quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:17 schreef Aresdreams het volgende:
[..]
of je veel of weinig effecten wil gebruiken is afhankelijk van wat je met je geluid wil doen. zo heb ik een line 6 M13 samen met een H&K TriAmp nu, en dat geeft een goede combi, distortion/overdrive van de amp, en de effecten van het pedaal (zitten ook verder geen effecten in de amp).
quote:Op zondag 18 april 2010 01:14 schreef The_Dean het volgende:
Een losse top zonder cabinet kopen zou ik niet direct doen. Goede combo is natuurlijk aan te raden, vooral als je eerst alleen in de slaap- of woonkamer speelt.
quote:
Nou, als ik later het geld heb (zegmaar, een maand of twee) voor de cabinet, is dat dat geen goede inverstering? En met een losse top bedoel ik iets van http://www.feedback.nl/gi(...)l/mg-100-100w-w-dfx.quote:Op zondag 18 april 2010 01:25 schreef The_Dean het volgende:
Ja, maar een losse top heb je niet echt veel aan
quote:Op zondag 18 april 2010 01:30 schreef The_Dean het volgende:
Wacht dan iets langer en koop meteen een halfstack, anders staat die top daar maar wat te staan zonder je er iets mee kan
En de MG heb je ook in halfstack. Leuk ding is dat, zelf ook een paar jaar gehad
Er zijn veel leuke halfstacks te koop, hangt gewoon van je budget af
quote:Op zondag 18 april 2010 01:37 schreef The_Dean het volgende:
Niet te veel focussen op die ingebouwde effectdingen, hoe meer een amp kan, hoe nepper alles klinkt. Je kan gewoon een degelijke [simpele] versterker kopen en dan wat pedalen zoeken [of een multi-fx] voor de effecten.
En waarom dat, als ik dat vragen mag?quote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef The_Dean het volgende:
Omdat ik zelf de schijt heb aan multi-fx, maar er zijn hier een paar die zweren er wel bij, dus
Vind die dingen zo nep/kut klinkenquote:Op zondag 18 april 2010 01:39 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
En waarom dat, als ik dat vragen mag?
Je postte een link naar die MG top van Marshall... die MG set heb je ook als halfstack, dus die top met een 4x12 cabinetquote:Op zondag 18 april 2010 01:41 schreef Lespaulspelert het volgende:
En wat bedoel je met MG halfstack>?
Nou, even mee spelen (wat volgens mij gewoon gaat?) en ondertussen doorssparen totdat ik een cabinet kan kopen.quote:Op zondag 18 april 2010 01:50 schreef The_Dean het volgende:
Ja, dat klopt. Maar ik snap nog steeds niet wat jij met een losse top wil
Huh, er komt toch wel geluid uit zo een apparaat, maar dan gewoon wat minder?quote:Op zondag 18 april 2010 01:53 schreef The_Dean het volgende:
Nja, tenzij je in een oefenruimte bent waar al cabinets staan... Of met de koptelefoon.
Uit een top alleen komt geen geluid, want daar zitten geen speakers in. Dan moet je er of een cabinet aan hangen of je moet een combo kopen. Een combo heet een combo omdat het een combinatie is van een versterker en een cabinet, in feite.quote:Op zondag 18 april 2010 01:55 schreef Lespaulspelert het volgende:
[..]
Huh, er komt toch wel geluid uit zo een apparaat, maar dan gewoon wat minder?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |