Misschien moet je proberen om rekoefeningen te doen voor je kuiten? Dat doe ik nu ook (weet nog niet of het helpt). Misschien ken je die oefening wel.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:13 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Persoonlijk adem ik nooit echt door mijn neus als ik sport, maar ik weet ook niet of dat normaal is? Heb zelf ook dat ik dan ademhalingsproblemen krijg. Maar ademen door de mond heb ik verder geen last mee.
Ander vraagje aan de hardlopers hier: ik loop van mezelf redelijk op m'n tenen, dat ben ik zo gewend of dat komt omdat ik een korte achillespees of kuitspieren heb, ik weet het niet, maar ik probeer het tijdens het hardlopen niet te doen. Conditioneel heb ik nergens last van, en m'n knieen houden het ook goed vol, maar ik krijg meestal flink last van m'n kuiten. Ik ren nog niet zo lang - is dit iets wat vanzelf beter wordt (ie. hadden jullie dit de eerste weken ook?) of kan het toch een probleem zijn?
Volgens mij is het de bedoeling dat in de OP gewoon staat welk soort schema of programma iemand volgtquote:Op dinsdag 20 april 2010 17:50 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Oh dat hoeft ook niet dan hoor - ik dacht alleen dat dat hier de gewoonte was, maar ik ben nog een newbie.
Net geweest, ging goed! 4x1 minuut rennen, 2 minuten wandelen, 3x2 minuten rennen, 2 minuten wandelen. Had er niet echt moeite mee, alleen de laatste keer 2 minuten was wel vrij zwaar, maar kon het volhouden. Volgende keer hetzelfde, alleen dan 4x2 minuten rennen.
Dat is misschien wel een goed idee om eens te beginnen inderdaad. Heb al eerder gehoord dat je kuitspieren wel wat te rekken zijn. Thanks!quote:Op dinsdag 20 april 2010 19:22 schreef LieLie het volgende:
[..]
Misschien moet je proberen om rekoefeningen te doen voor je kuiten? Dat doe ik nu ook (weet nog niet of het helpt). Misschien ken je die oefening wel.
Ik doe het 's morgens en 's avonds, je ene been kruis je over je andere been, zodat je voeten verkeerd om naast elkaar staan. Dan buig je voorover en probeer je met je vingers je tenen aan te raken. Dan voel je je kuitspieren. Ik die 3 x 10-15 seconden per kuit, om en om.
Iemand een suggestie?quote:Op dinsdag 20 april 2010 17:31 schreef De_Hertog het volgende:
Tijdje niet hier geweest, inmiddels wel de eerste twee lessen van week 1 gehad. Gaat prima. Alleen, ik weet al dat ik binnenkort twee weken niet kan rennen. Wat kan ik daarna het beste doen? Een week 'overdoen'?
Nou, tegen die tijd zit ik als alles goed gaat in week 7, ik bedoelde gewoon of ik dan de laatste drie lessen, bijvoorbeeld, over kon doen. Helemaal opnieuw beginnen lijkt me wet te veel, bovendien heb ik dan een paar weken later hetzelfde probleemquote:Op donderdag 22 april 2010 10:32 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Ik zou idd de lessen overdoen, gewoon voor het gevoel
Dat snap ik. Zou een weekje teruggaan .... en mocht de eerste les van die vorige week lekker gaan, misschien daarna door naar de derde les van die week (als je er 3 per week doet iig)quote:Op donderdag 22 april 2010 10:34 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Nou, tegen die tijd zit ik als alles goed gaat in week 7, ik bedoelde gewoon of ik dan de laatste drie lessen, bijvoorbeeld, over kon doen. Helemaal opnieuw beginnen lijkt me wet te veel, bovendien heb ik dan een paar weken later hetzelfde probleem
Grappig schemaquote:Op dinsdag 20 april 2010 22:51 schreef Zankai het volgende:
Ik ben vorige week maandag ook eindelijk eens begonnen met hardlopen, had sport tegoedbonnen, dus een paar goede schoenen en een outfit gescoord en was gelijk gemotiveerd om te beginnen.
M'n conditie is altijd al erg slecht geweest, en nu wil ik het eindelijk eens goed gaan opbouwen voor het eerst in m'n leven. Als er wat kilo's afgaan is het ook niet erg, maar ik doe het voor de conditie, dat vind ik het meest motiverend.
Ik wil 3x per week blijven lopen, heb tot nu toe zo opgebouwd. L = lopen, W = wandelen, obviously.
dag 1: 2L - 2W - 2L - 2W - 1L - 3W - 1L - 3W - 1L
dag 2: 2L - 1W - 1,5L - 1,5W - 1,5L - 1,5W - 1,5L - 1,5W - 1,5L
dag 3: 2L - 1W - 2L - 1W - 2L - 1W - 1,5L - 1W - 1,5L
dag 4: 2L - 1W - 2L - 1W - 2L - 1W - 2L - 1W - 2L
Ik denk dat ik het langzaam op blijf bouwen met 1 minuut wandelpauze, ik heb wel een schema bij de hand maar ik bouw het liever op mijn eigen manier op.
Ah, ok. Zoiets dacht ik zelf ook ja. Ik zie wel hoe het tegen die tijd gaat. Bedankt in ieder geval.quote:Op donderdag 22 april 2010 10:35 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Dat snap ik. Zou een weekje teruggaan .... en mocht de eerste les van die vorige week lekker gaan, misschien daarna door naar de derde les van die week (als je er 3 per week doet iig)
Dat klinkt zooooooo lekkerquote:Op donderdag 22 april 2010 10:37 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ah, ok. Zoiets dacht ik zelf ook ja. Ik zie wel hoe het tegen die tijd gaat. Bedankt in ieder geval.
Was vandaag weer heerlijk trouwens, wel wat vroeg (om 6 uur) maar wel lekker over een compleet uitgestorven heide gerend en de ochtendmist zien opstijgen van de vennetjes..
Ja, ik vond het nogal moeilijk gaan in het begin, dus ik dacht dat ik beter de minuten die ik niet vol kon houden kon vullen met wandelen, maar inmiddels gaat het beterquote:Op donderdag 22 april 2010 10:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Grappig schemaEnige onlogische voor mij is dat je eerst bv 2 minuten lopen, 2 minuten wandelen doet, daarna ineens 1 minuut lopen, 3 min wandelen. 1e paar minuten lopen is gewoon als warming up, en je eindigt je les met bv een 3 min lopen, grenzen verleggen enzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |