Nee hoor, dat doet De Vries. Nog maar weer een voorbeeld: blijkbaar heeft ie maandag op zijn website geschreven dat hij twijfelt of hij wel door moet gaan 'onder dit gesternte'. Wat?!? HIj wordt veroordeeld door een rechter, negeert dat vonnis en doet wat hem verboden was. Met een grote mond over het maatschappelijk belang etc. Dan wordt hij logischerwijs in een zelfde zaak nogmaals veroordeeld, maar dit keer met een hogere dwangsom. En dan gaat meneer zitten huilen in een hoekje omdat iedereen zo gemeen tegen hem is. Ga toch weg, wat een klein kind. En zo'n mededeling op de maandag na de uitzending, bang dat de aandacht wegvalt/vissen naar de sympathy vote?quote:Op woensdag 21 april 2010 01:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat laatste maak jij er zelf van.
Dat eerste is helemaal waar.
Nee hoor, dat was de vorige keer.quote:Op woensdag 21 april 2010 10:30 schreef keesjeislief het volgende:
Nee hoor, dat doet De Vries. Nog maar weer een voorbeeld: blijkbaar heeft ie maandag op zijn website geschreven dat hij twijfelt of hij wel door moet gaan 'onder dit gesternte'. Wat?!? HIj wordt veroordeeld door een rechter, negeert dat vonnis en doet wat hem verboden was.
Teeven.quote:Maar ik ben bang dat Teeuwen enkel de kans schoon zag om wat potentiele stemmers binnen te halen.
He, hoe kan ik de naam van mijn favoriete politicus nou zo verkeerd schrijven!quote:Op woensdag 21 april 2010 10:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee hoor, dat was de vorige keer.
[..]
Teeven.
Dan mogen we toch blij zijn dat jij daar niet bij zit want als je zoveel belang hecht aan gedegen onderzoek dan moeten we niet bij jou zijn. Om Teeuwen te verwarren met Teeven...quote:Op woensdag 21 april 2010 10:30 schreef keesjeislief het volgende:
[..]
Ik hoop van harte dat Teeuwen er werkelijk induikt en dat er een gedegen, op feiten gebaseerd, onderzoek komt.
Die 'maar' en 'verneukt' snap ik niet.quote:Op woensdag 21 april 2010 01:01 schreef keesjeislief het volgende:
[..]De Vries haalt zoals vaker hele interessante zaken boven tafel, maar verneukt het helaas zelf weer eens jammerlijk door er teveel een Peter R.-show van te willen maken.
[..]
Als je Tilburger bent, je zou toch na het zien van deze uitzending spontaan de stad verlaten; de associatie alleen is voldoende.quote:Op maandag 26 april 2010 05:25 schreef Greetings het volgende:
Die crimineel met dat suffe Brabo-dialect van vanavond![]()
![]()
Ik snap eigenlijk gewoon niet goed waarom die man niet vastzit, of onder behandeling is. Een gevaar voor anderen, die mafkees. Er waren nota bene getuigen, wat heb je dan nog meer nodig?quote:Op maandag 26 april 2010 05:44 schreef MaskOfSanity het volgende:
Een doodsaaie uitzending.
Zeg dat nou niet...Ik vond het eigenlijk best boeiend. Waarom toch, Echtgaaf, waarom toch?quote:Op maandag 26 april 2010 12:23 schreef EchtGaaf het volgende:
Saai ja.
Waarom was ze bang voor een gesprekje dan?quote:Op zondag 2 mei 2010 22:56 schreef Arcee het volgende:
Ik vond dat Peter wel makkkelijk aannam dat Sandra er iets mee te maken heeft.
Heb t ook niet afgekeken. De Vries met zn reconstructies en aannames en verborgen camera's, deze zaak was het niet waard. Vond t wel dapper dat Johan L gewoon een interview gaf.quote:
Ik vind jou wel negatief hoorquote:Op maandag 3 mei 2010 09:36 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb t ook niet afgekeken. De Vries met zn reconstructies en aannames en verborgen camera's, deze zaak was het niet waard. Vond t wel dapper dat Johan L gewoon een interview gaf.
En uit het dagboek van Peter R.:quote:Onthullende uitzending over loverboy-slachtoffer Maria Mosterd
Aanstaande zondag komt ons programma met een onthullende uitzending over loverboy-slachtoffer Maria Mosterd. In de bestseller ‘Echte mannen eten geen kaas’ vertelt Maria hoe ze op twaalfjarige leeftijd wordt ingewijd in een wereld van gedwongen seks, drugs en geweld.
In de eerste klas van de middelbare school maakt Maria kennis met de dan 18-jarige Manou. Hij ontpopt zich tot een extreem gewelddadige pooier, maar dat niet alleen. Manou blijkt de leider te zijn van een omvangrijke, internationale bende die handelt in drugs en vrouwen. Pas na vier jaar komt er een einde aan alle ellende.
Vanaf het moment dat het boek in de schappen ligt, is het een doorslaand succes. In twee jaar tijd worden er meer dan 250.000 exemplaren van verkocht. Maria vertelt in alle denkbare talkshows een verhaal dat ieder voorstellingsvermogen te boven gaat. Pers en publiek hangen aan haar lippen.
Maar de vraag dringt zich op hoe waarheidsgetrouw het verhaal van Maria eigenlijk is. Is het werkelijk mogelijk dat Manou, dan nog maar een tiener, aan het hoofd staat van een internationaal crimineel netwerk? Zit hij, zoals Maria beweert, achter tal van verdwijningen? En kan een middelbare scholier als Maria vier jaar lang vrijwel iedere dag spijbelen zonder dat ook iemand hier iets van merkt?
Peter start een uitgebreid onderzoek naar de waarheid achter Nederlands bekendste loverboy-slachtoffer. Hij spreekt direct betrokkenen en gerenommeerde wetenschappers die het boek hebben bestudeerd. En hij weet de hand te leggen op politiedocumenten die een nieuw licht werpen op de zaak. Klopt het verhaal van Maria Mosterd wel? Of is ze alleen maar het slachtoffer van haar eigen fantasie?
Aanstaande zondag dus, 21:30 uur. Ben benieuwd.quote:Loverboy-slachtoffer
Vandaag studio-opnamen voor onze laatste uitzending van dit seizoen. Dat is een onthullende reportage over de true crime bestseller ‘Echte mannen eten geen kaas’, van Maria Mosterd. Zij claimt in het boek dat zij van haar twaalfde tot haar zestiende in de macht is geweest van een gewetenloze loverboy. Van het boek zijn meer dan 250.000 exemplaren verkocht en Maria en haar moeder zaten bijna in elke talkshow om haar huiveringwekkende verhaal te ‘verkopen’. Maar onder meer door toedoen van collega misdaad-journalist Hendrik Jan Korterink van de bekende site www.misdaadjournalist.nl rezen er twijfels over het waarheidsgehalte van het boek. Dat leidde er toe dat ook wij een langdurig onderzoek hebben ingesteld. En uit het feit dat we zondag met een extra lange uitzending hierover komen, kunt u afleiden dat er wat bijzonders over te melden valt, want als de feiten in een non-fictie boek gewoon kloppen, is dat natuurlijk geen uitzending waard.
Zoete koek
Vrijwel gelijktijdig verschijnt er ook een boek van Hendrik Jan Korterink over de zaak ‘Echte mannen eten wél kaas’, dat ik u van harte kan aanbevelen. Hij ontrafelt en fileert daarin het hele relaas van Maria Mosterd. Belangrijk element in zijn boek en onze reportage is ook nagenoeg de gehele Nederlands pers het verhaal van Maria als zoete koek heeft geslikt en nooit kritische vragen aan haar heeft gesteld. Enfin, kijkt u zondag naar alle onthullende bevindingen.
Nou, tot zover mijn dagboek. Na de zomer ben ik weer terug. Bedankt voor al uw reacties en uw support. Ik wens u een geweldige zomer!
Peter R. de Vries
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |