Als een Messi, Torres of C. Ronaldo niet wakker liggen van onze verdedigers, moet je zorgen dat ze (bijna) niet de bal krijgen. Dat werkte prima tegen Italië en iets minder goed tegen Frankrijk (Henry heeft maar 3 keer de bal in z'n voeten gehad voorin geloof ik), maar dat wisten we ruimschoots te compenseren. Ik denk dat onze middenvelders goed genoeg zijn om de aanvoer volledig lam te leggen, dat heeft een deel 2 jaar geleden al bewezen.quote:Op donderdag 22 april 2010 19:46 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
dat ben ik met je eens...er zijn bitter weinig alternatieven voorhanden helaas. maar in dit geval geldt in mijn ogen dat de minst slechten ipv de sterksten spelen en de sterkte voorin kan de zwakte achterin niet compenseren...dat is onze achilleshiel en heb je dat bijv aan je rechterflank dan zou je dat nog kunnen opvangen, maar in het hart van het centrum en de backpositie als zich daar problemen voordoen is dat gelijk dodelijk, voor het hele team....
serieus, als messi, torres of christiano ronaldo is het toch heerlijk en een feestje om tegen middelmatige spelers zoals gio en matthijsen te mogen voetballen?! die liggen daar natuurlijk geen seconde wakker van!
maar ja, hopelijk kunnen we zo ver mogelijk komen...
kijk naar bayern, die hebben ook 2 lapzwansen achterin staan en staan toch al met 1 been in de finale (helaas).
Zo zou ik het ook doen. Zou niet weten waarom Ruud niet in de spits zou staan, hij is tenslotte een soort van Inzaghi van het Nederlands elftal. Elia zou ik wel gewoon meenemen trouwens, alleen niet in de basis.quote:Op donderdag 22 april 2010 17:53 schreef Jorwol het volgende:
Als Ruud fit blijft en lekker blijft scoren mag hij van mij in de spits, anders Van Persie in de Spits met Kuyt op rechtsbuiten en Robben op linksbuiten. Alles behalve die faler van een Elia!
---------------Stekelenburg------------
vd Wiel - Heitinga - Mathijsen - Gio--
--------De Jong - Van Bommel--------
----Robben - Sneijder - Van Persie--
---------Van Nistelrooij-----------------
Volgens mij kregen Frankrijk en Italie anders genoeg zeer grote kansen tegen Oranje, die ze OF verneukten, of Vd Sar redde ons...quote:Op donderdag 22 april 2010 19:55 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Als een Messi, Torres of C. Ronaldo niet wakker liggen van onze verdedigers, moet je zorgen dat ze (bijna) niet de bal krijgen. Dat werkte prima tegen Italië en iets minder goed tegen Frankrijk (Henry heeft maar 3 keer de bal in z'n voeten gehad voorin geloof ik), maar dat wisten we ruimschoots te compenseren. Ik denk dat onze middenvelders goed genoeg zijn om de aanvoer volledig lam te leggen, dat heeft een deel 2 jaar geleden al bewezen.
Bouhlarouz heeft dit seizoen pas 3 wedstrijden gespeeld..quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:10 schreef Catch22- het volgende:
Gio is m.i. veel te traag geworden (net als ooijer). Doe me dan maar Braafheid en Heitinga oid, Boula mss.
Maar Gio kan naar mijn mening ook niet meer, gewoon wiel op linksback. Ik zie het straks al gebeuren, Gio tegen Messi, Ronaldo of Walcott om maar even wat op te noemen.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Bouhlarouz heeft dit seizoen pas 3 wedstrijden gespeeld..
Dan die maar niet. Of als hij binnen 10 minuten Drogba uitschakelt en daarvoor rood ontvangt is 't ook goed.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Met Boulahrouz lever je voetballend vermogen in, maar ben je verdedigend meer zeker.quote:Op vrijdag 23 april 2010 09:12 schreef Jorwol het volgende:
[..]
Zeker aangezien Mathijssen niet de snelste is, kan dat een probleem zijn.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:24 schreef Yi-Long het volgende:
Die 'verdedigende onzekerheid' van Matthijsen komt niet zozeer door Matthijsen, maar gewoon omdat Oranje erg ver naar voren speelt. Dan ben je eigenlijk altijd in je rug kwetsbaar, maar ik vind de verdediging in principe goed staan de laatste 2 jaar, uiteraard icm verdedigende middenvelders die ook hun taken uitvoeren.
Er moet een snelle verdediger naast staan. Het is best een goede verdediger, maar hij is niet zo snel en met veel ruimte kom je dan nog wel eens in de problemen. Toen Ooijer naast hem stond was dat een verschrikking want die was nog langzamer. Heitinga, Vlaar of Boulahrouz (als hij mee gaat) ernaast zou het een minder probleem maken.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef Reddiablo het volgende:
ik denk dat wij Mathijsen structureel onderschatten, hij is Duitsland immers ook zeker en zorgt voor "grundligkeit" om het eens netjes te zeggenHij is echt wel een complete verdediger. Niettemin opteer ik er wel voor om liefst een snelle stevige back naast hem te hebben staan voor het geval dat.... (type Heitinga/Vlaar)
En als Vermeer gewoon 1ste doelman was gebleven bij Ajax, en nu de nr.1 van Oranje was, dan heb je achterin ook iets meer 'zekerheid' wat betreft die ruimte in de rug, omdat Vermeer daar altijd erg snel en scherp op is. Zal ook vast een keer misgaan, maar normaal gesproken is dat een van zijn sterke punten.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:41 schreef Komakie het volgende:
[..]
Er moet een snelle verdediger naast staan. Het is best een goede verdediger, maar hij is niet zo snel en met veel ruimte kom je dan nog wel eens in de problemen. Toen Ooijer naast hem stond was dat een verschrikking want die was nog langzamer. Heitinga, Vlaar of Boulahrouz (als hij mee gaat) ernaast zou het een minder probleem maken.
sure en daarom krijgt HSV zeker ook zo verschrikkelijk tegengoals te verwerken, staan ze mede daardoor 7de terwijl ze normaal om de titel spelen en zie ik em gister ook weer als een houten klaas over het veld bewegen...quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:34 schreef Reddiablo het volgende:
ik denk dat wij Mathijsen structureel onderschatten, hij is Duitsland immers ook zeker en zorgt voor "grundligkeit" om het eens netjes te zeggenHij is echt wel een complete verdediger. Niettemin opteer ik er wel voor om liefst een snelle stevige back naast hem te hebben staan voor het geval dat.... (type Heitinga/Vlaar)
Stekelenburg is natuurlijk wel een betere keeper dan Vermeer. Vermeer is niet slecht, maar ik vind hem toch wel wat minder dan Stekelenburg. Mede ook omdat Stekelenburg mee uitstraalt.quote:Op vrijdag 23 april 2010 11:45 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
En als Vermeer gewoon 1ste doelman was gebleven bij Ajax, en nu de nr.1 van Oranje was, dan heb je achterin ook iets meer 'zekerheid' wat betreft die ruimte in de rug, omdat Vermeer daar altijd erg snel en scherp op is. Zal ook vast een keer misgaan, maar normaal gesproken is dat een van zijn sterke punten.
Ik vind het sowieso jammer dat Vermeer niet eerste doelman is bij Ajax, maar goed, nu kun je Steek verkopen voor een leuk bedrag en dan heb je Vermeer gewoon als uitstekende opvolger.
mee eens, net als bij matthijsen is de keepers kwestie een zaak van het opstellen van de minst slechte.....ipv de beste, maar ja. doe dan maar stekelenburg.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Stekelenburg is natuurlijk wel een betere keeper dan Vermeer. Vermeer is niet slecht, maar ik vind hem toch wel wat minder dan Stekelenburg. Mede ook omdat Stekelenburg mee uitstraalt.
Mjah, ik vind ze niet veel voor elkaar onderdoen, en misschien vind ik Vermeer zelfs wel een fractie beter, gezien zijn betere reactie op de lijn. Steek is wel beter geworden de laatste jaren met hoge ballen vanaf de zijkant, en straalt idd ook een bepaalde 'rust' uit, maar toch...quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:05 schreef Komakie het volgende:
[..]
Stekelenburg is natuurlijk wel een betere keeper dan Vermeer. Vermeer is niet slecht, maar ik vind hem toch wel wat minder dan Stekelenburg. Mede ook omdat Stekelenburg mee uitstraalt.
Nou ja Stekelenburg is geen wereldtopper, maar ik vind het ook zeker geen slechte keeper.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:06 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
mee eens, net als bij matthijsen is de keepers kwestie een zaak van het opstellen van de minst slechte.....ipv de beste, maar ja. doe dan maar stekelenburg.
35 tegengoals en 6 punten achter de nr 3... dat scheelt weinig. Beetje geluk en ze hadden dus 3e gestaan (ge-eindigd) Ik word persoonlijk niet vrolijk van jongens als Boateng en Demel, maar goed...quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:00 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
sure en daarom krijgt HSV zeker ook zo verschrikkelijk tegengoals te verwerken, staan ze mede daardoor 7de terwijl ze normaal om de titel spelen en zie ik em gister ook weer als een houten klaas over het veld bewegen...
vind het echt 3 keer niks. leuk voor op de bank maar meer ook niet.
wat hierboven geopperd is, om de aanvoer af te snijden is natuurlijk een goed alternatief, maar 90 minuten tegen wereldsterren van brazilie/spanje houd je dat echt niet vol op een WK.
Inderdaad. Steek is heel redelijk.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:19 schreef Komakie het volgende:
[..]
Nou ja Stekelenburg is geen wereldtopper, maar ik vind het ook zeker geen slechte keeper.
Ik denk dat laatste.quote:Op vrijdag 23 april 2010 12:21 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Inderdaad. Steek is heel redelijk.
Vermeer had waarschijnlijk 2e keeper geweest als 'ie naar een andere club was gegaan... slechte carriere move, of hij wacht totdat Stekelenburg eindelijk een keer weggaat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |