Nee dat zijn ze niet. De gelen zijn er wonderwel in geslaagd om nauwelijks doden te laten vallen, en de doden die vielen waren volgens mij zelf ook geel. Als ik het me goed herinner kwamen die ook om bij granaataanvallen in het gele kamp, door een 'onbekende' partij.quote:Op maandag 26 april 2010 23:46 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Lekker hypocriet, die gelen zijn net zo erg
Het is natuurlijk wel een publiek geheim dat het kanonnenvoer van het leger voor het overgrote deel net als de Red Shirts ook uit de Isaan afkomstig is. En dan is een en een natuurlijk gewoon twee.quote:
Dat lijkt ogenschijnlijk wel zo maar vergeet even niet de relatie die de Baht heeft met de Chinese Yuan. En wanneer de Yuan gaat stijgen......... Nou vul maar in, voor je het weet zitten we weer op een wisselkoers van vóór de Azie crisis. En dan worden het toch hele dure vakanties, of uitwijken naar Laos en Cambodja.quote:Op zondag 25 april 2010 15:31 schreef Athlon_2o0o het volgende:
[..]
De Thaise centrale bank grijpt gewoon in en zorgt ervoor dat de koers ongeveer gelijk blijft met de US Dollar.
quote:Op woensdag 28 april 2010 03:48 schreef BeardedDragon het volgende:
Kan iemand mij misschien helpen...? Gaoxing bijvoorbeeld, omdat hij zij zelf in Bangkok woont.
Goed overzicht: artikel van de BBC.quote:1 troop, 10 protesters injured in Don Muang clash
One troop with severe head injury and 10 protesters were admitted to the Bhumibhol following the clash between anti-riot troops and red-shirt protesters near the Air Force headquarters.
The protesters were injured by rubber bullets.
The troop appeared to have been shot at his head
Ik ken een heleboel kleine, zesjarige jongetjes en meisjes die gisteren stug in hun -rode, natuurlijk- teamshirtjes voetbalden hoor. Niets koppiger dan een zesjarigequote:Op woensdag 28 april 2010 12:57 schreef mindyourstep het volgende:
Geen Liverpool shirtje aan dan maar
Maar nog veel handiger, sneller en aanmerkelijk goedkoper is natuurlijk om in Bangkok even langs de Vietnamese ambassade te gaan en daar een 30 dagen single entry visum aan te vragen, Kun je binnen twee dagen ophalen en kost 1850 Baht all in (+ een pasfoto)quote:Op woensdag 28 april 2010 10:39 schreef BeardedDragon het volgende:
Deze brief en dienst kun je regelen via deze man:
www.vietnamtravel.nl
Het kost je dacht ik 15 euro. Maar de beste man van vietnam-travel is een Nederlander, en je kunt de betaling per bank aan hem overmaken. Hij is zeker te vertrouwen, aangezien mijn broertje en zijn vriend ook van zijn service gebruik maakten. Na enkele dagen ontvang je per email een brief en die print je uit. Die brief dien je te laten zien op de luchthaven in Phnom Phen bij het inchecken (ik heb hetzelfde gedaan, maar ben toen vanaf Bangkok gevlogen.
Succes.
edit: fout gelezenquote:Op woensdag 28 april 2010 14:26 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
En naar Hanoi vliegen is veel duurder dan de bus van PP naar HCMC en vandaar uit naar Hanoi vliegen. Maar het kan wel. Ik geloof één vlucht per dag met Lao Airlines via Vientiane.
Wij zijn vorig jaar in 5.5 week van Hanoi terug naar BKK gereisd. Boek dus gewoon een lange vlucht Europa - BKK en een enkeltje BKK - Hanoi met AirAsia. Vier weken kan wel als je niet te lang blijft hangen in badplaatsen.quote:Op woensdag 28 april 2010 10:13 schreef StijnH het volgende:
Hulp gevraagd!
Bedoeling is om deze zomer richting ZO-Azie te trekken voor de duur van ongeveer 1 maand. Waarschijnlijk met startpunt in Bangkok (ervan uitgaande dat het tegen die tijd veilig is) omdat dit het meest voor de hand ligt. Echter ben ik vooral geinteresseerd in Cambodja, met name Angkor, en het noorden van Vietnam. Het is lastig een goede route te plannen, vooral omdat ik niet weet hoeveel tijd ik met het een en ander kwijt zal zijn. Nu heb ik het plan opgevat om van Bangkok over land naar Siem Reap te gaan en vervolgens door te reizen over land naar Pnomh Penh. Vandaaruit het vliegtuig pakken naar Noord-Vietnam (bijv. Hanoi) om daar rond te reizen en vervolgens vanuit Noord-Vietnam weer richting Bangkok om vanuit daar terug naar NL te vliegen.
Graag hoor of ik bovenstaande een realistisch plan is en hoe het beste dit te organiseren, bijv. door al de vlucht van Cambodja naar Noord-Vietnam in NL al te boeken?
Alvast bedankt:)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |