abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80578631
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ja. je mag toch wel zeggen dat een irritante kut-marokkaan terug mag gaan naar zijn eigen land? lijkt me prima zelfs.

maar dat mag je blijkbaar met de dood bekopen?
Iemand in het gezicht spugen vind jij ook geen probleem?

En wie zegt dat je dergelijk gedrag met de dood moet bekopen? Dergelijk gedrag is de motivatie waarom iemand "maar" 2 jaar krijgt ipv de gewenste "in de kerker en sleutel weggooien" wensen van mensen zoals jij.
Leaf
pi_80582461
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Iemand in het gezicht spugen vind jij ook geen probleem?

En wie zegt dat je dergelijk gedrag met de dood moet bekopen? Dergelijk gedrag is de motivatie waarom iemand "maar" 2 jaar krijgt ipv de gewenste "in de kerker en sleutel weggooien" wensen van mensen zoals jij.
Het slachtoffer heeft lopen zuigen, schelden en heeft ook geslagen.
Dat moet je niet doen tegen iemand die geleerd heeft om heel snel en hard te slaan.
Een vechtsporter wordt geleerd om zijn sport bij zich te houden en niet buiten te gebruiken. Maar hij is natuurlijk wel getraind op reflexen.
Het slachtoffer was bezopen en lastig en niet voor rede vatbaar. Tja, dat heeft hij toch echt zelf gedaan.
Als ik het goed gelezen heb, had de rechtbank het over een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daar kun je de dader toch niet voor straffen, daar moet je god voor straffen of de omstandigheden. Of de stoeptegel waaraan het slachtoffer zijn kop stootte in de bak gooien.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_80582521
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:57 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Het slachtoffer heeft lopen zuigen, schelden en heeft ook geslagen.
Dat moet je niet doen tegen iemand die geleerd heeft om heel snel en hard te slaan.
Een vechtsporter wordt geleerd om zijn sport bij zich te houden en niet buiten te gebruiken. Maar hij is natuurlijk wel getraind op reflexen.
Het slachtoffer was bezopen en lastig en niet voor rede vatbaar. Tja, dat heeft hij toch echt zelf gedaan.
Als ik het goed gelezen heb, had de rechtbank het over een ongelukkige samenloop van omstandigheden. Daar kun je de dader toch niet voor straffen, daar moet je god voor straffen of de omstandigheden. Of de stoeptegel waaraan het slachtoffer zijn kop stootte in de bak gooien.
Wat lul je nou dom?

Er zijn twee mensen onnodig met elkaar op de vuist gegaan met fatale gevolgen, daar moet je tegen optreden. Ik zou niet weten waarom je daar God of een stoeptegel voor moet straffen
Leaf
pi_80582774
quote:
Op woensdag 21 april 2010 23:59 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Wat lul je nou dom?

Er zijn twee mensen onnodig met elkaar op de vuist gegaan met fatale gevolgen, daar moet je tegen optreden. Ik zou niet weten waarom je daar God of een stoeptegel voor moet straffen
Hoho! Niet zo aangevallen reageren!

Ik vind de straf van twee jaar, en vooral de argumenttaie, niet verkeerd.
Het slachtoffer was aan het klieren en heeft de verkeerde tegenover zich gehad: iemand met getrainde reflexen, die wel raad weet met een klap.
Daarbij is het slachtoffer ongelukkig gevallen, waarschijnlijk mede als gevolg van zijn eigen dronkenschap.

Wie dan roept dat de schuldige aan zijn dood vervolgd moet worden, moet niet denken aan de klapuitdeler, maar aan god, die de ongelukkige samenloop van omstandigheden geschapen heeft, of aan de stoeptegels, die die ongelukkige samenloop waren.
Niet aan degene die de klap uitdeelde.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  donderdag 22 april 2010 @ 00:31:45 #130
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80583282
quote:
Op woensdag 21 april 2010 15:25 schreef McKillem het volgende:

[..]

Nouja, goed. Voordat je door middel van een vuistslag iemand kan dood maken, al dan niet door de slag, of de landing op het asfalt ten gevolge van de slag, hebben we het ook een flinke motherfucker van een dreun. Laten we daar geen papiertjes omheen wikkelen.
Dit gaat dan wel iets verder dan zelfverdediging wat in het bericht gesuggereerd word dat het geval is en ik heb er moeite mee dat iemand, per ongeluk, zo hard hoekt.
Precies. Dat dus. Maar ik merk een behoorlijke verkeerde PVDA mentaliteit hier in dit topic.

Oftewel:

Scheer je weg!
pi_80583841
quote:
Op donderdag 22 april 2010 00:31 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Precies. Dat dus. Maar ik merk een behoorlijke verkeerde PVDA mentaliteit hier in dit topic.

Oftewel:

[ afbeelding ]

donderdag 22 april 2010 @ 01:05:34 #132
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80583899
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:01 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die quotes komen van hun website, kopje: standpunten. Van hun nieuwe gelanceerde campagne 'iedereen telt mee'. Te belachelijk voor woorden natuurlijk dat als je dit in je partijprogramma opneemt, het spelletje ondertussen gewoon door kan gaan met lage straffen als het aan diezelfde PVDA ligt.

En dan heb ik het nog niet gehad over: Albayrak heeft spijt van uitlatingen wat nogmaals bevestigd dat de PVDA een Islamitische partij is. Het wordt met de dag duidelijker. Helemaal nu met Marcouch erbij op de lijst.

Dus, wat begrijp je hier niet aan, beste allochtoon?
Scheer je weg!
pi_80584064
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:05 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Die quotes komen van hun website, kopje: standpunten. Van hun nieuwe gelanceerde campagne 'iedereen telt mee'. Te belachelijk voor woorden natuurlijk dat als je dit in je partijprogramma opneemt, het spelletje ondertussen gewoon door kan gaan met lage straffen als het aan diezelfde PVDA ligt.

En dan heb ik het nog niet gehad over: Albayrak heeft spijt van uitlatingen wat nogmaals bevestigd dat de PVDA een Islamitische partij is. Het wordt met de dag duidelijker. Helemaal nu met Marcouch erbij op de lijst.

Dus, wat begrijp je hier niet aan, beste allochtoon?
Maar dat klopt toch?
Veel mensen vinden dat rechters te laag straffen.
En rechters zijn steeds zwaardere straffen gaan opleggen.
Dat kun je toch gewoon narekenen?
Maar wat heeft dat met de PvdA te maken?
En wat hebben zwaardere straffen met de islam te maken?

Dus, beste chtoon, wat is nou eigenlijk je stelling?
pi_80584088
Dit is in elk geval een keer of 5 te laag
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  donderdag 22 april 2010 @ 01:20:48 #135
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_80584124
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:16 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Maar dat klopt toch?
Veel mensen vinden dat rechters te laag straffen.
En rechters zijn steeds zwaardere straffen gaan opleggen.
Dat kun je toch gewoon narekenen?
Maar wat heeft dat met de PvdA te maken?
En wat hebben zwaardere straffen met de islam te maken?

Dus, beste chtoon, wat is nou eigenlijk je stelling?
Wat de PVDA er mee te maken heeft? Die zegt doodleuk dat rechters juist zwaarder zijn gaan straffen, en dat wat mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit.

Daarnaast inderdaad dat de PVDA zich steeds meer profileert als Partij voor de Islam. Dat is gewoon een feit, gezien de ontwikkelingen binnen die partij. En juist nu de verkiezingen zo actueel zijn, een verwijzing ook hier naar.
Scheer je weg!
  donderdag 22 april 2010 @ 01:21:27 #136
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80584133
2 jaar maar? goh wat weinig
Snollebolt
pi_80584336
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:20 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Wat de PVDA er mee te maken heeft? Die zegt doodleuk dat rechters juist zwaarder zijn gaan straffen, en dat wat mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit.
Dat wat de mensen vinden niet overeenkomt met de realiteit, kun je gewoon narekenen. Dat heeft niks met politiek te maken, alleen met lagere-schoolrekenen.
Dat de PvdA dat dan ook zegt, kun je die partij toch niet kwalijk nemen.
Of wou jij liever de waarheid verborgen houden omdat zij politiek niet correct zou zijn?
quote:
Daarnaast inderdaad dat de PVDA zich steeds meer profileert als Partij voor de Islam. Dat is gewoon een feit, gezien de ontwikkelingen binnen die partij. En juist nu de verkiezingen zo actueel zijn, een verwijzing ook hier naar.
Ach, jij kent de ingewanden van de PvdA? Ik niet.
En dat iemand moslim of christen is, of islamitisch of christelijk opgevoed is, zegt toch niks over zijn politiek?
pi_80584415
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:21 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
2 jaar maar? goh wat weinig
Voor iemand slaan die loopt te klieren en agressief is en dan ongelukkig valt en overlijdt?
Mwa, vind het nog een stevige straf.
pi_80586436
quote:

[..]

Oftewel:

[ afbeelding ]

quote:
Burgers straffen ongeveer even zwaar als rechters

Burgers straffen ongeveer even zwaar als rechters als zij beschikken over precies dezelfde informatie als rechters en wanneer zij – net als rechters - in onderling overleg tot een gemeenschappelijk oordeel moeten komen. Wel gaan burgers in de argumentatie van hun oordeel vaker dan rechters uit van twijfelachtige argumenten.
http://www.rechtspraak.nl(...)aar+als+rechters.htm
Leaf
pi_80586489
quote:
Op donderdag 22 april 2010 01:20 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dit klopt gewoon hoor, dit is statistisch te onderbouwen. Dat het niet klopt met jouw onderbuik gevoel is wat anders. (Kijk bijvoorbeeld hier)

En nogmaals: zwaarder straffen heeft niet per definitie tot gevolg dat een land veiliger wordt. Je moet voorkomen dat mensen recidiveren en ze dus heropvoeden. Opsluiten is over het algemeen duur en zinloos. (voorbeeld: in de VS zit 3% vd volwassen bevolking vast, in NL is dit 0,1% en de VS is nou niet écht veel veiliger)
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
  donderdag 22 april 2010 @ 10:06:40 #141
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_80588082
quote:

[..]

Oftewel:

[ afbeelding ]

Bedankt voor je knip- en plakwerk. Weet ik weer waarom ik PvdA stem. Want het is natuurlijk waar dat rechters zwaarder zijn gaan straffen en dat straffen moeten werken.
pi_80588642
quote:
Dat onderzoekje weer. De conclusie is voor de bühne en dekt de lading niet goed, en het is een nogal dubieuze selectie van strafzaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80588708
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:25 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat onderzoekje weer. De conclusie is voor de bühne en dekt de lading niet goed, en het is een nogal dubieuze selectie van strafzaken.
Heb je ook nog enige onderbouwing of wil je het gewoon niet eens zijn met dat onderzoek?

Ik zou niet weten waarom de conclusie van dat onderzoek fout is. Hier zie je dat op kleine schaal ook al gebeuren. Als mensen in de gaten krijgen dat het slachtoffer ook agressief was, snapt men de straf al beter.
Leaf
  Admin donderdag 22 april 2010 @ 10:34:22 #144
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_80588929
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  donderdag 22 april 2010 @ 10:55:51 #145
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_80589611
och gut.. het is natuurlijk lekker makkelijk kankeren weer op "links" "pvda" "buitenlanders" en "rechters".
Totdat je straks met je grote bek een inbreker willens en wetens doodslaat en je 10 jaar hoort eisen... En dan? Beroepen op dit vonnis? Of accepteren?
Of is het dan opeens allemaal anders?
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 22 april 2010 @ 15:30:44 #146
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_80599143
Kijk, TS, dit is moord en dáár krijg je 18 jaar cel voor in plaats van 2 jaar.
quote:
Achttien jaar voor steekpartij bij station Naarden-Bussum
Amsterdam, 22 april 2010 - De strafrechter in Amsterdam heeft 18 jaar onvoorwaardelijke gevangenisstraf opgelegd wegens moord en poging tot moord gepleegd op 16 augustus 2009 buiten het station Naarden-Bussum.

De rechtbank acht op grond van de verklaringen van het slachtoffer en de getuigen bewezen dat verdachte met een mes dat hij bij zich droeg, eerst zijn ex-echtgenote, op dat moment hoogzwanger, drie steekwonden heeft toegebracht: één op haar borstbeen, één onder haar linkerborst en één in haar zij. Vervolgens heeft hij de partner van zijn ex-echtgenote, die te hulp schoot met hetzelfde mes zodanig gestoken dat deze anderhalf uur later in het ziekenhuis is overleden.

De rechtbank acht bewezen dat verdachte zijn besluit enige tijd tevoren genomen heeft en er dus sprake is van voorbedachte raad. Het door de verdediging naar voren gebracht beroep op noodweer wordt door de rechtbank verworpen. Er was volgens de rechters geen sprake van een situatie waarin de verdachte zich moest verdedigen. De rechtbank sluit zich aan bij de conclusie van de medisch deskundigen dat verdachte als enigszins verminderd toerekeningsvatbaar moet worden beschouwd.

De rechtbank acht de feiten buitengewoon ernstig en schokkend. Door op klaarlichte dag bij het station Naarden-Bussum in het bijzijn van anderen, onder wie zijn eigen dochter en ook andere kinderen, met messteken zijn hoogzwangere ex-echtgenote te verwonden en haar partner te doden heeft verdachte van een volstrekt gebrek aan respect voor het leven van zijn medemens blijk gegeven, niet alleen van dat van de beide slachtoffers. Zo zal de dochter van de verdachte nu in hetzelfde gezin leven als haar inmiddels geboren halfbroertje, dat zijn vader door toedoen van haar vader nooit zal leren kennen.

Moord is naar zijn aard een misdrijf dat een lange gevangenisstraf rechtvaardigt.

De rechtbank legt daarom verdachte, overeenkomstig de eis van de officier van justitie, een gevangenisstraf van 18 jaar op.
http://www.rechtspraak.nl(...)n+Naarden-Bussum.htm
pi_80600058
quote:
Op donderdag 22 april 2010 10:27 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Heb je ook nog enige onderbouwing of wil je het gewoon niet eens zijn met dat onderzoek?

Ik zou niet weten waarom de conclusie van dat onderzoek fout is. Hier zie je dat op kleine schaal ook al gebeuren. Als mensen in de gaten krijgen dat het slachtoffer ook agressief was, snapt men de straf al beter.
Ik heb het onderzoek al een keer doorgelezen, en ik vond de conclusie naar buiten brengen dat leken en rechters evenzwaar straffen nogal gekunsteld als je naar de onderzoeksresultaten kijkt. Dat is duidelijk voor de bühne.

Verder vind ik het onderzoek zo opgezet dat deze uitkomst de meest waarschijnlijke is. Dat zit hem in de cases die geselecteerd zijn. Maar daarmee krijg je niet het antwoord op de vraag of leken het te mild te vinden. Ga even een greep doen uit die vele tientallen cases die er jaarlijks in Nederland zijn van mensen die zich vervelen en dan een willekeurige voorbijganger het ziekenhuis in schoppen, al dan niet met blijvend letsel, en kijk dan of de leken een taakstraf ook voldoende vinden.

En taakstraffen 'bleken' ook effectief in het tegengaan van recidive. Althans, zo werd het onderzoek vertaald in de pers, terwijl de conclusie was dat er meer onderzoek moest komen. Maar het onderzoek was er alleen maar om die 'conclusie' wel in de pers te krijgen.
pi_80602796
quote:
Op donderdag 22 april 2010 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik heb het onderzoek al een keer doorgelezen, en ik vond de conclusie naar buiten brengen dat leken en rechters evenzwaar straffen nogal gekunsteld als je naar de onderzoeksresultaten kijkt. Dat is duidelijk voor de bühne.

Verder vind ik het onderzoek zo opgezet dat deze uitkomst de meest waarschijnlijke is. Dat zit hem in de cases die geselecteerd zijn. Maar daarmee krijg je niet het antwoord op de vraag of leken het te mild te vinden. Ga even een greep doen uit die vele tientallen cases die er jaarlijks in Nederland zijn van mensen die zich vervelen en dan een willekeurige voorbijganger het ziekenhuis in schoppen, al dan niet met blijvend letsel, en kijk dan of de leken een taakstraf ook voldoende vinden.

En taakstraffen 'bleken' ook effectief in het tegengaan van recidive. Althans, zo werd het onderzoek vertaald in de pers, terwijl de conclusie was dat er meer onderzoek moest komen. Maar het onderzoek was er alleen maar om die 'conclusie' wel in de pers te krijgen.
Over het nut en effectiviteit van taakstraffen in het algemeen gaat het niet, dus dat sla ik over.

Het gaat over specifieke zaken waarbij burgers vergelijkbaar straffen met de rechter als ze alle ins en outs van een zaak kennen. Dat lijkt mij geen onrealistische conclusie. Ik merk het aan mezelf ook. Lees ik een titel van een bericht, "Tbs voor doden 3-jarige zoon" dan denk ik ook 'alleen TBS?', dan lees je verder en blijkt dat die moeder het verstand heeft van een 7 jarige.
Dan weet je ook wel dat 20 jaar cel geen zin heeft.
Leaf
pi_80604695
quote:
Op donderdag 22 april 2010 16:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Over het nut en effectiviteit van taakstraffen in het algemeen gaat het niet, dus dat sla ik over.
Dat is ook een vorm van mildheid die zomaar ontstaan is (vanwege cellentekort als ik het me goed herinner) en dat is dan praktijk geworden, en dan moet er een onderzoekje komen wat dat lijkt te ondersteunen, zodat dat de media in kan worden geslingerd. En dan gaan mensen van de raad voor de rechtspraak en de reclassering roepen dat het onderzoek uitwijst dat taakstraffen goed zijn, terwijl het dat niet uitwees. Nu hebben we hier ook een onderzoek waarvan geclaimd wordt dat het uitwijst dat leken net zo zwaar zouden straffen, wat niet het geval is.
quote:
Het gaat over specifieke zaken waarbij burgers vergelijkbaar straffen met de rechter als ze alle ins en outs van een zaak kennen. Dat lijkt mij geen onrealistische conclusie.
Er is wel degelijk verschil, natuurlijk loopt het niet dramatisch uiteen, en het gaat om een selectie van zaken. Zeer verschillende zaken, met nogal veel ins en outs.
quote:
Ik merk het aan mezelf ook. Lees ik een titel van een bericht, "Tbs voor doden 3-jarige zoon" dan denk ik ook 'alleen TBS?', dan lees je verder en blijkt dat die moeder het verstand heeft van een 7 jarige.
Dan weet je ook wel dat 20 jaar cel geen zin heeft.
Waar TBS best op uit kan draaien.

Ik ben ook per definitie voor strenger straffen. Maar laten we wel vaststellen dat rechters maar aan nattevingerwerk doen bij het bepalen van de strafmaat. Laten we ook vaststellen dat ze eerder achter het OM aanlopen dan dat het OM op de rechter anticipeert, en dat de strafmaat geen enkele relatie heeft met de wet, en dat er enige conistentie in zit omdat ze elkaar naäpen, niet omdat ze een redenering volgen. Laten we ook vaststellen dat het aspect van vergelding wel de grondslag vormt voor straf, maar bij bepaling van de hoogte het ondergeschoven kindje is. Ook gaat het bij de waarde van straf en de hoogte daarvan altijd om de individuele dader, normbevesting of afschrikking spelen daar niet in mee.

Het rechterlijk oordeel over de gepaste strafmaat ís een lekenoordeel. Rechters zijn daarin net zo goed leek als ieder ander, ze hebben geen enkele bijzondere deskundigheid daarin op willen doen. Alleen het aspect van vergelding of normbevestiging telt bij hen niet erg zwaar.
pi_80605369
quote:
Op donderdag 22 april 2010 17:54 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is ook een vorm van mildheid die zomaar ontstaan is (vanwege cellentekort als ik het me goed herinner) en dat is dan praktijk geworden, en dan moet er een onderzoekje komen wat dat lijkt te ondersteunen, zodat dat de media in kan worden geslingerd. En dan gaan mensen van de raad voor de rechtspraak en de reclassering roepen dat het onderzoek uitwijst dat taakstraffen goed zijn, terwijl het dat niet uitwees. Nu hebben we hier ook een onderzoek waarvan geclaimd wordt dat het uitwijst dat leken net zo zwaar zouden straffen, wat niet het geval is.
Dat is jouw mening. En ik zie geen overtuigende argumentatie om hetzelfde te gaan denken.
quote:
Er is wel degelijk verschil, natuurlijk loopt het niet dramatisch uiteen, en het gaat om een selectie van zaken. Zeer verschillende zaken, met nogal veel ins en outs.
[..]

Waar TBS best op uit kan draaien.

Ik ben ook per definitie voor strenger straffen. Maar laten we wel vaststellen dat rechters maar aan nattevingerwerk doen bij het bepalen van de strafmaat.
Ze moeten wel. Er zijn geen formules waarbij precies uitgerekend kan worden welke straf iemand moet krijgen.
quote:
Laten we ook vaststellen dat ze eerder achter het OM aanlopen dan dat het OM op de rechter anticipeert, en dat de strafmaat geen enkele relatie heeft met de wet, en dat er enige conistentie in zit omdat ze elkaar naäpen, niet omdat ze een redenering volgen.
De zaak van de Hells Angels lijkt me wel een duidelijk voorbeeld dat de rechter niet achter het OM aan loopt.
quote:
Laten we ook vaststellen dat het aspect van vergelding wel de grondslag vormt voor straf, maar bij bepaling van de hoogte het ondergeschoven kindje is. Ook gaat het bij de waarde van straf en de hoogte daarvan altijd om de individuele dader, normbevesting of afschrikking spelen daar niet in mee.
Het strafrecht is nu eenmaal geen wereld met duidelijke zwart / witte lijnen.
quote:
Het rechterlijk oordeel over de gepaste strafmaat ís een lekenoordeel. Rechters zijn daarin net zo goed leek als ieder ander, ze hebben geen enkele bijzondere deskundigheid daarin op willen doen. Alleen het aspect van vergelding of normbevestiging telt bij hen niet erg zwaar.
En dat is weer een mening van jou die ik niet deel.
Rechters krijgen alle ins en outs van de zaak te horen en gaan die tegen elkaar afwegen.

De gemiddelde leek leest alleen maar een bericht op een nieuws site en gaat aan de hand van die onvolledige informatie een oordeel vellen over de zaak.
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')