abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 09:32:03 #1
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80549836
quote:
Het aantal jongeren onder de 18 dat stomdronken in het ziekenhuis belandt, is vorig jaar met de helft toegenomen. Volgens het Nederlands Instituut voor Alcoholbeleid STAP waren het er vorig jaar 500. Het waren evenveel jongens als meisjes.

Gemiddeld hadden de 'comazuipers' 10 tot 15 glazen alcohol op. De jongste was 11 jaar. In 2008 werden nog 337 dronken kinderen in ziekenhuizen behandeld.

Volgens STAP bewijzen de cijfers dat de campagnes om het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen, niet werken. Het instituut vindt dat de overheid maatregelen moet nemen, bijvoorbeeld door alcohol veel duurder te maken.
http://nos.nl/artikel/152(...)elft-toegenomen.html
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80549906
quote:
Volgens STAP bewijzen de cijfers dat de campagnes om het alcoholgebruik onder jongeren terug te dringen, niet werken. Het instituut vindt dat de overheid maatregelen moet nemen, bijvoorbeeld door alcohol veel duurder te maken.
Ouderlijke verantwoordelijkheid? Het is natuurlijk veel makkelijker om de prijzen te gaan verhogen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_80549979
Goh, raar he, alle volwassenen zweren zowat bij alcohol, gek dat de jeugd er dan ook nieuwsgierig naar is.
pi_80550016
Als je ze niet behandeld lost het probleem zich vanzelf op
pi_80550083
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef Casos het volgende:
Goh, raar he, alle volwassenen zweren zowat bij alcohol, gek dat de jeugd er dan ook nieuwsgierig naar is.
Dan hoef je jezelf toch ook niet gelijk in coma te drinken?

Ik zeg: kosten van de medische zorg (inclusief ambulance) verhalen op de ouders. Volgens mij gaan deze ouders dan wel eens verantwoordelijkheid nemen. Maar ga niet de mensen die wel eens een wijntje drinken extra belasten.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 21 april 2010 @ 09:42:05 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_80550117
als iets met de helft toeneemt neemt het toch 50% af?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Forum Admin woensdag 21 april 2010 @ 09:43:42 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_80550168
Volgens mij is het ook wel een media-hype. Vroeger zoop ik me ook te pletter ging ik vervolgens flink over mijn nek en werd ik gewoon thuisgebracht door mijn vrienden. Tegenwoordig ga je met een ambulance naar het ziekenhuis en pompen ze je maag leeg en ben je een "coma zuiper"
pi_80550219
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:43 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Volgens mij is het ook wel een media-hype. Vroeger zoop ik me ook te pletter ging ik vervolgens flink over mijn nek en werd ik gewoon thuisgebracht door mijn vrienden. Tegenwoordig ga je met een ambulance naar het ziekenhuis en pompen ze je maag leeg en ben je een "coma zuiper"
Inderdaad.
pi_80550306
10 tot 15 ? Hier noemt men dat voordrinken
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 21 april 2010 @ 09:50:56 #10
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_80550383
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:48 schreef Righteous het volgende:
10 tot 15 ? Hier noemt men dat voordrinken
D:D
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_80550481
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:41 schreef teknomist het volgende:
Maar ga niet de mensen die wel eens een wijntje drinken extra belasten.
Waarom niet? Mensen die incidenteel roken, moeten toch ook dik meebetalen aan al die kettingrokers die sterven aan longkanker? Dat is blijkbaar hoe het systeem werkt. .
[i]Isolation pushes past self-hatred, guilt, and shame
To a place where suffering is just a game
But everybody's scared of this place, they're staying away
Your little house on Memory Lane.[/i]
pi_80550535
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:41 schreef teknomist het volgende:

[..]

Dan hoef je jezelf toch ook niet gelijk in coma te drinken?

Ik zeg: kosten van de medische zorg (inclusief ambulance) verhalen op de ouders. Volgens mij gaan deze ouders dan wel eens verantwoordelijkheid nemen. Maar ga niet de mensen die wel eens een wijntje drinken extra belasten.
Nee, maar we geven nu niet bepaald het goede voorbeeld aan onze kinderen. Hoeveel vaders / moeders ik wel niet ken die zich elke weekend weer vol laten lopen op bijv. de voetbalclub of tennisvereniging waar ook hun kleine kinderen bij zijn.... en dan maar roepen tegen je kinderen: Niet doen, is hartstikke slecht voor je! (en daarom doen we het zelf ook zo vaak )
pi_80550565
quote:
Mee eens, ik haalde vroegen een fles martini rosso en een pak shaq op 15 jarige leeftijd bij de plaatselijke benzinepomp.
pi_80551474
ze bedoelen dat ze 500 zachtgekookte eitjes uit de samenleving hebben opgevangen.
"Well, you should've called. I wouldn't have answered, but you coulda left a message, which I would've quickly erased."
  woensdag 21 april 2010 @ 11:02:38 #15
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_80552483
quote:
Ik denk dat dat wel grotendeels waar is.
quote:
Gemiddeld hadden de 'comazuipers' 10 tot 15 glazen alcohol op.
Hiervan kun je niet eens in coma raken man. Tenzij je het misschien in 10 minuten naar binnen werkt.

Ik heb het ernstige vermoeden dat dit een lobby is om alcoholdrinkers nog verder te beperken en te belasten, omdat een paar ouders hun verantwoordelijkheid niet nemen.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:05:55 #16
111528 Viajero
Who dares wins
pi_80552575
quote:
Inderdaad. In mijn tijd werd je gewoon vrolijk uitgelachen door je ouders en leerde je ervan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_80553862
10 tot 15 glazen alcohol per avond valt mee mits je het verdeeld over de avond drinkt.
  woensdag 21 april 2010 @ 11:48:31 #18
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_80554168
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_80554372
quote:
Inderdaad, als je over je nek moest werd je uitgelachen omdat je je grenzen niet kende, maar als je thuiskwam met een enorme rekening was het huis te klein geweest.

Op zich is nu wel meer bekend over de mogelijke schade van alcohol op jonge hersenen terwijl de trend is dat kinderen steeds jonger beginnen met van alles. Dus het is op zich niet verkeerd wanneer de leeftijden weer omhoog zouden gaan. En het is ook een beetje de vraag of het in de cultuur zit. In de achterhoek bijvoorbeeld is het vrij normaal om op je 15e te drinken. Maar daar heb je dan ook de structuren waardoor dat kan. Je vrienden brengen je ook naar huis, het is juist stoer om je grenzen te kennen, mensen passen een beetje op elkaar. Ik weet niet of dat onder jongeren overal zo is.

Maar hier hebben we een clubje dat zich tot doel heeft gesteld alcoholgebruik terug te dringen, dat is hun heilige missie, en die komt dan weer met een alarmerende boodschap. Ik heb zelf wel eens voor zo'n onderzoeksbureau gewerkt, verdiende erg goed, maar zodra je de instructies voor het afnemen van het onderzoek krijgt, weet je al dat die alleen maar tot een alarmerende uitslag kan leiden. Als je geld wil verdienen met een onderzoeksbureau dat voor de overheid of semi-overheid werkt moet je natuurlijk wel de gewenste resultaten weten te produceren die reeds ingenomen standpunten ondersteunen, anders krijg je niet veel opdrachten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_80554407
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:37 schreef Casos het volgende:
nieuwschierig naar alcohol en coma zuipen daar zit nog wel iets tussen hoor
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_80554523
Een verbod op alchol zal mensheid redden
pi_80554553
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:58 schreef Athlon64x het volgende:
Een verbod op alchol zal mensheid redden
dat drijft de prijs alleen maar op. dan krijg je naast de wiet telers ook drank stokers drooglegging anyone
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_80554582
quote:
Op woensdag 21 april 2010 11:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

dat drijft de prijs alleen maar op. dan krijg je naast de wiet telers ook drank stokers drooglegging anyone
zo kan ik $$$$$$$$$$$ verdienen
  woensdag 21 april 2010 @ 12:07:32 #24
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_80554781

Alcoholgebruik is diep verankerd in onze cultuur en economie. Alcohol hoort bij gezellige bijeenkomsten, zeker bij volwassenen.
Intelligent, but fucked up.
pi_80554799
quote:
Op woensdag 21 april 2010 12:00 schreef Athlon64x het volgende:

[..]

zo kan ik $$$$$$$$$$$ verdienen
ik ook
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')