Komt wel goedquote:Op dinsdag 20 april 2010 10:17 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Dan hoop ik wel dat het gauw over is.
Als je moe bent moet je of een kort rustig rondje lopen of gewoon niet lopen. Overtrainen kan nogal snel gebeuren met hardlopen omdat je toch snel over je grens heen gaat. Moeheid is ook een teken van je lichaam dat het wellicht nog te vroeg is om weer te gaan hardlopen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 10:22 schreef MMUFC het volgende:
Ik heb momenteel last van een enorme vermoeidheid. Is het dan verstandig om in een rustig tempo te gaan hardlopen, of beter niet en alleen een stuk gaan wandelen?
Ik heb zo'n ding wel eens gehad maar snap er de ballen van.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je moe bent moet je of een kort rustig rondje lopen of gewoon niet lopen. Overtrainen kan nogal snel gebeuren met hardlopen omdat je toch snel over je grens heen gaat. Moeheid is ook een teken van je lichaam dat het wellicht nog te vroeg is om weer te gaan hardlopen.
Ik kan overigens iedereen in dit topic aanbevelen om een (simpele) hartslagmeter te kopen. Zeker omdat je in het begin nogal snel te hard loopt en moet stoppen halverwege. Met behulp van je hartslag kun je echt goed in de gaten houden of je te snel loopt, of het goed gaat etc. Je hebt al een simpele hartslagmeter voor 30 a 40 euro.
Gebruiksaanwijzing lezen? En je eigen max hartslag uitrekenen?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ding wel eens gehad maar snap er de ballen van.
15 euro bij de Kijkshop.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:04 schreef Blik het volgende:
[..]
Als je moe bent moet je of een kort rustig rondje lopen of gewoon niet lopen. Overtrainen kan nogal snel gebeuren met hardlopen omdat je toch snel over je grens heen gaat. Moeheid is ook een teken van je lichaam dat het wellicht nog te vroeg is om weer te gaan hardlopen.
Ik kan overigens iedereen in dit topic aanbevelen om een (simpele) hartslagmeter te kopen. Zeker omdat je in het begin nogal snel te hard loopt en moet stoppen halverwege. Met behulp van je hartslag kun je echt goed in de gaten houden of je te snel loopt, of het goed gaat etc. Je hebt al een simpele hartslagmeter voor 30 a 40 euro.
Nouja, 't is alweer een paar jaar geleden maar ik vond het toen heel erg lastig om met die info die zo'n ding uitspuugt ook echt iets te kunnen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Gebruiksaanwijzing lezen? En je eigen max hartslag uitrekenen?
In den beginne snapte ik er ook weinig van, maar na verloop van tijd leer je je lichaam kennen en bij welke hartslag je snel moe wordt. Daar kun je je tempo vervolgens op aanpassen wat ideaal is als je nog 10 minuten moet lopen, maar je eigenlijk er al redelijk doorheen zit.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:05 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Ik heb zo'n ding wel eens gehad maar snap er de ballen van.
Ik begrijp het wel hoor. Je zit op het begin naar cijfertjes te kijken waar je eigenlijk niet zoveel mee kan. Maar als je tijdens het lopen regelmatig kijkt naar je hartslag zul je de verbanden gaan zien tussen hoe je je lichamelijk voelt (zonder de fysieke pijntjes) en je daadwerkelijke hartslag.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:07 schreef GotC het volgende:
[..]
Gebruiksaanwijzing lezen? En je eigen max hartslag uitrekenen?
Ja..lijkt me ook wel lastig in dat opzicht. Echt zo van: 'Ja, ok, leuk..en nu?'quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:08 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Nouja, 't is alweer een paar jaar geleden maar ik vond het toen heel erg lastig om met die info die zo'n ding uitspuugt ook echt iets te kunnen.
Ik denk dat je de hartslagmeter meer moet zien als een handige tool waardoor je de langere afstanden van Evy vol kunt maken zonder tussendoor te moeten stoppen. Ik heb zelf heel lang gedaan over de overstap van 12 minuten naar 20 minuten omdat ik altijd te hard van stapel liep.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:13 schreef GotC het volgende:
[..]
Ja..lijkt me ook wel lastig in dat opzicht. Echt zo van: 'Ja, ok, leuk..en nu?'.
Hebben er wel 1 in huis, toendertijd bij de Lidl gekocht. Gewoon om maar eens te kijken hoe en wat.
Maar heb m nog niet gebruikt, voor mij draait het nu puur op het kunnen lopen en de afstanden halen. Hartslag omlaag krijgen komt wel, als ik eenmaal met Evy 1 klaar ben
Ik hoop dat er ooit nog iets komt waardoor je zo'n band met je iPhone kunt laten praten. Anders wordt het wel heel erg een gadgetshow tijdens het lopenquote:Op dinsdag 20 april 2010 14:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je de hartslagmeter meer moet zien als een handige tool waardoor je de langere afstanden van Evy vol kunt maken zonder tussendoor te moeten stoppen. Ik heb zelf heel lang gedaan over de overstap van 12 minuten naar 20 minuten omdat ik altijd te hard van stapel liep.
Daarvoor lijkt het me een goed ideequote:Op dinsdag 20 april 2010 14:21 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik denk dat je de hartslagmeter meer moet zien als een handige tool waardoor je de langere afstanden van Evy vol kunt maken zonder tussendoor te moeten stoppen. Ik heb zelf heel lang gedaan over de overstap van 12 minuten naar 20 minuten omdat ik altijd te hard van stapel liep.
Ik heb even zonder muziek gelopen zodat ik me goed kon concentreren; niet te snel lopen, en proberen om één tempo vast te houden en in een bepaald ritme te lopen. Verder nog goed gelet een gelijkmatige buik-ademhaling.quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:19 schreef KingOfMars het volgende:
Goed om te horen! Nog bepaalde truuks die je hebt toegepast om er doorheen te komen of ben je er gewoon voor gegaan?
Thanks!quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:26 schreef GotC het volgende:wat goed vuurvliegje!
En je voelde je van tevoren helemaal fit enzo?
Goed zeg! Die 18 minuten gaan je ook lukken let maar opquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:17 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Jongens, ik heb het gehaald!10, 10, en 11 minuten met steeds maar 1 minuut pauze!
![]()
Terwijl ik onderweg naar huis was vanaf mijn werk, bedacht ik nog -zoals ik de afgelopen tijd al bedacht- dat ik me niet kon voorstellen dat ik het zou gaan redden. Ik had het de afgelopen keren al zo moeilijk gehad met 6 minuten aan een stuk door, en daar zaten nog langere wandelpauzes tussen.
Dit is eigenlijk zo goed als een half uur achter elkaar, want die pauzes van 1 minuut stellen maar weinig voor.
Maar... Ik ben vol goede moed begonnen en heb het eigenlijk zonder problemen voltooid!![]()
Ik heb het eerlijk gezegd geen enkel moment écht zwaar gehad, al was het totaal natuurlijk wel erg zwaar.
Donderdag voor de 18 minuten, en weer kan ik me niet voorstellen dat het gaat lukken.
Liever in je eigen tempo het doen, dan je lichaam moeten dwingenquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:46 schreef DeLuna het volgende:
Ik denk niet dat morgen de spierpijn al weg is. Dat wordt dus een extra rustdag helaas.![]()
Na les 1 al
quote:Vaak herken je een loper in de verte al aan zijn loopstijl. De loopstijl wordt o.a. bepaald door de lengte en het gewicht van de loper. Omdat mensen onderling niet allemaal hetzelfde zijn, zorgen deze verschillen voor een verschillende uitvoering van de goede looptechniek.
De persoonlijke loopstijl moet veranderd worden wanneer deze afbreuk doet aan de juiste looptechniek.
(referentie boek: Hardlopen door Frans Bosch en Ronald Klomp).
Nu is het de vraag of het voor een loper zin heeft dan wel nodig is zijn/haar loopstijl te veranderen.
Antwoord op deze vraag is afhankelijk van de aanleg en ambities van de loper.
Sneller, efficiënter en lekkerder lopen kan ook door gevarieerd te trainen volgens een bepaald plan (loopschema).
Ik had na de eerste les ook een paar dagen flinke spierpijn, dacht toen ook dat dat vast geen goed teken was, maar komt echt goedquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:46 schreef DeLuna het volgende:
Ik denk niet dat morgen de spierpijn al weg is. Dat wordt dus een extra rustdag helaas.![]()
Na les 1 al
dat belooft dan nog wat voor mij (vandaag les 1 gelopen!)quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:46 schreef DeLuna het volgende:
Na les 1 al
Van Evy 0-5?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:51 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
dat belooft dan nog wat voor mij (vandaag les 1 gelopen!)
Heb je toen meer dan die ene rustdag gepakt?quote:Op dinsdag 20 april 2010 20:50 schreef kieskleurig het volgende:
[..]
Ik had na de eerste les ook een paar dagen flinke spierpijn, dacht toen ook dat dat vast geen goed teken was, maar komt echt goed![]()
Nu zit ik al in de 3de week en eigenlijk al 2 weken weinig tot geen spierpijn meer na het hardlopen.
Ik heb je in de wiki OP gezet, bij het volgende topic sta je in de OPquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:56 schreef Danseresje84 het volgende:
[..]
jup (zie mijn verhaaltje paar post hierboven). vond het op zich best goed te doen!
Ik moest wel, kon echt amper normaal lopen, mijn spierpijn zat vooral in mijn bovenbenen. Heb toen de eerste les nog een keer herhaald, daarna ook nog zeker 1 dag behoorlijke spierpijn gehad en daarna ging het eigenlijk steeds beterquote:Op dinsdag 20 april 2010 20:58 schreef DeLuna het volgende:
[..]
Heb je toen meer dan die ene rustdag gepakt?
Ik ben eigenwijs blijven lopenquote:Op dinsdag 20 april 2010 21:05 schreef E.T. het volgende:
Ik wil dat mijn holtes weer vrij zijn! En dat ik weer vrij kan ademen.. Dan kan ik weer lopen.. Zit nu al een week stil
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |