abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80538356
Hallo,

Voor de meeste mensen is dit een heel onbekend instrument, maar dit instrument valt onder de categorie meest makkelijke om zelf aan te leren. Ik heb hier mijn ocarina liggen die ik niet gebruik, en dus overbodig en zonde is. De ocarina is van het merk Noble en zitten 12 gaten in. Hij is van plastic maar is heel goed en mooi vormgegeven waardoor het geluid toch heel mooi klinkt. Hier wat foto's: Hij komt met een beschermhoesje een nekkoord en een papier waarop je kan zien hoe je je vingers moeten houden voor de noten.

Mijn vraagprijs ligt rond de 20 euro, of een goed bod natuurlijk ben ik ook voor in. Voor de mensen die meer informatie willen die kunnen altijd een pm sturen.

Groeten,

v1tje
  dinsdag 20 april 2010 @ 21:40:28 #2
237452 Japsnars
Euro's in mijn zakken
pi_80538384
Is dit inclusief de bladmuziek van The Legend of Zelda: Ocarina of Time?
Op woensdag 23 juni 2010 22:44 schreef Chuck_Norris het volgende:
Haha Jap jonge trollgod
Op woensdag 23 juni 2010 22:48 schreef Skylark. het volgende:
Chuck is mastertrolled _O_.
pi_80538465
Nee dat is het niet maar dat kan ik er altijd voor je bij maken. Dat is geen probleem.
pi_80538704
Filter ingesteld
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80538825
Ik ben vrij nieuw, en wat is een filter als ik vragen mag ?
pi_80538860
[HELP] Hoe open ik een topic?

Lees die maar even door
Wel een grappig instrumentje trouwens
Waar eventueel op te halen?
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80538874
Gaaf! Kun je er wat meer over vertellen? Ik kan niks vinden op wiki oid!
pi_80539094
Hoogeveen, Drenthe,

Ik citeer van Wikipedia:

Een ocarina is een fluit die veelal gemaakt wordt van gebakken klei, De ocarina kan echter ook van porselein of glas gemaakt worden. De vorm van een ocarina is meestal ovaal en het instrument is van binnen hol. Het wordt met beide handen bespeeld en heeft tussen de 4 en 12 vingergaten van verschillende grootte en (met uitzondering van de 4-5 gaten ocarina) een of twee duimgaten. Er zijn ook ocarinas die meerdere "kamers" hebben. Deze zijn veel groter en hebben veel meer vingergaten. Soms wel tot meer dan 18 gaten. Bij meervoudige ocarinas is er maar één duimgat in plaats van twee zoals bij de 12-gaten. Bij meervoudige moet men de mond over het mondstuk schuiven om een andere kamer te bespelen. de kamers zijn op elkaar gestemd en lopen dus per kamer verder in het notenschama.

De ocarina is een eenvoudig instrument en doorgaans zijn de oudere modellen niet geschikt om met andere muziekinstrumenten samen te spelen, vanwege de stemming (danwel het gebrek daaraan); na het bakken is het afwachten hoe de stemming uitvalt. Mocht de stemming dan niet kloppen dan kunnen de vingergaten met een schuurpapiertje en stemapparaat alsnog exact gestemd worden op de gerichte toon. Hierdoor worden de moderne ocarinas steeds meer geschikt om met meerdere instrumenten samen te spelen. Er zijn zelfs al ocarina's die in plaats van C een totaal andere stemming hebben, zoals Bes of D. Tot nu toe is C nog wel de populairste stemming. Twee ocarinas samen is het enige wat volgens de meeste niet goed klinkt omdat de ocarinas op elkaar gaan resoneren als ze dezelfde toon spelen wat een vervelend geluid in de oren geeft.

Een filmpje van youtube van de mogelijkheden:

Het geluid klinkt niet mooi op youtube omdat het gewoon wat hogere tonen zijn.
pi_80539147
Denk dat een filmpje meer zegt dan woorden:

of

Instrument is vooral bekend geworden na Zelda: Ocarina of Time
pi_80539337
Inderdaad, ik heb nog even nagedacht over de prijs 25 inclusief verzendkosten en 20 euro is ongeveer wat ik er voor zou willen. Het is leuk om te spelen maar omdat ik in geldnood zit probeer ik zo veel mogelijk te verkopen wat voor mij overbodig is. Op deze is ongveer 5x gespeeld omdat ik nog een ocarina thuis heb.
pi_80542729
Moet hier eens heel goed over nadenken maar heeft zeker interesse.
pi_80543227
Oké doe een goed bod en hij is van jou. Kan je altijd meer foto's sturen.
pi_80549650
15-20 mag hij weg. Lager dan dit wordt hij niet. Een van de enigen in nderderland zijn der misschien 10 in Nederland.
pi_80549895

het kan dus erg mooi klinken
Juin uit Eigen Tuin!
pi_80550332
Ja zowieso, oefening baardt kunst. Mijn broertje is 11 en heeft eentje met 4 gaten en samen met hulp van internet speeld hij allemaal nummers. Als je wil kan ik er natuurlijk wat tabs(ocarina noten) bij doen.
pi_80561620
Ik heb een filmpje gevonden met de ocarina dat je hem kan horen kijk op 5.55 oja hij is chinees ghehe:
pi_80570868
Nja het is wel een super ding, maar ik heb in verband met studie/werk te weinig tijd om mezelf er echt in te verdiepen. Wellicht dat ik er ooit nog eentje koop, maar succes met de verkoop.
pi_80574738
Oke, ja tis gewoon ook een leuk hebbeding, en als je niet veel tijd hebt zoals ik nu bijvoorbeeld blijft het maar liggen.
pi_80575003
quote:
Op woensdag 21 april 2010 09:24 schreef v1tje het volgende:
15-20 mag hij weg. Lager dan dit wordt hij niet. Een van de enigen in nderderland zijn der misschien 10 in Nederland.
Sorry, maar dat geloof ik echt voor geen 5 cent.

Suc6 met de verkoop
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_80575387
Nouja zal ik je die 5 cent geven. Nee ik meen het serieus, je kan ze sinds kort bestellen uit korea. Dit is de enige plek in de wereld waar ze weg komen. En neem van mij aan ocarina's zijn niet de bekenste instrumenten op de markt. Ik kan dat natuurlijk niet met zekerheid zeggen maar de kans dat er meer zijn is echt minimaal.
pi_80611377
Hij zoekt nog steeds naar een nieuw baasje, geen ocarina fans hier ? 25 inlcusief verzendkosten:).
pi_80656457
Ik schop je naar de topje:).
pi_80680791
Gaat voor 22.50 inclusief weg dus voor de liefhebber:).
pi_80730662
20 euro inclusief mensen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')