abonnement Unibet Coolblue
pi_80412352
Het vorige deel: Creatieve uitspattingen deel 23

De laatste creaties


Tas van Trui in ontwikkeling.
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 21:47 schreef oeke het volgende:
Leuk al die haaksels! Ik was er dus ook mee begonnen, maar ik vind het vooralsnog niet echt heel leuk. Geef mij maar een naaimachien!

Claudia, wat lief dat je dat zegt.
Ja, het is mijn passie en onderdeel van mijn werk. In de tijden dat ik geen werk heb, doe ik toch graag wat om ermee bezig te blijven. Zo kan ik nieuwe technieken uitproberen etc.

Oja en dit gebeurt er als je Kobus tegenwoordig hoedjes op zet, ook al heb je er nog zo je best op gedaan:
[ link | afbeelding ]
ik krijg het filmpje er niet goed in Oeks, misschien kan je m nog een keer plaatsen




ze weet wat het wordt maar wil het niet verklappen. Dus heb ik een roze en een blauw sjaaltje gemaakt

in het eendje zitten belletjes maar die hoor je helaas niet. Het klinkt nu als een rammeltje.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80412539
leuk vicky! als je wil dat je een belletje hoort ín een knuffeltje, moet je het belletje zelf nog in een leeg bolleke doen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_80412607
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 10:01 schreef pinquit het volgende:
leuk vicky! als je wil dat je een belletje hoort ín een knuffeltje, moet je het belletje zelf nog in een leeg bolleke doen.
Ik heb van die lege verrassingseierendingen maar eendje is best klein en zo'n balletje past er niet in
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80414538
Vicky wat een lief eendje!


Hier kan ik hem ook showen, babydekentje voor mijn vriendin die 33 weken zwanger is.
  zaterdag 17 april 2010 @ 12:04:26 #5
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80415144
hoeveel toeren moet je nog, anitra?
in de haak.
pi_80415856
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 12:04 schreef trui het volgende:
hoeveel toeren moet je nog, anitra?
ik zit op de helft nu dus nog een toer of 100.
pi_80418568
Mooi Anitra!!

Ik vond eendje nog een beetje saai aan de zijkant dus hij heeft nu vleugeltjes.

♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80419091
Leuk, die vleugeltjes er nog aan, Vick! Echt een lief eendje met een zoensnavel!
Die links mogen uit de OP hoor Vicky, dan zet ik het filmpje er straks nog wel een keertje in.

Dat wordt een mooi babydekentje, AnitraX
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80419940
Leuk eendje Vicky!

Oh dat babylakentje ook

Tsja misschien dat ik het haken nog eens probeer, maar het is meer zoals Oeke zegt: naaien is ook heel leuk en dat lukt gewoon

Ik heb stof gehaald en ben nu kussens voor binnen en voor op het balkon aan het maken. En gisteren op de Albert Cuijp sof gekocht om hoeslakentjes voor Linde's nieuwe bed te maken

Nog even een vraagje... Ik wil graag een quiltje maken voor op haar bed, maar het is een meegroeibedje (130x80, 160x80 en 200x80) Welke maat kan ik de quilt dan he beste maken zonder dat ie meteen weg kan als het bedje een maatje groter wordt? Ik twijfel een beetje
pi_80422547
Stiemie als je hem 160 bij 90 maakt kan je hem voor alle maten gebruiken. Bij klein stop je hem aan het eind in, bij middel kan je hem nog geheel als sprei leggen en bij groot leg je hem dan met bv een lakentje.
pi_80422916
Ah da's een goed plan inderdaad! Nu eerst eens de o-do-list afmaken en dan ga ik pas verder over de quilt nadenken anders wil ik nu al beginnen
pi_80423622
Ja ik zou doen wat Anitra zegt denk ik Stiemie

Wat een superleuke haaksels komen hier voorbij zeg ik heb vandaag ook een haaknaald gekocht en wol
en breipennen, ik had er een stuk of 20 in alle soorten en maten, maar ik heb werkelijk géén idee waar ze gebleven zijn dus maar 2 nieuwe gehaald. Leuk leuk, heb er nu al zin in
misschien is mn sjaal dan dit jaar wél voor de winter klaar

jurks bijna klaar. Zomerjurkje van hele dunne, zachte tricot.
De kleur is een beetje grijs-blauw en het lint is roze. (licht ligt een pietsje scheef maar och)



detail

de achterkant. Ik ga er met de hand nog een klein stukje overheen naaien over het 'knoopje'.

[ Bericht 0% gewijzigd door huuphuup op 17-04-2010 18:50:58 ]
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80423661
Oh huup wat moooooi en
neem je al bestellingen aan??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80424201
Huup wat leuk Heb je een patroontje

Sh*t ik typ dit en nu denk ik er weer aan dat ik het patroontje voor jou zou overtekenen
pi_80424600
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:00 schreef Stiemie het volgende:
Huup wat leuk Heb je een patroontje

Sh*t ik typ dit en nu denk ik er weer aan dat ik het patroontje voor jou zou overtekenen
boeiend, geen haast, no worries

t patroon komt uit de knip van feb/mrt dit jaar. jurk 5a. Alleen ik heb de mouwen aangepast, wat korter gemaakt zeg maar. Ik kan wel kijken of ik de stukken nog een keer kan uittekenen en opsturen naar je. Kun je het zonder werkbeschrijving maken?

Vicks
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80425058
Huup wat een leuk jurkje!
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 19:20:54 #17
5428 crew  miss_sly
pi_80426321
huup, wat leuk gedaan
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80426421
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 17:38 schreef huuphuup het volgende:
jurks bijna klaar. Zomerjurkje van hele dunne, zachte tricot.
De kleur is een beetje grijs-blauw en het lint is roze. (licht ligt een pietsje scheef maar och)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
detail
[ afbeelding ]
de achterkant. Ik ga er met de hand nog een klein stukje overheen naaien over het 'knoopje'.
Geweldig!!
Ik wil `m ook! Maar ben echt zo niet handig
pi_80429811
Huup, wat een lief jurkje! Lekker bezig!
Volgens mij gaat dat Amelie heel goed staan.

Ik had een grappig project en het is af!

Men koopt een sweater op de Noordermarkt, zeg maar van de vrachtwagen afgevallen, voor weinig. Ik vond de pepers zo grappig.


Die knip je in kleinere stukken en je houdt een bergje afval over, linksboven.
Verder koop je 40 cm elastiek, een deelbare rits en een klos garen.


Daar naai je een pakje van voor je zoon.


Een bodywarmertje.


En een broekje.


Ik vind het zo grappig geworden. Ik ben benieuwd hoe het hem zal staan, straks in de zomer.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator zaterdag 17 april 2010 @ 21:27:06 #20
5428 crew  miss_sly
pi_80429866
ow oeke, je projectje, wat ontzettend leuk geworden
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80429948
Hysterisch he?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80429954
Wow! Huup!! Oeke!! Wat ontzettend gaaf...

Als ik dit zie, ik vind het zo knap! Ik heb echt de handigheid van een doperwt
pi_80429972
Wat leuk! Ik zou het vest trouwens zelf ook wel dragen
On zeh laptop
pi_80430065
Oeke wauw wat leuk!
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80430430
Oeke wat gaaf!
pi_80430619
Wow Oeke wat geweldig!!!!!
En Huup dat jurkje, wat cute
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80430667
Wat een tof pakje! Jullie zijn zo handig dat ik er bijna jaloers op word
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:04:32 #28
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80430931
Oeke
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80431090
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80431465
Wow Oeke wat knap zeg dat je dat kan!

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 18-04-2010 10:27:45 ]
  zaterdag 17 april 2010 @ 22:48:46 #31
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80432134
ik vind 't ook superknap! en zo mooi gedaan ook!
in de haak.
pi_80432190
Supergaaaaaf Oeke, inderdaad een erg leuk stofje. Echt heel leuk wat je ervan gemaakt hebt, kleine bodywarmertjes zijn zo schattig

edit: oooh Huup wat een geweldig leuk jurkje zeg door al die leuke jurkjes van jou MOET ik ook gewoon een meisje produceren zodat ik kleertjes van je overkopen kan
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_80432412
Haha, Poppejans, moet je wel snel een meisje maken, want ik ben precies hetzelfde van plan!

Ik dacht nog dat dat ook een idee kan zijn voor Nijna. gewoon toffe grote, tweedehands of goedkope T shirts enzo kopen. Daar kan je makkelijk babykleertjes uithalen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80433236
Huup wat een schattig jurkje!

Oeke wat leuk en knap!
pi_80433925
wat maken jullie allemaal een leuke dingen!

ik zal morgen mijn creaties, heb een trappelzak en een spencertje gebreid
en ik heb nu een jurkje op de pennen staan als kraamcadeau! (wordt alleen wel erg groot)
heb vandaag ook wol voor een jasje gekocht maar wil daar het patroon even voor aanpassen anders is ie veeels te groot!

ook wel aardig wat kaarten gemaakt maar dan verraad ik de stijl van het geboorte kaartje dus dat overleg ik even...
pi_80437589
wow Oeks,wat gaaf!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_80438017
Ik vind hem ook erg mooi Oeke, ook zo onwijs netjes afgewerkt. Dat vind ik vaak nog het lastigst!
Goed idee om dat van grote kleren te maken, leuke stof is vaak toch wel erg duur!
  zondag 18 april 2010 @ 11:42:56 #38
62233 Jelief
ikke lief!
pi_80440750
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 22:58 schreef oeke het volgende:
Haha, Poppejans, moet je wel snel een meisje maken, want ik ben precies hetzelfde van plan!

Ik dacht nog dat dat ook een idee kan zijn voor Nijna. gewoon toffe grote, tweedehands of goedkope T shirts enzo kopen. Daar kan je makkelijk babykleertjes uithalen.
Daar heb ik nog ergens een linkje van, vast wel bekend al maar ik ga hem toch nog ff zoeken, voor in de herhaling!
hebbus
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_80440900
Oh Oeke, wat een fantastisch pakje. Echt heel knap, en wat een geweldig stofje. Ik ben zwaar onder de indruk!
pi_80441089
quote:
Op zondag 18 april 2010 11:42 schreef Jelief het volgende:
Daar heb ik nog ergens een linkje van, vast wel bekend al maar ik ga hem toch nog ff zoeken, voor in de herhaling!
hebbus
Die ken ik! Grappig is dat.
Ik heb zelf gewoon een patroon genomen en naar smaak aangepast en uit de sweater gepuzzeld.
Ik heb nog een leuke sweater liggen trouwens.

Dank jullie wel voor alle complimenten. Ik vond het heel leuk om te maken. En allerlei nieuwe steken uit te proberen.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80441370
Ben wat op Etsy aan het snuffelen en kwam deze webshop tegen, met patroontjes voor stoffen cupcakes, hamburgers, sushi... Erg leuk!
pi_80441976
quote:
Op zondag 18 april 2010 12:10 schreef Pyttpytt het volgende:
Ben wat op Etsy aan het snuffelen en kwam deze webshop tegen, met patroontjes voor stoffen cupcakes, hamburgers, sushi... Erg leuk!
Dat lijkt me zo leuk he, om voor Lotte te maken...maar dan ben ik bang dat ik het niet kan
Lotte!
Noah!
  zondag 18 april 2010 @ 12:38:00 #43
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_80442022
quote:
Wat een tof pakje! Jullie zijn zo handig dat ik er bijna jaloers op word
Echt! Ik zou willen dat ik zo handig was, maar ik kan niet breien, haken of naaien. Tenminste, ik kan het wel, maar niet netjes. Dus ik begin er niet eens aan, word één grote bron van frustratie anders.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_80443211
Vicky, wat een leuk eendje!

Ik zag een Huup-jurkje voorbij komen, gaaf!

Oeke, dat is natuurlijk ook een idee, leuk shirt qua stof op de kop tikken en dat gebruiken! Goed idee, ik heb nu wel iets voor een jurkje, maar voor een volgende keer is het wel heel handig!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80461825
Wow Oeke, wat ontzettend knap gedaan

Ik heb twee dagen hard zitten zwoegen op bekleding voor een wiegje. Het naaien gaat me allemaal prima af, maar het uitdenken en -meten vind ik zo lastig en tijdrovend.

(Jaja, niet bijster origineel IKEA-stofje ik weet het )



Ondertussen is hij helemaal af en zitten er ook nog lintjes onderaan voor om de spijltjes
pi_80461979
wat leuk zo dat wiegje CP
en vind t een leuk stofje hoor lekker vrolijk
pi_80470551
Misschien niet een uniek stofje, maar het is wel heel vrolijk hoor CP!
Mooi geworden
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_80471393
Oeke !!!!! Wat een geweldig pak!!! Ben d'r gewoon een beetje jaloers op.

Mooi gedaan CP, en juist een haske leuk stofje.
  Moderator maandag 19 april 2010 @ 09:51:14 #49
5428 crew  miss_sly
pi_80471521
Vicky, ik vind jouw eendje trouwens ook echt zo leuk Daarom wil ik dus ook kunnen haken

Mooi geworden CP! Misschien niet een uniek stofje, maar wel heel leuk en er komt straks een uniek kindje in

Wat betreft die retrostofjes: ik vind ze gewoon leuk. Of ze nou hip zijn of niet dus als ik iets op de kop kan tikken, zal ik het niet laten. Maar het idee van een groot shirt/sweater/rok/jurk is natuurlijk ook wel erg goed, oeke
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_80472213
Wat een lief en vrolijk wiegje is het geworden CP!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_80496131
Dank allemaal
Ik heb de smaak te pakken en ga ook nog een hemeltje maken met een randje van dezelfde stof als de bekleding

Hele andere vraag: ik heb ook nog een boxkleed op de planning staan om te maken. Nu zat ik eerst te denken aan fiberfill 400 als vulling, maar kan ik ook een dekbed als vulling gebruiken? Ik zat aan zoiets te denken van de IKEA: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10131425. Misschien wel dubbel vouwen zelfs.

Is dat babyveilig? Is het dik genoeg? En is dat naaibaar? Wil natuurlijk niet m'n machientje slopen.
  maandag 19 april 2010 @ 22:17:15 #52
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80500876
Hmm geen idee of dat veilig is CP... Het wiegje is trouwens erg leuk zo zeg

Grr ben ik een Ikea-dekbedoverrek van 150x200 aan het verbouwen naar 120 x150 zie ik nu net dat de peuterdekbedovertrekjes bij de hema in de aanbieding zijn Had ik er beter gewoon 1 op maat bij kunnen kopen... Nou ja deze is wel opper-meisjes-tuttig
pi_80508043
Een tvp voor oh's, ah's en inspiratie!
pi_80530431
Wat is het wiegje leuk geworden CP

een beetje later dan gepland maar toch hier dan de 2 creaties die ik gebreid heb:

spencertje


3x trappelzak / dekentje (origineel is de onderkant niet vast gemaakt leek mij wel handiger)





pi_80577560
Even uithuilen hier hoor. Heel de dag druk bezig geweest met een boxkleed te maken. Hardstikke mooi ding, maar ook te klein voor de box. Alles perfect opgemeten, maar was vergeten dat de dikte er natuurlijk voor zorgt dat het kleed wat kleiner wordt
Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen



Hij is wel lekker dik

[ Bericht 10% gewijzigd door CrazyPrincess op 22-04-2010 11:05:16 ]
pi_80577582
Dat spencertje
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:27:22 #57
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_80677497
CP! Gewoon een roezel of boordje eromheen maken misschien? Zonde van al je werk anders.... Leuk issie!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:42:25 #58
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80677923
CP, waar komt dat stofje vandaan als ik vragen mag? Ik vind het echt superleuk, je boxkleed ook, helemaal mooi .
pi_80678480
oh CP wauw! geweldig is ie!!

gewoon nog eentje maken met misschien een ander stofje en deze gebruiken als speelkleed buiten of voor op de grond in de woonkamer wij hebben ook twee kleden en we maken erg veel gebruik van het kleed op de grond. Of anders wat Lishe zegt, nog een randje eraan. Als je nou nog een boord eraan maakt van dezelfde stof als in het midden? Of een bruine buitenste rand? Jammer joh
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80687645
Het kleed is echt dik en zeker wel 5 cm te klein, dus ik ben bang als ik daar alleen een stukje stof omheen naai dat uk straks alsnog tussen het kleed en de rand van de box terecht komt
Ik ben nu dus moed aan het verzamelen om een nieuwe te gaan maken

En als het te kleine kleed niets voor uk is dan kan ik er altijd nog wel een kat mee blij maken denk ik
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:42 schreef Groofsken het volgende:
CP, waar komt dat stofje vandaan als ik vragen mag? Ik vind het echt superleuk, je boxkleed ook, helemaal mooi .
Bij de IKEA. 5 euro per meter. En het is echt lekker stevige stof, niet een dun katoenetje
pi_80700070
Zo, nu ook met hemeltje (en pop ) !



En een opgeleukt lakentje



[ Bericht 33% gewijzigd door CrazyPrincess op 26-04-2010 15:30:25 (Foto van het lakentje toegevoegd) ]
  zondag 25 april 2010 @ 18:10:52 #62
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80700395
wat leuk crazyprincess!
in de haak.
pi_80858043
Oh CP wat is het leuk geworden. Vrolijk bedje zo zeg!
pi_80858694
Leuk CP!

Ik heb dit gemaakt voor de baby, er zit een muziekdoosje in:



Alleen de ogen en mond moeten nog getekend worden (zitten nu nog kopspelden in) en ik heb 'm ook nog iets meer opgevuld.

Oh, hier zijn de kleuren eigenlijk beter (maar lijkt de vorm een beetje raar):

  donderdag 29 april 2010 @ 22:38:41 #65
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80858924
wat een liefje, cantare!
in de haak.
pi_80859105
Wat een mooi popje Cantare
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  zondag 2 mei 2010 @ 20:55:15 #67
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80946548
ik ben nog steeds in haakmood. en in tassenmaakmood:





in de haak.
  zondag 2 mei 2010 @ 21:37:01 #68
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_80948526
Oh Trui wat is ie leuk geworden
pi_80959237


Het is bijna af..., maar t zit niet naar mn zin.
Dus gauw door naar het volgende project
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 mei 2010 @ 12:11:37 #70
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_80963344
Gezelligheid voor het raam!

***
pi_80966769
Leuk BE
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 3 mei 2010 @ 23:55:05 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80991728
nijna, ik vind 't een hartstikke lief bloesje geworden! wat bevalt je er niet aan? en wat is mirte grooooot!
in de haak.
pi_81004207
het halsje is te wijd, zo met haar armen wijd valt het nog wel mee, maar ik vind het zo wijd dat ik het niet zo snel aan zou trekken... maar daar ga ik volgende keer op naailes maar eens even raad bij vragen . De linten zijn nog wat te lang, maar dat is makkelijk op te lossen.
En dan zien we nog wel weer verder...
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 19:16:26 #74
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81019099
alweer een tas af.
in de haak.
pi_81023683
Hey leuk Trui, dat stofje wat jij aan de binnenkant heb, dat heb ik in het roze voor een zomerjurkje .
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:38:03 #76
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_81024032
tvp
Het is de gekte van de verslaving.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 20:39:23 #77
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_81024116
quote:
Op woensdag 21 april 2010 22:08 schreef CrazyPrincess het volgende:
Even uithuilen hier hoor. Heel de dag druk bezig geweest met een boxkleed te maken. Hardstikke mooi ding, maar ook te klein voor de box. Alles perfect opgemeten, maar was vergeten dat de dikte er natuurlijk voor zorgt dat het kleed wat kleiner wordt
Kan ik weer helemaal opnieuw beginnen

[ afbeelding ]

Hij is wel lekker dik
Je kunt ook een breed stuk rood kant aan de zijkanten naaien! Staat lekker en tevens oplossing!
Het is de gekte van de verslaving.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 21:50:48 #78
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81028352
maar dat moet dan toch ook gevuld worden, anneloortje?
in de haak.
pi_81043684
Leuk muziekdoosje Cantare. Zelfs met alleen maar spelden als oogjes en mondje

De tasjes van trui

Jammer dat je niet helemaal tevreden bent Nijna, maar ik vind hem erg leuk. Schattig stofje

Wat een leuk idee zo voor het raam Brighteyes

Wat trui zegt Anneloortje. Het is echt veel te klein en te dik. Ben bang dat uk dan in de spleet valt
  woensdag 5 mei 2010 @ 22:53:34 #80
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81067353
Was ik ook weer eens met iets. Ik ben al een tijdje bezig met pyrografie en vanavond heb ik 2 doosjes voor tandjes, haartjes, pasfotootjes e.d. gebrand

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81068347
Dat is tof, Rocka!
Hoe doe je dat precies, heb je daar een speciaal instrumentje voor?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:19:55 #82
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81068538
Ja, een pyrografiestift (lijkt op een soldeerbout)
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81068699
Goh, dat ken ik helemaal niet.
En blijkbaar kan je er ook heel precies en klein mee werken. Of staat daar niet Tandjes op de zijkant?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:27:31 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81068894
leuk rocka!
en ik snap 't al, jij wil kinderen met haar op de tandjes.
in de haak.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:34:02 #85
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81069215
Oeke, er staat 'tandjes etc'. Het is moeilijker dan men denkt, trouwens. Dit hout fikt heel snel en ander hout daar blijf je weer achter hangen waardoor je verschillen in lijndiktes of zelfs brandpunten krijgt. Echt heel rechte lijntjes kun je er vrijwel niet mee trekken maar bijwerken kan altijd Dat klein geschrevene is heel snel gedaan en zonder stoppen en ook niet vetgeschreven daardoor.
Ik wil er ooit nog es een portretje mee maken op hout maar dan moet ik wel heel erg glad hout hebben. Deze doosjes van de Xenos zijn dat eigenlijk al wel dus ik denk niet dat dat echt gaat lukken.

Ja trui, dat wilde ik altijd al!
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:36:44 #86
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81069340
dit is ook wel vrij dun hout geloof ik he. dat brandt natuurlijk nog sneller, lijkt me? dus als je nou een wat dikkere plank zou nemen (maar wel glad) gaat het misschien wel? ben benieuwd! *ziet rocka's keuken vol beportretteerde broodplanken al helemaal voor zich*
in de haak.
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:40:24 #87
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81069496
kiek dan truitje. Veur de keuken!
Deze is dus op een stuk hout wat grover was. Dan zie je wel wat ik bedoel...

I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:46:33 #88
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_81069746
Gaaf, die letters.
En als je wat vetter/harder hout neemt? Of gaat dat niet?
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
  woensdag 5 mei 2010 @ 23:48:51 #89
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81069838
Ik denk van niet... Het gaat echt om gladheid, dan kun je ook gradaties in de diepte van de branding maken.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81075600
Wat leuk zeg Rocka! Wij deden dat vroeger met een vergrootglas, maar dat gaat natuurlijk lang zo nauwkeurig niet .
Mama van 2 lieve meiden :)
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:13:31 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81076151
hey, rocka, mocht je ooit nog een andere nickname overwegen, is Keuk niet wat voor jou?

ik blijf trouwens ook 't gevoel hebben dat nerven in zulk zacht (vuren?) hout een sterker effect hebben op dat te branden lijntje dan in wat harder hout zoals eiken o.i.d. al lijkt het me ook logisch dat sowieso voldaan moet zijn de gladheids-eis.
in de haak.
  donderdag 6 mei 2010 @ 09:40:20 #92
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_81076657
Oh wat mooi weer allemaal! Ik vind het wel leuk dat er zoveel creatievelingen zijn.
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:21:01 #93
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81081887
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 09:13 schreef trui het volgende:
hey, rocka, mocht je ooit nog een andere nickname overwegen, is Keuk niet wat voor jou?

ik blijf trouwens ook 't gevoel hebben dat nerven in zulk zacht (vuren?) hout een sterker effect hebben op dat te branden lijntje dan in wat harder hout zoals eiken o.i.d. al lijkt het me ook logisch dat sowieso voldaan moet zijn de gladheids-eis.
Maar natuurlijk! Maar enig idee hoe lang je moet wachten op een brandlijntje als je hard hout hebt? Heeeeeel lang, en dan is het nog moeilijker een strakke lijn te maken
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81083254
Die tasjes
Rocka wat mooi! Dat lijkt me dus echt zo moeilijk!! Wat heb je een prachtig handschrift
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81195517
Weer een bloesje af voor de zomer!
Niet supernetjes genaaid helaas. Maar als hij lekker rondscharrelt zie je dat heus niet.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 8 mei 2010 @ 23:33:31 #96
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81196888
coool!
in de haak.
pi_81197185
Tof Oeks!
En dat bruine biesje is heel mooi vind ik, maakt het echt af vind ik.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81204278
Gaaf Oeke!!!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81205211
Mooooi Oeke!! Vooral die contrasterende bruine boordjes
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_81231916
Superleuk Oeke , staat hem ook vast geweldig!
wij hebben heel veel plezier van het schildpaddenblousje!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 9 mei 2010 @ 23:39:28 #101
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81235265
Oeke wat leuk!
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 9 mei 2010 @ 23:41:55 #102
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81235376
Schattig Oeke Ziet er best wel rockabilly uit I like!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81286707
Leuk Oeke!

Heel wat anders met foto's. Dit heb ik gemaakt.


En de achterkant


En op de kast, met een soort schilderijtje met de handjes van Kim en Tyler erboven.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 10:38:12 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81286901
leuk ingrid!
in de haak.
pi_81287250
Leuk gedaan Ingrid!
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 11 mei 2010 @ 11:16:18 #106
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81288036
Ingrid wat creatief zeg! Leuk met al die kleurtjes ook

Oh en dat bloesje voor Ko. Volgende keer showen met Ko erin hoor Oeke, dan issie nog leuker!
pi_81315250
Nijna, ik vergeet helemaal te zeggen dat ik je bloesje zo schattig vond geworden. Zeker voor een eerste keer!

Leuk Ingrid! Lekker vrolijk!

En BE's raamdecoratie!

En Trui's tassen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81316507
Dank je Oeke .
Ben nu bezig met een zomerjurkje, maar ik moet nieuwe garen halen en ben er nog niet helemaal uit hoe ik het dan wil doen.

Iemand nog een leuk idee voor ribstof (wit met bloemetjesachtige vegen in roze, groen en paars) om te maken, patroontje bijvoorbeeld...?!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81334852
ow wat een leuke dingen zie ik hier weer voorbij komen
pi_81334968
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 23:01 schreef oeke het volgende:
Weer een bloesje af voor de zomer!
Niet supernetjes genaaid helaas. Maar als hij lekker rondscharrelt zie je dat heus niet.
[ afbeelding ]
Oek! dat stofje
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 13 mei 2010 @ 20:54:19 #111
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81394371
Ik vraag het ook nog even hier omdat hier meer mama's meelezen: heeft er iemand een patroon voor de kap en bekleding van een bugaboo cameleon?
  donderdag 13 mei 2010 @ 22:39:48 #112
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81398561
Ik weet wel dat ik niet haak of brei maar wilde dit mooie grietje i.o.m. de moeder laten zien

I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81400233
Wow rocka! Wat mooi!

Het babydekentje is wat haken betreft klaar. Hij word aan de zijkanten nog afgezet met hard roze lint.
  donderdag 13 mei 2010 @ 23:51:46 #114
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81401624
super goed gelukt zeg rocka!

en anitra: ik vind 'm heel leuk geworden! dat roze is toch telkens dezelfde kleur he? ik vind 't grappig dat het tussen de witte streepjes zo heel anders uitziet als in die bredere strepen tussen de groene.
in de haak.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 00:07:00 #115
56471 pinquit
oh my lama!
pi_81402268
oh anna
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_81402284
Ja is dezelfde kleur, grappig hoe anders een kleur kan zijn als tussen andere kleuren komt. Maar hen hard roze, lime en wit gebruikt.

Rocka die ogen zijn zo mooi! Knap hoor!
pi_81407151
Rocka, wat mooooooi zeg . Nou had je natuurlijk ook wel een mooi modelletje, maar toch ik doe het je niet na hoor

Anitra, gezellig dekentje! Dat slaapt vast heel lekker
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81409050
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 22:39 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik weet wel dat ik niet haak of brei maar wilde dit mooie grietje i.o.m. de moeder laten zien

[ afbeelding ]
Wat een talent!
pi_81409753
Wauw! Mooi Rocka!
pi_81411313
Rocka wat mooi Echt super knap
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:00:44 #121
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81412156
Rocka wat knap zeg!

En Anitra wat een schattig dekentje. Echt heel lief zo met die kleurtjes en die golfjes
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:03:08 #122
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81412243
Niet echt een kinderding, maar het is wel voor op Linde's bed

Ik heb een dekbedovertrekje met kussensloopje en bijpassend hoeslakentje gemaakt. (past alleen niet helemaal bij de oranje muur, maar die wil ik binnenkort toch eens overschilderen)




pi_81417674
Dat slaapt vast heerlijk Stiemie, zo'n bloemenovertrek gaaf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 14 mei 2010 @ 14:55:20 #124
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81418576
Heel leuk Stiemie, zoiets wil ik ook nog wel een keer maken, maar dan zwart/wit

En bedankt voor de leuke reacties op mijn tekening. Ik teken wel meer en eigenlijk vrijwel elke dag maar deze vond ik gewoon leuk om te laten zien.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:11:37 #125
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81419134
Leuk gedaan stiemie!

Vergeten jullie niet dat de helft van rocka's tekening door mij is gemaakt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:13:59 #126
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81419222
Precies, dat maakte het allemaal wel heel erg gemakkelijk

In het echt is de tekening trouwens wat zachter dan de scan.
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:42:32 #127
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81420187
Nou ik vind jouw helft van Rocka's tekening ook supermooi hoor Yppy

Rocka het was echt zo simpel om te maken. Dacht dat het een enorm project zou zijn maar heb er zo'n 6 uurtjes in totaal aan gezeten denk ik.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 15:47:34 #128
5428 crew  miss_sly
pi_81420345
Rockk, wat ontzettend mooi Zo leuk ook om te hebben!
Er was er ergens ook een van mij en ineens bedenk ik me dat ik er ook een van Senna wil

Stiemie, wat was ook alweer die site met die leuke applicaties?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:48:57 #129
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81420392
Die gehaakte bedoel je? Madeliefke.nl
pi_81420484
Rocka, heel mooi geworden! Je ziet meteen welk knapperdje dat is.

Stiemie, wat leuk, dat dekbedje. Was Linde er blij mee?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 15:53:25 #131
5428 crew  miss_sly
pi_81420571
Ja die
op mijn werk geen bookmark
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 mei 2010 @ 15:53:45 #132
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81420584
Het ligt er nu als verrassing op. Straks ga ik haar ophalen bij de kinderopvang en dan gaan we eerst een ijsje halen bij de nieuwe ijssalon vlakbij en daarna kan ze haar nieuwe bed zo bewonderen
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:10:41 #133
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81421180
Misschien toch dat topic waar je iets creatiefs kunt ruilen met een ander weer op diggen
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81421254
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:03 schreef Stiemie het volgende:
Niet echt een kinderding, maar het is wel voor op Linde's bed

Ik heb een dekbedovertrekje met kussensloopje en bijpassend hoeslakentje gemaakt. (past alleen niet helemaal bij de oranje muur, maar die wil ik binnenkort toch eens overschilderen)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat tof! Weet je al wat voor kleur je de muur gaat verven?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 16:46:03 #135
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81422320
Ik denk dat ie gewoon wit gaat worden. Is het makkelijkst combineren.

Miss ik heb laatst een leuk gehaakt aqua uiltje voor Esmee gekocht. Dat zit nu op een fuchia truitje
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:00:01 #136
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81422873
Oh wat leuk Stiemie!!

En Anitra wat een werk zeg maar wel heel mooi.

Ingrid wat leuk. Je doet ook scrapbooking toch? Of ben je daar niet meer zo mee bezig?

Rocks wat is ie mooi geworden Daar zullen Yppy en Jarno vast blij mee zijn!

Yppy wat heb je dat goed geknutseld
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81425690
Stiemie wat mooi!

Thanks iedereen. Huuphuup ik heb er 6 weken fulltime aan gewerkt, maar het is zo leuk om te doen. Ben nu bezig met een 1 persoonsdeken in regenboogkleuren voor Arwen. Morgen hoop ik eerste baan klaar te hebben en dan maak ik een foto.
pi_81449390


Alleen de zoom nog, maar ben nog niet helemaal uit over de lengte.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81450177
Leuk jurkje, Nijna. De stof is erg leuk vind ik.
ik zou hem op de knietjes laten vallen. Of zelfs iets korter. Met een legging eronder.

Anitra, ik vergeet helemaal je dekentje. Wat een werk! Mooi geworden.
En nu een regenboogdeken.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81450623
Ik vond het stofje eigenlijk een beetje te, maar madam vond 'em mooi en zoveel keus was er nou ook weer niet in leuke stretch stofjes op de markt. En zo af vind ik het toch wel leuk geworden
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 10:43:10 #141
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81450882
Oh wat issie leuk nijna. Inderdaad lekker kort en dan met een legging eronder en van die lieve sandaaltjes Klaar voor de zon!
pi_81451254
Nu alleen de zon nog
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 15 mei 2010 @ 11:20:35 #143
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81451616
Wat leuk Nijna wat kijkt ze er lief en trots bij! <3

Die nieuwe Ottobre is er weer woehoe!
Of nouja, ik weet niet of ie zo enorm nieuw is, maar ik had hem hier nog niet zien liggen.

Voor de geinteresseerden, een sneakpeek van de inhoud:
http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2010_3/index.html?nl
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81451769
Ik heb mezelf een abonnement cadeau gedaan, leuk blad Huup

Ja, ze is er volgens mij wel blij mee
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81456749
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:00 schreef huuphuup het volgende:


Ingrid wat leuk. Je doet ook scrapbooking toch? Of ben je daar niet meer zo mee bezig?
Ja klopt. Niet veel gedaan, wel in de afgelopen weken/maanden spullies her en der gekocht. Nu nog tijd vinden/maken om verder te gaan. Van Kim heb ik van de geboorte destijds wel een albumpje klaar. Tyler moet nog steeds.

Anitra mooi zeg!

Stiemie wat leuk!

Nijna leuk! Lijkt me wel handig hoor zelf kleertjes maken.
pi_81464910
Nijna wat een leuk stofje ook
pi_81466840
Stofje is van Stenzo geloof ik. Dank voor de complimenten
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81467368
Kan je die ottobre zo los in de winkel kopen? Ik vind dat er leuke dingen instaan. Gelukkig kan mijn moeder goed overweg met de naaimachine.
*poef* nu is het weg
pi_81467847
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 10:30 schreef Nijna het volgende:
Ik vond het stofje eigenlijk een beetje te, maar madam vond 'em mooi en zoveel keus was er nou ook weer niet in leuke stretch stofjes op de markt. En zo af vind ik het toch wel leuk geworden
Waarom heb je een stretch stofje gebruikt? Dat was toch niet perse nodig geweest voor dit model.
Sorry, ben een beetje nieuwsgierig.

Hier is weer iets af, een tuniekbloesje voor de zomer.
Waar ik mijn borduursteken op uit kon proberen.




Valt het op dat ik momenteel veel vrije tijd heb? Excuses als ik hier teveel spam.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81467880
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:21 schreef kaatjejannie het volgende:
Kan je die ottobre zo los in de winkel kopen? Ik vind dat er leuke dingen instaan. Gelukkig kan mijn moeder goed overweg met de naaimachine.
Jahoor. Ik weet niet of hij al in de winkels ligt maar bij een grote Bruna ofzo kun je hem dan wel vinden.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zaterdag 15 mei 2010 @ 20:53:02 #151
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81468381
Wauw Oeke! ik vind hem echt super Wat gaaf zeg die borduursteken zo.
Keinetjes weer. Heb je er nou zelfs een label ingemaakt?

@KaatjeJannie, de albert heijn enzo en kleinere sigaren/tijdschriften winkel hier heeft de Ottobre niet, maar de grote kantoorboekhandel heeft hem weer wel.
Ik weet niet waar je woont, als je in een van de grotere steden woont hebben ze hem denk ik sowieso wel bij een selexyz* vestiging en anders een Bruna ja, of misschien een Ako al weet ik dat niet zeker.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81468502
Huup, dankjewel
Ik heb er inderdaad een label ingespeld, nog niet genaaid. Met daarop Kobus 80. Zodat ik de maat nog weet. ofzo.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81468674
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:53 schreef huuphuup het volgende:
Wauw Oeke! ik vind hem echt super Wat gaaf zeg die borduursteken zo.
Keinetjes weer. Heb je er nou zelfs een label ingemaakt?

@KaatjeJannie, de albert heijn enzo en kleinere sigaren/tijdschriften winkel hier heeft de Ottobre niet, maar de grote kantoorboekhandel heeft hem weer wel.
Ik weet niet waar je woont, als je in een van de grotere steden woont hebben ze hem denk ik sowieso wel bij een selexyz* vestiging en anders een Bruna ja, of misschien een Ako al weet ik dat niet zeker.
Kijk, dan ga ik van de week op jacht. Is een leuk kadootje voor de aanstaande oma
*poef* nu is het weg
  zaterdag 15 mei 2010 @ 21:04:28 #154
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81468759
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:56 schreef oeke het volgende:
Huup, dankjewel
Ik heb er inderdaad een label ingespeld, nog niet genaaid. Met daarop Kobus 80. Zodat ik de maat nog weet. ofzo.
Mooi ding, oeke! En dat maatje is gewoon vooruitziende blik, want dit wordt natuurlijk een erfstuk wat Kobus' nageslacht ook aan moet
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
pi_81469090
quote:
Op zaterdag 15 mei 2010 20:37 schreef oeke het volgende:

[..]

Waarom heb je een stretch stofje gebruikt? Dat was toch niet perse nodig geweest voor dit model.
Sorry, ben een beetje nieuwsgierig.

Hier is weer iets af, een tuniekbloesje voor de zomer.
Waar ik mijn borduursteken op uit kon proberen.
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Valt het op dat ik momenteel veel vrije tijd heb? Excuses als ik hier teveel spam.
wat mooi!!
*poef* nu is het weg
pi_81471824
Oeke, stretch omdat dat in het (recept wilde ik zeggen...) in de werkbeschrijving geadviseerd werd .
Maar ik denk dat het ook wel had gekund van gewoon katoen, alhoewel ik niet zeker weet of het dan zo makkelijk aan en uittrekbaar zou zijn...
Wat leuk zeg met die verschillende steken!

Jurkje is helemaal af . Nu de zoektocht naar een nieuw project .
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 16 mei 2010 @ 14:23:56 #157
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81488427
Oeke wat mooooooi! Wat maak jij toch een gave dingen voor Ko zeg. Zelfs met label

Gisteren even de jordaan in geweest en weer heel veel leuke na-maak-ideetjes opgedaan. Gisteravond meteen deze verjaardagsbroche gemaakt. Oke het duurt nog 2 maanden tot ze jarig is, maar ja dan is het maar alvast klaar toch
  zondag 16 mei 2010 @ 14:35:01 #158
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81488906
jeetje stiemie wat leuk zeg
creatief mens!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 14:38:43 #159
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81489059
Soms denk ik er wel eens stiekem aan om een webwinkeltje te openen omdat ik het zo leuk vind om al die dingen te maken
  zondag 16 mei 2010 @ 14:41:13 #160
283712 Basboussa
Tuo neito noita on
pi_81489176
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:38 schreef Stiemie het volgende:
Soms denk ik er wel eens stiekem aan om een webwinkeltje te openen omdat ik het zo leuk vind om al die dingen te maken
Doen!

De wat minder behendigen onder ons (MOI) betalen wel voor een handwerkje!

Ok, ik persoonlijk dan waarschijnlijk niet, want moi est un vreque, maar veel anderen waarschijnlijk wel... En wat heb je te verliezen?.
Ne ne placha az,veche niamam glas
niamam nishto az na tozi sviat.
Amali dayman kan ya baladi Enni argaelek ya baladi
Wafdal dayman gambek alatoul
  zondag 16 mei 2010 @ 14:46:27 #161
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81489410
Ik vind dat je echt heel erg leuke dingen maakt
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zondag 16 mei 2010 @ 17:30:47 #162
192269 Anneloortje
Niet weer he...
pi_81495705
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:23 schreef Stiemie het volgende:
Oeke wat mooooooi! Wat maak jij toch een gave dingen voor Ko zeg. Zelfs met label

Gisteren even de jordaan in geweest en weer heel veel leuke na-maak-ideetjes opgedaan. Gisteravond meteen deze verjaardagsbroche gemaakt. Oke het duurt nog 2 maanden tot ze jarig is, maar ja dan is het maar alvast klaar toch
[ afbeelding ]
Enig. heb jij nog leuke linkjes voor dit soort meuk???
Het is de gekte van de verslaving.
pi_81502579
Stiemie die is mooi!!

Proef wat een lief shirtje

De eerste baan is klaar


  zondag 16 mei 2010 @ 20:35:31 #164
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81504522
Stiemie, je hebt pm!
  zondag 16 mei 2010 @ 20:40:02 #165
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81504839
Stiemie, wat leuk weer!

Jemig Anitra, het is erg mooi, maar wat een werk... Sterkte alvast voor de andere banen. Zoiets ga ik echt nooooooit doen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zondag 16 mei 2010 @ 22:15:27 #166
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81512244
quote:
Op zondag 16 mei 2010 17:30 schreef Anneloortje het volgende:
Enig. heb jij nog leuke linkjes voor dit soort meuk???
Bedoel je linkjes ter inspiratie? Inspiratie doe ik eigenlijk veel op door blogs te lezen en in winkels te kijken. Het idee van de verjaardagsbroche vond ik bv bij Kitch kitchen. Maar daar was zo'n ding bijna 8 euro en ik vond ze daar wel heel jongensachtig. Aangezien ik zoiets dan graag zelf maar en lekker kan oppimpen voor mijn kleine ekstertje

Of bedoel je linkjes om ze te kopen? Mijn pm-box staat open

Mikoxx je hebt pm terug

Anitra wat een werk zeg Wordt het een deken voor een tweepersoonsbed?
  maandag 17 mei 2010 @ 00:01:33 #167
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81518258
quote:
Op zondag 16 mei 2010 14:38 schreef Stiemie het volgende:
Soms denk ik er wel eens stiekem aan om een webwinkeltje te openen omdat ik het zo leuk vind om al die dingen te maken
geen slecht idee! erg leuke dingen maak je! (het dekbedhoesje vind ik ook érg mooi!)

anitra, je gaat hard zeg! hoe breed is dit nu?
in de haak.
pi_81523033
Stiemie, wat leuk. Maak je dat van vilt? Waarom geen webwinkeltje maken?
Volgens mij is het "gevaar" van zo'n webwinkeltje dat je zo succesvol bent dat je er niet tegenop kan crea-en. Blijft het dan ook nog leuk...

Anitra, wat een werk, hoeveel banen moeten het gaan worden? Wel gaaf!
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 17 mei 2010 @ 08:50:32 #169
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81523319
Oh wat leuk en lief zeg al die positieve reacties Tsja het is gewoon de eerste stap zetten en gaan. Maar ja lukt het allemaal met 2 kindjes enzo... Nou ja op zich is nu wel de tijd om het gewoon te gaan proberen (ben sinds 1 februari op zoek naar een nieuwe baan)
  maandag 17 mei 2010 @ 08:51:56 #170
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81523343
dan haak ik wel wat applicaties voor je.
in de haak.
  maandag 17 mei 2010 @ 11:03:53 #171
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81526389
Ah kijk da's helemaal handig want voor dat haken heb ik gewoon echt geen talent... Jeetje wat een gedoe en steeds alleen een enorme knoop als eindproduct
pi_81526403
Het word een 1 persoonsdeken voor Arwen, hij is iets breder dan 1,40 en word 2 meter hoog, dus nog 1,80 te gaan. Ben nog wel even zoet.
pi_81529537
Stiemie wat leuk!
Anitra wat mooi!! Wat een werk joh, een hele deken, maar echt super!!
Oeke wat een leuk bloesje , dat heb je toch met de naaimachine geborduurd of??

Heeft iemand hier een patroon van een tuinbroekje voor baby'tjes, eventueel met korte pijpjes maar anders maak ik ze zelf wel korter, wat is over zou kunnen nemen? Ik kan zelf niet vinden wat ik zoek. Het patroon moet in het midden in de lengte niet doorgeknipt zijn zeg maar, want ik heb stof met een print.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81529676
Wow Anitra, wat een werk! Denk dat het erg mooi wordt!

Stiemie, leuk die broche!

Twinkly, ik heb misschien wel wat. Welke maat? Ik snap alleen het in het midden gedeelte niet.
Bedoel je dat voor en achterpand allebei uit een stuk moeten?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 17 mei 2010 @ 12:37:17 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81529779
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef oeke het volgende:
Wow Anitra, wat een werk! Denk dat het erg mooi wordt!

Stiemie, leuk die broche!

Twinkly, ik heb misschien wel wat. Welke maat? Ik snap alleen het in het midden gedeelte niet.
Bedoel je dat voor en achterpand allebei uit een stuk moeten?
Volgens mij bedoelt ze dat het voorpand uit 1 stuk moet.
Maar dat is toch niet zo moeilijk Twinkly? Gewoon 1 helft langst de stofvouw leggen en je hebt een pand uit 1 stuk.
***
pi_81529798
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:34 schreef oeke het volgende:
Wow Anitra, wat een werk! Denk dat het erg mooi wordt!

Stiemie, leuk die broche!

Twinkly, ik heb misschien wel wat. Welke maat? Ik snap alleen het in het midden gedeelte niet.
Bedoel je dat voor en achterpand allebei uit een stuk moeten?
Jippie!
Ja, dat bedoel ik inderdaad Ik heb zelf alleen een patroon waarbij 4 losse delen aan elkaar genaaid worden en dus over de buik en de rug een naad lopen wat niet zo mooi is bij deze stof.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 17 mei 2010 @ 12:38:56 #177
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81529843
Oh maar wacht, dan zit je weer met de pijpen natuurlijk...
***
pi_81529926
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oh maar wacht, dan zit je weer met de pijpen natuurlijk...
Ja, psies. Ik dacht het eerst ook zo te doen, maar dan lukt niet. En het is best lastig om zelf een patroon te tekenen heb ik gemerkt
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81529943
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:38 schreef Brighteyes het volgende:
Oh maar wacht, dan zit je weer met de pijpen natuurlijk...
Ja, dat kan denk ik niet echt. Want je moet meer ruimte maken voor de binnenbeennaad.
Maar ik kijk even wat ik heb. Moment!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81530153
Ik heb even gezocht, maar terwijl ik aan het zoeken was, bedacht ik me dat het echt helemaal niet kan wat je wil.
Sorry!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81530222
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:46 schreef oeke het volgende:
Ik heb even gezocht, maar terwijl ik aan het zoeken was, bedacht ik me dat het echt helemaal niet kan wat je wil.
Sorry!
Oh! Dankjewel voor het zoeken! Dan trek ik me maar niets van die naad aan
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81530428
Ik zou gewoon heel goed op de stof puzzelen. Zodat het zo goed mogelijk in elkaar overloopt.
Of een leuke zak op de naad maken.

Wat voor stof heb je?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81530499
Oh ik ben benieuwd naar dit project van je Twinkly, en ook naar de stof!
Als je zin en tijd over hebt, zou je dan ook zo'n pakje voor Wolf willen maken als ik je stof breng? Hoeveel stof moet ik dan trouwens kopen (voor een mt74)
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81530553
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:52 schreef oeke het volgende:
Ik zou gewoon heel goed op de stof puzzelen. Zodat het zo goed mogelijk in elkaar overloopt.
Of een leuke zak op de naad maken.

Wat voor stof heb je?
Die olifantjesstof in het groen Met een hoedje was ik een hele tijd geleden al begonnen maar ik heb een lastig patroon uitgezocht, er moeten twee halve maantjes aan een recht stuk stof genaaid worden. Maar het gaat me lukken grr!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81530620
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:54 schreef Poppejans het volgende:
Oh ik ben benieuwd naar dit project van je Twinkly, en ook naar de stof!
Als je zin en tijd over hebt, zou je dan ook zo'n pakje voor Wolf willen maken als ik je stof breng? Hoeveel stof moet ik dan trouwens kopen (voor een mt74)
Tuurlijk! Ik wilde eigenlijk ook nog een echt jumpsuitje voor hem maken maar daarvoor moet ik nog stof kopen. Ik zal zo even kijken hoeveel stof je dan nodig hebt!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 17 mei 2010 @ 12:59:31 #186
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81530705
twinkly, is dat met die olifantjes van die japanse stof van etsy? (daar heb ik laatst ook wat stofjes besteld, zo mooi! )
in de haak.
  maandag 17 mei 2010 @ 13:05:16 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81530942
Twinkly ik heb eventueel deze twee voor je, die korte is meer een kruippakje ofzo maar goed, kijk maar.



Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81531095
Ohhh Huup dat bedoel ik precies Die allebei!! Die tuinbroek kan ik dan de pijpjes wel van inkorten.
Het is inderdaad die stof van Etsy, die had ik hier al liggen sinds mijn zwangerschap en door Oeke kwam ik op het idee het te gaan gebruiken, zij heeft dezelfde stof in het grijs gebruikt voor een hoedje voor Kobus

Poppejans je hebt 50 cm nodig, maar als je nog zakken enzo erop wilt misschien wel meer. Ik zat te denken aan zakken en kniestukken in dezelfde stof.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 17 mei 2010 @ 13:11:34 #189
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81531187
Welke maat heb je nodig? Dan ga ik het gelijk even overtrekken enzo.
Dan zal ik de dingetjes voor Lily ook gelijk maar even doen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81531206
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:09 schreef Twinkly het volgende:


Poppejans je hebt 50 cm nodig, maar als je nog zakken enzo erop wilt misschien wel meer. Ik zat te denken aan zakken en kniestukken in dezelfde stof.
Ok, dus 1 meter is dan sowieso zeker genoeg?

Ooh Huup die vind ik allebei echt geweldig!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81531248
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:11 schreef huuphuup het volgende:
Welke maat heb je nodig? Dan ga ik het gelijk even overtrekken enzo.
Dan zal ik de dingetjes voor Lily ook gelijk maar even doen
Wat lief
Maat 74 voor het kruippakje, voor de tuinbroek twijfel ik tussen 68 en 74. Hij zit nog maar net in maat 68, sommige broekjes nog steeds in maat 62 en hij moet het begin juli aan kunnen bij een bruiloft.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81531402


Hier zou ik zo een pakje van willen denk dat ik dat stofje ga kopen
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 17 mei 2010 @ 13:19:07 #193
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81531476
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:13 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Wat lief
Maat 74 voor het kruippakje, voor de tuinbroek twijfel ik tussen 68 en 74. Hij zit nog maar net in maat 68, sommige broekjes nog steeds in maat 62 en hij moet het begin juli aan kunnen bij een bruiloft.
ok prima. Over die tuinbroek heb ik geen idee eigenlijk welke maat je dan nodig hebt. 68 lijkt me wel goed dan maar ik weet niet hoe snel hij straks ineens groeit ofzo.

Poppejans welke maat heb je nodig?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 mei 2010 @ 13:19:45 #194
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81531501
over stoffenwinkeltjes gesproken: E.T., hoe staat 't met je jouwe?
in de haak.
pi_81531907
Ja, doe maar 68 Huup, een tuinbroekje kun je ook nog wel verstellen natuurlijk bij de revers.
Hihi, hij is bijna 7 maanden en hij zit in kleding maat 4-6 mnd, kleintje.

Poppejans die is leuk!! Wat zou jij willen hebben, een tuinbroekje of een boxpakje, want dat tuinbroekje van Huup, daar gaat vast meer stof in, alhoewel je aan een meter vast wel genoeg hebt...?
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81532034
lol het opvoeden is begonnen geloof ik. Hij had net mijn patroonpapier te pakken, ik schuif het weg en hij kruipt er nu weer naartoe

edit: ohnee, hij zit nu met zijn billen vast onder de bank
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81533907
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:09 schreef Twinkly het volgende:
Ohhh Huup dat bedoel ik precies Die allebei!! Die tuinbroek kan ik dan de pijpjes wel van inkorten.
Oh, bedoelde je toch zoiets! Want die tuinbroek heeft ook gewoon een naad in het midden toch?

Dat kruippakje is ook snoezig zeg!

En wat een leuk stofje, Poppejans! Waar heb je dat gevonden?
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  maandag 17 mei 2010 @ 14:30:34 #198
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81534209
Poppejans wat een geweldig stofje zeg! Ik zoek vaak op etsy, maar dan vind ik nooit zulke leuke
pi_81534214
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:23 schreef oeke het volgende:

[..]

Oh, bedoelde je toch zoiets! Want die tuinbroek heeft ook gewoon een naad in het midden toch?

Dat kruippakje is ook snoezig zeg!

En wat een leuk stofje, Poppejans! Waar heb je dat gevonden?
ja, maar ook bovenaan een groot stuk aan een stuk, nou ja ik wist ook eigenlijk niet precies wat ik wilde Als je de stof maar goed kunt zien
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  maandag 17 mei 2010 @ 16:11:01 #200
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81538206
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:17 schreef Poppejans het volgende:
[ afbeelding ]

Hier zou ik zo een pakje van willen denk dat ik dat stofje ga kopen
Die is gaaf! Voor een zomerjasje met capuchon erop!
Effen stofje binnenin capuchon, touwtje en rits in die kleur, biesje rond zakken in die kleur, ik zie het helemaal voor me! Iets met oranje ofzo...

Argh, nu wil ik dat doen!
Ergens zwerft nog een patroon voor een jasje rond...

[ Bericht 2% gewijzigd door BE op 17-05-2010 16:17:25 ]
***
pi_81538966
quote:
Op maandag 17 mei 2010 13:29 schreef Twinkly het volgende:
Ja, doe maar 68 Huup, een tuinbroekje kun je ook nog wel verstellen natuurlijk bij de revers.
Hihi, hij is bijna 7 maanden en hij zit in kleding maat 4-6 mnd, kleintje.

Poppejans die is leuk!! Wat zou jij willen hebben, een tuinbroekje of een boxpakje, want dat tuinbroekje van Huup, daar gaat vast meer stof in, alhoewel je aan een meter vast wel genoeg hebt...?
Ik PM je wel effe!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_81539892
Oh zo'n tuinbroekje is echt fantastisch... ik had zoiets te leen in maatje 50/56 maar heb de doos met leenkleding inmiddels weer teruggegeven, Minke groeit er nu toch uit en er komt daar een nieuwe spruit aan om die kleertjes aan te doen, dus ben tuinbroekloos...

Is zoiets moeilijk huup?
pi_81541241
quote:
[b]Op maandag 17 mei 2010 14:23 schreef oeke het volgende:[/b

En wat een leuk stofje, Poppejans! Waar heb je dat gevonden?
Ik lees dit nu pas! ''gewoon'' bij de stoffenkraam.nl zocht ik wekenlang naar een leuk betaalbaar stofje online, kijk ik nu weer eens en zie ik bij de 1e site meteen wat leuks!

Oh BE een jasje van die stof zie ik ook wel helemaal voor me, volgens mij echt enorm leuk
Ik zou nog in staat zijn als het broekje zo leuk is, er ook een jasje bij te laten maken
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 17 mei 2010 @ 18:14:38 #204
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81543918
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:46 schreef Lijnloos het volgende:
Oh zo'n tuinbroekje is echt fantastisch... ik had zoiets te leen in maatje 50/56 maar heb de doos met leenkleding inmiddels weer teruggegeven, Minke groeit er nu toch uit en er komt daar een nieuwe spruit aan om die kleertjes aan te doen, dus ben tuinbroekloos...

Is zoiets moeilijk huup?
oh euh, geen idee of het moeilijk is, ik heb ze nog nooit gemaakt
Maar als je enigszins handig bent met de naaimachine, en precies doet wat er in het patroon/werkbeschrijving gebeuren staat dan kan er niet zo gek veel mis gaan eigenlijk.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  maandag 17 mei 2010 @ 20:15:50 #205
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81549982
quote:
Op maandag 17 mei 2010 16:11 schreef Brighteyes het volgende:
Die is gaaf! Voor een zomerjasje met capuchon erop!
Effen stofje binnenin capuchon, touwtje en rits in die kleur, biesje rond zakken in die kleur, ik zie het helemaal voor me! Iets met oranje ofzo...

Argh, nu wil ik dat doen!
Ergens zwerft nog een patroon voor een jasje rond...
Oh ja vooral met een fel binnenkleurtje. Echt zo'n lief jongensjasje Geweldig stofje
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:20:28 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81571776
quote:
Op maandag 17 mei 2010 12:59 schreef trui het volgende:
twinkly, is dat met die olifantjes van die japanse stof van etsy? (daar heb ik laatst ook wat stofjes besteld, zo mooi! )
en binnen! post uit japan:

(ze zullen voornamelijk als tassen-voering gebruikt gaan worden).
in de haak.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:22:29 #207
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81571854
trui wat mooi
Wat ga je er van maken?

Ik heb altijd stofopmaakvrees, zo achterlijk
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:22:49 #208
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81571870

leuk!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81571921
Wat een lieve stofjes!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:24:39 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81571935
oh sorry tf, ik had 'ter net bij gezet. ik vind 't wat decadent maar ik wil er dus tassen mee gaan voeren. (ik heb ook maar relatief kleine stukjes gekocht hoor). en ik herken 't wel. eigenlijk gewoon jammer om te gebruiken.
in de haak.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:27:57 #211
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81572059
tasvoering, dacht ik al
En ik vind het altijd jammer om iets te gebruiken, omdat je het dan niet meer voor iets anders kunt gebruiken. Dus gebruik ik het maar niet en blijft het in de kast liggen, dat schiet lekker op
I`m not weird. I`m limited edition.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 11:28:37 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81572087
dan kun je je nog fijn verlekkeren bij de gedachte wat je er nog allemaal mee KUNT gaan maken. ook leuk!
in de haak.
pi_81576977
Stofopmaakvrees... dat heb ik nog niet... Ik heb wel dat ik steeds wel weer wat anders leuks zie wat ik wil hebben. Maar er liggen nog 2 lappen in de kast. Witte babyrib met een soort bloemetjes en roze met chineesjes. Daarvoor ben ik nog op zoek naar een bestemming... Iemand een leuk idee of patroon?
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 18 mei 2010 @ 13:54:13 #214
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81577455
quote:
Op maandag 17 mei 2010 14:30 schreef Twinkly het volgende:

[..]

ja, maar ook bovenaan een groot stuk aan een stuk, nou ja ik wist ook eigenlijk niet precies wat ik wilde Als je de stof maar goed kunt zien
Ik zie nu net deze in een Ottobre staan:



***
pi_81577688
Oh BE, wat gaaf.... (zijn dat dan patronen of puur plaatjes of koopjes? (*leek is in kleertjes-maken-land))
pi_81577873
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 13:54 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ik zie nu net deze in een Ottobre staan:

[ afbeelding ]


Die is leuk! zo cute
Staat er nou heel klein bij voor welke maten het is of zie ik dat verkeerd?

[ Bericht 6% gewijzigd door Twinkly op 18-05-2010 14:36:57 ]
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81591836
Twinkly, ik heb deze 2 nog die ik zo leuk vind. Maar helaas, de tuinbroek gaat vanaf maat 92 en het hansopje gaat vanaf 86. En de overall!





En ik ben eindelijk klaar met een enorm saai en daardoor langlopend project, maar als moderne crea-mama mag die niet in mijn collectie ontbreken.
Eeen 8 meter lange slinger voor Ko zijn verjaardag!

Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81593220
Oeke, heb je dat uit de losse pols gedaan zeg maar of een patroontje voor gebruikt? Hij is wel leuk, zoiets vind ik ook wel leuk om te maken en ik heb nog wel wat stukjes stof over die ik daarvoor kan gebruiken denk ik
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81593396
ja, uit de losse pols. De driehoekjes zijn ook allemaal verschillend van grootte.
Pas op: het is heel saai!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 18 mei 2010 @ 20:30:12 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_81593532
Leuk Oeke!
pi_81595372
Oeke! Dat broekje Dat overalletje Ga je die voor Kobus maken? Die wil ik ook maken als Niels groter is! Hoe heet het boekje waar het uitkomt? Ik heb een retro kinderkleertjesboekje en daar staat ook een heel leuk tuinbroekje in, maar vanaf 1 jaar, flauw hoor

Die slingers zijn leuk!! Goed idee maar lijkt me inderdaad saai om te doen
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81596887
Twinkly, het is een oude Marion (tijdschrift) van mijn moeder geweest. Dat hansopje heb ik al eens gemaakt voor mijn neefje.
Er staan ook hele leuke jurkjes en schortjes in!
Ik ga in elk geval het hansopje en de overall voor Ko maken.

Stom he, het lijkt alsof de echt leuke dingen pas vanaf maat 86 beginnen. Nouja. dat komt vanzelf!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:37:54 #223
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81601641
Oh, ik vind al jullie projecten geweldig! Lees vaak mee en krijg en alleen maar meer knutselkriebels van....
Waar bestellen jullie al die geweldige stofjes?

Aan de hand van Lucas zijn favoriete Snoozebaby knuffel, ben ik zelf maar aan de slag gegaan.


En hij is meteen goed gekeurd:


Maar ik zoek eigenlijk van de zachte stof, voor de achterkant van die doekjes. Iemand enig idee waar ik het kan krijgen? Op de site noemen ze het velours/coral....
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:06:07 #224
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81603278
oooh wat leuk DjRandall en wat netjes zeg! wauw

Oeke die vlaggenlijn hij staat ook nog op mijn verlanglijstje maar ik heb geen zin om eraan te beginnen
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:06:45 #225
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81603313
Trui
dankzij jouw post heb ik mezelf beloofd dat als ik mn tentamen gehaald heb ook stofjes te bestellen op Etsy.
zal wel een dure grap worden
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81604017
Ja een vlaggetjeslijn wil ik ook maken! Hoe heb je dat gedaan Oeke? Dubbele of enkele stof? Ik kan absoluut niet met een naaimachine omgaan, maar dit ziet er uit als een goed rechttoe-rechtaan klusje voor beginners, of niet?

Na mn tentamen ga ik beginnen met de vilt-dingetjes die iemand hier laatst postte. Hopelijk kan ik dat. We willen Lotte voor haar 2e verjaardag het IKEA-keukentje geven, dus dan heb ik nog meer als een jaar om alle groenten ed. in elkaar te zetten
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:21:53 #227
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81604063
Ik maak geen vlaggetjeslijn! Mijn huiskamer is te lang en het is te veel werk. En ik heb nog steeds stofopmaakangst
Maar ik ben wel al halverwege met de zomerjas voor mijn jongste knurfje
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81604203
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik maak geen vlaggetjeslijn! Mijn huiskamer is te lang en het is te veel werk. En ik heb nog steeds stofopmaakangst
Maar ik ben wel al halverwege met de zomerjas voor mijn jongste knurfje
Mijn hele huis is maar 50m2, dus ik kan ze overal hangen zonder daaaagen bezig te zijn

Wat voor jasje maak je? Beppie heeft altijd zulke leuke dingetjes
Lotte!
Noah!
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:29:18 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81604422
ah Oeke, wat is ie leuk gelukt! ik vind 't juist wel leuk dat ze niet precies even groot zijn allemaal, die vlaggetjes.

DJRandall (zijn vrouw), ik heb de stofjes via etsy gekocht, bij dit winkeltje. (sorry huup, als ik het je hierdoor nog een stukje moeilijker maak. ). mooi knuffel-doekje trouwens! en sorry, ik weet niet waar je dat specifieke type velours kunt vinden.
in de haak.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:32:07 #230
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81604553
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:29 schreef trui het volgende:
ah Oeke, wat is ie leuk gelukt! ik vind 't juist wel leuk dat ze niet precies even groot zijn allemaal, die vlaggetjes.

DJRandall (zijn vrouw), ik heb de stofjes via etsy gekocht, bij dit winkeltje. (sorry huup, als ik het je hierdoor nog een stukje moeilijker maak. ). mooi knuffel-doekje trouwens! en sorry, ik weet niet waar je dat specifieke type velours kunt vinden.
Thanks. Zijn er hier in NL niet zulke stofjes te koop, omdat jullie in Japan bestellen? Of is dit voordeliger?
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:37:47 #231
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81604838
ik ga ook wel eens gewoon naar de lapjesmarkt hoor, en vind daar ook genoeg leuke dingen. maar ik vond deze wel extra speciaal, en ze riepen zo hard "koop mij, koop mij!". tsja, wie ben ik dan om dat te negeren! (goedkoop waren ze niet nee, maar mooie stofjes kosten ook op de lapjesmarkt doorgaans al snel heel wat).
in de haak.
pi_81609672
Wat een super gave stofjes trui!
Mijn man gaat zaterdag naar india en hij heeft 1 opdracht mee gekregen, stofjes kopen, veel felle kleuren, mooi bedrukt. Hmm zal ik toch een grotere koffer meegeven?
pi_81610564
Wat leuk en mooi DJRandall! Ziet er heel professioneel uit!

@BE, dat pakje uit die Ottobre heb ik gemaakt! Heb er wel het een en ander aan veranderd en ziet er heel anders uit maar het was wel het basispatroon. De andere dingen op die pagina heb ik ook gemaakt, echt een geweldig blad de Ottobre!

Dat blad van Oeke vind ik ook geweldig! Zo'n "boerenoverall" op de linkerpagina wil ik nog altijd een keer maken en die andere pakken vind ik ook heel leuk. Goed dat je zo'n blad te pakken hebt gekregen (ik heb ook allerlei oude bladen van mijn moeder, maar dat is echt zoeken naar pareltjes)
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:17:15 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81610657
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 14:06 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Die is leuk! zo cute
Staat er nou heel klein bij voor welke maten het is of zie ik dat verkeerd?
Ja, het is 62-92.
En je kan hem hier vinden: http://www.ottobredesign.com/ en dan de ottobre van 20096/6
Dit is een overzicht van alle patroontjes in dat nummer: http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2009_6/alldesigns_6-09.pdf
En de nummers zijn na te bestellen als je dat zou willen.

En ja, Lijnloos, het zijn dus patronen.
***
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:18:15 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81610670
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 20:27 schreef oeke het volgende:
ja, uit de losse pols. De driehoekjes zijn ook allemaal verschillend van grootte.
Pas op: het is heel saai!
Heb je ze allemaal dubbel gedaan?
De snellere versie is knippen met een kartelschaar.

Juttertje, heb je een foto?
***
pi_81610930
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:17 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Ja, het is 62-92.
En je kan hem hier vinden: http://www.ottobredesign.com/ en dan de ottobre van 20096/6
Dit is een overzicht van alle patroontjes in dat nummer: http://www.ottobredesign.com/lehdet_js/2009_6/alldesigns_6-09.pdf
En de nummers zijn na te bestellen als je dat zou willen.

En ja, Lijnloos, het zijn dus patronen.
Ok, dat is wel heel koel... misschien dit weekend maar eens mijn moeder om haar naaimachine vragen en dan eens gaan proberen. Het is wel een heel tof pakje zo, en zeker als je dan een leuk stofje uitzoekt. (*gaat op zoek naar stoffenboer in de buurt).
Tnx voor de link!
pi_81611641
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 21:27 schreef oeke het volgende:
Twinkly, het is een oude Marion (tijdschrift) van mijn moeder geweest. Dat hansopje heb ik al eens gemaakt voor mijn neefje.
Er staan ook hele leuke jurkjes en schortjes in!
Ik ga in elk geval het hansopje en de overall voor Ko maken.

Stom he, het lijkt alsof de echt leuke dingen pas vanaf maat 86 beginnen. Nouja. dat komt vanzelf!
Sneller dan je denkt

zo'n overall Ik ga bij mijn moeder ook eens de oude Marions zoeken
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_81611844
quote:
dinsdag 18 mei 2010 22:37 schreef DJRandall het volgende:[/b]
Maar ik zoek eigenlijk van de zachte stof, voor de achterkant van die doekjes. Iemand enig idee waar ik het kan krijgen? Op de site noemen ze het velours/coral....
DjRandall, leuk geworden dat labeldoekje.
Voor velours ga ik meetsal naar de stoffenwinkel, maar je kan het ook hier bestellen. Of deze.
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:20 schreef Linda2205 het volgende:
Ja een vlaggetjeslijn wil ik ook maken! Hoe heb je dat gedaan Oeke? Dubbele of enkele stof? Ik kan absoluut niet met een naaimachine omgaan, maar dit ziet er uit als een goed rechttoe-rechtaan klusje voor beginners, of niet?
Het is inderdaad goed te doen voor een beginner. Je legt 2 lapjes stof op elkaar, knipt er een driehoek van, naait de 2 schuine zijden en keert hem om. Strijken en daarna op een lint naaien. En daar weer een lint bovenop naaien zodat het aan 2 kanten mooi is.

Je kunt ook zoals BE zegt, met een kartelschaar knippen dan heb je minder werk maar dat vind ik zelf echt een stuk minder mooi.

Anitra, toen ik in India was ben ik ook los gegaan, maar ik vond er niet zoveel mooie stoffen. Ik heb wel enorm veel sari's meegenomen. Maar die zijn maar op een deel bedrukt/bewerkt dus dat is wel een beetje onhandig. Wat ik heel veel heb gekocht zijn linten, belletjes, glimmertjes etc. Echt geweldig!
Ik ben benieuwd wat je man mee zal nemen!

Juttertje, ik ben ook benieuwd!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 19 mei 2010 @ 11:45:54 #239
64262 DJRandall
zijn vrouw!
pi_81617339
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 09:22 schreef oeke het volgende:

[..]

DjRandall, leuk geworden dat labeldoekje.
Voor velours ga ik meetsal naar de stoffenwinkel, maar je kan het ook hier bestellen. Of deze.
[..]

Het is inderdaad goed te doen voor een beginner. Je legt 2 lapjes stof op elkaar, knipt er een driehoek van, naait de 2 schuine zijden en keert hem om. Strijken en daarna op een lint naaien. En daar weer een lint bovenop naaien zodat het aan 2 kanten mooi is.

Je kunt ook zoals BE zegt, met een kartelschaar knippen dan heb je minder werk maar dat vind ik zelf echt een stuk minder mooi.

Ik ga meteen kijken naar je linkjes!

Ik heb ook zo'n stoffen slinger gemaakt en heb als lint toen biaisband gebruikt. Werkt heel makkelijk en je legt de vlaggetjes er zo tussen.
Jouw manier vind ik ook wel handig eigenlijk, dan kun je meer variëren ook.
pi_81640362
OK, nu heb ik het echt in mijn bol gekregen, ik wil dus echt wel zo'n pakje maken die BE had gepost, maar nou keek ik op de website van dat tijdschrift, en zo'n tijdschrift na bestellen is best duur (12 euro)... zijn ze in de winkel goedkoper/nog te krijgen? Weet iemand dat? En waar haal je dat dan? Boekwinkel of iets als pipoos of zo?

[ Bericht 5% gewijzigd door Lijnloos op 19-05-2010 19:52:09 ]
  woensdag 19 mei 2010 @ 19:48:15 #241
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81640432
Nu wil ik ook veel meer tijd om zo'n slinger te maken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:04:02 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81641261
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 19:46 schreef Lijnloos het volgende:
OK, nu heb ik het echt in mijn bol gekregen, ik wil dus echt wel zo'n pakje maken die BE had gepost, maar nou keek ik op de website van dat tijdschrift, en zo'n tijdschrift na bestellen is best duur (12 euro)... zijn ze in de winkel goedkoper/nog te krijgen? Weet iemand dat? En waar haal je dat dan? Boekwinkel of iets als pipoos of zo?
Geen idee eigenlijk. Mss wel een bibliotheek?
***
  woensdag 19 mei 2010 @ 20:10:59 #243
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81641624
Lijnloos, bij een naaimachine winkel hebben ze vaak ook boeken liggen waar je patronen per stuk kunt kopen. Is ook niet heel goedkoop, een tijdschrift is meer waar (patroon) voor je geld, maar dan zit je niet met de verzendkosten enzo.
De Bibliotheek heeft vaak ook van die ordners liggen die je kunt lenen, een heel seizoen is dat dan, met de patroonbladen erbij. Kwestie van patronen overnemen en werkbeschrijvignen kopiëren.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81641746
Hmm, zal morgen es bij de bieb en in wat winkeltjes kijken... wie weet! Anders bestel ik hem alsnog via internet hoor. Ik snap ook wel dat je zeker waar hebt voor je geld (zeker als ik het ook nog een beetje blijk te kunnen)...
pi_81642730
Bedankt BE
Heej goed idee van de bieb Huup! Ik ga ook eens zoeken of ze dat hier hebben. Ik vind het echt een leuk broekje En dan met een stoere rits! Helemaal leuk.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81647136
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:18 schreef Brighteyes het volgende:
Juttertje, heb je een foto?
Was even zoeken naar een foto waar je het pakje goed op ziet



Heb dus in plaats van rits aan de voorkant, de opening bij de benen gemaakt en in plaats van 2 zakjes 1 grote middenvoor en in combinatie met hele andere stof lijkt ie er helemaal niet meer op Maar zeker een goed basispatroon!

Nu ik toch bezig ben wil ik ook deze even showen, ook uit de Ottobre!

pi_81647744
Geweldig Juttertje... zowel het pakje als het jasje (toffe stof!). Heb jij een abo op dat blad, of ergens gekocht (en zo ja, waar?)...
pi_81647846
Juttertje wat geweldig leuk!!!!!!! Wat een mooie stofjes ook!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81648086
Juttertje, wat leuk! Heerlijke dingen allebei en hele toffe stofjes.

Lijnloos, je kan de Ottobre bij een middelgrote Bruna gewoon krijgen. En hij kost daar net zoveel als op die website. Alleen geen verzendkosten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81648346
Oeks, hoeveel stof heb je gebruikt voor je vlaggetjes?
Lotte!
Noah!
pi_81648722
Ehm, ik heb halve meters gekocht, even kijken hoor.
Ongeveer 6 keer een halve meter. En 16 meter lint.
Dat is dan voor 8 meter slinger.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81648889
* noteert

Thnx
Lotte!
Noah!
pi_81648950
Tnx Oeke, we hebben een bruna in het dorp, dus morgen eens kijken wat ze hebben daar. (wil het liefst nu al bezig...)
pi_81649531
Dank jullie wel

Ik heb eerst een paar nummers Ottobre los gekocht en toen toch maar een abonnement genomen
Krijg je nog een extra oud nummer naar keuze bij ook (en een leuke agenda als extra verrassing)! Ik vind het echt een leuk blad, en er staat veel vaker iets leuks in dan in bijv. de Knippie

De apenstof heb ik trouwens van hippestoffen.nl. Deze hebben ze nu niet meer, maar wel andere leuke. Ook het rupsje nooit genoeg stofje dat net in het andere topic genoemd werd hebben ze daar (of hadden, dat weet ik niet, maar ik heb hem daar vandaan)
pi_81670539
Ik ben effe bij de bieb en de boekhandel geweest en de Ottobre is inderdaad wel bij de boekhandels te krijgen... maar natuurlijk niet meer dat nummer dat BE postte en waar dat zo leuke pakje in staat. Die ze nu nog wel hadden is ook wel leuk, maar vond er minder leuke/interessante dingen in staan voor Minke. Ik heb dus besloten hem toch maar via Internet te bestellen... Kan me nu alleen nog moeilijk inhouden, heb al wat leuke stofjes gezien en krijg van mijn moeder dit weekend een spoedcursus naaien! Jeuj!
pi_81670936
oeh wat leuk Lijnloos!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81676979
Ottobre is echt een leuk blad! Heb mezelf een abonnement cadeau gedaan . Kan alleen nog niet kiezen wat ik ga maken ;-).

Randall, netjes hoor dat doekje.

Lijnloos, veel plezier
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_81714496
Haha, nog beter... heb 3 Ottobres van voorgaande jaren maar met leuke patronen via marktplaats te pakken gekregen. ¤ 15 voor 3 nummer, goeie deal leek me. Alleen nog even wachten tot ik het geld kan overmaken maar dan heb ik volgende week waarschijnlijk de bladen binnen! Dan laat ik die van BE nog effe zitten, want in 1 van die 3 staat een soort gelijk pakje, dus dan eerst die maar proberen... Oh ik wordt er helemaal vrolijk van!
  vrijdag 21 mei 2010 @ 12:39:09 #259
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81714681
Wat goed Lijnloos!
Ottobre vind ik echt een hele leuk blad. Staan zo vaak echt leuke dingen in.
***
pi_81714776
Wat een hoop leuke dingen komen er weer voorbij

Ik heb zin om stofjes te kopen en kleertjes te gaan maken (nog nooit gedaan ). Nou ja, nog maar even wachten tot na de bevalling maar
pi_81714866
Ik vind t zo knap wat jullie allemaal kunnen haha
Ik heb daar echt het geduld niet voor (plus heb 2 linkerhanden).
Mijn moeder maakte voor ons vroeger ook altijd jurkjes Een jurkje heeft ze zelfs bewaard. En die kan mijn nichtje dit jaar aan
Ze is trouwens een stuk groter dan ik was, want ik paste dat jurkje toen ik 4 was en zij is nu 2,5
pi_81725290
Ik heb vanmorgen allemaal gekleurde ruitjes (wit met roze/turquoize/rood/blauw/geel/oranje/limegroen) gehaald om vlaggetjes te gaan maken . Moest van mezelf dan eerst maar eens mn te kleine babykleertjes online gooien, dus dat heb ik gedaan. Kan ik een dezer dagen met mijn vlaggenlijn beginnen. Heb er zin in .
En ik ga een overgooiertje voor Iris maken, alvast een maatje groter dan ze nu draagt, dan kan ze het wat langer aan, want ik ben bang dat ze met maat 74 niet eens de zomer door gaat komen...
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 20:56:41 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737119
Leuk zeg al die vlaggetjeslijnen die gemaakt gaan worden! Wel foto's plaatsen als ze af zijn hoor

Vandaag aan een jurkje begonnen




Alleen jammer dat het belegje dat aan de achterbinnenkant ( ) zit zo kort is. Die zou ik volgende keer langer maken.
pi_81737311
Wat mooi
Dat kanten randje erbij is helemaal goed
En wat een briljant, schattig stofje met die vlindertjes
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:00:02 #265
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81737333
Wat was het adres van je webshop ook alweer Stiemie?

Súperleuk!!
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81737353
Gaaf Stiemie! Als 'ie af is ook met modelletje erin showen natuurlijk he .

Ik mag aan mn vlaggenlijn, want mn kleertjes staan online .
Maar ik denk dat ik vanavond eerst maar eens lekker op tijd naar bed ga nadat ik in bad heb geweekt.
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:01:37 #267
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737431
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:00 schreef Nijna het volgende:
Gaaf Stiemie! Als 'ie af is ook met modelletje erin showen natuurlijk he .

Ik mag aan mn vlaggenlijn, want mn kleertjes staan online .
Maar ik denk dat ik vanavond eerst maar eens lekker op tijd naar bed ga nadat ik in bad heb geweekt.
Uh nou dat is een probleempje... het patroon was alleen in maat 86-92-98 en mijn meiden hebben 74 en 104 Maar ik vond het patroon zo leuk dat ik het toch wilde maken. Dus nog even een jaartje geduld voor het model het jurkje past
pi_81737455
Zo'n vlaggenlijn he, gaat daar nog iets van vlieseline tussen om het iets steviger te maken of is dat niet nodig?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:02:43 #269
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737494
Mwa als je geen heel erg dunne katoen neemt, is dat niet nodig hoor.
pi_81737607
Just checking. Naainoob dat ik ben
Ik heb pas in de stoffenwinkel rondgesnuffeld en vind de meeste katoenetjes wel dun. Maar het enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb is die dikke stof van de Ikea.
pi_81737667
Hahaha Stiemie, gaat het nu in de kast tot die kleine dame het past of is dit het eerste item voor je webwinkel???
Mama van 2 lieve meiden :)
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:10:31 #272
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737936
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:06 schreef Nijna het volgende:
Hahaha Stiemie, gaat het nu in de kast tot die kleine dame het past of is dit het eerste item voor je webwinkel???
Hahaha jullie voeren de druk helemaal niet op he?
Ik ben de laatste tijd wel steeds vaker over een eigen stekkie aan het nadenken. Nu even aan het kijken hoe dat zou moeten, maar weet nog niet wat ik met het jurkje ga doen.
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:11:19 #273
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81737982
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:05 schreef CrazyPrincess het volgende:
Just checking. Naainoob dat ik ben
Ik heb pas in de stoffenwinkel rondgesnuffeld en vind de meeste katoenetjes wel dun. Maar het enige vergelijkingsmateriaal dat ik heb is die dikke stof van de Ikea.
Oh nee gewone katoen is dik zat hoor. Ik bedoelde meer sommige katoetjes die heftig doorschijnen van dunheid. Dan zie je ook alle naden lopen enzo. Die van ikea is echt dik inderdaad.



Ik vind de 2e van boven zo mooi Heb er kussentjes van gemaakt voor binnen op de bank en voor op ons balkonbankje. En ik word nog steeds vrolijk als ik ernaar kijk!
pi_81739639
Is dat van Ikea ook té dik voor kleertjes of zo? Want ik had bedacht om daar morgen eens te gaan neuzen.... (ga toch wel hoor, moet zowiezo stof hebben voor mijn dekenproject)

stiemie wat supermooi! Ik zag trouwens in het haaktopic ooit de link tuttespul.nl, daar kun je je eigen spullies te koop aanbieden en de deal vervolgens zelf afronden... Misschien is dat wat voor je?
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:42:41 #275
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81739717
Sommige zouden wel kunnen hoor, niet alles is superdik.
***
  vrijdag 21 mei 2010 @ 21:45:31 #276
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81739868
Ikea heeft ook wel dunnere katoen hoor, zoiets om voor een dekbedovertrekje, shirtje of rokje te gebruiken

Volgens mij heb ik die link naar tuttespul daar ooit zelf geplaatst. Ik was het alweer helemaal vergeten
pi_81740665
Haha.. zou best kunnen
heb mezelf voor morgen een budget gesteld dus kan lekker los gaan bij Ikea (lang leve vakantiegeld!)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:30:32 #278
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81761973
Kijk eens aan. Hij is af! En nog ruim op tijd voor het K3 concert ook! Anna is zielsgelukkig. Ik dus ook.

Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:50:49 #279
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81762416
oh! een heus k3 jurkje!!
súperleuk Memmel

Heb je er ook een voor jezelf?
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 mei 2010 @ 15:52:41 #280
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81762449
Ja, die is in de maak!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:02:06 #281
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81762685
echt? wat tof! haha. <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:03:57 #282
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81762737
Nee tuurlijk niet joh.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:07:11 #283
143848 huuphuup
Dorksided
pi_81762812
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 16:03 schreef Memmel het volgende:
Nee tuurlijk niet joh.

nouhou t is warm en ik kan nie recht denken ja!

T leek mij anders wel een giller, moeder en dochter in t zelfde hysterische k3-jurkje naar het concert

oeh!
of zo'n jurkje maar dan voor J.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_81763404
Gaaf jurkje!
Mama van 2 lieve meiden :)
  zaterdag 22 mei 2010 @ 16:37:05 #285
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81763644
Ja met die harige stelten van 'm eronderuit :p
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zaterdag 22 mei 2010 @ 17:49:16 #286
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81765589
Oh Memmel geweldig zo! Tsssk flauw dat jullie niet hetzelfde gekleed gaan zeg

Lijnloos ben je nog geslaagd bij ikea?
pi_81766479
Wat een leuk jurkje, Memmel!
Mijn moeder had echt veel zelfgemaakte jurken en uit de reststof kreeg ik dan een jurkje!

Misschien ook wat voor jou, Stiemie!
Wat een leuk jurkje, met dat witte kantje zo. En dat van dat beleg, dat begrijp ik helemaal.

Ik ben ook benieuwd naar Lijnloos' aanwinsten!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_81766632
Memmel, wat mooi! Kan me goed voorstellen dat Anna er helemaal blij mee is! (toch jammer dat je niet voor de moeder-dochter-dubbel gaat )

Ik ben redelijk geslaagd bij de Ikea, heb 4x een meter stof uitgezocht en meegenomen... Maar ik wilde voor mijn dekentje graag effen groen en( gebroken) wit, maar die hadden ze niet meer. Dus dat was wel jammer. Maar effe de site checken of Ikea Utrecht die misschien wel heeft, dan ga ik daar van de week nog effe langs, of misschien Hengelo of duiven als we richting familie gaan nog.

Zal straks effe een fotootje maken Vande geplunderde items!


[ Bericht 6% gewijzigd door Lijnloos op 22-05-2010 20:03:19 ]
pi_81766845
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 21:11 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Oh nee gewone katoen is dik zat hoor. Ik bedoelde meer sommige katoetjes die heftig doorschijnen van dunheid. Dan zie je ook alle naden lopen enzo. Die van ikea is echt dik inderdaad.

[ afbeelding ]

Ik vind de 2e van boven zo mooi Heb er kussentjes van gemaakt voor binnen op de bank en voor op ons balkonbankje. En ik word nog steeds vrolijk als ik ernaar kijk!
Ik heb de bovenste en de onderste
En het krabbenstofje en het vossenstofje om een nieuw boxkleed van te maken
En inderdaad dunnere stof van de kinderafdeling. Die Barnslig op een rol.

Vossenstofje:


En krabbenstofje:
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:30 schreef Memmel het volgende:
Kijk eens aan. Hij is af! En nog ruim op tijd voor het K3 concert ook! Anna is zielsgelukkig. Ik dus ook.

[ afbeelding ]
Wat een tof jurkje

[ Bericht 5% gewijzigd door CrazyPrincess op 22-05-2010 19:10:23 ]
  zaterdag 22 mei 2010 @ 19:01:43 #290
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81767634
Memmel, hij is gaaf!
***
pi_81772811
Memmel, wat gaaf!!
wanneer gaan jullie??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Jubileum moderator zaterdag 22 mei 2010 @ 21:36:59 #292
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_81772862
Wat ontzettend leuk Memmel!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 22 mei 2010 @ 21:37:31 #293
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_81772876
quote:
Op zaterdag 22 mei 2010 15:30 schreef Memmel het volgende:
Kijk eens aan. Hij is af! En nog ruim op tijd voor het K3 concert ook! Anna is zielsgelukkig. Ik dus ook.

[ afbeelding ]


Ik wil ook zo'n jurkje!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zaterdag 22 mei 2010 @ 22:10:06 #294
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81773762
Ik ga gelijk beginnen voor je m@x!
Anna wil dat ik er ook een voor het buurmeisje maak. Die gaat nl mee. 26 juni, studio 100 zomerfestival.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_81773789
Wat leuk Memmel! Super!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zondag 23 mei 2010 @ 23:44:57 #296
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81813294
Ik verveelde me net. Wanneer ze morgen wakker wordt...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 mei 2010 @ 23:47:01 #297
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81813386
Achgos wat snoepig
En wat knap Memmel! Ben je op les geweest?
I`m not weird. I`m limited edition.
  zondag 23 mei 2010 @ 23:54:48 #298
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_81813722
Ja! Bij een heule goeie juf. Ze woont vlakbij en doet ook in taarten enzo.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
  zondag 23 mei 2010 @ 23:55:57 #299
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81813772
Nah serieus, ik dacht dat je echt nog meer lessen had gevolgd ofzo! Goed hoor *applaus*
I`m not weird. I`m limited edition.
  maandag 24 mei 2010 @ 00:43:32 #300
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81815867
oh memmel, wat mooi gelukt!!! (en ook een voor de knuffel, haha! lief!). wat een toeval, ik was ook op zoek naar iets regenboog-achtigs omdat we voor een van de dansjes voor de eindshow van cato's dansles een wit shirt met een regenboog moeten opleuken. ik heb daarom vanmorgen een regenboog gehaakt:



nu nog een wit t-shirt kopen en 't erop naaien.

lang niet zo helemaal echt K3 als die voor jullie Anna, maar ik ben er toch best tevreden over!
in de haak.
pi_81832309
Ik heb al 6 gele vlaggetjes af... . Toen had ik ff geen zin meer, hahaha.
En volgens mij gooi ik 'em dan ook dicht, dus zal gelijk een nieuw topic voor nog meer creatieve uitspattingen openen
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')