Je quote dan wel selectief:quote:Op zaterdag 24 april 2010 09:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
[..]
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
Geef nou nog eens aan waar ik heb gezegd dat in andere landen al het OV gebruik maakt van de OV chipkaart. Of wees eens mans genoeg om toe te geven dat jij diegene bent die niet begrijpend kan lezen.
Laten dat nu exact de klachten zijn in deze topicreeks. Zoals al eerder aangegeven: mensen zullen er ongetwijfeld aan wennen. Maar zelfs dan zal er door de OV bedrijven onterecht geld worden afgeschreven van de OV-chipkaart omdat er altijd mensen zullen zijn die vergeten uit te checken. Bij elk ander product of dienst in de wereld behoor je dan je geld terug te krijgen. Het is immers een onverschuldigde betaling. Behalve bij de OV chipkaart natuurlijk.quote:Zorgen zijn er nog wel bij het verplicht uitchecken. De helft van de reizigers is dat wel eens vergeten. Momenteel wordt dat bij een op de tweehonderd ritten vergeten, maar dat aantal daalt. Vooral bij overstappen gaat het mis. Slechts de helft van de mensen die vergeet uit te checken vraagt restitutie aan. Dat komt volgens Peters mede doordat veel mensen een abonnement hebben en dus geen financieel belang hebben bij het aanvragen van restitutie.
Van de klanten die wel geld terugvragen, zijn vier op de tien ontevreden over de regeling. Peters kijkt daar anders tegenaan: „60 procent is dus wel tevreden.” Hij stelt dat reizigers geld kunnen terugvragen bij een van de RET-loketten of via internet. „Maar je moet er een handeling voor verrichten en dat vinden mensen vervelend.” De restitutieregeling is tijdelijk. Het is onduidelijk wanneer deze stopt
Dnek je nou echt dat ze een goed werkend systeem zouden invoeren hier? Het gaat ze alleen maar om geld geld geld en niets anders.quote:Op zondag 25 april 2010 13:04 schreef macca728 het volgende:
[..]
nou het probleem blijft dat mensen het vergeten, maar ook omdat de apparatuur het niet altijd registreert.
En de apparatuur ook vaak kuren heeft, ik maak het regelmatig mee bij Qbuzz dat de apparatuur halverwege opeens rood gaat. Bij de NS hebben alle stations niet eens zuilen nog of staan ze zo verstopt dat mensen ze niet eens opmerken.
Zoals ik al eerder zei, je had deze problemen kunnen voorkomen door gewoon het systeem van Singapore te kopieren.
ja daar gaat het ook om.quote:Op zondag 25 april 2010 13:07 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dnek je nou echt dat ze een goed werkend systeem zouden invoeren hier? Het gaat ze alleen maar om geld geld geld en niets anders.
Wie zijn er dan tevreden? In mijn omgeving heb ik alleen maar mensen gehoord die het een kutding vinden. Collega's hebben zelfs het ov voorgoed afgezworen. En dat in de omgeving Amsterdam.quote:Op vrijdag 23 april 2010 18:40 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het gaat ze bij Rover helemaal niet om het belang van de reiziger, alleen maar op het kunnen zeiken op de OV chipkaart.
Dat het in veel plaatsen gewoon goed en veel reizigers tevreden zijn hoor je Rover niet over.
Of Nederlanders moeten gewoon even wennen en minder zeiken.quote:Op zaterdag 24 april 2010 14:53 schreef fs180 het volgende:
[..]
Of Nederland is simpelweg niet capabel dit soort projecten uit te voeren..
Plus dat er natuurlijk overal corrupte ambtenamen via vriendjespolitiek hier en daar wa tinvloed uit willen oefenen, en iedereen wil mee profiteren.
Ik vind het al behoorlijk groen hoorquote:Op zaterdag 24 april 2010 21:52 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je mag toch verwachten door voor meer dan een miljard aan belastinggeld ons gras op zijn minst een beetje groen is, nietwaar?
In londen werken ze juist met zones. Ook voor een kort ritje betaal je minimaal 1,80 pond. In Nederland betaal je juist per km.quote:Op zaterdag 24 april 2010 22:06 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Londen heeft al een zo'n chipkaart, genaamd Oyster. En die werkt ook met versimpelde voorwaarden: je betaalt per rit een vast bedrag.
Grappig. Er wordt al gejankt als je 75 cent instaptarief moet betalen. Maar altijd minimaal 2,10 betalen, ook voor een kort ritje is het ideaalquote:Op zaterdag 24 april 2010 22:14 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ben je helemaal zot geworden? Dat is net als met de strippenkaart en dat was één groot tranendal hier in Nederland, daar moest echt wat voor in de plaats komen, de problemen die dat papieren ding heeft veroorzaakt, echt, goed dat die strippenkaart eindelijk wordt vervangen.
In Rotterdam wordt de OV chipkaart met een 7,2 gewaardeerd. Vind ik geen dramatische score.quote:Op zondag 25 april 2010 12:04 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat is juist het probleem, dat ze zegen dat er niks aan de hand is terwijl de invoering een drama is.
En op welke manier kan ik als reiziger controleren of het juiste aantal kilometers wordt berekend?quote:Op zondag 25 april 2010 23:33 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In londen werken ze juist met zones. Ook voor een kort ritje betaal je minimaal 1,80 pond. In Nederland betaal je juist per km.
Krijg jij je geld terug als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt? Je een strippenkaart met nog 1 strip over al weggooit?quote:Op zondag 25 april 2010 12:12 schreef nikk het volgende:
[..]
Je quote dan wel selectief:
[..]
Laten dat nu exact de klachten zijn in deze topicreeks. Zoals al eerder aangegeven: mensen zullen er ongetwijfeld aan wennen. Maar zelfs dan zal er door de OV bedrijven onterecht geld worden afgeschreven van de OV-chipkaart omdat er altijd mensen zullen zijn die vergeten uit te checken. Bij elk ander product of dienst in de wereld behoor je dan je geld terug te krijgen. Het is immers een onverschuldigde betaling. Behalve bij de OV chipkaart natuurlijk.
Je krijg bij elke keer uitchecken te zien hoeveel je betaald hebt. En dan kun je via internet kijken of dat dat het goede bedrag was.quote:Op zondag 25 april 2010 23:38 schreef Light het volgende:
[..]
En op welke manier kan ik als reiziger controleren of het juiste aantal kilometers wordt berekend?
zeik jij maar eens minder en reageer eens inhoudelijk waarom het systeem van Singapore niet gewoon is overgenomen ?quote:Op zondag 25 april 2010 23:30 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Of Nederlanders moeten gewoon even wennen en minder zeiken.
Dat was ook nodig bij de invoering van de strippenkaart.
kan niet, want de transacties worden niet goed weergegeven. Wat je zelf ook kan zien als je een keer kijkt en meer dan 2 transacties heb.quote:Op zondag 25 april 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je krijg bij elke keer uitchecken te zien hoeveel je betaald hebt. En dan kun je via internet kijken of dat dat het goede bedrag was.
al uitgelegd, gewoon een sticker over het verkeerde stempel.quote:Op zondag 25 april 2010 23:38 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Krijg jij je geld terug als je strippenkaart in de wasmachine verdwijnt? Je een strippenkaart met nog 1 strip over al weggooit?
Of als je in de metro per ongeluk 1 strip teveel afstempeld? Jij je halverwege de reis bedenkt dat je toch eerder uitstapt?
Hoe krijg jij in die situaties je geld terug?
Nog maar eens een keer dan:quote:Op zondag 25 april 2010 13:10 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zijn er dan tevreden? In mijn omgeving heb ik alleen maar mensen gehoord die het een kutding vinden. Collega's hebben zelfs het ov voorgoed afgezworen. En dat in de omgeving Amsterdam.
Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam!quote:Wat was er mis met de strippenkaart? Vraagt iedereen zich af.
en de strippenkaart kreeg een lager cijfer ?quote:Op zondag 25 april 2010 23:36 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
In Rotterdam wordt de OV chipkaart met een 7,2 gewaardeerd. Vind ik geen dramatische score.
quote:Op zondag 25 april 2010 23:41 schreef macca728 het volgende:
[..]
zeik jij maar eens minder en reageer eens inhoudelijk waarom het systeem van Singapore niet gewoon is overgenomen ?
quote:Op vrijdag 23 april 2010 20:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
En meteen weet ik weer waarom ik niet meer met jou in discussie ging, jij kunt niet lezen. Dus ook geen discussie voeren
haha een chipkaart handiger voor toeristenquote:Op zondag 25 april 2010 23:45 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Nog maar eens een keer dan:
http://www.nrc.nl/binnenl(...)lij_met_ov-chipkaart
[..]
Wat was er mis met een vuurtje? Gaf toch gewoon licht en warmte! Die gloeilamp hadden we helemaal niet nodig. Wielen? Ook nergens voor nodig. Gewoon vooruit rollen met een boomstam!
Strippenkaart is betalen per zone, 2 haltes kan al een zone overgang zijn. Als je in een andere stad bent moet je uitzoeken hoe groot de zone is. Bij OV chipkaart kun je zo instappen.
Chipkaart is handiger voor toeristen.
Met chipkaart kan men zien op welke trajecten op welke momenten het druk of juist rustig is.
Mogelijkheid om toegang te controleren, zwartreizen is in Rotterdam en Amsterdam drastisch afgenomen.
Om maar wat kenmerkende voorbeelden te nomen.
quote:Op zondag 25 april 2010 13:04 schreef macca728 het volgende:
waarom is er ubrhaupt gekozen voor een systeem waar je bij overstappen in en uit moet checken.
Dan had je die poblemen al kunnen vermijden.
Bij de NS moet dat juist weer niet, dat werkt verwarring in de hand.
Om maar niet te praten over stations waar metro, tram en trein bij elkaar zitten, waardoor het volstrekt onduidelijk is waar je moet uitchecken en mensen dus fouten gaan maken.
Dat gaan ze vervolgens corrigeren en betalen daardoor juist vaak 2x de borg. omdat ze het 2x fout doen.
had je ook kunnen voorkomen door 1 systeem te maken. Maar nee dat kon weer niet.
Je kan toch heel simpel metro, bus, tram en trein aan elkaar koppelen ?
Ik reageer niet tot amper op jou.quote:Op zondag 25 april 2010 23:47 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee op argumenten reageer je niet nee dat klopt
Als ik met de trein naar Den Haag ga, kan ik voordat ik in de bus stap al kijken hoeveel de rit mij gaat kosten. En als de chauffeur teveel strippen afstempelt, kan ik er meteen iets van zeggen. Als ik met de trein naar Rotterdam ga, kan ik pas na afloop van de rit kijken of het goede bedrag in rekening is gebracht. (Niet dat ik weet op welke website dat dan zou moeten, maar dat terzijde.) Als het verkeerde bedrag in rekening is gebracht, wat dan? Brief schrijven, drie maanden wachten en hopen dat je het geld terugkrijgt?quote:Op zondag 25 april 2010 23:41 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Je krijg bij elke keer uitchecken te zien hoeveel je betaald hebt. En dan kun je via internet kijken of dat dat het goede bedrag was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |