abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80577816
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:08 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Geen excuus voor geweld natuurlijk. Als het al waar is.

Alhoewel, in zijn inferieure cultuur mogelijk wel.
Het slachtoffer heeft zelf ook geweld gebruikt tegen de dader.
Dus wat dat betreft zou men ook kunnen zeggen dat het zelf verdediging was.
Leaf
pi_80577864
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:13 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het slachtoffer heeft zelf ook geweld gebruikt tegen de dader.
Dus wat dat betreft zou men ook kunnen zeggen dat het zelf verdediging was.
Bron? Dat heb ik nergens terug kunnen vinden in het originele topic. En in geval van zelfverdeding zou er geen vervolging hebben plaatsgevonden.
pi_80578013
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:15 schreef 9x19 het volgende:

[..]

Bron? Dat heb ik nergens terug kunnen vinden in het originele topic. En in geval van zelfverdeding zou er geen vervolging hebben plaatsgevonden.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maar-naar-huis.dhtml
En de uitspraak van de rechter
quote:
Daarbij heeft Sitek zich beledigend en discriminerend uitgelaten tegenover verdachte. Verdachte heeft naar Sitek gespuugd. Sitek heeft verdachte toen geslagen
Al diverse malen genoemd in dit topic.
Leaf
pi_80578248
ok
  woensdag 21 april 2010 @ 22:24:29 #125
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_80578340
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:08 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gelukkig kijkt een rechter niet alleen naar het "resultaat" meer ook hoe en waarom dat bereikt is.
Dat zouden meer mensen moeten doen.

En het is niet opgenomen, er waren wel getuigen:
[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)maar-naar-huis.dhtml
ja. je mag toch wel zeggen dat een irritante kut-marokkaan terug mag gaan naar zijn eigen land? lijkt me prima zelfs.

maar dat mag je blijkbaar met de dood bekopen?
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_80578631
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. je mag toch wel zeggen dat een irritante kut-marokkaan terug mag gaan naar zijn eigen land? lijkt me prima zelfs.

maar dat mag je blijkbaar met de dood bekopen?
Iemand in het gezicht spugen vind jij ook geen probleem?

En wie zegt dat je dergelijk gedrag met de dood moet bekopen? Dergelijk gedrag is de motivatie waarom iemand "maar" 2 jaar krijgt ipv de gewenste "in de kerker en sleutel weggooien" wensen van mensen zoals jij.
Leaf
pi_80582461
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iemand in het gezicht spugen vind jij ook geen probleem?

En wie zegt dat je dergelijk gedrag met de dood moet bekopen? Dergelijk gedrag is de motivatie waarom iemand "maar" 2 jaar krijgt ipv de gewenste "in de kerker en sleutel weggooien" wensen van mensen zoals jij.
Het slachtoffer heeft lopen zuigen, schelden en heeft ook geslagen.
Dat moet je niet doen tegen iemand die geleerd heeft om heel snel en hard te slaan.
Een vechtsporter wordt geleerd om zijn sport bij zich te houden en niet buiten te gebruiken. Maar hij is natuurlijk wel getraind op reflexen.
Het slachtoffer was bezopen en lastig en niet voor rede vatbaar. Tja, dat heeft hij toch echt zelf gedaan.
Als ik het goed gelezen heb, had de rechtbank het over een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daar kun je de dader toch niet voor straffen, daar moet je god voor straffen of de omstandigheden. Of de stoeptegel waaraan het slachtoffer zijn kop stootte in de bak gooien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80582521
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het slachtoffer heeft lopen zuigen, schelden en heeft ook geslagen.
Dat moet je niet doen tegen iemand die geleerd heeft om heel snel en hard te slaan.
Een vechtsporter wordt geleerd om zijn sport bij zich te houden en niet buiten te gebruiken. Maar hij is natuurlijk wel getraind op reflexen.
Het slachtoffer was bezopen en lastig en niet voor rede vatbaar. Tja, dat heeft hij toch echt zelf gedaan.
Als ik het goed gelezen heb, had de rechtbank het over een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daar kun je de dader toch niet voor straffen, daar moet je god voor straffen of de omstandigheden. Of de stoeptegel waaraan het slachtoffer zijn kop stootte in de bak gooien.
Wat lul je nou dom?

Er zijn twee mensen onnodig met elkaar op de vuist gegaan met fatale gevolgen, daar moet je tegen optreden. Ik zou niet weten waarom je daar God of een stoeptegel voor moet straffen
Leaf
pi_80582774
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom?

Er zijn twee mensen onnodig met elkaar op de vuist gegaan met fatale gevolgen, daar moet je tegen optreden. Ik zou niet weten waarom je daar God of een stoeptegel voor moet straffen
Hoho! Niet zo aangevallen reageren!

Ik vind de straf van twee jaar, en vooral de argumenttaie, niet verkeerd.
Het slachtoffer was aan het klieren en heeft de verkeerde tegenover zich gehad: iemand met getrainde reflexen, die wel raad weet met een klap.
Daarbij is het slachtoffer ongelukkig gevallen, waarschijnlijk mede als gevolg van zijn eigen dronkenschap.

Wie dan roept dat de schuldige aan zijn dood vervolgd moet worden, moet niet denken aan de klapuitdeler, maar aan god, die de ongelukkige samenloop van omstandigheden geschapen heeft, of aan de stoeptegels, die die ongelukkige samenloop waren.
Niet aan degene die de klap uitdeelde.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 22 april 2010 @ 00:31:45 #130
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80583282
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nouja, goed. Voordat je door middel van een vuistslag iemand kan dood maken, al dan niet door de slag, of de landing op het asfalt ten gevolge van de slag, hebben we het ook een flinke motherfucker van een dreun. Laten we daar geen papiertjes omheen wikkelen.
Dit gaat dan wel iets verder dan zelfverdediging wat in het bericht gesuggereerd word dat het geval is en ik heb er moeite mee dat iemand, per ongeluk, zo hard hoekt.
Precies. Dat dus. Maar ik merk een behoorlijke verkeerde PVDA mentaliteit hier in dit topic.

Oftewel:

Scheer je weg!
pi_80583841
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:31 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Precies. Dat dus. Maar ik merk een behoorlijke verkeerde PVDA mentaliteit hier in dit topic.

Oftewel:

[ afbeelding ]

donderdag 22 april 2010 @ 01:05:34 #132
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80583899
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die quotes komen van hun website, kopje: standpunten. Van hun nieuwe gelanceerde campagne 'iedereen telt mee'. Te belachelijk voor woorden natuurlijk dat als je dit in je partijprogramma opneemt, het spelletje ondertussen gewoon door kan gaan met lage straffen als het aan diezelfde PVDA ligt.

En dan heb ik het nog niet gehad over: Albayrak heeft spijt van uitlatingen wat nogmaals bevestigd dat de PVDA een Islamitische partij is. Het wordt met de dag duidelijker. Helemaal nu met Marcouch erbij op de lijst.

Dus, wat begrijp je hier niet aan, beste allochtoon?
Scheer je weg!
pi_80584064
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:05 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die quotes komen van hun website, kopje: standpunten. Van hun nieuwe gelanceerde campagne 'iedereen telt mee'. Te belachelijk voor woorden natuurlijk dat als je dit in je partijprogramma opneemt, het spelletje ondertussen gewoon door kan gaan met lage straffen als het aan diezelfde PVDA ligt.

En dan heb ik het nog niet gehad over: Albayrak heeft spijt van uitlatingen wat nogmaals bevestigd dat de PVDA een Islamitische partij is. Het wordt met de dag duidelijker. Helemaal nu met Marcouch erbij op de lijst.

Dus, wat begrijp je hier niet aan, beste allochtoon?
Maar dat klopt toch?
Veel mensen vinden dat rechters te laag straffen.
En rechters zijn steeds zwaardere straffen gaan opleggen.
Dat kun je toch gewoon narekenen?
Maar wat heeft dat met de PvdA te maken?
En wat hebben zwaardere straffen met de islam te maken?

Dus, beste chtoon, wat is nou eigenlijk je stelling?
pi_80584088
Dit is in elk geval een keer of 5 te laag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 april 2010 @ 01:20:48 #135
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80584124
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dat klopt toch?
Veel mensen vinden dat rechters te laag straffen.
En rechters zijn steeds zwaardere straffen gaan opleggen.
Dat kun je toch gewoon narekenen?
Maar wat heeft dat met de PvdA te maken?
En wat hebben zwaardere straffen met de islam te maken?

Dus, beste chtoon, wat is nou eigenlijk je stelling?
Wat de PVDA er mee te maken heeft? Die zegt doodleuk dat rechters juist zwaarder zijn gaan straffen, en dat wat mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit.

Daarnaast inderdaad dat de PVDA zich steeds meer profileert als Partij voor de Islam. Dat is gewoon een feit, gezien de ontwikkelingen binnen die partij. En juist nu de verkiezingen zo actueel zijn, een verwijzing ook hier naar.
Scheer je weg!
  donderdag 22 april 2010 @ 01:21:27 #136
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80584133
2 jaar maar? goh wat weinig
Snollebolt
pi_80584336
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:20 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Wat de PVDA er mee te maken heeft? Die zegt doodleuk dat rechters juist zwaarder zijn gaan straffen, en dat wat mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit.
Dat wat de mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit, kun je gewoon narekenen. Dat heeft niks met politiek te maken, alleen met lagere-schoolrekenen.
Dat de PvdA dat dan ook zegt, kun je die partij toch niet kwalijk nemen.
Of wou jij liever de waarheid verborgen houden omdat zij politiek niet correct zou zijn?
quote:
Daarnaast inderdaad dat de PVDA zich steeds meer profileert als Partij voor de Islam. Dat is gewoon een feit, gezien de ontwikkelingen binnen die partij. En juist nu de verkiezingen zo actueel zijn, een verwijzing ook hier naar.
Ach, jij kent de ingewanden van de PvdA? Ik niet.
En dat iemand moslim of christen is, of islamitisch of christelijk opgevoed is, zegt toch niks over zijn politiek?
pi_80584415
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
2 jaar maar? goh wat weinig
Voor iemand slaan die loopt te klieren en agressief is en dan ongelukkig valt en overlijdt?
Mwa, vind het nog een stevige straf.
pi_80586436
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:31 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Oftewel:

[ afbeelding ]

quote:
Burgers straffen ongeveer even zwaar als rechters

Burgers straffen ongeveer even zwaar als rechters als zij beschikken over precies dezelfde informatie als rechters en wanneer zij – net als rechters - in onderling overleg tot een gemeenschappelijk oordeel moeten komen. Wel gaan burgers in de argumentatie van hun oordeel vaker dan rechters uit van twijfelachtige argumenten.
http://www.rechtspraak.nl(...)aar+als+rechters.htm
Leaf
pi_80586489
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:20 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dit klopt gewoon hoor, dit is statistisch te onderbouwen. Dat het niet klopt met jouw onderbuik gevoel is wat anders. (Kijk bijvoorbeeld hier)

En nogmaals: zwaarder straffen heeft niet per definitie tot gevolg dat een land veiliger wordt. Je moet voorkomen dat mensen recidiveren en ze dus heropvoeden. Opsluiten is over het algemeen duur en zinloos. (voorbeeld: in de VS zit 3% vd volwassen bevolking vast, in NL is dit 0,1% en de VS is nou niet écht veel veiliger)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')