abonnement Unibet Coolblue
pi_80369365
beste manneljke fokkers,

ik heb regelmatig last van een geirriteerde huid na het scheren. Rode plekken, gevoelig etc. Sommige van jullie herkennen het vast wel. De meeste aftershave hoef ik niet op mijn huid te proberen want dan wordt het nog erger .... welke afterschave is geschikt voor een gevoelige huid?
pi_80369665
ik zou helemaal geen aftershave gebruiken..
Nergens voor nodig en zorgt juist voor irritatie.
Bek een poosje onder de koude kraan na het scheren help ook een beetje tegen rode plekken.
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:42:13 #3
154252 EvanStone
Daar gaan we!
pi_80369683
Hoe scheer je?
  vrijdag 16 april 2010 @ 00:42:27 #4
14193 nibble
- hekelt replurk v0.2x -
pi_80369688
Niets, eerst zorgen dat de haartjes zacht zijn. Scheren na het douchen met schuim en een vlijmscherp mesje werkt het beste. Gewoon afdrogen en hooguit wat van die nivea scheer lotion erop smeren.
"God is not here today, priest!"
"T" is for TANK, and "T" is for TERROR ... and "K" is the "K" for KILLING in error.
pi_80369733
insmeren met baby olie
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_80369741
TVP

Ik heb wat dat betreft ook een vrij gevoelige huid (maar het is niet dat ik niet tegen aftershave kan), het rode plekken idee herken ik helaas.

Enige waar ik wel achter ben: balsem > normaal.
Waar ben ik nog niet uit: nat vs 'droog' scheren, olie vs scheershuim, of handmatig vs elektrisch.
pi_80369867
Ik smeer altijd 2x in met scheergel / schuim, 1e keer eraf afwassen dan de 2e keer scheren. Dat scheelt serieus echt een hoop
-HOP-
pi_80369927
op rode plekken silent?
pi_80369949
nope, gewoon alles zeg maar insmeren, alles eraf wassen en weer opnieuw insmeren en dan scheren.
-HOP-
pi_80370019
als je een goed elektrisch scheerapparaat koopt en op een vochtige huid scheert zal je wss ook geen last meer ervan hebben
pi_80379939
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 00:42 schreef nibble het volgende:
Niets, eerst zorgen dat de haartjes zacht zijn. Scheren na het douchen met schuim gel en een vlijmscherp mesje werkt het beste. Gewoon afdrogen en hooguit wat van die nivea scheer lotion erop smeren.
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pacman affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.”
Kristian Wilson, Nintendo Inc, 1989
pi_80381694
^^
Wat he said.
Geen aftershave is bij mij garantie voor geïrriteerde huid.

Zijn er mensen die elektrisch vs handmatig scheren hebben uitgeprobeerd en daar een goed antwoord op hebben? Ik scheer nu een jaar, misschien wat langer met een mesje, voorheen elektrisch.

Wat ik heb gemerkt: stoppels zijn zachter met handmatig scheren, handmatig is vaak wat netter/korter, wel nog altijd last van wondjes en 'schraapgevoel' met een mesje. Of het voor mijn huid verschil maakt, muah.
pi_80393036
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:24 schreef toimoi het volgende:
^^
Wat he said.
Geen aftershave is bij mij garantie voor geïrriteerde huid.

Zijn er mensen die elektrisch vs handmatig scheren hebben uitgeprobeerd en daar een goed antwoord op hebben? Ik scheer nu een jaar, misschien wat langer met een mesje, voorheen elektrisch.

Wat ik heb gemerkt: stoppels zijn zachter met handmatig scheren, handmatig is vaak wat netter/korter, wel nog altijd last van wondjes en 'schraapgevoel' met een mesje. Of het voor mijn huid verschil maakt, muah.
Elektrisch op een vochtige huid zorgt bij mij nooit voor irritatie, terwijl dat bij handmatig wel is.
Handmatig zorgt wel voor een gladder effect, maar ik heb geen erge baardgroei waardoor ik met elke dag elektrisch scheren nog steeds glad genoeg ben.
pi_80395941
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 18:09 schreef Adames het volgende:

[..]

Elektrisch op een vochtige huid zorgt bij mij nooit voor irritatie, terwijl dat bij handmatig wel is.
Handmatig zorgt wel voor een gladder effect, maar ik heb geen erge baardgroei waardoor ik met elke dag elektrisch scheren nog steeds glad genoeg ben.
Gebruik je dan een Philips coolskin of iets vergelijkbaars, of kan dat met ieder apparaat?
Geen idee hoe dat zit namelijk.
pi_80491908
tvp
pi_80495886
Geen aftershave gebruiken is echt fcking dom, zown mesje vind je huid echt niet relax en heeft na het scheren gewoon die cooling down nodig.
stappenplan:

1a. Neem een douch voordat je gaat scheren of was je gezicht met warm water. Hierdoor zijn de haartjes makkelijker te scheren.
1b. Je kan er ook voor kiezen om je huid te scrubben. Geeft hetzelfde effect als hierboven, maar reinigt de huid + porieen beter. Dit heeft duidelijk mijn voorkeur!
2. Pak die scheerschuim en wrijf dat lekker over je koppie heen. Laat het een momentje inwerken voor een beter resultaat.
3. Zorg voor een scherp en schoon mesje. Werk vanuit je bakkenbaarden richting de snor. De huid rondom de snorarea is namelijk gevoeliger dan de rest. Door zo te werken geef je het scheerschuim meer tijd om daar in te werken. Beweeg het mesje mee in de richting van de haargroei. Doe je dit niet dan is de kans op irritatie vele malen groter. Scheer nooit hetzelfde stuk meer dan 2x.
4. Na het scheren het mesje schoonmaken en je koppie onder het koude water. Hierdoor hersteld de huid.
5. Daarna afdrogen (deppen, niet wrijven/schuren) en insmeren met aftershave.
6. Kijk in spiegel naar je net geschoren koppie en denkt bij jezelf:' Damn, er is echt geen haartje meer te zien'.
7. Klaar. Nu lekker naar school en dames versieren mn jong.. hup opschieten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')