen (zij het wat minder) te werken. Dan nog: studeren is in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid, toen ik me inschreef voor geneeskunde wist ik wat ik de volgende 6 jaar zou gaan doen.
[..]
Je doet alsof lenen iets verschrikkelijks is. Dat begrijp ik nooit zo goed. Ja, lenen om je bier te betalen of een nieuwe TV te kopen, dat is slecht. Investeren in een studie waar je (zeker in het geval van geneeskunde) een goed salaris mee kunt verdienen, is een prima keuze.
VVD. Ben het eens met de rest betreft stufi, ik vind het onzin.quote:
Tsja, daar is het iets lastiger.Ik neem aan dat ook die mensen uiteindelijk hun kennis willen gebruiken, en dat gaat in de regel binnen een baan. Omdat een sociaal leenstelsel erg gunstige leenvoorwaarden heeft, moet het ook met een beperkt salaris terug te betalen zijn.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:55 schreef Merel1808 het volgende:
[..]
Wij doen inderdaad een vrij rendabele studie, maar hoe moet het dan met al die mensen die culturele antropologie of Verweggistaanse taal en cultuur studeren?
Ik leen nu al hoor, verschrikkelijk is dat niet, maar ik verdubbel niet met plezier m'n schuld door wat partijen die het nodig vinden de stufi af te schaffen. En al helemaal niet in een land waar je al zoveel belasting betaalt. Toen ik begon met geneeskunde wist ik ook wat ik wou, namelijk studeren, wat lenen en hier en daar misschien werken (wat ik ook al doe btw) maar om nou uren en uren in de week te gaan werken..quote:Op zondag 30 mei 2010 22:51 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nou ja, dat zal niet met alle banen lukken, maar mijn collega's lukt het wel om tijdens de co-schappen (zij het wat minder) te werken. Dan nog: studeren is in eerste instantie je eigen verantwoordelijkheid, toen ik me inschreef voor geneeskunde wist ik wat ik de volgende 6 jaar zou gaan doen.
[..]
Je doet alsof lenen iets verschrikkelijks is. Dat begrijp ik nooit zo goed. Ja, lenen om je bier te betalen of een nieuwe TV te kopen, dat is slecht. Investeren in een studie waar je (zeker in het geval van geneeskunde) een goed salaris mee kunt verdienen, is een prima keuze.
Vind ik ook. Je maakt ook gebruik van de faciliteiten, dan moet je er ook voor betalen. Als blijkt dat je er geen droog brood mee kunt verdienen, is dat je eigen schuld. Je hebt de kosten gemaakt en daar moet je voor opdraaien.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, daar is het iets lastiger.Ik neem aan dat ook die mensen uiteindelijk hun kennis willen gebruiken, en dat gaat in de regel binnen een baan. Omdat een sociaal leenstelsel erg gunstige leenvoorwaarden heeft, moet het ook met een beperkt salaris terug te betalen zijn.
Nogmaals: ik vind dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Als de samenleving geen behoefte heeft aan cultureel antropologen, maar je wilt dat toch studeren, zul je toch zelf het risico moeten lopen. Mochten we een dringend tekort aan cultureel antropologen krijgen, dan kun je altijd overwegen om van die studenten schuld gedeeltelijk kwijt te schelden, maar vooralsnog is er niet een dergelijk tekort.
De VVD wil dan behalve verlaging van de stufi ook lagere belastingen, dus dat heft voor jou dan elkaar op!quote:Op zondag 30 mei 2010 23:00 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik leen nu al hoor, verschrikkelijk is dat niet, maar ik verdubbel niet met plezier m'n schuld door wat partijen die het nodig vinden de stufi af te schaffen. En al helemaal niet in een land waar je al zoveel belasting betaalt. Toen ik begon met geneeskunde wist ik ook wat ik wou, namelijk studeren, wat lenen en hier en daar misschien werken (wat ik ook al doe btw) maar om nou uren en uren in de week te gaan werken..
Ik denk dat wat jij noemt ook wel wat 'voordelen' biedt. Er zijn genoeg mensen die maar wat gaan studeren onder het mom van "iedereen wordt geacht te studeren" waar je van te voren weet dat je al kansloos bent in de arbeidsmarkt. Mocht er geen stufi zijn dan zouden mensen dat niet zomaar gaan doen lijkt mij.quote:Op zondag 30 mei 2010 22:59 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, daar is het iets lastiger.Ik neem aan dat ook die mensen uiteindelijk hun kennis willen gebruiken, en dat gaat in de regel binnen een baan. Omdat een sociaal leenstelsel erg gunstige leenvoorwaarden heeft, moet het ook met een beperkt salaris terug te betalen zijn.
Nogmaals: ik vind dat het je eigen verantwoordelijkheid is. Als de samenleving geen behoefte heeft aan cultureel antropologen, maar je wilt dat toch studeren, zul je toch zelf het risico moeten lopen. Mochten we een dringend tekort aan cultureel antropologen krijgen, dan kun je altijd overwegen om van die studenten schuld gedeeltelijk kwijt te schelden, maar vooralsnog is er niet een dergelijk tekort.
Precies. Ik erger me aan studenten die geen ruk uitvoeren, geen idee hebben waarom ze geneeskunde hebben gekozen, maar wel ¤260 in de maand incasseren en gebruikmaken van onderwijsfaciliteiten. Ik hoop dat er daar minder van komen als ze dat grapje zelf moeten betalen.quote:Op zondag 30 mei 2010 23:03 schreef fusionfake het volgende:
[..]
Ik denk dat wat jij noemt ook wel wat 'voordelen' biedt. Er zijn genoeg mensen die maar wat gaan studeren onder het mom van "iedereen wordt geacht te studeren" waar je van te voren weet dat je al kansloos bent in de arbeidsmarkt. Mocht er geen stufi zijn dan zouden mensen dat niet zomaar gaan doen lijkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |