Een HTPC van 1150 euro lijkt mee een beetje overkill.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:11 schreef mausb het volgende:
Ben momenteel bezig met een HTPC. Is dit een beetje redelijk:
- Chieftec He02 multimedia desktop (445*460*135)
- 500w powersupply
- Intel dp55WG mainboard 10USB/Fw/Spdif/10ch
- Ati 4670 VGA 1Gb VGA/DVI/hdmi
- Intel I3-530 dualcore
- 2Gb memory DDR3-1333FSB
- DVD brander duallayer + blueray player
- 2 * WD 1Tb green drive 64Mb cache (mirror)
- Windows 7 Homepremium 64bit NL
Stelt de PC-boer samen voor 1150 euro.
Dan nog een aantal meerprijzen:
Intel core i5-750 quad core ¤ 75,00
2Gb extra memory ¤ 50,00
Wireless desktop EX100 ¤ 25,00
Remote controller met IR zender ¤35,00
Iemand adviezen / tips?
Meer dan standaar HTPC. Gebruik hem ook voor usenet e.d.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:14 schreef -En4Cer- het volgende:
[..]
Een HTPC van 1150 euro lijkt mee een beetje overkill.
Wat wil je er allemaal mee gaan doen?
Ook dat kan echt wel met een kastje van 250 euro hoor.quote:Op woensdag 21 april 2010 11:46 schreef mausb het volgende:
[..]
Meer dan standaar HTPC. Gebruik hem ook voor usenet e.d.
Dat inderdaad. Zou ik ook aanraden voor HTPC's (low-profile kaarten), in ieder geval passief gekoeld voor stilte. Verder goeie optie lijkt mij. Misschien dat er ook volledige kaarten in kunnen. Het uiteinde is volgens mij altijd even hoog, je moet dan alleen opletten dat de kaart niet te lang de kast in komt of zo dik is dat het niet past. De hoogte zou misschien kunnen. [1] [2]. Maar dan kom je met kabels e.d. in de knoei en ik kan geen reden bedenken om niet voor low-profile te gaan; goeie chipsets zijn hiervoor beschikbaar.quote:Op woensdag 21 april 2010 13:13 schreef -En4Cer- het volgende:
Mijn oog is gevallen op de volgende behuizing:
[ afbeelding ]
MS-Tech mc-1200
Strak design, makkelijk in te bouwen, goede reviews. Geen display, maar dat is voor mij ook niet noodzakelijk.
==============================================================================
Kan elke PCI-e grafische kaart in zo'n behuizing? Uiteraard moet het mobo ook voorzien zijn van een PCI-e slot, dat is vanzelfsprekend. Het gaat me vooral om het formaat, of dat gaat passen?
/edit:
Ik lees net dat hij geschikt is voor "low-profile"-kaarten. Van die halfhoge dus.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toelichting: Ik heb maar 10cm hoogte in de tv kast beschikbaar en daar is vrijwel geen behuizing voor dus deze grotere behuizing komt in de kast ernaast. Het voordeel is dat er intern meer ruimte voor schijven is aangezien ik veel op de speler wil kunnen opslaan. (4 x 3,5 én 2 x 5,25 voor dvd/blu ray). De behuizing is geen echte HTPC maar dat maakt mij niet uit, lijkt me verder wel relaxt.
Rest van de hardware is niet supersnel maar dat hoeft ook niet als alleen mediaspeler. Qua geluid kan de voeding en CPU fan altijd later nog vervangen worden evenals 2GB ram erbij indien nodig. Zo ben je voor rond de 400 klaar. Natuurlijk kun je ook andere behuizing kiezen en de hardware erin gooien. Opties zijn nog wifi kaartje of usb stick kopen, extra harde schijf(en) en bluray speler.
Edit: software wordt in eerste instantie simpele (gratis) linux met XBMC. Mocht ik er behoefte aan hebben kan ik later altijd Windows installeren. Ben je zelf zoiets van plan zou ik altijd 1 of 2 kleine partities maken en 1 grote zodat je niet al je media moet weggooien/tijdelijk verplaatsen als je een OS erop of eraf gooit.
[ Bericht 1% gewijzigd door Aestivate op 22-04-2010 19:04:52 ]
preciesquote:Op donderdag 22 april 2010 19:49 schreef wootahH het volgende:
snap niet waarom je geen moederbordje met ion processortje +hdmi zou kiezen. je wilt toch gewoon een zuinig apparaat dat 1080p weergeeft. niet zon lichtbak onder je tv
Nouja zoveel verbruikt een AMD setup met een 785G chipset niet, maar dan moet je natuurlijk niet een extra videokaart gaan gebruiken.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:49 schreef wootahH het volgende:
snap niet waarom je geen moederbordje met ion processortje +hdmi zou kiezen. je wilt toch gewoon een zuinig apparaat dat 1080p weergeeft. niet zon lichtbak onder je tv
Ik kan het mis hebben, maar die ION kan het allemaal krap. En sommige HD videoformaten kan die niet afspelen als ik het goed heb. Ik wil graag een compleet systeempje met upgrademogelijkheden en die mogelijkheid gooi je weg als je een ion bordje met onboard processor koopt.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:49 schreef wootahH het volgende:
Als je windows draait willen ze nog wel eens stotteren heb ik begrepen (bij de zwaarste films die vaak als benchmark gebruikt worden dan), maar met linux gaan ze als een malle.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:29 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ik kan het mis hebben, maar die ION kan het allemaal krap. En sommige HD videoformaten kan die niet afspelen als ik het goed heb. Ik wil graag een compleet systeempje met upgrademogelijkheden en die mogelijkheid gooi je weg als je een ion bordje met onboard processor koopt.
Maar ik zal nog wel even kijken. Het is wel aantrekkelijk om nóg eenvoudiger en goedkoper klaar te zijn als dat ION systeempje ook alles soepel draait. Qua stroomverbruik maakt het me geen bal uit er zit een 300-400W voeding in de meeste behuizingen en de stroomrekening zal niet een tientje per jaar meer worden als ik deze in mijn ogen nog aardig zuinige hardware gebruik.
mITX past in een broodtrommeltje, dus ja dat past ook wel in zo'n ATX-kastquote:Op donderdag 22 april 2010 20:49 schreef Aestivate het volgende:
Goede punten. Ik kwam op niet-ION terecht omdat de voor mij geschikte behuizing micro ATX was ipv mITX. Maar volgens de officiële site passen mITX moederborden prima in Micro ATX behuizingen. Ik kijk nog even verder.
Micro/mini-ATX != mini-ITX!quote:Op donderdag 22 april 2010 21:16 schreef Xaobotnik het volgende:
Doe-het-zelven kan weliswaar. Maar is onnodige frustraties je op de hals halen. Er zijn zat kastjes verkrijgbaar waar de micro-ATX-gaatjes al in zitten. Die MS-Tech mc-1200 is er één van.
Heb je ook het probleem bij de 1201n dat de de (kleine) stekker van de oplader geen contact maakt tenzij je keihard tegen aan drukt? Als je de netbook op een bureau hebt liggen en niet beweegt dan blijft het goed zitten maar zodra je het verschuift dan laadt ie niet meer op.quote:Op donderdag 22 april 2010 20:35 schreef Xaobotnik het volgende:
Ik heb een ION in mijn 1201N, en 1280p afspelen gaat gewoon prima onder Windows 7. Maar een degelijk moederbordje heeft ook gewoon een goede geluidschip aan bord. Ik weet niet hoe dat met die ION-bordjes zit?? En voor een redelijke prijs?
Nope, lijkt me een kwestie van een garantieclaimpje.... Nooit gebeld met Asus? (doe derest maar via pb om dit topic niet de vervuilen).quote:Op donderdag 22 april 2010 22:48 schreef DTD het volgende:
[..]
Heb je ook het probleem bij de 1201n dat de de (kleine) stekker van de oplader geen contact maakt tenzij je keihard tegen aan drukt? Als je de netbook op een bureau hebt liggen en niet beweegt dan blijft het goed zitten maar zodra je het verschuift dan laadt ie niet meer op.
Dat het hier niet bekend is wil niet zeggen dat het 'vaag' is. A+/Aplus heeft hele leuke kasten voor een beperkte prijs. Check hun website maar eens.quote:Op donderdag 22 april 2010 21:30 schreef Aestivate het volgende:
Die laatste 2 lijken mij beetje vaag (qua merk) maar zijn beide met voeding en mogelijkheid tot 3,5" schijf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |