Anders vergaat de vrije wereldquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef mierenfokker het volgende:
Wel grappig om te zien dat de politieke partijen die enorm scoren (VVD bijvoorbeeld) op dit moment als punt hebben:
- Ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek
Tuurlijk niet. Waar je wel mee scoort is dus eigenlijk datgene wat een stemgerechtigde direct in zijn eigen portemonnee voeltquote:Op maandag 26 april 2010 15:57 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Anders vergaat de vrije wereld![]()
Er zijn echt genoeg zaken te noemen die veel belangrijker zijn voor onze toekomst maar daar hoor de je VVD in ieder geval nooit over
Gek he als bijna heel het electoraat een eigen huis heeftquote:Op maandag 26 april 2010 15:49 schreef mierenfokker het volgende:
Wel grappig om te zien dat de politieke partijen die enorm scoren (VVD bijvoorbeeld) op dit moment als punt hebben:
- Ongemoeid laten van de hypotheekrenteaftrek
Even voor je gecorrigeerdquote:Op maandag 26 april 2010 16:28 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Gek he als bijna heel het electoraat een eigen huis berg schuld heeft
Linksom of rechtsom, er moet gewoon 20-30 miljard bespaard worden. MAAR NIET TEN KOSTE VAN DE HUIZENMARKT WANT IK WIL MIJN OVERWAARDE HOUDEN EN VOORAL DE KOSTENKOPER UIT MIJN HUIS KRIJGEN!!!quote:Op maandag 26 april 2010 20:13 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik ken ze ook die partij hoppers in eens stemmen ze VVD plotseling, heel toevallig hebben ze een eigen huis, dus allemaal vanwege HRA. Ze moesten eens weten dat het toch niet uitmaakt op wie je stemt, stel de HRA blijft in de huidige vorm bestaan dan krijgen we wel een huizen-bezit-belasting of iets dergelijks want HRA is gewoon te duur en is niet meer te betalen.
Afbouwen van de HRA is om economische redenen onvermijdelijk. Maar als de HRA zeepbel barst, zijn de mensen die het laatste die in de woningmarkt zijn ingestapt het grootste slachtoffer.quote:Op maandag 26 april 2010 20:15 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, er moet gewoon 20-30 miljard bespaard worden. MAAR NIET TEN KOSTE VAN DE HUIZENMARKT WANT IK WIL MIJN OVERWAARDE HOUDEN EN VOORAL DE KOSTENKOPER UIT MIJN HUIS KRIJGEN!!!
Met de huidige polarisatie: Veel mensen stemmen niet op een partij, maar tegen de politiek (lees: huidige coalitie). Komt er nu een rechts kabinet, dan heb je straks weer een links kabinet. Komt er nu geen beperking HRA, dan komt er straks wel een.quote:Op maandag 26 april 2010 20:13 schreef luckyb1rd het volgende:
Ik ken ze ook die partij hoppers in eens stemmen ze VVD plotseling, heel toevallig hebben ze een eigen huis, dus allemaal vanwege HRA. Ze moesten eens weten dat het toch niet uitmaakt op wie je stemt, stel de HRA blijft in de huidige vorm bestaan dan krijgen we wel een huizen-bezit-belasting of iets dergelijks want HRA is gewoon te duur en is niet meer te betalen.
En wat is je punt nu, captain obvious?quote:
HRA is geen uitgavequote:Op maandag 26 april 2010 20:15 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Linksom of rechtsom, er moet gewoon 20-30 miljard bespaard worden. MAAR NIET TEN KOSTE VAN DE HUIZENMARKT WANT IK WIL MIJN OVERWAARDE HOUDEN EN VOORAL DE KOSTENKOPER UIT MIJN HUIS KRIJGEN!!!
Dat je het in een ander licht moet zienquote:Op maandag 26 april 2010 21:55 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
En wat is je punt nu, captain obvious?
Ik zou je eerst inlezenquote:Op maandag 26 april 2010 23:20 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Voor de overheid wel slimpie, of kostenpost hoe je het wilt noemen..
Ik doe het niet graag, maar ik geef DAM in deze gelijkquote:Op maandag 26 april 2010 23:20 schreef mierenfokker het volgende:
[..]
Voor de overheid wel slimpie, of kostenpost hoe je het wilt noemen..
Misschien komt het nog wel goed met jequote:Op maandag 26 april 2010 23:24 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik doe het niet graag, maar ik geef DAM in deze gelijk
DAM heeft inderdaad gelijk, het is geen kostenpost voor de overheid, het is een kostenpost voor iedereen die geen HRA heeftquote:Op maandag 26 april 2010 23:24 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik doe het niet graag, maar ik geef DAM in deze gelijk
Eén zwaluw maakt de lente niet.quote:Op maandag 26 april 2010 23:25 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien komt het nog wel goed met je
Zoals alles dat is, dus ik zie het punt even nietquote:Op dinsdag 27 april 2010 08:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM heeft inderdaad gelijk, het is geen kostenpost voor de overheid, het is een kostenpost voor iedereen die geen HRA heeft
Correctie: HRA gaat gelijk op met huurtoeslag, en deze woon"subsidie" is dus netto een kostenpost voor iedereen die geen HRA of huurtoeslag heeft.quote:Op dinsdag 27 april 2010 08:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
DAM heeft inderdaad gelijk, het is geen kostenpost voor de overheid, het is een kostenpost voor iedereen die geen HRA heeft
Met deze argumentatie kan je ELKE belastingverhogen goedpraten... Natuurlijk kost het mensen geld, als ze zelf geld moeten inleveren (lees: meer belasting betalen dan iemand anders). Dat dat geld via schatrijke bankdirecteurtjes aan de ene kant en mooie belastingprojectjes aan de andere kant weer in de economie komt, heeft die persoon niets aan. Want als-ie ZELF z'n geld mocht uitgeven, komt het net zo hard in de economie, alleen heeft-ie er dan ZELF meer aan.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:18 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Zoals alles dat is, dus ik zie het punt even niet(nogmaals: wat kost het dan? Aangezien dat geld gewoon weer de economie ingaat, waar iedereen er van profiteert)
Uiteraard is het huidige systeem één van de mogelijke systemen, wij leven momenteel met dit systeem en zijn voor en nadelen. Het is ook eerder een ideologisch vraag of dit systeem aan verandering toe is, wat mij betreft wel. Het is natuurlijk onzin om te beweren dat iedereen profiteert van het geld dat in de economie terecht komt, er zijn ook mensen die mee mogen helpen met het opruimen van de puinhoop nadat het feestje is afgelopen zonder dat ze ooit op het feest geweest zijn, wat te denken van de jongeren die met enorme schulden worden opgezadeld door de huidige machthebbende generatiesquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:18 schreef Five_Horizons het volgende:
Zoals alles dat is, dus ik zie het punt even niet(nogmaals: wat kost het dan? Aangezien dat geld gewoon weer de economie ingaat, waar iedereen er van profiteert)
Dat ben ik ook helemaal met je eens, het is natuurlijk belachelijk dat zo'n belangrijke behoefte als huisvesting aan alle kanten gesubsidieerd. Uiteraard is dat het gevolg van een beleid dat door deze belanghebbenden is ingesteld en in stand gehouden word. Daarom ben ik ook zo'n grote voorstander van vergaande hervormingen, ik wil deze groep belanghebbenden de wind uit de zeilen nemen, laat ze maar eens wat zinvols met hun leven gaan doen i.p.v. te parasiteren op de rest van de maatschappij.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
ctie: HRA gaat gelijk op met huurtoeslag, en deze woon"subsidie" is dus netto een kostenpost voor iedereen die geen HRA of huurtoeslag heeft.
En ik zet "subsidie" tussen "" omdat het netto niet leidt tot goedkoper wonen, maar rijkere "belanghebbenden".
Ik ben het met je eens dat wat jij beweert, bestaat. Ik zie alleen de relevantie met het nu afschaffen van de HRA niet echt.quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:
wat te denken van de jongeren die met enorme schulden worden opgezadeld door de huidige machthebbende generaties
As er geen feest is kunnen ze gaan bedelenquote:Op dinsdag 27 april 2010 09:42 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Uiteraard is het huidige systeem één van de mogelijke systemen, wij leven momenteel met dit systeem en zijn voor en nadelen. Het is ook eerder een ideologisch vraag of dit systeem aan verandering toe is, wat mij betreft wel. Het is natuurlijk onzin om te beweren dat iedereen profiteert van het geld dat in de economie terecht komt, er zijn ook mensen die mee mogen helpen met het opruimen van de puinhoop nadat het feestje is afgelopen zonder dat ze ooit op het feest geweest zijn, wat te denken van de jongeren die met enorme schulden worden opgezadeld door de huidige machthebbende generaties
quote:Op dinsdag 27 april 2010 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Met deze argumentatie kan je ELKE belastingverhogen goedpraten...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |