Tussen social democracy en social liberalism in?quote:Op woensdag 21 april 2010 10:59 schreef remlof het volgende:
Ik kom altijd linksboven bij de y van "social democracy" uit.
Nee, op de y van "social democracy"quote:Op woensdag 21 april 2010 10:59 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tussen social democracy en social liberalism in?
quote:Op woensdag 21 april 2010 11:24 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb er even een aantal prominente Fok!kertjes ingezet. In mijn optiek klopt dit wel zo ongeveer.
[ afbeelding ]
quote:Conservatief-liberalen verschillen van mening met sociaal-liberalen op een aantal punten:
-Conservatief-liberalen zijn aanhangers van het economisch liberalisme. Zij streven naar een nachtwakersstaat die zich minimaal inmengt in de economie en zichzelf toelegt op de kerntaken ordehandhaving en landsverdediging; derhalve staan zij belastingverlaging en deregulering voor.
-Conservatief-liberalen leggen minder nadruk op sociale, persoonlijke vrijheden dan de sociaal-liberalen. Sommige conservatief-liberale partijen zijn zelfs ronduit conservatief op dit vlak.
-Conservatief-liberalen staan vaak sceptisch tegenover hervormingen en zien historisch gegroeide tradities als waardevol. Zo zijn conservatief-liberalen vaak terughoudend in democratische vernieuwing en overdracht van soevereiniteit aan internationale organisaties. Ook hechten conservatief-liberalen in monarchieën meer waarde aan behoud van verworvenheden van dat Koningshuis dan de sociaal-liberalen. Veel conservatief-liberalen streven naar behoud en bescherming van eigen identiteit en cultuur.
-Conservatief-liberalen zijn voorstanders van strenge immigratieregels en zijn sceptisch over multiculturalisme. Conservatief-liberalen zijn 'law and order' partijen die hardere straffen voorstaan om misdaad te bestrijden. Conservatief-liberalen zijn bereid ver te gaan om terrorisme te bestrijden.
-Conservatief-liberalen staan sceptisch tegenover de macht van intergouvernementele organisaties zoals de Europese Unie en de Verenigde Naties. Zij staan een krachtig buitenlands beleid voor en volgen daarin het buitenlands beleid van de neo-conservatieven in de Verenigde Staten. Conservatief-liberalen staan een sterke krijgsmacht voor.
Conservatief is niet hetzelfde als stilstand.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:14 schreef Super_Fucker het volgende:
Zo zie je maar weer.
Progressie is beter dan stilstand.
conservatief liberalism, en dan sta je ergens op de l van liberalism.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:46 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heb je voor mij ook al een plekje in gedachten php?
Jep!quote:Op woensdag 21 april 2010 11:45 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ok maar je zit wel in het rechter gedeelte?
pietverdriet?quote:Op woensdag 21 april 2010 11:49 schreef phpmystyle het volgende:
ik zit nog steeds te denken wie ik het plekje fascism toebedeel, maar ik ken niemand die echt radicaal rechts is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |