abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 18 april 2010 @ 01:47:10 #1
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436226
Ik had bv jarenlang hyperventilatie dacht de huisarts, ik zelf dus ook.
Maar na jaren zelf uitzoeken kwam ik er uiteindelijk achter dat ik hooikoorts had en best allergisch reageerde op zoet en smaakstoffen.
Ik gebruik nu alleen nog maar duurdere merken qua voedingsmiddelen en dat gaat prima en bij hooikoorts dus zyrtec. En niet elke dag maar om de week 3 dagen een tablet en dan gaat het prima.

Ik was bv erg snotterig een tijdlang, bleek te komen door een tandpasta die het speeksel beinvloede, zg in goede mate, bij mij dus het tegendeel.

Kon een tijdlang niet snel de slaap vatten sávonds, had een raar gevoel in mijn keel enzo...
bleek te komen door zoetstoffen in de tandpasta.

Ik had een tijdje last van nekpijn, kwam simpelweg door tocht dankzij de roostertjes in je slaapkamerraam.

Idem een tijdlang erge last van mijn maag gehad, bleek te komen dankzij coca cola, ik dronk eerst een tijdlang pepsi, daar kreeg ik vaak weer hyperklachten van..maar de coca cola maakte dat ik mega last kreeg van zuurbranden in de maag.

Verstopte neus,...kwam door te droge lucht in huis, waterbakjes vullen helpt prima.

Misschien meer mensen met tips inzake gezondheid, waar mensen vaak niet bij stilstaan omdat het bv nog niet bekend is?
Snollebolt
pi_80436298
'S avonds laat in bed je hartslag in je oren horen-hoge bloeddruk (dat was althans bij mij wel het geval )
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 18 april 2010 @ 01:55:14 #3
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436334
Wazig vaag worden, niet kunnen concentreren...
oververmoeidheid of te weinig gegeten
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 01:55:39 #4
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436341
quote:
Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef trovey het volgende:
'S avonds laat in bed je hartslag in je oren horen-hoge bloeddruk (dat was althans bij mij wel het geval )
Kan ook voorkomen als je grieperig bent of ertegenaan hangt
Snollebolt
pi_80436378
quote:
Op zondag 18 april 2010 01:55 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Kan ook voorkomen als je grieperig bent of ertegenaan hangt

Bij mij dus duidelijk niet met een gemeten bloeddruk bij de huisarst van 120 onderdruk en 170 bovendruk , nadat ik medicijnen kreeg en de bloeddruk dus weer zakte was het verschijnsel ook weer verdwenen....helaas kom ik ook nooit meer van die medicijnen af
Optimist tot in de kist
  zondag 18 april 2010 @ 01:58:58 #6
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436380
Hoge bloeddruk veel yoghurt nemen en bv griekse yoghurt eten...inclu knoflook en komkommer...
Knoflook is ook erg goed bij een aankomende griep

Bij spastische darm neem bij de reform winkel die karnemelk met de darmbacterie helpt soms erg goed.
Vlozaad werkt hierbij ook erg geweldig
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 01:59:26 #7
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436387
quote:
Op zondag 18 april 2010 01:58 schreef trovey het volgende:

[..]

Bij mij dus duidelijk niet met een gemeten bloeddruk bij de huisarst van 120 onderdruk en 170 bovendruk , nadat ik medicijnen kreeg en de bloeddruk dus weer zakte was het verschijnsel ook weer verdwenen....helaas kom ik ook nooit meer van die medicijnen af
Knoflook verlaagt de bloeddruk wel
eet je veel zout?
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:00:08 #8
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436397
Via via, mensen die migraine hadden kwam door tocht in de slaapkamer...
slecht matras en of schoeisel
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:01:59 #9
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_80436421
quote:
Op zondag 18 april 2010 01:52 schreef trovey het volgende:
Check met zeer lage bloeddruk Ik dácht 80/45, maar dat weet ik niet zeker.

Ik ben zelf achter een aantal voedselallergieen gekomen. Huisarts wilde niet testen, die zei dat allergieen niet op latere leeftijd kunnen ontstaan en dat je altijd daarmee geboren wordt.

Tot ik half in shock raakte van een miniscuul beetje aardappel (meerdere keren), en ook allergie voor kiwi, ananas, banaan, sinaasappel, latex, etc. Toen geloofde hij me
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 18 april 2010 @ 02:04:39 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_80436440
quote:
Op zondag 18 april 2010 01:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Knoflook verlaagt de bloeddruk wel
eet je veel zout?

Nee...hoge bloeddruk (en hart- en vaatziektes) is een familiekwaaltje....deel van de grootouders hadden het, beide ouders hadden het en mijn broer en ik kregen het ook ..was een kwestie van wachten wanneer het zou optreden, ik kreeg het eerst en mijn broer was een tijdje daarna aan de beurt.
Optimist tot in de kist
pi_80436451
geen eigen ervaring maar ervaring van zus, haar tong zwol plotseling op, zo heftig dat ze bijna
stikte, bleek van de banketstaaf te zijn, allergisch voor amandelspijs
  zondag 18 april 2010 @ 02:05:37 #12
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436452
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:01 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik ben zelf achter een aantal voedselallergieen gekomen. Huisarts wilde niet testen, die zei dat allergieen niet op latere leeftijd kunnen ontstaan en dat je altijd daarmee geboren wordt.

Tot ik half in shock raakte van een miniscuul beetje aardappel (meerdere keren), en ook allergie voor kiwi, ananas, banaan, sinaasappel, latex, etc. Toen geloofde hij me
Pff ja die huisartsen soms ook...

Ik had zo een reactie na het eten van vis...kom bij die huisarts was nog voor ze begrepen dat het dus echt wel een allergische reactie was, oh zegt hij..keek even op zijn pc;tje...
eh dit is hyperventilatie..ja doei!!!!!
Ik zeg echt niet man..mijn keel zit helemaal dicht, ik krijg geen lucht!
Man doe wat!
Nee hoor kon weer gaan! ( het stond toch in die pc! Gaan we nou krijgen hysterisch wijf!)

Nou ging naar huis en heb veel water gedronken dat helpt dus goed als je een allergische reactie hebt en na een half uur zakte het pas weer weg...
Ik durf dus nu geen vis meer te eten...
Snollebolt
pi_80436456
quote:

[..]
Ah. De befaamde latex/kiwi kruisallergie. Sterkte ermee.
  zondag 18 april 2010 @ 02:06:02 #14
244933 trovey
Nachtoele
pi_80436457
quote:

[..]

80 is een goed getal voor je onderdruk...de bovendruk zou toch echt boven de 100 moeten liggen
Optimist tot in de kist
  zondag 18 april 2010 @ 02:06:10 #15
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436460
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:05 schreef FANN het volgende:
geen eigen ervaring maar ervaring van zus, haar tong zwol plotseling op, zo heftig dat ze bijna
stikte, bleek van de banketstaaf te zijn, allergisch voor amandelspijs
WTF! Wat erg...
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:07:29 #16
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_80436471
Wat is dit voor quasi-geneeskunde, hou alsjeblieft op met die onzin.

Ik kan ook leuk zeggen: Jaaa ik heb diarree omdat ik vanmorgen brood met kaas op had.
How does it feel? To treat me like you do.
  zondag 18 april 2010 @ 02:07:44 #17
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436474
quote:

[..]

Lage bloeddruk kun je ook behoorlijk ziek van zijn!
Heb er ook bij tijd en wijle last van...kan ook komen door te weinig rust.
Vaag wordt je daar van zeg...
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:07:59 #18
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436479
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:07 schreef Lort het volgende:

Ik kan ook leuk zeggen: Jaaa ik heb diarree omdat ik vanmorgen brood met kaas op had.
En dat noem je onzin?
Snollebolt
pi_80436482
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:06 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

WTF! Wat erg...
dokter of spoeddienst iets dergelijk gebeld en tong is geslonken door waterijsjes te sabbelen,
geen waterijs in huis is ijsblokjes ook goed, maar schrikken was het wel

en ik had de amandelstaaf meegenomen
  zondag 18 april 2010 @ 02:09:12 #20
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_80436493
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:07 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

En dat noem je onzin?

Ja.
How does it feel? To treat me like you do.
  zondag 18 april 2010 @ 02:11:20 #21
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436514
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:09 schreef Lort het volgende:

[..]

Ja.
..besef wel, er zijn mensen die echt ziek worden door een broodje met kaas...dus zo stompzinnig is dit alles niet!
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:11:39 #22
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436515
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:08 schreef FANN het volgende:

[..]

dokter of spoeddienst iets dergelijk gebeld en tong is geslonken door waterijsjes te sabbelen,
geen waterijs in huis is ijsblokjes ook goed, maar schrikken was het wel

en ik had de amandelstaaf meegenomen
Ok ijs helpt dus!
Goede tip!
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:13:01 #23
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436526
Grappig van die zoetstoffen. Bij veel light artikelen die verkocht worden staat een merkje van "gezonde keuze". Light artikelen met zoetstoffen zijn helemaal niet gezond. Zoetstoffen kunnen zelfs slechter voor je zijn dan suiker.

Ik drink weleens coca cola als ik misselijk ben. Het helpt enorm, de misselijkheid is direct over

Ik heb in periodes dat er een droge lucht is (zoals nu) erg veel last van jeuk na het douchen. Echt zo'n extreme jeuk, om gek van te worden. Ik kreeg Triamciolon voorgeschreven, een hormoonzalf. Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat als ik alleen maar doucheolie gebruik zonder parfum en insmeer met een vette creme (vaseline oid) ik er geen last van heb en dus die hormoonzalf niet hoef te gebruiken.

Waterbakjes aan de verwarming kunnen weer leiden tot Legionella besmetting...... Of je zou ze dagelijks moeten verversen en helemaal schoon moeten maken. Tegen een verstopte neus werkt een ui ook heel goed, je moet alleen wel tegen de lucht kunnen
  zondag 18 april 2010 @ 02:13:37 #24
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436532
quote:

Ken iemand met een kind die altijd last had van diarree,
kind bleek allergisch voor tarwe!?
Ken iemand met een kind die een anafylactische shock kreeg na een flinterje ei ...in koekjes...waar dan ook in!
vergis je niet dit kan fatale gevolgen hebben hoor!
Het is niet niets als dat je overkomt of als je ziet dat het een ander overkomt.
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:16:26 #25
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436558
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:13 schreef childintime het volgende:
Grappig van die zoetstoffen. Bij veel light artikelen die verkocht worden staat een merkje van "gezonde keuze". Light artikelen met zoetstoffen zijn helemaal niet gezond. Zoetstoffen kunnen zelfs slechter voor je zijn dan suiker.

Ik drink weleens coca cola als ik misselijk ben. Het helpt enorm, de misselijkheid is direct over

Ik heb in periodes dat er een droge lucht is (zoals nu) erg veel last van jeuk na het douchen. Echt zo'n extreme jeuk, om gek van te worden. Ik kreeg Triamciolon voorgeschreven, een hormoonzalf. Maar ik ben er inmiddels achter gekomen dat als ik alleen maar doucheolie gebruik zonder parfum en insmeer met een vette creme (vaseline oid) ik er geen last van heb en dus die hormoonzalf niet hoef te gebruiken.

Waterbakjes aan de verwarming kunnen weer leiden tot Legionella besmetting...... Of je zou ze dagelijks moeten verversen en helemaal schoon moeten maken. Tegen een verstopte neus werkt een ui ook heel goed, je moet alleen wel tegen de lucht kunnen
Droge huid, gebruik eucerin!
Geweldig spul! Zelfs bij -normale- mensen verdwijnen pukkeltjes etc!
Heel veel vrouwen hebben een zg schimmelinfectie down there...komt puur door wasmiddels met teveel parfums!
Gebruik dan bv eens een tijdje de oudste waspoeder ooit
Sunil!
Schimmels daar...under je weet wel kunnen ook komen omda de man zich soms afrukt met zeep-douche- of cremes....
ja ja allemaal informatie via etc...ik vergeet nooit iets tot nu toe!
Laten we dat zo houden aub
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:22:03 #26
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436599
Dat je allergieen alleen ontwikkelt in je kindertijd is onzin Ik heb sinds een paar jaar zonne-allergie. Nooit ergens last van gehad en zodra ik nu in de zon ga zit ik onder de bulten. Ik ben allergisch voor een bepaalde groep antibiotica. Echt allergisch, als ik er 1 neem zwelt mijn hoofd op tot formaat watermeloen . Dat is pas sinds mijn 20e ofzo. Een allergie ontwikkel je eventueel door (veelvuldig) in aanraking te komen met de allergene stoffen. Soms gaat dat een leven lang goed, soms niet, zoals in het geval van mijn zonne-allergie. Wel heel vervelend, want ik moet zowat met een burka over straat als het eindelijk weer mooi weer wordt.....
  zondag 18 april 2010 @ 02:28:27 #27
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436646
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Droge huid, gebruik eucerin!
Geweldig spul! Zelfs bij -normale- mensen verdwijnen pukkeltjes etc!
Heel veel vrouwen hebben een zg schimmelinfectie down there...komt puur door wasmiddels met teveel parfums!
Gebruik dan bv eens een tijdje de oudste waspoeder ooit
Sunil!
Schimmels daar...under je weet wel kunnen ook komen omda de man zich soms afrukt met zeep-douche- of cremes....
ja ja allemaal informatie via etc...ik vergeet nooit iets tot nu toe!
Laten we dat zo houden aub
Nivea douche olie of baby olie doen bij mij wonderen
  zondag 18 april 2010 @ 02:30:51 #28
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436662
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:22 schreef childintime het volgende:
Dat je allergieen alleen ontwikkelt in je kindertijd is onzin Ik heb sinds een paar jaar zonne-allergie. Nooit ergens last van gehad en zodra ik nu in de zon ga zit ik onder de bulten. Ik ben allergisch voor een bepaalde groep antibiotica. Echt allergisch, als ik er 1 neem zwelt mijn hoofd op tot formaat watermeloen . Dat is pas sinds mijn 20e ofzo. Een allergie ontwikkel je eventueel door (veelvuldig) in aanraking te komen met de allergene stoffen. Soms gaat dat een leven lang goed, soms niet, zoals in het geval van mijn zonne-allergie. Wel heel vervelend, want ik moet zowat met een burka over straat als het eindelijk weer mooi weer wordt.....
Fuck man dat is erg!!!
En allergietjes kun je opeens krijgen!
Zoals alles eigenlijk..een ongeluk...ziektes!?
Niemand ontkomt zomaar aan allerlei helaas...dat idee vind ik wel kloten maar goed.
Daar moet je mee leren leven...
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:31:25 #29
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436665
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:28 schreef childintime het volgende:

[..]

Nivea douche olie of baby olie doen bij mij wonderen
Ok goeie tip!
baby olie is idem een goed middel bij een gevoelige huid...!
Droge huid idem...nivea wist ik nog niet thanks
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:37:42 #30
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436693
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:30 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Fuck man dat is erg!!!
En allergietjes kun je opeens krijgen!
Zoals alles eigenlijk..een ongeluk...ziektes!?
Niemand ontkomt zomaar aan allerlei helaas...dat idee vind ik wel kloten maar goed.
Daar moet je mee leren leven...
Ach....Het kan altijd erger, er zijn mensen die nooit in het daglicht mogen komen, dan vind ik mezelf toch maar weer een mazzelaar t'Is wat onhandig als het +30 is en ik m'n hals, borst, armen bedekt moet houden omdat ik anders onder de bulten zit en s'avonds m'n huid kapot krab......Dat van die antibiotica vind ik veel lastiger. Als ik een ongeluk zou krijgen en in het ziekenhuis beland dan krijg je automatisch een breedspectrum AB; als dat toevallig het AB is waar ik allergisch voor ben, dan "piep" ik er ws tussenuit; wordt je van de straat geplukt, miss van alles gedaan om je in leven te houden en dienen ze je een AB toe waar je vervolgens dood aan gaat
  zondag 18 april 2010 @ 02:49:19 #31
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80436750
OEFFFFFFFF
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 02:53:41 #32
244933 trovey
Nachtoele
pi_80436769
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:37 schreef childintime het volgende:

[..]

Ach....Het kan altijd erger, er zijn mensen die nooit in het daglicht mogen komen, dan vind ik mezelf toch maar weer een mazzelaar t'Is wat onhandig als het +30 is en ik m'n hals, borst, armen bedekt moet houden omdat ik anders onder de bulten zit en s'avonds m'n huid kapot krab......Dat van die antibiotica vind ik veel lastiger. Als ik een ongeluk zou krijgen en in het ziekenhuis beland dan krijg je automatisch een breedspectrum AB; als dat toevallig het AB is waar ik allergisch voor ben, dan "piep" ik er ws tussenuit; wordt je van de straat geplukt, miss van alles gedaan om je in leven te houden en dienen ze je een AB toe waar je vervolgens dood aan gaat

Draag je ook zo'n informatiehanger zodat je daarmee duidelijk kunt maken dat je allergisch bent en die fout minder snel gemaakt zal worden?
Optimist tot in de kist
  zondag 18 april 2010 @ 03:07:06 #33
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436813
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:53 schreef trovey het volgende:

[..]

Draag je ook zo'n informatiehanger zodat je daarmee duidelijk kunt maken dat je allergisch bent en die fout minder snel gemaakt zal worden?
Ik heb het een tijdje gehad ja. Maar nu al jaren niet meer (heb ook al jaren geen AB meer hoeven gebruiken). Zou ik eigenlijk wel moeten doen, want het AB wat het meeste wordt gebruikt in geval van noodsituaties is nou juist het AB uit een groep waar ik niet tegen kan.
  zondag 18 april 2010 @ 03:13:35 #34
244933 trovey
Nachtoele
pi_80436823
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:07 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik heb het een tijdje gehad ja. Maar nu al jaren niet meer (heb ook al jaren geen AB meer hoeven gebruiken). Zou ik eigenlijk wel moeten doen, want het AB wat het meeste wordt gebruikt in geval van noodsituaties is nou juist het AB uit een groep waar ik niet tegen kan.

Zou in jouw geval wel heel slim zijn om inderdaad weer zo'n hanger aan te schaffen....wie weet heb je het ding jaren niet nodig maar als het maar één keer van pas komt kan dat in jouw geval levensreddend zijn (bv als je in coma raakt en men moet je AB toedienen en de personen die wel weten waarvoor je allergisch bent vergeten het te vertellen of zijn niet zo snel bereikbaar). Mijn moeder was wat betreft haar bloedgroep resusnegatief en die had ook een hanger bij zich zodat het altijd meteen duidelijk was welke actie er genomen moest worden bij een bloedtransfusie.
Optimist tot in de kist
  zondag 18 april 2010 @ 03:23:52 #35
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80436855
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Zou in jouw geval wel heel slim zijn om inderdaad weer zo'n hanger aan te schaffen....wie weet heb je het ding jaren niet nodig maar als het maar één keer van pas komt kan dat in jouw geval levensreddend zijn (bv als je in coma raakt en men moet je AB toedienen en de personen die wel weten waarvoor je allergisch bent vergeten het te vertellen of zijn niet zo snel bereikbaar). Mijn moeder was wat betreft haar bloedgroep resusnegatief en die had ook een hanger bij zich zodat het altijd meteen duidelijk was welke actie er genomen moest worden bij een bloedtransfusie.
Ik denk dat mijn familieleden dit niet eens meer weten. Mijn dochter weet het sowieso niet. Aan de andere kant vraag ik me af of ik nog wel enig toekomstperspectief zou hebben als ik bv in een coma binnen gebracht zou worden in een ziekenhuis....... Of ik dan wel verder zou willen leven. Het AB waar ik de eerste keer een enorme reactie op had was Bactrimel (daarna Broxyl en Clamoxyl). Dat is het AB wat automatisch toegediend wordt bij mensen die bv na en verkeersongeluk binnen worden gebracht....Soms bedenk ik me dan weleens dat als ik niet meer in staat zou zijn om dit zelf te melden, of ik dan wel verder zou willen leven.... Je weet natuurlijk niet hoe je uit zo'n situatie komt.....
pi_80437707
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:16 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

wait, wut
  Boks-Chick zondag 18 april 2010 @ 09:39:28 #37
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_80438307
Belangrijke les: als je een knieblessure hebt, de knie (met beleid uiteraard) 'gewoon' blijven gebruiken, of in ieder geval in beweging houden. Je knie niet gebruiken levert alleen maar een langere herselperiode met dito fysioperiode op. Hij verstijft, wordt zwak enz.
lolwut
  zondag 18 april 2010 @ 10:05:36 #38
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_80438699
Word je niet compleet gestoord van die voortdurende zelfdiagnoses en zoeken van problemen?
Natuurlijk voel ik me wel eens niet goed en dat is meestal simpel op te lossen, maar dit lijkt me echt overdreven.

Ik heb soms last van mijn rug, maar ik heb een slecht matras en scheve wervels en zo kan ik nog wel het een en ander verzinnen
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
pi_80438823
Verse sinaasappel bij je hebben als je misselijk bent/over moet geven. Krasje in de schil maken en de lucht inademen en je misselijkheid zakt snel. Truckje geleerd van een Portuguees toen ik zeer misselijk was (zelfs water hield ik niet binnen)
pi_80438905
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:05 schreef boekenworm het volgende:
Word je niet compleet gestoord van die voortdurende zelfdiagnoses en zoeken van problemen?
Natuurlijk voel ik me wel eens niet goed en dat is meestal simpel op te lossen, maar dit lijkt me echt overdreven.

Ik heb soms last van mijn rug, maar ik heb een slecht matras en scheve wervels en zo kan ik nog wel het een en ander verzinnen
je hebt blijkbaar ook een flink ochtendhumeur
  zondag 18 april 2010 @ 10:27:18 #41
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_80439069
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:17 schreef FANN het volgende:

[..]

je hebt blijkbaar ook een flink ochtendhumeur
\

Nee, dat heb ik zeker niet. Maar ik houd er niet van als mensen achter alles een medische diagnose plakken. Hypochondrie is ook een leuke diagnose trouwens
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 18 april 2010 @ 21:59:30 #42
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80461742
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:05 schreef boekenworm het volgende:

Wie heeft het over zelfdiagnoses?
Dit gaat over tips die mensen zelf meemaakten of via via gehoord hebben.
Ken nogal wat mensen via fora ooit, dus ik weet best wat dingen inmiddels.
Ik vond het altijd interessant en heb ook best veel gelezen hierover.
Snollebolt
  zondag 18 april 2010 @ 22:10:29 #43
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80462357
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:27 schreef boekenworm het volgende:

[..]

\

Nee, dat heb ik zeker niet. Maar ik houd er niet van als mensen achter alles een medische diagnose plakken. Hypochondrie is ook een leuke diagnose trouwens
Naar je lichaam luisteren en kijken waar de klachten vandaan komen (met behulp van de huisarts) is natuurlijk erg onverstandig.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zondag 18 april 2010 @ 22:13:15 #44
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80462494
Zelf dokteren bij bepaalde klachten is wel erg onverstandig. Zoals die tips tegen hoge bloeddruk. Hoge bloeddruk moet in samenwerking met een arts aangepakt worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_80467346
quote:
Op zondag 18 april 2010 21:59 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Wie heeft het over zelfdiagnoses?
Dit gaat over tips die mensen zelf meemaakten of via via gehoord hebben.
Ken nogal wat mensen via fora ooit, dus ik weet best wat dingen inmiddels.
Ik vond het altijd interessant en heb ook best veel gelezen hierover.
dus dat...
  maandag 19 april 2010 @ 00:28:23 #46
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80467869
quote:
Op zondag 18 april 2010 03:13 schreef trovey het volgende:

[..]

Om nou een hanger bij te houden voor een Rhesus negatief? In spoedsituaties wordt altijd O- gegeven, dus eigenlijk geen gevaar voor je moeder. Plus, bij mij in het ziekenhuis geloven ze zo'n hanger niet, er wordt altijd getest op bloedgroep voor er bloed wordt gegeven.

Ook stukje van wikipedia:
quote:
In spoedsituaties wordt er altijd bloedgroep 0- gegeven.
..
Mensen komen soms met de vraag om als voorzorg hun bloedgroep te laten bepalen, voor het geval zij opeens ooit een bloedtransfusie nodig zouden hebben. Dit is eigenlijk niet zinvol. Omdat het geven van een verkeerde transfusie ernstige gevolgen kan hebben en zelfs kan leiden tot de dood van de patiënt, wordt in westerse landen altijd voorafgaand aan iedere bloedtransfusie de bloedgroep van de patiënt bepaald en de bloedgroep van het zakje bloed. Bovendien wordt de kruisproef gedaan om andere, zeldzamere vormen van onverenigbaarheid op te sporen. Deze analyses vinden plaats in het Klinisch chemisch laboratorium van het ziekenhuis. Mededelingen van de patiënt over zijn of haar bloedgroep worden niet gebruikt om een bloedtransfusie uit te voeren.
Verder, OT:
Bij misselijkheid cola drinken (zoals eerder gezegd), maar met een dextro. Gelijk weg.
pi_80468074
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:28 schreef GotC het volgende:

[..]

Om nou een hanger bij te houden voor een Rhesus negatief? In spoedsituaties wordt altijd O- gegeven, dus eigenlijk geen gevaar voor je moeder. Plus, bij mij in het ziekenhuis geloven ze zo'n hanger niet, er wordt altijd getest op bloedgroep voor er bloed wordt gegeven.

Ook stukje van wikipedia:
[..]

Verder, OT:
Bij misselijkheid cola drinken (zoals eerder gezegd), maar met een dextro. Gelijk weg.

Mijn moeder heeft nergens meer last van....die is al 21 jaar geleden overleden dus we praten over een hele andere tijd.
Optimist tot in de kist
  maandag 19 april 2010 @ 00:42:24 #48
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_80468118
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:39 schreef trovey het volgende:

[..]

Mijn moeder heeft nergens meer last van....die is al 21 jaar geleden overleden dus we praten over een hele andere tijd.
Ah, dat is wel effe wat anders In dat geval sorry, niet op die manier bedoelt
pi_80468135
quote:
Op maandag 19 april 2010 00:42 schreef GotC het volgende:

[..]

Ah, dat is wel effe wat anders In dat geval sorry, niet op die manier bedoelt
Weet ik wel...neem je niets kwalijk hoor
Optimist tot in de kist
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:50:11 #50
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80506605
quote:
Op zondag 18 april 2010 09:39 schreef BrandX het volgende:
Belangrijke les: als je een knieblessure hebt, de knie (met beleid uiteraard) 'gewoon' blijven gebruiken, of in ieder geval in beweging houden. Je knie niet gebruiken levert alleen maar een langere herselperiode met dito fysioperiode op. Hij verstijft, wordt zwak enz.
Ja en dit geldt voor alle "bewegende" delen. Zolang ze niet in het gips hoeven; voorzichtig en met beleid blijven gebruiken.
  dinsdag 20 april 2010 @ 00:51:13 #51
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_80506623
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:12 schreef kahlie het volgende:
Verse sinaasappel bij je hebben als je misselijk bent/over moet geven. Krasje in de schil maken en de lucht inademen en je misselijkheid zakt snel. Truckje geleerd van een Portuguees toen ik zeer misselijk was (zelfs water hield ik niet binnen)
Hier had ik nog nooit van gehoord. Is wel een goeie
pi_80511145
quote:

Inderdaad .
pi_80511604
quote:
Klopt, ik heb ook pas sinds mijn 18de zonne allergie. Maar heb inmiddels wel wat maniertjes gevonden om er minder snel last van te krijgen. Als ik de zon in ga, slik ik Xyzal, gewoon via de huisarts gekregen. Verder altijd smeren met factor 20 en niet uitgebreid gaan bakken. En nog een hele goede tip: geen tropisch fruit eten op warme zonnige dagen. Heb dat ooit eens gelezen en het werkt inderdaad. Vroeger at ik altijd heel veel verse ananas in de zomer. Wel jammer dat dat niet meer kan, maar heb er alles voor over om niet onder die brandende jeukende grote rode vlekken te zitten.
pi_80515564
Ik moest vorige week heel erg hoesten. Alles zat dicht, en ik kon niet eens normaal ademen. Ging maar niet over. Toen dacht ik ineens, ik had op 12 februari een appel gegeten die niet op kamertemperatuur was. Voortaan eet ik alleen maar appels die niet in de koelkast liggen.
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:29:09 #55
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_80520472
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:22 schreef boskameel het volgende:
Ik moest vorige week heel erg hoesten. Alles zat dicht, en ik kon niet eens normaal ademen. Ging maar niet over. Toen dacht ik ineens, ik had op 12 februari een appel gegeten die niet op kamertemperatuur was. Voortaan eet ik alleen maar appels die niet in de koelkast liggen.
Spot er maar mee, tot het je zelf overkomt dat je dus wel een allergie oid krijgt, wat dus goed mogelijk is tegenwoordig.
Piep je wel anders.
Snollebolt
pi_80523566
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Spot er maar mee, tot het je zelf overkomt dat je dus wel een allergie oid krijgt, wat dus goed mogelijk is tegenwoordig.
Piep je wel anders.
Nee dan ga ik naar een arts zodat we kunnen vaststellen dat het nuttigen van product x ook feitelijk de klacht heeft veroorzaakt. Ik ga dan niet in een foktopic lopen mieren dat de bosvruchtenyoghurt het waarschijnlijk geweest moet zijn.
We komen hard, zo hard.
pi_80525610
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 15:50 schreef focal het volgende:

[..]

Nee dan ga ik naar een arts zodat we kunnen vaststellen dat het nuttigen van product x ook feitelijk de klacht heeft veroorzaakt. Ik ga dan niet in een foktopic lopen mieren dat de bosvruchtenyoghurt het waarschijnlijk geweest moet zijn.
Ja, want huisartsen zijn zulke geweldige mensen Als je denkt een allergie te hebben, word je meteen getest enzo, NOT!
En hoevaak er wel niet foute diagnoses gesteld worden... Ik had eens een bacterie in mijn oor, ging naar de huisarts, die zei dat ie WAARSCHIJNLIJK wel wist wat het was, gaf mij antibiotica, ik vroeg nog of er geen kweekje genomen moest worden, nee hoor, niet nodig. Afijn, 4 verschillende antibiotica kuren later bedacht de "goede" man dat een kweekje misschien toch wel handig was Zo ook met mijn dochter, dankzij die kerel kregen we geen verwijsbrief voor de kinderarts ondanks dat ik daar al meerdere keren naar gevraagd had en nu zit ze dus al zo´n 6 jaar aan de medicijnen, terwijl dat bij goed handelen niet nodig was geweest. Dus kom nou niet aan met dat de huisarts altijd zulke geweldige ideeen heeft.
pi_80525961
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 14:29 schreef Zhe-AnGeL het volgende:

[..]

Piep je wel anders.
Een allergie is ook heel iets anders. Ik weet dat mensen een aanval kunnen krijgen van bv pindalucht, maar sommige dingen in dit topic zijn echt een waard.
pi_80528285
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:12 schreef kahlie het volgende:
Dit moet ik eens proberen.
Ik ben zelf vaak misselijk.
Ik heb het altijd na het eten, het komt plots op enzo
pi_80546470
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:22 schreef boskameel het volgende:
ow jij bent heel grappig dat zie ik zo, maar stel je nu eens voor dat je echt geen adem meer kon
halen omdat je tong is opgezwollen tot 3x zijn normale grootte en het is 'avonds laat en je herinnerd je
ineens een tip dat je in dit topic gelezen hebt gelezen, bijvoorbeeld een waterijsje pakken of ijsklontjes
in je giecheltje douwen, zou toch best van pas kunnen komen toch?
  woensdag 21 april 2010 @ 07:57:39 #61
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80548259
In dat geval wordt het toch echt 112, hoor.
pi_80568250
quote:
Op woensdag 21 april 2010 07:57 schreef Lienekien het volgende:
In dat geval wordt het toch echt 112, hoor.
lieve schat, je kunt dan amper ademhalen, laat staan dat je kunt praten
pi_80568342
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:35 schreef FANN het volgende:

[..]

lieve schat, je kunt dan amper ademhalen, laat staan dat je kunt praten
dus dan neem jij maar een ijsklontje?
nou, veel succes
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_80568475
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:38 schreef Mirjam het volgende:

[..]

dus dan neem jij maar een ijsklontje?
nou, veel succes
het zou kunnen helpen, zie mijn relaas eerder...

Stel, het is nacht en je bent alleen, je kunt amper ademhalen en dus al helemaal niet praten, je zou het op
zijn minst kunnen proberen en dan natuurlijk wel als een speer naar buiten rennen en bij de buren aanbellen
en dan maar hopen dat die wakker genoeg zijn om 112 te bellen.

als je tenminste buren hebt die 's nachts opendoen...
pi_80568559
Er zijn zo verschrikkelijk vaak dingen die artsen niet zien of niet serieus nemen.
Ik ben er achter gekomen dat ik van mijn pil enorm depressief werd en woedeaanvallen kreeg. Dus ben ik naar de huisarts gegaan om dat voor te leggen en die zei dat dat helemaal niet kon.
Toch zijn er duizenden vrouwen die het ook hebben, en nu ik gestopt ben met de pil voel ik me veel beter.

Daarnaast ben ik er achter gekomen dat een groot deel van mijn dagelijkse hoofdpijn te maken had met zoetstoffen (aspartaam) en mijn moeheid voortkomt uit hypoglykemie (snelle daling van bloedsuikerspiegel na het nuttigen van suikers). Dat laatste wordt door de meeste reguliere artsen niet eens erkend, terwijl ik zonder suiker toch echt niet verschrikkelijke moeheid niet meer heb.
"I'm not there yet, but I'm closer than I was yesterday"
  woensdag 21 april 2010 @ 20:16:41 #66
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80572346
quote:
Op woensdag 21 april 2010 18:42 schreef FANN het volgende:

[..]

het zou kunnen helpen, zie mijn relaas eerder...

Stel, het is nacht en je bent alleen, je kunt amper ademhalen en dus al helemaal niet praten, je zou het op
zijn minst kunnen proberen en dan natuurlijk wel als een speer naar buiten rennen en bij de buren aanbellen
en dan maar hopen dat die wakker genoeg zijn om 112 te bellen.

als je tenminste buren hebt die 's nachts opendoen...
Nee, gelukkig weten we nu dat we dan een ijsklontje kunnen nemen.

Zeg, doe normaal.
  woensdag 21 april 2010 @ 20:22:43 #67
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_80572626
quote:
Ik heb zelf jaaaren lang last gehad ven zonne-allergie, gaat eigelijk pas sinds vorige zomer beter. Wat je moet proberen is om het heel langzaam op te bouwen en je huid de gelegenheid te geven te herstellen. Probeer ook te ontdekken of je miss niet toevallig (ook) allergisch bent voor zonnebrand of aftersun, dat geeft dezelfde verschijnselen en maakte het bij mij een stuk erger Mocht het echt te erg worden kun je surfshirts kopen die geen of heel weinig zonlicht door laten maar wel lekker luchtig zijn voor in de zomer Succes ermee t blijft echt een kut allergie
1 Minuut stilte voor de storm
pi_80574605
ik geef nog eens een tip zeg !

heb effe gegoogeld

http://www.allergieplein.nl/wat-is-voedselallergie

Wat zijn de symptomen van voedselallergie en hoe ontstaan ze?
In het geval van voedselallergie bij kinderen zijn voornamelijk melk, eieren, vis, en noten de veroorzakers van een reactie. Bij volwassenen reageert de allergie met name op noten, tarwe, vis en soja. De symptomen van voedselallergie lopen uiteen. Na in contact te zijn gekomen met het allergeen kunnen het gezicht, lippen, tong of oogleden opzwellen of gaan jeuken als gevolg van het vrijkomen van histamine. Verder kan men gaan braken of last krijgen van diaree, een vastzittende neus, piepende ademhaling, kortademigheid, of in erge gevallen anafylaxie. Anafylaxie is een situatie waarin het gehele lichaam in een shock raakt: De bloeddruk daalt sterk, de persoon krijgt last van benauwdheid en verliest mogelijk het bewustzijn.

http://translate.google.nl/translate?hl=nl&langpair=en|nl&u=http://www.natural-homeremedies.com/blog/home-cures-for-swollen-tongue/

deze link doet het niet als je erop klikt je moet de hele link kopieeren en plakken
dan doet ie het wel.

Zwelling of bolling van de tong is bekend als gezwollen tong.

IJsblokjes: De bevriezing van het ijs helpt bij het verminderen van de zwelling van de tong.

maar goed ... dan niet...
  donderdag 22 april 2010 @ 08:21:49 #69
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80585713
quote:
Wat moet ik doen wanneer er iemand een anafylactische shock krijgt?

Veel mensen die een weten dat ze ergens een anafylactische shock op krijgen hebben anti-histamine pennen bij zich. Dit zijn pennen met anti-histamine erin die in het bovenbeen geprikt kunnen worden. Deze pennen zijn heel gemakkelijk te bedienen en dit medicijn kan door iedereen worden toegepast. Nadat de antihistamine is toegediend moet iemand alsnog zo snel mogelijk naar het ziekenhuis. Wanneer er geen pen in de buurt is moet je het volgende doen:

•Bel 1-1-2 en vertel dat je denkt dat het om een anafylactische shock gaat
•Als het veilig is om het slachtoffer te benaderen, ga dan naar het slachtoffer toe.
•Controleer ademhaling en hartslag: als dit aanwezig is, ga dan reanimeren en beademen en vraag om hulp
•Als het slachtoffer alleen bewusteloos is, leg het dan in stabiele zijligging
•Als het slachtoffer nog wel bij bewustzijn is, zorg dan dat hij/zij naar een veilige plaats gaat en daar op de grond gaat zitten of liggen, als het slachtoffer iets wil drinken, geef dan water
•Blijf altijd bij het slachtoffer totdat er hulp is
http://artikelen.foobie.nl/gezondheid/anafylactische-shock/
pi_80590381
quote:
gaat dit een spelletje worden wie er gelijk heeft ?

oke Lienekien jij hebt gelijk

dat hele verhaal wordt alleen wel een beetje moeilijk als je alleen thuis bent, maar ik vind het
allemaal wel best.
  donderdag 22 april 2010 @ 11:25:59 #71
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_80590511
Jij wilt geloof ik maar niet begrijpen dat geen adem meer kunnen halen een acute levensbedreigende situatie is. Ja, als er niemand thuis is, dan kon je dat wel eens niet overleven. Maar heb asjeblieft niet de illusie dat je in die acute levensbedreigende situatie gered bent met een ijslollie.
pi_80590746
quote:
Op donderdag 22 april 2010 11:25 schreef Lienekien het volgende:
Jij wilt geloof ik maar niet begrijpen dat geen adem meer kunnen halen een acute levensbedreigende situatie is. Ja, als er niemand thuis is, dan kon je dat wel eens niet overleven. Maar heb asjeblieft niet de illusie dat je in die acute levensbedreigende situatie gered bent met een ijslollie.
je hebt gelijk.
pi_80591293
Tips tegen misselijkheid: cola drinken. Dat is echt een wondermiddel, en helpt overigens ook tegen maagklachten. Het is echter vooral symptoombestrijding, dus als je echt ziek ben zul je toch wel weer misselijk worden, en als je teveel gedronken hebt, zal de koolzuur ook niet echt prettig werken op je volle maag

Wat ik zelf ook veel doe is mijn ogen dicht en me levendig voorstellen dat ik in een weiland lig met een zonnige lucht me wolkjes en gras dat wat vochtig is van de dauw.

Tegen slapeloosheid waarbij je erg loopt te malen in je hoofd, en je een hele snelle hartslag hebt, helpt gewoon heel rustig in en uit ademen, en bewust je hartslag proberen te verminderen, soort meditatie dus.

Voor echte medische problemen zou ik toch altijd de huisarts aanrade, die verhalen dat ze het vaak fout hebben zijn onzin. Natuurlijk hebben ze het wel eens mis, maar dat komt omdat zij een diagnose moeten stellen op basis van de informatie die de patiënt geeft... en dat kan zo vaag en warrig zijn dat ik het maar knap vind dat ze het zo vaak wel bij het juiste eind hebben....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')