Het mag nog ook:quote:Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Houd je spiegeltje dan zolang in je hand vast
Correct, net zo min als je zonder toeter mag rijden.quote:Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef TigerXtrm het volgende:
Dus officieel mag ik gewoon niet rijden tot er een nieuwe echte spiegel opzit?
Edit: Dat onderste punt is een beetje vaag. Als ik bij de Gamma een spiegeltje haal en hem zo monteer dat ik goed zicht heb dan is dat volgens die regel dus aanvaardbaar?
Kan niet, hij is kapotquote:Op maandag 19 april 2010 18:50 schreef ShizzleMyDizzle het volgende:
Houd je spiegeltje dan zolang in je hand vast
Nounou, echt levensgevaarlijk hoor.quote:Op maandag 19 april 2010 20:18 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Sowieso zonder linkerspiegel gaan rijden. Levensgevaarlijk.
Dat er zelfs over nadenkt
als je linksaf slaat?quote:Op maandag 19 april 2010 23:16 schreef TigerXtrm het volgende:
Op de snelweg is het gevaarlijk ja. Hoe vaak gebruik jij je linker spiegel in de bebouwde kom?
Ik snap de move van "snelweg" naar "1 baans weg" niet echt maar ...quote:Op maandag 19 april 2010 23:40 schreef TigerXtrm het volgende:
Wat heb je er aan om op een 1 baans weg in je spiegel te kijken als je linksaf slaat?
Binnenspiegel / schouder.quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik snap de move van "snelweg" naar "1 baans weg" niet echt maar ...
... kijken of je wordt ingehaald, alvorens richting aan te geven om af te slaan?
quote:Op dinsdag 20 april 2010 08:58 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Binnenspiegel / schouder.
Rijden zonder linkerspiegel kan best hoor.
Voor een tijdje kan dat best. Ik had iig de auto er niet voor laten staan.quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:39 schreef r_one het volgende:
Tenzij je telkens bijkans achterstevoren in je stoel gaat zitten![]()
Vooral doen danquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:02 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Voor een tijdje kan dat best. Ik had iig de auto er niet voor laten staan.
Als je je binnenspiegel voldoende in de gaten houdt, zie je niet meer in je linkerbuitenspiegel. Aan de andere kant zul je maar net iets gemist hebben.. Kan dan toch spannend worden.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:02 schreef kikoooooo het volgende:
Voor een tijdje kan dat best. Ik had iig de auto er niet voor laten staan.
Als TS straks een topic opent dat hij door het missen van zijn linkerspiegel een schoolkind niet zag en ondersteboven heeft gereden piep je wel anders.quote:Op maandag 19 april 2010 23:22 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nounou, echt levensgevaarlijk hoor.
Ja want dat is ook dagelijkse kost, dat schoolkinderen auto's gaan inhalen op hun fietsjesquote:Op dinsdag 20 april 2010 11:52 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Als TS straks een topic opent dat hij door het missen van zijn linkerspiegel een schoolkind niet zag en ondersteboven heeft gereden piep je wel anders.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:19 schreef r_one het volgende:
[..]
Ja want dat is ook dagelijkse kost, dat schoolkinderen auto's gaan inhalen op hun fietsjes
Dat geldt alleen voor auto's gemaakt vanaf 26 januari 2010.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:32 schreef SimtekF1 het volgende:
Uhm sinds begin dit jaar is het ook verplicht om een rechter buitenspiegel te hebben!
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Nooit gehoord van kruispunten, linksafslaan etc.
quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:48 schreef r_one het volgende:
[..]
![]()
Als in die situatie een linker buitenspiegel het grote verschil gaat uitmaken tussen "levensgevaarlijk" en veilig, dan ben je een erg beroerde chauffeur.
Anders lees je mijn eerdere reacties ook evenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:43 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Sommige mensen blijven maar koppig bij hun standpunt terwijl ze weten dat ze fout zitten.
Dat heb je mij niet horen zeggen, integendeel. Maar LE-VENS-GE-VAAR-LIJK (oh noesjquote:Dan kunnen we dus net zo goed allemaal zonder spiegels gaan rondrijden?.![]()
Het maakt toch geen verschil tussen gevaarlijk en veilig. Nutteloze dingen zijn het.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |