Waren halen ze het vandaan die jonkies hequote:BERLIJN - Het mysterie van de bijna-doodervaring blijft heel wat wetenschappers bezighouden. In de buurt van Berlijn heeft een driejarig jongetje getuigd over iets wat alles weg heeft van zo'n bijna-doodervaring.
De kleine Paul Eicke was verdronken in een vijver en na reanimatie was hij afgeschreven. Meer dan drie uur nadat hij in het ziekenhuis was binnengebracht, kwam het jongetje plots weer tot leven en hij vertelde dat hij zijn overgrootmoeder had gezien in de hemel. Die vertelde hem dat hij terug naar de levenden moest gaan.
Paul Eicke was aan het spelen in de tuin van zijn grootouders toen hij in een vijver viel. Het duurde enkele minuten voor zijn grootvader het incident opmerkte en hij hem uit de vijver sleurde. Pauls vader paste vervolgens gedurende tien minuten hartmassage en mond-op-mond-beademing toe tot een medische helikopter ter plaatse kwam.
Het duurde nog tien minuten totdat Paul in het ziekenhuis arriveerde. Urenlang probeerden dokters hem te reanimeren. Ze hadden net de hoop opgegeven, toen het jongetje meer dan drie uur later weer tot leven kwam. Zijn hart begon plots weer te slaan.
Poort
Hij vertelde dat hij zijn overgrootmoeder Emmi gezien had en die had hem aan een soort poort bevolen terug te keren naar zijn ouders. "Er was veel licht en ik dreef. Ik kwam bij een poort en ik zag Emmi aan de andere kant. Ze zei me: 'Wat doe je hier, Paul? Je moet terug naar mama en papa. Ik zal hier wel op je wachten.' Ik wist dat ik in de hemel was, maar ze zei dat ik snel naar huis moest gaan. De hemel zag er leuk uit, maar toch ben ik blij dat ik nu terug bij mama en papa ben."
Paul is nu weer thuis en vreemd genoeg lijkt hij geen enkele hersenschade te hebben opgelopen. Mogelijk werd het jongetje gered door de lage temperaturen in de vijver. Toen hij eruit kwam, lag zijn lichaamstemperatuur amper rond de 28 graden. Omdat het metabolisme bij zulke temperaturen vertraagt, kan het lichaam langer overleven zonder zuurstof.
Professor Lothar Schweigerer maakte het medische mirakel zelf mee. ,,Na twee uur hartmassage stonden we op het punt hem helemaal op te geven. We dachten echt dat hij hersendood was en dat zijn overlevingskansen miniem waren. Toch begon zijn hart weer te kloppen. Het was een fantastisch mirakel. Ik beoefen deze job nu al 30 jaar en heb nog nooit zoiets meegemaakt. Het toont alleen maar aan hoe groot de weerstand van het menselijke lichaam kan zijn en dat we nooit zouden mogen opgeven."
Mooi verhaal weer , misschien als hij ouder is , hij het gedetailleerder kan vertellen ,quote:Op maandag 19 april 2010 14:33 schreef Bastard het volgende:
Waren halen ze het vandaan die jonkies he
Heb je ergens een link naar dat verhaal?quote:Op maandag 19 april 2010 21:50 schreef Maron het volgende:
Net zo'n bijzonder verhaal als van dat comateuze Bosnische meisje dat na het ontwaken uit haar coma alleen maar vloeiend Duits sprak..
Een kind van drie jaar dat ook al de benamingen e.d. kent? Indoctrinatie kent geen grenzen mijns inziens..quote:Ik wist dat ik in de hemel was, maar ze zei dat ik snel naar huis moest gaan. De hemel zag er leuk uit, maar toch ben ik blij dat ik nu terug bij mama en papa ben."
Ja dat zei je al.quote:Op dinsdag 20 april 2010 07:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Een kind van drie jaar dat ook al de benamingen e.d. kent? Indoctrinatie kent geen grenzen mijns inziens..
Iets zegt me dat ik al weet hoe de vork in de steel zit, wat dit verhaal betreft, maar goed.. ik mag niet oordelenHeb wel zo een vermoeden.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_coma__.html?cid=rssquote:Op dinsdag 20 april 2010 04:14 schreef Hugo- het volgende:
[..]
Heb je ergens een link naar dat verhaal?
Sjah, 3 jaar en dan al geindoctrineerd zijn met het hemel-verhaal.quote:
Dit bewijst dat Language Acquisition zoals Chomsky het geschreven heeft een FEIT is. Mooi bewijs weerquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:23 schreef Summers het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)_coma__.html?cid=rss
wie zegt dat er geen hemel is ? het kan net zo goed indoctrinatie zijn om dat achter te houden , een 3 jarige word ook geindoctrineerd met teletubbies ,quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:26 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Sjah, 3 jaar en dan al geindoctrineerd zijn met het hemel-verhaal.
En dan maar roepen "Zoiets kan een kind van 3 niet zelf verzinnen !".
Nee, inderdaad, dat kan zo'n kind inderdaad niet. Maar je vraagt je niet af hoe dat kind uberhaupt aan het woord 'hemel' in zijn/haar vocabulaire is gekomen ?
Edit:
oeps, ik ben weer spuit 11 aan het uithangen zie ik
Tja, je gelooft wel in dat er meer is of niet , ik denk niet dat iets anders dan zelf iets ervaren je gaat overtuigen van zoiets groots als een leven na de dood .quote:Op dinsdag 20 april 2010 09:31 schreef Flammie het volgende:
[..]
Dit bewijst dat Language Acquisition zoals Chomsky het geschreven heeft een FEIT is. Mooi bewijs weer
Leren via TV, lezen en muziek werkt gewoon ontzettend goed
Ik zeg het nu maar alvast: Als ik ooit vanuit een coma ontwaak en vloeiend Thais spreek en geen NLD meer wil spreken is dit geen bewijs van het hiernamaalsVolgens mijn ouders spreek ik geen Thais want waarom zou ik Thais met mijn ouders willen spreken??. Die zullen dus ditzelfde verhaaltje gaan ophangen (als ze in deze dingen geloven) mocht dit ooit gebeuren.
Ben niet echt overtuigd sorry...
Wat een ontzettend domme opmerkingquote:Op dinsdag 20 april 2010 09:36 schreef Summers het volgende:
[..]
wie zegt dat er geen hemel is ? het kan net zo goed indoctrinatie zijn om dat achter te houden
Jij hebt het steeds over verplichtingen ...... niemand is iets verplicht .quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:21 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Wat een ontzettend domme opmerking
"Aangezien niemand kan bewijzen dat er nergens een pimpelpaarse paashaas met polyester pretoogjes bestaat, is het indoctrinatie als we kinderen NIET vertellen over die pimpelpaarse paarshaas en zijn we dus moreel verplicht ieder kind daarover te vertellen !"
Dat is hier dus precies het punt - papa en mama hebben dat kind verteld dat oma in 'de hemel' is.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:29 schreef Summers het volgende:
[..]
Jij hebt het steeds over verplichtingen ...... niemand is iets verplicht .
en je geeft je kind mee wat je zelf gelooft .
jij niet , anderen die met hem te maken hebben gehad wel .quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:13 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Dat is hier dus precies het punt - papa en mama hebben dat kind verteld dat oma in 'de hemel' is.
En dan met zijn allen verbaasd gaan doen als dat kind dat herhaalt.
Inderdaad, dat zeg ik.quote:Op dinsdag 20 april 2010 11:19 schreef Summers het volgende:
[..]
jij niet , anderen die met hem te maken hebben gehad wel .
Zeker , dit vind ik wel een mooie uitspraakquote:Op dinsdag 20 april 2010 23:03 schreef Maron het volgende:
Oh sorry @Hugo op dinsdag 20 april 2010 @ 04:14 , zie nu pas dat je om een link vroeg..Bedankt @Summers..
Hier heb ik het verhaal gelezen,http://www.grenswetenschap.nl/nieuws/Bijnadoodervaring-3jarige-Overgrootmoeder-in-hemel-stuurde-me-terug/
Ps, ook de reacties over BDE's zijn wel interesting..
quote:Maar toen ik de BDE had, wist ik dat ik terug was. En begreep dat ik ergens geweest was waar ik verdwaald was(aarde)
En een kind van 3 snapt zoiets? En hem is ook verteld dat zijn oma op hem zou wachten? Dat het er mooi is, dat er veel licht is en dat hij zou drijven? Welk geloof zegt dat dan allemaal zo precies? En dat zou hij dan ook allemaal onthouden hebben als 3-jarige?quote:Op maandag 19 april 2010 14:35 schreef Xs2Shanna het volgende:
Nou inderdaad.... Het is wel duidelijk dat hij gelovig is opgegroeid, een kind van 3 zonder opvoeding met geloof zou zoiets nooit zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |