abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80425159
Vuurvliegje: het was bij de Super de Boer. Leuk blad met allerlei info over schoenen, blessures, eten, enzovoorts. Heb hem echt met interesse gelezen.
Het is volgens mij een speciale 'beginnersuitgave' van het blad Runners' World

Hier begin ik trouwens nog even niet aan mijn derde trainingsweek, misschien morgen.
Maar ik moest ook vandaag nog hoesten en had wat steken tussen mijn schouders bij het ademen.
Een mooie verkoudheid te pakken
Ik hoop dat ik niet te veel schade ondervind van die onderbreking, zit nog zo vroeg in het schema.
pi_80425268
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:37 schreef LieLie het volgende:
Vuurvliegje: het was bij de Super de Boer. Leuk blad met allerlei info over schoenen, blessures, eten, enzovoorts. Heb hem echt met interesse gelezen.

Hier begin ik trouwens nog even niet aan mijn derde trainingsweek, misschien morgen.
Maar ik moest ook vandaag nog hoesten en had wat steken tussen mijn schouders bij het ademen.
Ik hoop dat ik niet te veel schade ondervind van die onderbreking, zit nog zo vroeg in het schema.

Edit: ik zie dat je hem (volgens mij zonder verzendkosten) ook via de site die bij het blad hoort kunt bestellen:
http://www.runnersweb.nl/(...)un-voor-495-Euro.htm
  FOK!fossiel zaterdag 17 april 2010 @ 18:48:55 #78
1455 Keroppi
kool kikker
pi_80425456
Vandaag les 20 van Evy gedaan: 4x 8 minuten met hele korte pauzes (1x 1 minuut, 1x 2minuten en nog een keer 1 minuut). En dat terwijl ik 's ochtends ook al een intensieve les in de sportschool had gevolgd

Volgens mij wordt de volgende les helemaal bikkelen, stukjes van 10 en 12 minuten!
Chick on a mission
pi_80425532
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 18:37 schreef LieLie het volgende:

Ik heb hetzelfde blad gehaald! Het ziet er inderdaad erg leuk en interessant uit en ik ga er vanavond in beginnen. Ik zit er zelfs al aan te denken om er een abonnement op te nemen als het bevalt. Ik hou wel van lezen.

Kijk inderdaad uit met je verkoudheid bij het hardlopen! Het is mij vorige week niet ten goede gekomen.
Luisteren naar je lichaam schijnt ontzettend belangrijk te zijn, zeker als je je energie nodig hebt om te herstellen.
pi_80426019
Toch een wijze les geleerd?
Ik denk dat ik morgen gewoon even ga proberen. Het wordt lekker weer, dus ik denk niet dat ik het erger maak dan het is. Het kan alleen wat tegenvallen qua uithoudingsvermogen. Maar al wandel ik 90% van de tijd, heb ik toch weer wat extra beweging gehad

Ik vind het trouwens nog moeilijk voor te stellen dat ik over twee maand of zo weer 30 minuten kan lopen als alles verder goed gaat. Hoewel ik het eerder heb gekund en er geen reden is dat het nu niet weer zou kunnen, kan ik me er toch nog geen voorstelling van maken
pi_80427664
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 19:10 schreef LieLie het volgende:
Toch een wijze les geleerd?
Ik denk dat ik morgen gewoon even ga proberen. Het wordt lekker weer, dus ik denk niet dat ik het erger maak dan het is. Het kan alleen wat tegenvallen qua uithoudingsvermogen. Maar al wandel ik 90% van de tijd, heb ik toch weer wat extra beweging gehad

Ik vind het trouwens nog moeilijk voor te stellen dat ik over twee maand of zo weer 30 minuten kan lopen als alles verder goed gaat. Hoewel ik het eerder heb gekund en er geen reden is dat het nu niet weer zou kunnen, kan ik me er toch nog geen voorstelling van maken
Ja zeker een wijze les geleerd. Maar ik vind het af en toe nog steeds moeilijk om te bepalen of ik nou moet gaan of niet, als ik oververmoeid ben of hoofdpijn heb of verkouden ben, bijvoorbeeld.
Het lijkt me inderdaad goed om sowieso je beweging te pakken; al is het maar een stevige wandeling. Zo val je in ieder geval niet uit je ritme.

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment voor het eerst 4 minuten achter elkaar kon rennen en echt zo verbaast en super blij was, terwijl ik nu 6 minuten achter elkaar ren op een veel sneller tempo zonder daarna moe te zijn. Toch kan ik me nog niet eens voorstellen dat ik volgende week 10 minuten kan rennen en over een maand een half uur kan.
pi_80427792
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:05 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Ja zeker een wijze les geleerd. Maar ik vind het af en toe nog steeds moeilijk om te bepalen of ik nou moet gaan of niet, als ik oververmoeid ben of hoofdpijn heb of verkouden ben, bijvoorbeeld.
Het lijkt me inderdaad goed om sowieso je beweging te pakken; al is het maar een stevige wandeling. Zo val je in ieder geval niet uit je ritme.

Ik weet nog dat ik op een gegeven moment voor het eerst 4 minuten achter elkaar kon rennen en echt zo verbaast en super blij was, terwijl ik nu 6 minuten achter elkaar ren op een veel sneller tempo zonder daarna moe te zijn. Toch kan ik me nog niet eens voorstellen dat ik volgende week 10 minuten kan rennen en over een maand een half uur kan.
Ja, dat is wel apart. Dat lijkt dan zóó ver weg, en als je het schema maar volgt, lukt het toch. Nou hebben ze ook wel nagedacht over die schema's natuurlijk
En ik heb gewoon 55 minuten gekund! En liep toen regelmatig 30 min, maar daar moet ik toch echt nog niet weer aan denken! Maar toen dacht ik in het begin ook dat het nooit wat zou worden, dus er is hoop
pi_80430424
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 20:10 schreef LieLie het volgende:

[..]

Ja, dat is wel apart. Dat lijkt dan zóó ver weg, en als je het schema maar volgt, lukt het toch. Nou hebben ze ook wel nagedacht over die schema's natuurlijk
En ik heb gewoon 55 minuten gekund! En liep toen regelmatig 30 min, maar daar moet ik toch echt nog niet weer aan denken! Maar toen dacht ik in het begin ook dat het nooit wat zou worden, dus er is hoop
Jij weet tenminste dat het voor jou mogelijk is. Het is mij echt een raadsel hoe ik het ooit zo lang ga volhouden. En kijk dan naar die marathonlopers, die het wel zo'n 4 uur volhouden! Een halve werkdag!
Nou ja, dan moeten die 30 minuten voor ons toch ook wel gaan lukken..
pi_80430722
quote:
Op zaterdag 17 april 2010 21:47 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
En kijk dan naar die marathonlopers, die het wel zo'n 4 uur volhouden!
als je nou een beetje doortraint kan je de marathon ook wel in iets meer dan twee uur afleggen. Scheelt weer tijd
pi_80436683
Vorige week eens gaan hardlopen. Eerst 3km, toen 5, toen 6,5 en nu al 9. In 4 dagen / 2 weken is dat dus. Wel vermoeiend, maar dat is niet zo gek lijkt me Valt me iig niks tegen voor iemand met de conditie van Han Pekel.
Ik mik op een km of 15, dat zal ook wel niet zo lang duren dan.
pi_80437433
quote:
Op zondag 18 april 2010 02:35 schreef Repeat het volgende:
Vorige week eens gaan hardlopen. Eerst 3km, toen 5, toen 6,5 en nu al 9. In 4 dagen / 2 weken is dat dus. Wel vermoeiend, maar dat is niet zo gek lijkt me Valt me iig niks tegen voor iemand met de conditie van Han Pekel.
Ik mik op een km of 15, dat zal ook wel niet zo lang duren dan.
Echte stoere kerels lopen een marathon zonder enige training, met een kater.
pi_80439790
Nou die kater zit er hier ook wel in, en slaaptekort. Maar we gaan vanmiddag of vanavond toch lopen! Les 25, 15 15. Kijken of het brak beter of slechter gaat. Vorige keer ging het met brak zijn beter, maar je weet maar nooit.

De stap van 6 min naar 10 min vond ik best meevallen, ik vond de stap van 4 naar 5 minuten groter (bij wijze van dan)
  zondag 18 april 2010 @ 13:36:20 #88
96242 SuperPoekie
Super Furry Animal
pi_80443630
Hier ook iemand die weer eens begonnen is met hardlopen. Net een maand geleden weer begonnen. Ik doe het eigenlijk voornamelijk voor conditie en afvallen, het werkt ook wel, maar dan stop ik weer vijf maanden en ben ik weer terug bij af. Misschien ga ik het ooit wel een keer echt een heel jaar volhouden. Al liep ik vorige jaren nog wel eens mee in een loop van 5km hier in de buurt (Hengelo) die dan 4 keer op een zondagochtend werd gehouden, zodat je je eigen tijd kon verbeteren, dit jaar heb ik daar niet aan meegedaan door te weinig training door een verhuizing. Heb vorig jaar en in het verleden twee keer een 8km gelopen bij de Batavierenrace (estafette van Nijmegen naar Enschede) en totaal dus iets van 10 keer een 5km afstand, maar dit jaar doe ik het rustiger aan met een 3.6km (komende zaterdag met de Bata) en de 5km van de Leidse Marathon. Tip voor Vuurvliegje, de finish van de Leiden Marathon (en dus ook de 5km) zit vlak na de brug bij de V&D die heel hoog is als je net 5km hebt gelopen, loop je daar niet op kapot, 25m voor de finish kapot zijn is niet fijn. Twee jaar geleden last van gehad, ik was al vol aan het versnellen om nog onder de 31 minuten te komen, en dan opeens een vrij steile brug (vooral dalen is vervelend) en dan heb je opeens iets van 'noooo, ik kan niet meer' terwijl je de finish kan zien. Misschien zien we elkaar bij de start wel Ik heb startnummer 968.

Het gaat wel lekker, maar afgelopen week zat ik helemaal van het schema af. Ik train of 's morgens of 's avonds, en dat wil er dan wel eens bij in schieten als ik 's avonds bij mijn vriend eet en daar blijf slapen: zowel 's avonds als 's morgens geen hardloopspullen, dus niet trainen. Als je om de dag traint is dat wel onhandig. Ik doe Evy 0-5km en dat gaat wel prima. Moet geregeld lachen om het 'ik ben zo fier op jou!'. Ik heb 17 en 18 overgeslagen en ga zo les 19 lopen. Ben benieuwd hoe het volgende week zaterdag gaat (nja, vrijdagnacht).

Wat voor mij eigenlijk een groot nadeel is: ik moet me goed tegen de zon beschermen, ik verbrand met het weer zoals vandaag in een half uurtje, 's zomers is dat dus nog maar 10 of 5 minuten. Petje op is niet zo erg (juist wel fijn als het goed warm is omdat je hem nat kan maken en dan verdampt dat eerst zeg maar) maar de zonnebrand (factor 30) is echt klote. Ik ga er zo veel meer van zweten.

Iedereen veel succes met lopen
pi_80446764
Thanks, SuperPoekie! Altijd handig om te weten, dit soort dingetjes. Ik loop nu regelmatig ook onder viaductjes door die ook vrij stijl zijn, en dat ontwijk ik liever als ik mijn laatste minuten loop, dus ik zal er bij de wedstrijd maar rekening mee houden.

Vandaag ging de training echt niet goed bij mij. Het was de eerste keer dat ik halverwege moest opgeven.

Ik heb geen idee waar het mis is gegaan. Steeds na een minuutje lopen begon ik heel stampend te lopen en lukte het me gewoonweg niet om dat niet te doen, en mijn enkels gingen daar onwijs veel pijn van doen.
Na een paar keer opnieuw proberen moest ik het maar opgeven.
Zit nu weer thuis met pijn aan mijn enkels.

Iemand enig idee waar dit opeens vandaan kom komen? Ik snap er niks van.
  zondag 18 april 2010 @ 15:27:20 #90
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80446791
Vanochtend heerlijk in het zonnetje gelopen.

Afstand: 5.35 km
Tijd (hh:mm:ss): 00:23:45
Gemiddelde snelheid: 04'26''/km (4 minuten en 26 seconden per km)
Calorieën: 371

Durf alleen niet meer te lang buiten te komen, want ik ben al een beetje verbrand.
  zondag 18 april 2010 @ 15:28:37 #91
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80446839
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:26 schreef Vuurvliegje88 het volgende:
Thanks, SuperPoekie! Altijd handig om te weten, dit soort dingetjes. Ik loop nu regelmatig ook onder viaductjes door die ook vrij stijl zijn, en dat ontwijk ik liever als ik mijn laatste minuten loop, dus ik zal er bij de wedstrijd maar rekening mee houden.

Vandaag ging de training echt niet goed bij mij. Het was de eerste keer dat ik halverwege moest opgeven.

Ik heb geen idee waar het mis is gegaan. Steeds na een minuutje lopen begon ik heel stampend te lopen en lukte het me gewoonweg niet om dat niet te doen, en mijn enkels gingen daar onwijs veel pijn van doen.

Heb je wel goede schoenen? Zorg ook ervoor dat je sokken draagt die een beetje stevigheid geven.
pi_80446950
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:28 schreef Marurk het volgende:

[..]

Heb je wel goede schoenen? Zorg ook ervoor dat je sokken draagt die een beetje stevigheid geven.
Mijn schoenen zouden prima moeten zijn. Ik heb er ook nog niet eerder last gehad, zelfs niet een beetje, het is echt plotseling.
pi_80447620
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:27 schreef Marurk het volgende:
Vanochtend heerlijk in het zonnetje gelopen.

Afstand: 5.35 km
Tijd (hh:mm:ss): 00:23:45
Gemiddelde snelheid: 04'26''/km (4 minuten en 26 seconden per km)
Calorieën: 371

Durf alleen niet meer te lang buiten te komen, want ik ben al een beetje verbrand.
Wat loop jij hard Met zo'n tempo ben ik zo stuk. Ik zit iets iets meer dan 6 min
  zondag 18 april 2010 @ 16:52:22 #94
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80449513
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:56 schreef Repeat het volgende:

[..]

Wat loop jij hard Met zo'n tempo ben ik zo stuk. Ik zit iets iets meer dan 6 min

Ik moet wel zeggen dat ik na het lopen bekaf ben hoor. Het meeste wat ik heb gelopen is 10 km in 45 minuten, maar heb in de winter niet of nauwelijks gelopen. Ben nu bezig het langzaam weer op te bouwen tot de 10 km, en ik hoop dit tempo daarbij vol te kunnen blijven houden.
Mijn uiteindelijk doel is om de 15 km te lopen, maar betwijfel of dat gaat lukken op dit tempo. Dat is toch een flinke afstand... Maar het zou wel nice zijn als het me lukt de 15 km in iets meer dan een uur te lopen (al denk ik dat me dat voorlopig nog niet gaat lukken). We dromen vrolijk verder...
pi_80449685
quote:
Op zondag 18 april 2010 13:36 schreef SuperPoekie het volgende:
Hier ook iemand die weer eens begonnen is met hardlopen. Net een maand geleden weer begonnen. Ik doe het eigenlijk voornamelijk voor conditie en afvallen, het werkt ook wel, maar dan stop ik weer vijf maanden en ben ik weer terug bij af. Misschien ga ik het ooit wel een keer echt een heel jaar volhouden. Al liep ik vorige jaren nog wel eens mee in een loop van 5km hier in de buurt (Hengelo) die dan 4 keer op een zondagochtend werd gehouden, zodat je je eigen tijd kon verbeteren, dit jaar heb ik daar niet aan meegedaan door te weinig training door een verhuizing. Heb vorig jaar en in het verleden twee keer een 8km gelopen bij de Batavierenrace (estafette van Nijmegen naar Enschede) en totaal dus iets van 10 keer een 5km afstand, maar dit jaar doe ik het rustiger aan met een 3.6km (komende zaterdag met de Bata) en de 5km van de Leidse Marathon. Tip voor Vuurvliegje, de finish van de Leiden Marathon (en dus ook de 5km) zit vlak na de brug bij de V&D die heel hoog is als je net 5km hebt gelopen, loop je daar niet op kapot, 25m voor de finish kapot zijn is niet fijn. Twee jaar geleden last van gehad, ik was al vol aan het versnellen om nog onder de 31 minuten te komen, en dan opeens een vrij steile brug (vooral dalen is vervelend) en dan heb je opeens iets van 'noooo, ik kan niet meer' terwijl je de finish kan zien. Misschien zien we elkaar bij de start wel Ik heb startnummer 968.

Het gaat wel lekker, maar afgelopen week zat ik helemaal van het schema af. Ik train of 's morgens of 's avonds, en dat wil er dan wel eens bij in schieten als ik 's avonds bij mijn vriend eet en daar blijf slapen: zowel 's avonds als 's morgens geen hardloopspullen, dus niet trainen. Als je om de dag traint is dat wel onhandig. Ik doe Evy 0-5km en dat gaat wel prima. Moet geregeld lachen om het 'ik ben zo fier op jou!'. Ik heb 17 en 18 overgeslagen en ga zo les 19 lopen. Ben benieuwd hoe het volgende week zaterdag gaat (nja, vrijdagnacht).

Wat voor mij eigenlijk een groot nadeel is: ik moet me goed tegen de zon beschermen, ik verbrand met het weer zoals vandaag in een half uurtje, 's zomers is dat dus nog maar 10 of 5 minuten. Petje op is niet zo erg (juist wel fijn als het goed warm is omdat je hem nat kan maken en dan verdampt dat eerst zeg maar) maar de zonnebrand (factor 30) is echt klote. Ik ga er zo veel meer van zweten.

Iedereen veel succes met lopen
Lijkt me overigens leuk om je bij de start tegen te komen! Mijn startnummer is 2301.

Nou, het is mij een raadsel wat er vanochtend is gebeurd, maar... het is opgelost.
Het bleef me niet lekker zitten en ik leek geen last meer van mijn enkels te hebben, dus ik besloot om toch nog even te gaan en de wandelstukken langer te maken, en de loopstukken korter. Even zonder muziek, zodat ik me goed kon concentreren.
Uiteindelijk heb ik gewoon het programma gedaan zoals het bedoeld was en was er opeens niets meer aan de hand. Nou ja.. Ik heb dus een super les 20 gehad, op naar dinsdag!
  zondag 18 april 2010 @ 16:59:28 #96
175950 Marurk
Baggeraar
pi_80449711
quote:
Op zondag 18 april 2010 16:58 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

[..]

Lijkt me overigens leuk om je bij de start tegen te komen! Mijn startnummer is 2301.

Nou, het is mij een raadsel wat er vanochtend is gebeurd, maar... het is opgelost.
Het bleef me niet lekker zitten en ik leek geen last meer van mijn enkels te hebben, dus ik besloot om toch nog even te gaan en de wandelstukken langer te maken, en de loopstukken korter. Even zonder muziek, zodat ik me goed kon concentreren.
Uiteindelijk heb ik gewoon het programma gedaan zoals het bedoeld was en was er opeens niets meer aan de hand. Nou ja.. Ik heb dus een super les 20 gehad, op naar dinsdag!
Top!
  zondag 18 april 2010 @ 17:58:28 #97
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_80451619
Zo les 14 met wat meer slaap achter de kiezen, Evy viel stil na ongeveer 2/3 (accu mp3 leeg) dus ik heb de hele rit terug gelopen,en dat was meer dan de 7 minuten die de les voorschreven.

Het ging aardig maar ik kan nog steeds goed merken dat ik slaap tekort kom door de kleine en alles wat daarbij hoort, zal de komende weken waarschijnlijk wel beter gaan!
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
pi_80454595
Mijn avontuur:

Ik heb een voetbal achtergrond. Ik ben 2 jaar geleden gestopt met trainen en voetballen. Dus van 3x in de week sporten naar 0x. Druk met werk, last van mijn knie. Ik kon niet eens sporten oftewel ik groeide aardig dicht. Ongeveer 8 maanden geleden ben ik rustig aan begonnen met hardlopen.

Een maat van mij is fitness instructeur en hij wilde veel trainen in de zomervakantie dus ik ging mee. Ik kon 8 maanden geleden nog geen 10 min achter elkaar lopen of ik was helemaal van de wereld af haha.
Een conditie van een stoeptegel dus.

Ik ben begonnen met 3x in de week fitnessen. Voor elke fitness les (kracht training), 10 min hardlopen. Dit heb ik rustig opgebouwd omdat ik niks wilde forceren met mijn knie (1e operatie had ik al achter de rug).

Na een 2 maanden van krachttraining/afvallen en beetje hardlopen liep ik op de loopband 20 min achter elkaar. Ik was wel echt kapot aan het einde van die 20 min.
Nu begon ik met het buiten hardlopen. Ik kocht goede schoenen bij een Runners World winkel in Nijmegen. Hier begon mijn avontuur haha.

Ik kreeg een hardslag meter van mijn verjaardag en dat ding is echt IDEAAL. Ik kan namelijk echt ontzettend afzien (dit is zowel positief als negatief). Ik geef niet op, ik ga door tot ik op de grond val. Het nadeel is dat ik dus altijd te snel liep en dus niet erg lang kon blijven lopen. Met deze hardslag meter loop ik tussen de 160-170 hardslagen. Ik blijf op dat tempo lopen.

Ik heb het op de volgende manier opgebouwd.
8x 5km: Na 8x was het echt te makkelijk. Ik liep toen de 5 km in iets van 20 min ofzo.
8x 8.5 km: Ik liep dit na 8x in een tijd van rond de 45 min ofzo.
6x 11 km: Ik liep dit na 6x ongeveer in 1 uur en 2 min.
2x 15 km: Ik zit nu aan de 15 km dus. Ik loop dit in een tijd van 1 uur en 31 min.
(de aantal keren lopen is geschat want ik denk dat ik de afstand wel vaker gelopen heb. Maar ik schat maar even laag in)

Ik merk dat mijn spieren erg moeten wennen aan langere afstanden. De 1e keer 15km liep ik de laatste 5 km met een hardslag van 150 (laaaaaaaaag), maar met ontzettend verzuurde benen.
De 2e keer maakte ik dus 8 min goed.

Ik wil richting de 21 km (halve marrathon in Eindhoven).

Ik heb nu een soort riem waar ik 4 kleine flesjes water aan het zitten. Werkt perfect je merkt er niks van tijdens het lopen. Ik wil proberen vol te blijven houden om 2x lange afstand te lopen buiten en 3x fitnessen per week. Op deze manier gaat mijn conditie erg snel de goede kant op.

Ik merk zelfs dat ik er een beetje verslaafd aan begin te raken. Ik wil mezelf continu verbeteren! Ik ben alleen bang dat zodra ik de halve marrathon heb bereikt dat ik zal stoppen met hardlopen. Hoop het niet!
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_80461005
quote:
Op zondag 18 april 2010 15:26 schreef Vuurvliegje88 het volgende:

Dit heb ik ook, al krijg ik het pas na een 10 minuten lopen. Ik klap heel erg met mijn linker voet en als ik er op ga letten merk ik dat ik schuin ga lopen (op de buitenkant van mijn voet ga lopen)

Wat kan ik hier het beste tegen doen, ik denk namelijk dat ik hierdoor zoveel last krijg van mijn scheenbeen/kuit.
Conditie is nog op aan het bouwen maar zonder dat probleem zou het stukke makkelijker gaan.

Moet er wel even bij vermelden dat ik een fiets-persoon ben en nooit echt heb gelopen.
Maar omdat ik van 9 tot 17:00 achter een bureau zit wil ik toch wel een half uur per dag gaan rennen.
  zondag 18 april 2010 @ 21:57:42 #100
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_80461645
Morgen ga ik goede hardloopschoenen halen, iemand nog tips? Zijn er ook goede manieren om je knieën te verstevigen of is dit af te raden?
Je moeder is een hamster
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')