Kan ook voorkomen als je grieperig bent of ertegenaan hangtquote:Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef trovey het volgende:
'S avonds laat in bed je hartslag in je oren horen-hoge bloeddruk (dat was althans bij mij wel het geval)
quote:Op zondag 18 april 2010 01:55 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Kan ook voorkomen als je grieperig bent of ertegenaan hangt
Knoflook verlaagt de bloeddruk welquote:Op zondag 18 april 2010 01:58 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij mij dus duidelijk niet met een gemeten bloeddruk bij de huisarst van 120 onderdruken 170 bovendruk
, nadat ik medicijnen kreeg en de bloeddruk dus weer zakte was het verschijnsel ook weer verdwenen....helaas kom ik ook nooit meer van die medicijnen af
Check met zeer lage bloeddrukquote:Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef trovey het volgende:
'S avonds laat in bed je hartslag in je oren horen-hoge bloeddruk (dat was althans bij mij wel het geval)
quote:Op zondag 18 april 2010 01:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Knoflook verlaagt de bloeddruk wel
eet je veel zout?
Pff ja die huisartsen soms ook...quote:Op zondag 18 april 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Check met zeer lage bloeddrukIk dácht 80/45, maar dat weet ik niet zeker.
Ik ben zelf achter een aantal voedselallergieen gekomen. Huisarts wilde niet testen, die zei dat allergieen niet op latere leeftijd kunnen ontstaan en dat je altijd daarmee geboren wordt.
Tot ik half in shock raakte van een miniscuul beetje aardappel (meerdere keren), en ook allergie voor kiwi, ananas, banaan, sinaasappel, latex, etc. Toen geloofde hij me
Ah. De befaamde latex/kiwi kruisallergie. Sterkte ermee.quote:Op zondag 18 april 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Tot ik half in shock raakte van een miniscuul beetje aardappel (meerdere keren), en ook allergie voor kiwi, ananas, banaan, sinaasappel, latex, etc. Toen geloofde hij me
quote:Op zondag 18 april 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik ben zelf achter een aantal voedselallergieen gekomen. Huisarts wilde niet testen, die zei dat allergieen niet op latere leeftijd kunnen ontstaan en dat je altijd daarmee geboren wordt.
WTF! Wat erg...quote:Op zondag 18 april 2010 02:05 schreef FANN het volgende:
geen eigen ervaring maar ervaring van zus, haar tong zwol plotseling op, zo heftig dat ze bijna
stikte, bleek van de banketstaaf te zijn, allergisch voor amandelspijs
Lage bloeddruk kun je ook behoorlijk ziek van zijn!quote:Op zondag 18 april 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
En dat noem je onzin?quote:Op zondag 18 april 2010 02:07 schreef Lort het volgende:
Wat is dit voor quasi-geneeskunde, hou alsjeblieft op met die onzin.
Ik kan ook leuk zeggen: Jaaa ik heb diarree omdat ik vanmorgen brood met kaas op had.
dokter of spoeddienst iets dergelijk gebeld en tong is geslonken door waterijsjes te sabbelen,quote:
..besef wel, er zijn mensen die echt ziek worden door een broodje met kaas...dus zo stompzinnig is dit alles niet!quote:
Ok ijs helpt dus!quote:Op zondag 18 april 2010 02:08 schreef FANN het volgende:
[..]
dokter of spoeddienst iets dergelijk gebeld en tong is geslonken door waterijsjes te sabbelen,
geen waterijs in huis is ijsblokjes ook goed, maar schrikken was het wel![]()
en ik had de amandelstaaf meegenomen
Ken iemand met een kind die altijd last had van diarree,quote:Op zondag 18 april 2010 02:07 schreef Lort het volgende:
Ik kan ook leuk zeggen: Jaaa ik heb diarree omdat ik vanmorgen brood met kaas op had.
Droge huid, gebruik eucerin!quote:Op zondag 18 april 2010 02:13 schreef childintime het volgende:
Grappig van die zoetstoffen. Bij veel light artikelen die verkocht worden staat een merkje van "gezonde keuze". Light artikelen met zoetstoffen zijn helemaal niet gezond. Zoetstoffen kunnen zelfs slechter voor je zijn dan suiker.
Ik drink weleens coca cola als ik misselijk ben. Het helpt enorm, de misselijkheid is direct over![]()
Ik heb in periodes dat er een droge lucht is (zoals nu) erg veel last van jeuk na het douchen. Echt zo'n extreme jeuk, om gek van te worden. Ik kreeg Triamciolon voorgeschreven, een hormoonzalf. Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat als ik alleen maar doucheolie gebruik zonder parfum en insmeer met een vette creme (vaseline oid) ik er geen last van heb en dus die hormoonzalf niet hoef te gebruiken.
Waterbakjes aan de verwarming kunnen weer leiden tot Legionella besmetting......Of je zou ze dagelijks moeten verversen en helemaal schoon moeten maken. Tegen een verstopte neus werkt een ui ook heel goed, je moet alleen wel tegen de lucht kunnen
Nivea douche olie of baby olie doen bij mij wonderenquote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Droge huid, gebruik eucerin!
Geweldig spul! Zelfs bij -normale- mensen verdwijnen pukkeltjes etc!
Heel veel vrouwen hebben een zg schimmelinfectie down there...komt puur door wasmiddels met teveel parfums!
Gebruik dan bv eens een tijdje de oudste waspoeder ooit
Sunil!
Schimmels daar...under je weet wel kunnen ook komen omda de man zich soms afrukt met zeep-douche- of cremes....
ja ja allemaal informatie via etc...ik vergeet nooit iets tot nu toe!Laten we dat zo houden aub
Fuck man dat is erg!!!quote:Op zondag 18 april 2010 02:22 schreef childintime het volgende:
Dat je allergieen alleen ontwikkelt in je kindertijd is onzinIk heb sinds een paar jaar zonne-allergie. Nooit ergens last van gehad en zodra ik nu in de zon ga zit ik onder de bulten. Ik ben allergisch voor een bepaalde groep antibiotica. Echt allergisch, als ik er 1 neem zwelt mijn hoofd op tot formaat watermeloen
. Dat is pas sinds mijn 20e ofzo. Een allergie ontwikkel je eventueel door (veelvuldig) in aanraking te komen met de allergene stoffen. Soms gaat dat een leven lang goed, soms niet, zoals in het geval van mijn zonne-allergie. Wel heel vervelend, want ik moet zowat met een burka over straat als het eindelijk weer mooi weer wordt.....
Ok goeie tip!quote:Op zondag 18 april 2010 02:28 schreef childintime het volgende:
[..]
Nivea douche olie of baby olie doen bij mij wonderen
Ach....Het kan altijd erger, er zijn mensen die nooit in het daglicht mogen komen, dan vind ik mezelf toch maar weer een mazzelaarquote:Op zondag 18 april 2010 02:30 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Fuck man dat is erg!!!
En allergietjes kun je opeens krijgen!
Zoals alles eigenlijk..een ongeluk...ziektes!?
Niemand ontkomt zomaar aan allerlei helaas...dat idee vind ik wel kloten maar goed.
Daar moet je mee leren leven...
quote:Op zondag 18 april 2010 02:37 schreef childintime het volgende:
[..]
Ach....Het kan altijd erger, er zijn mensen die nooit in het daglicht mogen komen, dan vind ik mezelf toch maar weer een mazzelaart'Is wat onhandig als het +30 is en ik m'n hals, borst, armen bedekt moet houden omdat ik anders onder de bulten zit en s'avonds m'n huid kapot krab......Dat van die antibiotica vind ik veel lastiger. Als ik een ongeluk zou krijgen en in het ziekenhuis beland dan krijg je automatisch een breedspectrum AB; als dat toevallig het AB is waar ik allergisch voor ben, dan "piep" ik er ws tussenuit; wordt je van de straat geplukt, miss van alles gedaan om je in leven te houden en dienen ze je een AB toe waar je vervolgens dood aan gaat
Ik heb het een tijdje gehad ja. Maar nu al jaren niet meer (heb ook al jaren geen AB meer hoeven gebruiken). Zou ik eigenlijk wel moeten doen, want het AB wat het meeste wordt gebruikt in geval van noodsituaties is nou juist het AB uit een groep waar ik niet tegen kan.quote:Op zondag 18 april 2010 02:53 schreef trovey het volgende:
[..]
Draag je ook zo'n informatiehanger zodat je daarmee duidelijk kunt maken dat je allergisch bent en die fout minder snel gemaakt zal worden?
quote:Op zondag 18 april 2010 03:07 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik heb het een tijdje gehad ja. Maar nu al jaren niet meer (heb ook al jaren geen AB meer hoeven gebruiken). Zou ik eigenlijk wel moeten doen, want het AB wat het meeste wordt gebruikt in geval van noodsituaties is nou juist het AB uit een groep waar ik niet tegen kan.
Ik denk dat mijn familieleden dit niet eens meer weten. Mijn dochter weet het sowieso niet. Aan de andere kant vraag ik me af of ik nog wel enig toekomstperspectief zou hebben als ik bv in een coma binnen gebracht zou worden in een ziekenhuis....... Of ik dan wel verder zou willen leven. Het AB waar ik de eerste keer een enorme reactie op had was Bactrimel (daarna Broxyl en Clamoxyl). Dat is het AB wat automatisch toegediend wordt bij mensen die bv na en verkeersongeluk binnen worden gebracht....Soms bedenk ik me dan weleens dat als ik niet meer in staat zou zijn om dit zelf te melden, of ik dan wel verder zou willen leven.... Je weet natuurlijk niet hoe je uit zo'n situatie komt.....quote:Op zondag 18 april 2010 03:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou in jouw geval wel heel slim zijn om inderdaad weer zo'n hanger aan te schaffen....wie weet heb je het ding jaren niet nodig maar als het maar één keer van pas komt kan dat in jouw geval levensreddend zijn (bv als je in coma raakt en men moet je AB toedienen en de personen die wel weten waarvoor je allergisch bent vergeten het te vertellen of zijn niet zo snel bereikbaar). Mijn moeder was wat betreft haar bloedgroep resusnegatief en die had ook een hanger bij zich zodat het altijd meteen duidelijk was welke actie er genomen moest worden bij een bloedtransfusie.
wait, wutquote:Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Schimmels daar...under je weet wel kunnen ook komen omda de man zich soms afrukt met zeep-douche- of cremes....
je hebt blijkbaar ook een flink ochtendhumeurquote:Op zondag 18 april 2010 10:05 schreef boekenworm het volgende:
Word je niet compleet gestoord van die voortdurende zelfdiagnoses en zoeken van problemen?
Natuurlijk voel ik me wel eens niet goed en dat is meestal simpel op te lossen, maar dit lijkt me echt overdreven.
Ik heb soms last van mijn rug, maar ik heb een slecht matras en scheve wervels en zo kan ik nog wel het een en ander verzinnen
\quote:Op zondag 18 april 2010 10:17 schreef FANN het volgende:
[..]
je hebt blijkbaar ook een flink ochtendhumeur
quote:Op zondag 18 april 2010 10:05 schreef boekenworm het volgende:
Word je niet compleet gestoord van die voortdurende zelfdiagnoses en zoeken van problemen?
Natuurlijk voel ik me wel eens niet goed en dat is meestal simpel op te lossen, maar dit lijkt me echt overdreven.
Ik heb soms last van mijn rug, maar ik heb een slecht matras en scheve wervels en zo kan ik nog wel het een en ander verzinnen
Naar je lichaam luisteren en kijken waar de klachten vandaan komen (met behulp van de huisarts) is natuurlijk erg onverstandig.quote:Op zondag 18 april 2010 10:27 schreef boekenworm het volgende:
[..]
\
Nee, dat heb ik zeker niet. Maar ik houd er niet van als mensen achter alles een medische diagnose plakken. Hypochondrie is ook een leuke diagnose trouwens
quote:Op zondag 18 april 2010 21:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Wie heeft het over zelfdiagnoses?
Dit gaat over tips die mensen zelf meemaakten of via via gehoord hebben.
Ken nogal wat mensen via fora ooit, dus ik weet best wat dingen inmiddels.
Ik vond het altijd interessant en heb ook best veel gelezen hierover.
Om nou een hanger bij te houden voor een Rhesus negatief?quote:Op zondag 18 april 2010 03:13 schreef trovey het volgende:
[..]
Zou in jouw geval wel heel slim zijn om inderdaad weer zo'n hanger aan te schaffen....wie weet heb je het ding jaren niet nodig maar als het maar één keer van pas komt kan dat in jouw geval levensreddend zijn (bv als je in coma raakt en men moet je AB toedienen en de personen die wel weten waarvoor je allergisch bent vergeten het te vertellen of zijn niet zo snel bereikbaar). Mijn moeder was wat betreft haar bloedgroep resusnegatief en die had ook een hanger bij zich zodat het altijd meteen duidelijk was welke actie er genomen moest worden bij een bloedtransfusie.
Verder, OT:quote:In spoedsituaties wordt er altijd bloedgroep 0- gegeven.
..
Mensen komen soms met de vraag om als voorzorg hun bloedgroep te laten bepalen, voor het geval zij opeens ooit een bloedtransfusie nodig zouden hebben. Dit is eigenlijk niet zinvol. Omdat het geven van een verkeerde transfusie ernstige gevolgen kan hebben en zelfs kan leiden tot de dood van de patiënt, wordt in westerse landen altijd voorafgaand aan iedere bloedtransfusie de bloedgroep van de patiënt bepaald en de bloedgroep van het zakje bloed. Bovendien wordt de kruisproef gedaan om andere, zeldzamere vormen van onverenigbaarheid op te sporen. Deze analyses vinden plaats in het Klinisch chemisch laboratorium van het ziekenhuis. Mededelingen van de patiënt over zijn of haar bloedgroep worden niet gebruikt om een bloedtransfusie uit te voeren.
quote:Op maandag 19 april 2010 00:28 schreef GotC het volgende:
[..]
Om nou een hanger bij te houden voor een Rhesus negatief?In spoedsituaties wordt altijd O- gegeven, dus eigenlijk geen gevaar voor je moeder. Plus, bij mij in het ziekenhuis geloven ze zo'n hanger niet, er wordt altijd getest op bloedgroep voor er bloed wordt gegeven.
Ook stukje van wikipedia:
[..]
Verder, OT:
Bij misselijkheid cola drinken (zoals eerder gezegd), maar met een dextro. Gelijk weg.
Ah, dat is wel effe wat andersquote:Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef trovey het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft nergens meer last van....die is al 21 jaar geleden overleden dus we praten over een hele andere tijd.
Weet ik wel...neem je niets kwalijk hoorquote:Op maandag 19 april 2010 00:42 schreef GotC het volgende:
[..]
Ah, dat is wel effe wat andersIn dat geval sorry, niet op die manier bedoelt
Ja en dit geldt voor alle "bewegende" delen. Zolang ze niet in het gips hoeven; voorzichtig en met beleid blijven gebruiken.quote:Op zondag 18 april 2010 09:39 schreef BrandX het volgende:
Belangrijke les: als je een knieblessure hebt, de knie (met beleid uiteraard) 'gewoon' blijven gebruiken, of in ieder geval in beweging houden. Je knie niet gebruiken levert alleen maar een langere herselperiode met dito fysioperiode op. Hij verstijft, wordt zwak enz.
Hier had ik nog nooit van gehoord. Is wel een goeiequote:Op zondag 18 april 2010 10:12 schreef kahlie het volgende:
Verse sinaasappel bij je hebben als je misselijk bent/over moet geven. Krasje in de schil maken en de lucht inademen en je misselijkheid zakt snel. Truckje geleerd van een Portuguees toen ik zeer misselijk was (zelfs water hield ik niet binnen)
Inderdaadquote:Op zondag 18 april 2010 02:07 schreef Lort het volgende:
Klopt, ik heb ook pas sinds mijn 18de zonne allergie. Maar heb inmiddels wel wat maniertjes gevonden om er minder snel last van te krijgen. Als ik de zon in ga, slik ik Xyzal, gewoon via de huisarts gekregen. Verder altijd smeren met factor 20 en niet uitgebreid gaan bakken. En nog een hele goede tip: geen tropisch fruit eten op warme zonnige dagen. Heb dat ooit eens gelezen en het werkt inderdaad. Vroeger at ik altijd heel veel verse ananas in de zomer. Wel jammer dat dat niet meer kan, maar heb er alles voor over om niet onder die brandende jeukende grote rode vlekken te zitten.quote:Op zondag 18 april 2010 02:22 schreef childintime het volgende:
Dat je allergieen alleen ontwikkelt in je kindertijd is onzinIk heb sinds een paar jaar zonne-allergie. Nooit ergens last van gehad en zodra ik nu in de zon ga zit ik onder de bulten. Ik ben allergisch voor een bepaalde groep antibiotica. Echt allergisch, als ik er 1 neem zwelt mijn hoofd op tot formaat watermeloen
. Dat is pas sinds mijn 20e ofzo. Een allergie ontwikkel je eventueel door (veelvuldig) in aanraking te komen met de allergene stoffen. Soms gaat dat een leven lang goed, soms niet, zoals in het geval van mijn zonne-allergie. Wel heel vervelend, want ik moet zowat met een burka over straat als het eindelijk weer mooi weer wordt.....
Spot er maar mee, tot het je zelf overkomt dat je dus wel een allergie oid krijgt, wat dus goed mogelijk is tegenwoordig.quote:Op dinsdag 20 april 2010 12:22 schreef boskameel het volgende:
Ik moest vorige week heel erg hoesten. Alles zat dicht, en ik kon niet eens normaal ademen. Ging maar niet over. Toen dacht ik ineens, ik had op 12 februari een appel gegeten die niet op kamertemperatuur was. Voortaan eet ik alleen maar appels die niet in de koelkast liggen.
Nee dan ga ik naar een arts zodat we kunnen vaststellen dat het nuttigen van product x ook feitelijk de klacht heeft veroorzaakt. Ik ga dan niet in een foktopic lopen mieren dat de bosvruchtenyoghurt het waarschijnlijk geweest moet zijn.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Spot er maar mee, tot het je zelf overkomt dat je dus wel een allergie oid krijgt, wat dus goed mogelijk is tegenwoordig.
Piep je wel anders.
Ja, want huisartsen zijn zulke geweldige mensenquote:Op dinsdag 20 april 2010 15:50 schreef focal het volgende:
[..]
Nee dan ga ik naar een arts zodat we kunnen vaststellen dat het nuttigen van product x ook feitelijk de klacht heeft veroorzaakt. Ik ga dan niet in een foktopic lopen mieren dat de bosvruchtenyoghurt het waarschijnlijk geweest moet zijn.
Een allergie is ook heel iets anders. Ik weet dat mensen een aanval kunnen krijgen van bv pindalucht, maar sommige dingen in dit topic zijn echt eenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
[..]
Spot er maar mee, tot het je zelf overkomt dat je dus wel een allergie oid krijgt, wat dus goed mogelijk is tegenwoordig.
Piep je wel anders.
Dit moet ik eens proberen.quote:Op zondag 18 april 2010 10:12 schreef kahlie het volgende:
Verse sinaasappel bij je hebben als je misselijk bent/over moet geven. Krasje in de schil maken en de lucht inademen en je misselijkheid zakt snel. Truckje geleerd van een Portuguees toen ik zeer misselijk was (zelfs water hield ik niet binnen)
ow jij bent heel grappig dat zie ik zo, maar stel je nu eens voor dat je echt geen adem meer konquote:Op dinsdag 20 april 2010 12:22 schreef boskameel het volgende:
Ik moest vorige week heel erg hoesten. Alles zat dicht, en ik kon niet eens normaal ademen. Ging maar niet over. Toen dacht ik ineens, ik had op 12 februari een appel gegeten die niet op kamertemperatuur was. Voortaan eet ik alleen maar appels die niet in de koelkast liggen.
lieve schat, je kunt dan amper ademhalen, laat staan dat je kunt pratenquote:Op woensdag 21 april 2010 07:57 schreef Lienekien het volgende:
In dat geval wordt het toch echt 112, hoor.
dus dan neem jij maar een ijsklontje?quote:Op woensdag 21 april 2010 18:35 schreef FANN het volgende:
[..]
lieve schat, je kunt dan amper ademhalen, laat staan dat je kunt praten
het zou kunnen helpen, zie mijn relaas eerder...quote:Op woensdag 21 april 2010 18:38 schreef Mirjam het volgende:
[..]
dus dan neem jij maar een ijsklontje?
nou, veel succes
Nee, gelukkig weten we nu dat we dan een ijsklontje kunnen nemen.quote:Op woensdag 21 april 2010 18:42 schreef FANN het volgende:
[..]
het zou kunnen helpen, zie mijn relaas eerder...
Stel, het is nacht en je bent alleen, je kunt amper ademhalen en dus al helemaal niet praten, je zou het op
zijn minst kunnen proberen en dan natuurlijk wel als een speer naar buiten rennen en bij de buren aanbellen
en dan maar hopen dat die wakker genoeg zijn om 112 te bellen.
als je tenminste buren hebt die 's nachts opendoen...
Ik heb zelf jaaaren lang last gehad ven zonne-allergie, gaat eigelijk pas sinds vorige zomer beter. Wat je moet proberen is om het heel langzaam op te bouwen en je huid de gelegenheid te geven te herstellen. Probeer ook te ontdekken of je miss niet toevallig (ook) allergisch bent voor zonnebrand of aftersun, dat geeft dezelfde verschijnselen en maakte het bij mij een stuk ergerquote:Op zondag 18 april 2010 02:22 schreef childintime het volgende:
http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/anafylactische-shock/quote:Wat moet ik doen wanneer er iemand een anafylactische shock krijgt?
Veel mensen die een weten dat ze ergens een anafylactische shock op krijgen hebben anti-histamine pennen bij zich. Dit zijn pennen met anti-histamine erin die in het bovenbeen geprikt kunnen worden. Deze pennen zijn heel gemakkelijk te bedienen en dit medicijn kan door iedereen worden toegepast. Nadat de antihistamine is toegediend moet iemand alsnog zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Wanneer er geen pen in de buurt is moet je het volgende doen:
•Bel 1-1-2 en vertel dat je denkt dat het om een anafylactische shock gaat
•Als het veilig is om het slachtoffer te benaderen, ga dan naar het slachtoffer toe.
•Controleer ademhaling en hartslag: als dit aanwezig is, ga dan reanimeren en beademen en vraag om hulp
•Als het slachtoffer alleen bewusteloos is, leg het dan in stabiele zijligging
•Als het slachtoffer nog wel bij bewustzijn is, zorg dan dat hij/zij naar een veilige plaats gaat en daar op de grond gaat zitten of liggen, als het slachtoffer iets wil drinken, geef dan water
•Blijf altijd bij het slachtoffer totdat er hulp is
gaat dit een spelletje worden wie er gelijk heeft ?quote:Op donderdag 22 april 2010 08:21 schreef Lienekien het volgende:
[..]
http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/anafylactische-shock/
je hebt gelijk.quote:Op donderdag 22 april 2010 11:25 schreef Lienekien het volgende:
Jij wilt geloof ik maar niet begrijpen dat geen adem meer kunnen halen een acute levensbedreigende situatie is. Ja, als er niemand thuis is, dan kon je dat wel eens niet overleven. Maar heb asjeblieft niet de illusie dat je in die acute levensbedreigende situatie gered bent met een ijslollie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |