abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80449661
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet posten, maar aangezien je hier in de maatschappij mee te maken krijgt hoop ik dat het hier goed staat.
Ik ben heel erg bang voor honden. Echt heel bang. Ik weet rationeel wel dat mijn angst nergens op slaat maar toch ben ik bang. Ik ga niet naar het park in de zomer omdat daar veel honden komen, ik vind het zelfs al best vervelend om bij mensen langs te gaan die in een honden-rijke buurt wonen. Gewoon omdat ik bang ben een hond tegen te komen. Het is echt heel vervelend. Dus ik ben op zoek naar een manier om er vanaf te komen. Zijn hier mensen die vroeger ook bang waren en het nu niet meer zijn? Hoe kwam je van die angst af? Of zijn er in ieder geval mensen die het gevoel herkennen? Het is een irrationele angst en mensen begrijpen het vaak niet/doen er stom over. Dat is best vervelen vooral omdat bijna iedereen wel zo'n angst heeft (ik snap ook niet wat mensen eng vinden aan een spinnetje die in de badkamer zit maar daar doe ik toch ook niet flauw over als mensen dat wel eng vinden?).
pi_80449689
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:57 schreef ElizabethI het volgende:
Ik ben heel erg bang voor honden.
Waarom?
pi_80449743
Vroeger was ik ook als de dood voor honden, maakt niet uit groot klein wat dan ook
rende er als een gek voor weg ,
maar sinds wij toen zon 6 jaar geleden een puppy kregen (echt een schatje, bordercollie) ben ik er overheen gegroeid. Ik denk dat de enige manier om er van af te komen dus is om zelf een puppy te nemen die daarna groter word

En geloof me border collies zijn echt leuk daarvoor
en je gaat ze zo missen als je pa besluit beide te verkopen door te weinig tijd
-
pi_80449774

Dit soort honden?
pi_80449795

Of meer dit soort?
pi_80449854
Je moet honden domineren, niet bang voor ze zijn.
King of the Teutons
pi_80450017
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:58 schreef Xrtzsck het volgende:

[..]

Waarom?
Dat weet ik zelf niet eens, het is mijn hele leven al zo.

@ Esmerallda17, een hond nemen is echt geen optie. Ik woon alleen en ga echt niet alleen met een hond in huis zitten.

Voor alle mensen die denken dat ze grappig zijn met hun plaatjes...Ik ben bang voor honden, niet voor plaatjes van honden. Ik vind het jammer dat er niet serieus gereageerd word maar het doet me verder niets dus bespaar jezef de moeite.
pi_80450070
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:10 schreef ElizabethI het volgende:

[..]

Dat weet ik zelf niet eens, het is mijn hele leven al zo.

@ Esmerallda17, een hond nemen is echt geen optie. Ik woon alleen en ga echt niet alleen met een hond in huis zitten.

Voor alle mensen die denken dat ze grappig zijn met hun plaatjes...Ik ben bang voor honden, niet voor plaatjes van honden. Ik vind het jammer dat er niet serieus gereageerd word maar het doet me verder niets dus bespaar jezef de moeite.
Ik hoop dat je mijn reactie wel serieus vond maar goed.

Oh oke, en kennissen, vriend(innen) met honden dat je daar eens langs gaat en steeds grenzen verlegd ? Begin bij de mini's en dan steeds groter, wanneer je er een kleine band mee op bouwt word het als je andere honden tegen komt ook veel minder
-
pi_80450137
Door dit soort berichten te negeren.
I feel kinda Locrian today
  zondag 18 april 2010 @ 17:15:38 #10
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80450180
Je moet ook geen hond nemen als je er bang voor bent. Hond ruikt dat. Dat is een self for filling prophecy.
pi_80450192
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:14 schreef starla het volgende:
Dat sowieso,
-
  zondag 18 april 2010 @ 17:16:03 #12
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_80450198
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:14 schreef starla het volgende:
Je moet ook geen kind alleen met een hond laten.
pi_80450209
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:15 schreef Daniel1976 het volgende:
Je moet ook geen hond nemen als je er bang voor bent. Hond ruikt dat. Dat is een self for filling prophecy.
Door in aanmerking te komen met honden, verleg je je grenzen en na een tijd ben je er niet meer bang voor.
En dan merkt de hond dat ook
ik spreek uit ervaring namelijk!
-
pi_80450225
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:16 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Je moet ook geen kind alleen met een hond laten.
Zeker geen kind dat net een beetje "fatsoenlijk" kan lopen.
-
pi_80450417
Esmerallda17 ik nam jou post wel serieus hoor Sorry als dat niet zo over komt.
pi_80451234
Er is ook soort kliniek waar men allerlei fobieën behandelt.
Misschien kunnen ze je deze angst af komen.
Je zou het via huisarts ofzo kunnen vragen waar de kliniek bevindt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zondag 18 april 2010 @ 17:58:51 #17
293871 Forskneck
Hotsieflots
pi_80451626
Denk toch echt om er vanaf te komen gewoon op ze afstappen en aaien
Of wat Captain_Ghost zegt doen

In iedergeval hoop ik dat je er vanaf komt, want de meeste zijn super lief
pi_80453695
tvp...

Ik heb dan niet dat ik bang ben voor honden, ik ben juist gek op honden, ik schiet alleen altijd in de stress want.... ze blaffen.

En ik weet waarom ze blaffen, is ook heel normaal voor een hond, maar ik kan er niet tegen maar zou er wel graag vanaf willen, van die stress.
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  Trouwste user 2022 zondag 18 april 2010 @ 19:15:57 #19
7889 tong80
Spleenheup
pi_80454123
Ik ben ook bang voor honden. Ben als kind gebeten. Ik steek de straat over als er één mijn kant op komt.

Je moet het anti hondenboek van Hans Dorresteijn eens lezen.

Dan zie je en weet je dat je niet de enige bent.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zondag 18 april 2010 @ 19:17:59 #20
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_80454194
Ik herken je probleem helemaal. Ik heb het dan wel alleen met grote honden, dus niet met teckels enzo.
Komt waarschijnlijk doordat ik in mijn jeugd 2x door een hond ben gebeten en verscheidene malen er door achterna ben gezeten.

Er is gewoon iets aan mij wat die beesten triggert, want zelfs als ik ze niet zie (en dus ook niet angstig ben) beginnen ze ineens achter mij te grommen of ineens als een debiel te blaffen. Vaak gevolgd door de reactie van het baasje: 'ooh, maar dat doet 'ie normaal nooit; hij is altijd heel lief '. Denk zelf niet dat er echt iets aan te doen is. Als een grote hond tegen mij opspringt, voel ik me sowieso altijd bedreigd.
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
  Trouwste user 2022 zondag 18 april 2010 @ 19:18:39 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_80454218
quote:
Op zondag 18 april 2010 17:58 schreef Forskneck het volgende:

In iedergeval hoop ik dat je er vanaf komt, want de meeste zijn super lief
De meeste idd. Maar je zal maar net die andere treffen.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_80454876
Misschien in aanmerking proberen te komen met wat puppy's. Die worden toch regelmatig weggegeven. En dan gewoon door de angst heen bijten.

Persoonlijk snap ik totaal niet wat eng is aan honden, behalve voor de grote / agressieve honden dan.
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:57 schreef ElizabethI het volgende:

ik vind het zelfs al best vervelend om bij mensen langs te gaan die in een honden-rijke buurt wonen.
Dat is wel heel erg extreem.
pi_80457217
Het lijkt erop dat je last hebt van een specifieke fobie, TS. Dat is niet raar en ongeveer 10% van de bevolking heeft daar in zekere mate last van. Aangezien je zelf de irrationaliteit van je angst inziet is het ook niet simpelweg een schakel in je hoofd die je kan omzetten.
Als je er echt erge hinder aan ondervindt kan je naar de huisarts gaan die je zal doorverwijzen naar een psycholoog. Cognitieve gedragstherapie in combinatie met exposure-therapie zorgt voor de meeste mensen tot verbetering danwel "genezing".
  zondag 18 april 2010 @ 20:35:01 #24
230788 n8n
Pragmatisch
pi_80457464
Confrontatie is het enige dat je kan helpen, ik zou hier een manier in vinden.
Indien een ansgt rationeel is en je vlucht/vermijd neemt de angst af doordat het voorbij gaat. Als de angst irrationeel is, zoals die van jou, en je vlucht/vermijd wordt je angst steeds groter.
Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
pi_80458582
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:35 schreef n8n het volgende:
Confrontatie is het enige dat je kan helpen, ik zou hier een manier in vinden.
Indien een ansgt rationeel is en je vlucht/vermijd neemt de angst af doordat het voorbij gaat. Als de angst irrationeel is, zoals die van jou, en je vlucht/vermijd wordt je angst steeds groter.
Klopt ook helemaal. Omdat het vermijden van honden redelijk werkt als angstdemping, zul je het blijven doen. Dus exposure werkt inderdaad het best, maar ook je cognities t.o.v. honden moeten aangepast worden in bepaalde mate. Een psycholoog kan je hier goed in helpen en een soort angst-hiërarchie opstellen die je afwerkt. De psycholoog dient dan als een soort coach en helpt je ook aan het antwoord op de vraag "Waarom ben ik bang?".

Maar zoals ik al zei, als je angst voor honden je niet echt belemmert in het dagelijks leven is het je misschien niet waard om ervoor in therapie te gaan. Dan zou ik gewoon net als eerder vermeld in dit topic beginnen met kleine hondjes aaien en steeds een stapje verder gaan. Dat zorgt sowieso al voor een redelijke vermindering als je het goed aanpakt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')