Dat laat je blijken in je posts.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:11 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat ik dat onterecht vind?
Dus dan ben je het eigenlijk niet eens met de rechter, want hier zeg je duidelijk dat je de straf te hoog vindt. En dat bedoel ik dus. Je blaat maar wat. Bovendien absurd natuurlijk om zo'n straf te hoog te vinden als je je bedenkt dat die chauffeur dit had kunnen voorkomen. Want een taxichauffeur heeft vaker lastige klanten, en dat maakt hem dus ongeschikt voor het werk. Hij had nooit dit beroep mogen uitoefenen. Er zijn zat taxichauffeurs die geregeld lastige klanten hebben, maar nee, deze lama spuugt er op los en is de enige die hier een klant heeft doodgeslagen. De rechter heeft gesproken, straf is te laag, maar gelukkig zit deze lama nu vast.quote:Op vrijdag 23 april 2010 19:43 schreef Maverick_tfd het volgende:
Ik vind zijn straf eigenlijk nog vrij hoog voor zoiets.
Met vrij hoog bedoelde ik hoger dan ik had verwacht, en dat vind ik eigenlijk een positief iets, ben ik dus met de rechter eens. Je blijft maar hameren op dat hij het had kunnen voorkomen, en natuurlijk is dat zo, maar daarom wordt hij juist gestraft!quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:17 schreef Gillette_M5 het volgende:
Dus dan ben je het eigenlijk niet eens met de rechter, want hier zeg je duidelijk dat je de straf te hoog vindt. En dat bedoel ik dus. Je blaat maar wat. Bovendien absurd natuurlijk om zo'n straf te hoog te vinden als jeje bedenkt dat die chauffeur dit had kunnen voorkomen. Want een taxichauffeur heeft vaker lastige klanten, en dat maakt hem dus ongeschikt voor het werk. Hij had nooit dit beroep mogen uitoefenen. Er zijn zat taxichauffeurs die geregeld lastige klanten hebben, maar nee, deze lama spuugt er op los en is de enige die hier een klant heeft doodgeslagen. De rechter heeft gesproken, straf is te laag, maar gelukkig zit deze lama nu vast.
Ja, zo kan ik het ook. Eerst doen alsof je het niet eens bent. Het te laag vindt en het nu uitleggen als iets positiefs?quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:21 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Met vrij hoog bedoelde ik hoger dan ik had verwacht,
Nou dan, als hij het had kunnen voorkomen dan is zijn straf juist te laag! Jij zegt dat het te hoog is, hoe wil je dit uitleggen dan? Dat rijmt toch totaal niet met de strafmaat?quote:Je blijft maar hameren op dat hij het had kunnen voorkomen, en natuurlijk is dat zo, maar daarom wordt hij juist gestraft!
De klant had ook niet tot doel om doodgeslagen te worden. Dus ja.quote:ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat het niet het doel was van deze taxichauffeur om die andere man dood te maken.
Het feit dat hij is gaan slaan is gewoon een stap tever. Zoiets weet je van te voren als taxichauffeur, je hebt vaker lastige klanten. Hier moet je mee kunnen omgaan. De chauffeur kon dit duidelijk niet.quote:Hij heeft ook voor zover ik kan zien maar 1 keer geslagen. Kun je logischerwijs verwachten dat iemand na 1 klap (indirect) de dood vind? Het lijkt me niet.
Juist niet, omdat de chauffeur dit had kunnen voorkomen, en juist een discussie aanging, en ging spugen. Dit heeft alles weg van agressief gedrag. Straf is dus te laag imo, als je zoiets had kunnen voorkomen, wetende dat je vaker te maken hebt met lastige klanten.quote:Er worden zovaak mensen in het gezicht geslagen, en dan komt de dader er meestal makkelijk vanaf (lage straf), maar in dit geval is de straf veel hoger dan dat omdat het deze gevolgen heeft gehad. Dan vind ik 2 jaar een hele nette straf.
Over dat 'kunnen voorkomen', als hij het niet had kunnen voorkomen dan was het waarschijnlijk iets geweest in de trend van noodweer of noodweer exces, en was de straf veel lager geweest dan nu (of zelfs niet aanwezig!). In het vonnis zit al verwerkt dat hij schuld heeft, en dus iets anders had kunnen doen dan wat hij gedaan heeft, en daar wordt hij voor gestraft.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:32 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Ja, zo kan ik het ook. Eerst doen alsof je het niet eens bent. Het te laag vindt en het nu uitleggen als iets positiefs?
[..]
Nou dan, als hij het had kunnen voorkomen dan is zijn straf juist te laag! Jij zegt dat het te hoog is, hoe wil je dit uitleggen dan? Dat rijmt toch totaal niet met de strafmaat?
[..]
De klant had ook niet tot doel om doodgeslagen te worden. Dus ja.
[..]
Het feit dat hij is gaan slaan is gewoon een stap tever. Zoiets weet je van te voren als taxichauffeur, je hebt vaker lastige klanten. Hier moet je mee kunnen omgaan. De chauffeur kon dit duidelijk niet.
[..]
Juist niet, omdat de chauffeur dit had kunnen voorkomen, en juist een discussie aanging, en ging spugen. Dit heeft alles weg van agressief gedrag. Straf is dus te laag imo, als je zoiets had kunnen voorkomen, wetende dat je vaker te maken hebt met lastige klanten.
Noodweer? Kom op, hij begon toch met spugen? Dus hij (de chauffeur) lokte zelf een klap uit! En dat bedoel ik dus met te laag gestraft, en hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten! Daarom vind ik de straf ook te laag, juist om die reden! Jij stelt dat daar al rekening mee is gehouden, nou, naar mijn idee dus niet.quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:39 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Over dat 'kunnen voorkomen', als hij het niet had kunnen voorkomen dan was het waarschijnlijk iets geweest in de trend van noodweer of noodweer exces, en was de straf veel lager geweest dan nu (of zelfs niet aanwezig!). In het vonnis zit al verwerkt dat hij schuld heeft, en dus iets anders had kunnen doen dan wat hij gedaan heeft, en daar wordt hij voor gestraft.
Nogmaals, hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!quote:Ik vind het nogal wat, iemand op zijn gezicht slaan en 2 jaar de bak in, dat gaat je niet in de koude kleren zijn lijkt me. Jou zou dan zoiets niet overkomen, maar er gebeuren genoeg vechtpartijtjes (die voorkomen zouden kunnen worden) die gewoon 'goed' aflopen, waar de ergste verwonding een gebroken neus is ofzo. In dit geval is het uit de hand gelopen, en daarom is de straf ook hoger, maar zeker niet zo hoog als doodslag of moord. Lijkt me logisch.
Dit gegeven alleen al.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
die al wat geweldsfeiten op zijn naam heeft
Sowieso niet veel als je iemand vermoord.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
laten we eerlijk zijn. 2 jaar is gewoon niet veel voor een taxi-vechtsporter, die al wat geweldsfeiten op zijn naam heeft, en iemand per ongeluk doodslaat...
Er is geen sprake van moord in dit geval.quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:07 schreef Chadi het volgende:
[..]
Sowieso niet veel als je iemand vermoord.
Die straffen moeten in NL naar de 10 jaar toe.
Als je klinisch naar die gegevens kijkt is 2 jaar niet veel. Als je naar de rest van de omstandigheden kijkt is 2 jaar een redelijke straf.quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
laten we eerlijk zijn. 2 jaar is gewoon niet veel voor een taxi-vechtsporter, die al wat geweldsfeiten op zijn naam heeft, en iemand per ongeluk doodslaat...
Oneens, want dit gegeven alleen al: 'die al wat geweldsfeiten op zijn naam heeft'quote:Op vrijdag 23 april 2010 23:44 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als je klinisch naar die gegevens kijkt is 2 jaar niet veel. Als je naar de rest van de omstandigheden kijkt is 2 jaar een redelijke straf.
Waarom denk je dat?quote:Op vrijdag 23 april 2010 22:49 schreef zoalshetis het volgende:
Het slachtoffer was geen koorknaapje en de dader begon niet zonder aanleiding te spugen.quote:Op zaterdag 24 april 2010 00:07 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Oneens, want dit gegeven alleen al: 'die al wat geweldsfeiten op zijn naam heeft'
Daarom snap ik totaal niet, en waar ik al constant al op hamer in dit topic, waarom deze spugende lama dit beroep heeft mogen uitoefenen. Als je al niet lekker in je vel zit, dan is het hier op wachten. Een wandelende tijdbom! En wéér een reden om te zeggen: - de dader is te laag gestraft.
Juist als taxichauffeur heb je vaker te maken met lastige klanten, als je dan begint met spugen, en dit uitmondt in een ordinaire vechtpartij waarbij deze failchauffeur een klant doodslaat, is dit al helemaal niet te bevatten en had dit hem zeker zwaarder mogen worden aangerekend.
quote:Op zaterdag 24 april 2010 03:25 schreef Kees22 het volgende:
Godallemachtig, zo'n dikke plank voor iemands hersens heb ik zelfs nog niet in een Israel-Palestina-discussie gezien!
Ik mag even toevoegen dat je voor het verkrijgen van een chaufeurspas een bewijs van goed gedrag moet hebben. Tegenwoordig af te geven door het Ministerie.
Dus dat geweldsverleden van die chauffeur zal ook wel meevallen.
quote:Verder: de klant heeft steeds als eerste een strafbaar feit begaan.
1) Dronken over straat lopen: openbare dronkenschap.
2) Ruzie maken over de taxiprijs: dat is niet strafbaar.
3) Discriminerende opmerkingen maken: mag niet!
4) In het gezicht slaan: geweldpleging.
1)discussie aangaanquote:De reacties van de chauffeur waren:
1) Een prijs noemen voor de rit.
2) Vasthouden aan de genoemde prijs.
3) Spugen: ik zou bij god niet weten of dat strafbaar is.
4) Terugslaan:noodweerexces
Doet er niet aan af om geweld te voorkomen, maar aangezien hij het zelf in de hand heeft gewerkt zit hij dan ook terecht vast. Straf is wel te laag, maar hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!quote:De chauffeur kan bijna niet weglopen, want dan verlaat hij zijn auto=werkplaats en belemmert hij de doorstroming.
Nogmaals, hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:34 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het slachtoffer was geen koorknaapje en de dader begon niet zonder aanleiding te spugen.
Die ik zeker niet vergeet. Dat blijkt ook wel uit eerdere posts, er wordt niets ontkend. Nogmaals, hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!quote:Feiten die jij telkens weer vergeet.
Het slachtoffer had ook beter kunnen weten. En volgens zijn familie wist die ook beter.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:27 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Nogmaals, hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!
[..]
Die ik zeker niet vergeet. Dat blijkt ook wel uit eerdere posts, er wordt niets ontkend. Nogmaals, hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!
Dus juist daarom had de chauffeur er voor kunnen kiezen de discussie niet aan te gaan enof te beeindigen. Maar nee, hij begon met spugen. Dit valt gewoon niet goed te praten.quote:Op zaterdag 24 april 2010 10:32 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het slachtoffer had ook beter kunnen weten. En volgens zijn familie wist die ook beter.
Welk beroep je ook hebt en welke risico's je daarbij ook tegenkomt, niemand hoeft zich als oud vuil te laten behandelen. Het is wel heel simpel om alleen maar te roepen "de taxichaufeur moet er maar tegen kunnen. Dat is zijn baan".
Tja, kan wel zijn, maar deze taxichauffeur heeft al zo'n leuke 'carriere', en stond dus al te boek als driftkikker. Ik snap dan ook niet dat deze spugende lama zijn baan heeft mogen uitoefenen. En jij weet ook niet of dit wel het geval was zoals jij nu voorstelt. Weer doe je een poging af te wijken van de feiten, terwijl jij mij daar van beticht, en nogmaals hét feit dat hij met zijn beroep een bepaald risico had kunnen incalculeren. Dus vaker lastige klanten enz. Maar nee, hij gaat een klant bespugen. Is het dan héél vreemd dat iemand hem dan een klap geeft? Juist de taxichauffeur had beter kunnen weten!quote:En jij weet ook niet hoe vaak de taxi chauffeur al scheldende klanten heeft gehad waarbij die niet heeft gespuugd en geslagen. Zelf zegt die dat die wel tegen lastige klanten kan, maar waarschijnlijk ging het slachtoffer deze keer toch te ver of was het de druppel die de emmer deed overlopen.
Typisch, ik probeer op een beschaafde manier te melden dat we er zo nooit uit zullen komen en jij probeert nog een trap na te gevenquote:Op zaterdag 24 april 2010 11:21 schreef Gillette_M5 het volgende:
Volgens mij kunnen we beter stellen dat we het nooit eens zullen worden met mensen die achter een moordenaar staan, we blijven gewoon in hetzelfde cirkeltje gaan.
Typisch, ik probeer op een beschaafde manier te melden dat jij het nodig vindt om te melden dat je er nooit uit zult komen, en jij probeert mij nog een trap na te geven?quote:Op zaterdag 24 april 2010 11:44 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Typisch, ik probeer op een beschaafde manier te melden dat we er zo nooit uit zullen komen en jij probeert nog een trap na te geven
Edit: Laat trouwens ook maar.quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Typisch, ik probeer op een beschaafde manier te melden dat jij het nodig vindt om te melden dat je er nooit uit zult komen, en jij probeert mij nog een trap na te geven?
Dit geeft wel aan dat je het er om doet, zonder dat je ook daadwerkelijk beseft dat je hier een moordenaar loopt te verdedigen.quote:
quote:Op zaterdag 24 april 2010 12:08 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Typisch, ik probeer op een beschaafde manier te melden dat jij het nodig vindt om te melden dat je er nooit uit zult komen, en jij probeert mij nog een trap na te geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |