abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80345687
quote:
De KNVB Bekerfinale wordt over twee duels gespeeld. Feyenoord zal zondag 25 april eerst in de Arena spelen en ontvangt Ajax op donderdag 6 mei in De Kuip. Beide duels vinden plaats zonder supporters van de bezoekende club. Dat is de uitkomst van een overleg met de KNVB, de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam en de directies van beide clubs, waarvoor Feyenoord donderdagmorgen werd uitgenodigd op het Rotterdamse Stadhuis. Deze uitnodiging was mede ingegeven door een interventie van de minister van Binnenlandse Zaken.

Tijdens het overleg zijn alle argumenten nog eens aan de orde geweest en hebben alle partijen hun zorg uitgesproken over de enorme maatschappelijke onrust die is ontstaan als gevolg van de grote veiligheidsoperatie die met de bekerfinale gepaard zou gaan. Feyenoord heeft nogmaals haar zienswijze op het zo goed mogelijk organiseren van de bekerfinale benadrukt. De Rotterdamse club stond een model voor waarin zo veel mogelijk kaarten aan bij de club(s) bekende supporters (seizoenkaarthouders) verkocht zouden worden en zo min mogelijk aan ‘neutrale’ bezoekers.

Hoewel de KNVB het principe van één finalewedstrijd onderschreef, liet de voetbalbond uiteindelijk weten - mede onder druk van het Ministerie van Binnenlandse Zaken - overstag te gaan en gebruik te maken van haar recht om, in het licht van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de bond en in het belang van het Nederlandse voetbal, de reglementen te wijzigen en te opteren voor een finale met een uit- en thuiswedstrijd. Uiteindelijk hebben alle partijen laten weten het besluit te zullen respecteren.

‘Ook in het overleg van donderdagmorgen hebben we ons nog zeer hard gemaakt voor één wedstrijd en extra kaarten voor de Feyenoord-supporters. We zijn dus ook teleurgesteld dat het sportieve reglement nu eenmalig gewijzigd wordt’, laat algemeen directeur Eric Gudde weten, ‘maar Feyenoord erkent dat de KNVB het recht heeft om deze stap te zetten. Bovendien is het nog altijd beter dan de opties die anders actueel waren geworden zoals een finale zonder publiek of helemaal geen finale. Vanwege de maatschappelijke verantwoordelijkheid die ook wij als voetbalclub dragen, leggen we ons nu neer bij het besluit om de finale over twee wedstrijden te spelen. Laten we er in gezamenlijkheid voor zorgen dat het na vandaag weer over voetbal gaat en dat het bekerseizoen toch een schitterend slot krijgt. Geluk bij sportief ongeluk is dat nu in elk geval zeker een kleine 40.000 Feyenoord-supporters straks de beslissende wedstrijd hier in De Kuip kunnen bijwonen.’

Mario Been sluit zich aan bij de woorden van Gudde: ‘Een finale hoort wat ons betreft in één wedstrijd gespeeld te worden en daar ging onze voorkeur ook naar uit. Maar nu de KNVB heeft beslist dat het eenmalig anders moet, gaan we dat gewoon doen’, zegt de Feyenoord-trainer.

'De KNVB is altijd voorstander geweest van één finale, maar sluit de ogen ook niet voor de maatschappelijke realiteit. Natuurlijk is Feyenoord teleurgesteld - het is te prijzen dat de club, net als de andere betrokkenen, heeft ingestemd met het besluit', aldus KNVB-directeur bedrijfsvoering Bert van Oostveen. De KNVB benadrukt dat het besluit zeker niet impliceert dat de finale in de toekomst altijd over twee wedstrijden gespeeld wordt. Na afloop van beide wedstrijden zal de hele gang van zaken met alle betrokken partijen worden geëvalueerd. De KNVB neemt daarna een besluit over de opzet van de KNVB bekerfinale in de toekomst.

De KNVB heeft in overleg met de clubs bepaald dat Feyenoord op zondag 25 april om 18.00 uur eerst in de Amsterdamse Arena aantreedt, terwijl op 6 mei in de Rotterdamse Kuip op hetzelfde tijdstip voor de return wordt afgetrapt. Gespeeld wordt volgens het Europa Cupsysteem en beide duels vinden plaats zonder uitsupporters. Per wedstrijd zullen 8.000 kaarten naar de KNVB gaan. Eventuele gele kaarten die spelers van beide teams tot nog toe in het bekertoernooi hadden verzameld, zullen worden weggestreept, zodat de teams met een schone lei aan de finale-in-tweeën kunnen beginnen.

Feyenoord zal op deze plek zo snel mogelijk berichten over de kaartverkoop voor de wedstrijd op 6 mei en de gevolgen voor supporters die al kaarten hadden aangeschaft
Even het bericht van de officiele site hier plaatsen.

Volgens mij wordt er echt heel erg overtrokken gereageerd. Ga eens na wanneer het echt fout is gegaan? Alleen in 2005 toch? En Beverwijk, maar dat telt niet mee omdat er toen niet eens tegen elkaar gespeeld werd. Die uitsupporters-straf was er toch alleen omdat er spreekkoren waren? Ik doe nooit aan spreekkoren, maar daar gaat toch niemand dood van? Ik vind het zwaar overdreven en ik denk dat als je het op 1 wedstrijd in de Kuip had gehouden het helemaal goed was afgelopen.
pi_80345708
Eerst uit of thuis ?
pi_80345713
en ook nog eens eerst in de arena..
erg laf van feyenoord om niet vol te houden..
ik zeg boycotten en alsnog een lege kuip !
Ja , Eeeeuhhh Ja toch ?
pi_80345722
Gudde
knjb
020
van praag
henk kessler
aboutaleb
  donderdag 15 april 2010 @ 15:08:49 #6
278495 CompleetZuivelonbijt
ik verdien 60k per jaar,en jij
pi_80345733
Vanavond demonstratie bij de kuip, ik ben erbij, helemaal uit Amsterdam
ga eens koffie halen
pi_80345760
Juist
pi_80345768
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef Calciumdude het volgende:
en ook nog eens eerst in de arena..
erg laf van feyenoord om niet vol te houden..
ik zeg boycotten en alsnog een lege kuip !
dan lachen ze in 020 nog harder dan ze nu al doen
  donderdag 15 april 2010 @ 15:09:54 #9
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_80345779
Titel

Ik ben er vanavond ook bij
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_80345804
Laat ze de bombardementskanker krijgen met die beker.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Even kijken of ik vanavond ga, heb geen zin in gezeik met ME enzo
Feyenoord Rotterdam
pi_80345827
Er zit nog bijna 2 weken tussen ook
Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:11:16 #12
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_80345829
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Even het bericht van de officiele site hier plaatsen.

Volgens mij wordt er echt heel erg overtrokken gereageerd. Ga eens na wanneer het echt fout is gegaan? Alleen in 2005 toch? En Beverwijk, maar dat telt niet mee omdat er toen niet eens tegen elkaar gespeeld werd. Die uitsupporters-straf was er toch alleen omdat er spreekkoren waren? Ik doe nooit aan spreekkoren, maar daar gaat toch niemand dood van? Ik vind het zwaar overdreven en ik denk dat als je het op 1 wedstrijd in de Kuip had gehouden het helemaal goed was afgelopen.
Je hebt gelijk.
2000 light years from home
pi_80345869
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:04 schreef Ritmo het volgende:
KNVB KNJB!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 15-04-2010 15:35:03 ]
pi_80345879
De KNVB Bekerfinale wordt over twee duels gespeeld. Feyenoord zal zondag 25 april eerst in de Arena spelen en ontvangt Ajax op donderdag 6 mei in De Kuip. Beide duels vinden plaats zonder supporters van de bezoekende club. Dat is de uitkomst van een overleg met de KNVB, de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam en de directies van beide clubs, waarvoor Feyenoord donderdagmorgen werd uitgenodigd op het Rotterdamse Stadhuis. Deze uitnodiging was mede ingegeven door een interventie van de minister van Binnenlandse Zaken.

Jezus....minister van Binnenlandse Zaken zit ook al in het jodencomplot.
  donderdag 15 april 2010 @ 15:12:49 #15
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_80345887
Ik denk ook dat dit de kans op rellen alleen maar vergroot
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_80345904
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef Sinnie het volgende:
Vanavond zullen de eerste zijn denk ik.
pi_80345936
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef super-gabber het volgende:
Gudde
knjb
020
van praag
henk kessler
aboutaleb
Even voor de duidelijkheid: Aboutaleb is het dus totaal niet eens hiermee, en werd hier vanmorgen mee verrast juist toen hij een pakket veiligheidsmaatregelen wou prestenteren.
-
pi_80345959
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef patrickt37 het volgende:

Jezus....minister van Binnenlandse Zaken zit ook al in het jodencomplot.
Nee, dat is gewoon die Christenhond van een Hirsh Balin.
-
pi_80345987
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef Sinnie het volgende:
Dat denk ik niet, niet rondom de wedstrijden zelf althans. Opzich een verstandige oplossing, maar ik ben geen Feyenoordsupporter om verstandig te komen doen. De finale is 1 wedstrijd, wij loten thuis, geen uitsupporters. Simpel.
Feyenoord Rotterdam
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 15 april 2010 @ 15:15:33 #20
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_80345997
Leuk, een lege kuip met een beetje pech met de tweede wedstriijd.
Ja, ik ben Feijenoorder, maar ook realistisch.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_80345999
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
Vanavond demonstratie bij de kuip, ik ben erbij, helemaal uit Amsterdam
Ik zit te denken om ook te gaan vanuit amsterdam maar moet eigenlijk werken...
  donderdag 15 april 2010 @ 15:15:51 #22
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_80346017
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, dat is gewoon die Christenhond van een Hirsh Balin.
Ernst Maurits Henricus Hirsch Ballin (Amsterdam, 15 december 1950)

zegt mij genoeg hoor.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_80346018
quote:
Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Even voor de duidelijkheid: Aboutaleb is het dus totaal niet eens hiermee, en werd hier vanmorgen mee verrast juist toen hij een pakket veiligheidsmaatregelen wou prestenteren.
Mja, hij had ze in eerst instantie al thuis moeten laten.
Feyenoord Rotterdam
pi_80346472
pi_80346539
quote:
Maatschappelijke onvrede over de hoge politiekosten bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax is de hoofdreden voor het spelen van de titelstrijd over twee duels. Dat maakte KNVB-directeur Henk Kesler donderdag bekend.

Minister Hirsch Ballin van Binnenlandse Zaken heeft zowel de KNVB als de gemeente Rotterdam gewezen op de te hoge kosten in tijden van bezuinigingen. "Het zou een megaoperatie worden voor de politie. De kosten die daarmee gepaard gaan, zorgen voor te veel maatschappelijke onrust'', verklaarde Kesler.

De bekerfinale zou op zondag 25 april in de Rotterdamse Kuip worden gespeeld. De KNVB heeft nu besloten dat de eerste wedstrijd op diezelfde datum in Amsterdam zal plaatsvinden. Het tijdstip blijft 14:00 uur. Het tweede duel wordt op donderdag 6 mei gespeeld in Rotterdam-Zuid.
Wat een kutrede. Alsof je nu geen politie nodig hebt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')