Dat mag ja, een herinnering kan schriftelijk, maar ook via huisbezoek hèquote:Op zondag 18 april 2010 21:28 schreef Leonidas82 het volgende:
is het trouwens ook normaal dat er al binnen 2 weken naast een aanmaningsbrief ook gelijk 2 oost-blokachtige gasten aan de deur komt die je er extra (op een dreigende manier) aan herinnert? Volgens mij eerst aanmaning, dan pas incasso en dan een deurwaarder? '
Overigens heeft ie al aangifte gedaan van die vage gasten die zijn lening kwamen opeisen.
Ik gok om de aflossing van een andere lening te betalenquote:Op zondag 18 april 2010 21:29 schreef erikkll het volgende:
een lening van 100 euro?dat is toch te kansloos voor woorden.
Voor 46 euro? Koopjequote:Op zondag 18 april 2010 21:28 schreef Leonidas82 het volgende:
is het trouwens ook normaal dat er al binnen 2 weken naast een aanmaningsbrief ook gelijk 2 oost-blokachtige gasten aan de deur komen die je er extra (op een dreigende manier) aan herinnert?
Ben ik benieuwd wat voor sloeberbaan dat is, als je 100 euro moet lenenquote:Op zondag 18 april 2010 21:19 schreef Leonidas82 het volgende:
Mijn collega heeft een kleine lening bij een mikro kredietverstrekker afgesloten. Het gaat om een bedrag van 100 euro, nu heeft hij het echter niet binnen de gestelde afbetalingstermijn afgelost en dus kreeg hij deze week direct een aanmaning. Naast de woekeradministratiekosten ook nog eens 45 euro aan aanmaningskosten (in totaal dus 340 euro wat nu terug betaald moet worden).
Mag dit iig wel? en wat zijn nu zijn rechten?
Waarvoor aangifte tegen ze doen als ze met een gegronde reden komen? Of hebben ze het konijn in de uitlaat van de auto gestampt oid? Overigens betaal je bij dat soort clubs xx euro pér aanmaning, dus dan lopen de kosten snel & flink op.quote:Op zondag 18 april 2010 21:28 schreef Leonidas82 het volgende:
is het trouwens ook normaal dat er al binnen 2 weken naast een aanmaningsbrief ook gelijk 2 oost-blokachtige gasten aan de deur komen die je er extra (op een dreigende manier) aan herinnert? Volgens mij eerst aanmaning, dan pas incasso en dan een deurwaarder? '
Overigens heeft ie al aangifte gedaan van die vage gasten die zijn lening kwamen opeisen.
sorry hoor, maar die figuren kwamen in een geblindeerde bestelbus (zonder bedrijfsnaam) en 1 van die gasten had een stalen pijp in de hand. Hij moest die lening binnen een week terugbetalen, anders wisten ze hem te vinden... Vind je dat normale huisbezoeken?quote:Op zondag 18 april 2010 21:38 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Waarvoor aangifte tegen ze doen als ze met een gegronde reden komen? Of hebben ze het konijn in de uitlaat van de auto gestampt oid? Overigens betaal je bij dat soort clubs xx euro pér aanmaning, dus dan lopen de kosten snel & flink op.
En zoals al gezegd, die aanmaning mogen ze ook in persoon doen aan de deur, dat hoeft niet schriftelijk. Maar goed, of dit is de Bulgaarse maffia sms-bank, of de persoon in kwestie heeft het al een x aantal weken op zijn beloop gelaten waardoor die kosten zo hoog zijn. Een snel rondje google leert dat men voor 100 euro bij 31 dagen ~25 euro aan kosten betaald, de leensom is dan dus 125 euro, en dat aanmaningen ook rond dat bedrag per keer zitten. Dit gaat echt nergens over..
25 euro maar?quote:Op zondag 18 april 2010 21:38 schreef fruityloop het volgende:
Een snel rondje google leert dat men voor 100 euro bij 31 dagen ~25 euro aan kosten betaald, de leensom is dan dus 125 euro
Nee, en ik zou dit ook zeker bij de politie melden.quote:Op zondag 18 april 2010 21:43 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar die figuren kwamen in een geblindeerde bestelbus (zonder bedrijfsnaam) en 1 van die gasten had een stalen pijp in de hand. Hij moest die lening binnen een week terugbetalen, anders wisten ze hem te vinden... Vind je dat normale huisbezoeken?![]()
Ze hadden 'm toch al weten te vinden?!quote:Op zondag 18 april 2010 21:43 schreef Leonidas82 het volgende:
[..]
sorry hoor, maar die figuren kwamen in een geblindeerde bestelbus (zonder bedrijfsnaam) en 1 van die gasten had een stalen pijp in de hand. Hij moest die lening binnen een week terugbetalen, anders wisten ze hem te vinden... Vind je dat normale huisbezoeken?![]()
Geloof het.quote:Op zondag 18 april 2010 21:48 schreef Lienekien het volgende:
Wie sluit er nou een lening af voor 100 euro? Dat gelooft toch niemand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |