Even het bericht van de officiele site hier plaatsen.quote:De KNVB Bekerfinale wordt over twee duels gespeeld. Feyenoord zal zondag 25 april eerst in de Arena spelen en ontvangt Ajax op donderdag 6 mei in De Kuip. Beide duels vinden plaats zonder supporters van de bezoekende club. Dat is de uitkomst van een overleg met de KNVB, de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam en de directies van beide clubs, waarvoor Feyenoord donderdagmorgen werd uitgenodigd op het Rotterdamse Stadhuis. Deze uitnodiging was mede ingegeven door een interventie van de minister van Binnenlandse Zaken.
Tijdens het overleg zijn alle argumenten nog eens aan de orde geweest en hebben alle partijen hun zorg uitgesproken over de enorme maatschappelijke onrust die is ontstaan als gevolg van de grote veiligheidsoperatie die met de bekerfinale gepaard zou gaan. Feyenoord heeft nogmaals haar zienswijze op het zo goed mogelijk organiseren van de bekerfinale benadrukt. De Rotterdamse club stond een model voor waarin zo veel mogelijk kaarten aan bij de club(s) bekende supporters (seizoenkaarthouders) verkocht zouden worden en zo min mogelijk aan ‘neutrale’ bezoekers.
Hoewel de KNVB het principe van één finalewedstrijd onderschreef, liet de voetbalbond uiteindelijk weten - mede onder druk van het Ministerie van Binnenlandse Zaken - overstag te gaan en gebruik te maken van haar recht om, in het licht van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van de bond en in het belang van het Nederlandse voetbal, de reglementen te wijzigen en te opteren voor een finale met een uit- en thuiswedstrijd. Uiteindelijk hebben alle partijen laten weten het besluit te zullen respecteren.
‘Ook in het overleg van donderdagmorgen hebben we ons nog zeer hard gemaakt voor één wedstrijd en extra kaarten voor de Feyenoord-supporters. We zijn dus ook teleurgesteld dat het sportieve reglement nu eenmalig gewijzigd wordt’, laat algemeen directeur Eric Gudde weten, ‘maar Feyenoord erkent dat de KNVB het recht heeft om deze stap te zetten. Bovendien is het nog altijd beter dan de opties die anders actueel waren geworden zoals een finale zonder publiek of helemaal geen finale. Vanwege de maatschappelijke verantwoordelijkheid die ook wij als voetbalclub dragen, leggen we ons nu neer bij het besluit om de finale over twee wedstrijden te spelen. Laten we er in gezamenlijkheid voor zorgen dat het na vandaag weer over voetbal gaat en dat het bekerseizoen toch een schitterend slot krijgt. Geluk bij sportief ongeluk is dat nu in elk geval zeker een kleine 40.000 Feyenoord-supporters straks de beslissende wedstrijd hier in De Kuip kunnen bijwonen.’
Mario Been sluit zich aan bij de woorden van Gudde: ‘Een finale hoort wat ons betreft in één wedstrijd gespeeld te worden en daar ging onze voorkeur ook naar uit. Maar nu de KNVB heeft beslist dat het eenmalig anders moet, gaan we dat gewoon doen’, zegt de Feyenoord-trainer.
'De KNVB is altijd voorstander geweest van één finale, maar sluit de ogen ook niet voor de maatschappelijke realiteit. Natuurlijk is Feyenoord teleurgesteld - het is te prijzen dat de club, net als de andere betrokkenen, heeft ingestemd met het besluit', aldus KNVB-directeur bedrijfsvoering Bert van Oostveen. De KNVB benadrukt dat het besluit zeker niet impliceert dat de finale in de toekomst altijd over twee wedstrijden gespeeld wordt. Na afloop van beide wedstrijden zal de hele gang van zaken met alle betrokken partijen worden geëvalueerd. De KNVB neemt daarna een besluit over de opzet van de KNVB bekerfinale in de toekomst.
De KNVB heeft in overleg met de clubs bepaald dat Feyenoord op zondag 25 april om 18.00 uur eerst in de Amsterdamse Arena aantreedt, terwijl op 6 mei in de Rotterdamse Kuip op hetzelfde tijdstip voor de return wordt afgetrapt. Gespeeld wordt volgens het Europa Cupsysteem en beide duels vinden plaats zonder uitsupporters. Per wedstrijd zullen 8.000 kaarten naar de KNVB gaan. Eventuele gele kaarten die spelers van beide teams tot nog toe in het bekertoernooi hadden verzameld, zullen worden weggestreept, zodat de teams met een schone lei aan de finale-in-tweeën kunnen beginnen.
Feyenoord zal op deze plek zo snel mogelijk berichten over de kaartverkoop voor de wedstrijd op 6 mei en de gevolgen voor supporters die al kaarten hadden aangeschaft
dan lachen ze in 020 nog harder dan ze nu al doenquote:Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef Calciumdude het volgende:
en ook nog eens eerst in de arena..
erg laf van feyenoord om niet vol te houden..
ik zeg boycotten en alsnog een lege kuip !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Even kijken of ik vanavond ga, heb geen zin in gezeik met ME enzo
Feyenoord Rotterdam
Je hebt gelijk.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:07 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Even het bericht van de officiele site hier plaatsen.
Volgens mij wordt er echt heel erg overtrokken gereageerd. Ga eens na wanneer het echt fout is gegaan? Alleen in 2005 toch? En Beverwijk, maar dat telt niet mee omdat er toen niet eens tegen elkaar gespeeld werd. Die uitsupporters-straf was er toch alleen omdat er spreekkoren waren? Ik doe nooit aan spreekkoren, maar daar gaat toch niemand dood van? Ik vind het zwaar overdreven en ik denk dat als je het op 1 wedstrijd in de Kuip had gehouden het helemaal goed was afgelopen.
Vanavond zullen de eerste zijn denk ik.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef Sinnie het volgende:
Ik denk ook dat dit de kans op rellen alleen maar vergroot
Even voor de duidelijkheid: Aboutaleb is het dus totaal niet eens hiermee, en werd hier vanmorgen mee verrast juist toen hij een pakket veiligheidsmaatregelen wou prestenteren.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef super-gabber het volgende:
Gudde![]()
knjb
020
van praag
henk kessler
aboutaleb
Nee, dat is gewoon die Christenhond van een Hirsh Balin.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef patrickt37 het volgende:
De KNVB Bekerfinale wordt over twee duels gespeeld. Feyenoord zal zondag 25 april eerst in de Arena spelen en ontvangt Ajax op donderdag 6 mei in De Kuip. Beide duels vinden plaats zonder supporters van de bezoekende club. Dat is de uitkomst van een overleg met de KNVB, de burgemeesters van Rotterdam en Amsterdam en de directies van beide clubs, waarvoor Feyenoord donderdagmorgen werd uitgenodigd op het Rotterdamse Stadhuis. Deze uitnodiging was mede ingegeven door een interventie van de minister van Binnenlandse Zaken.
Jezus....minister van Binnenlandse Zaken zit ook al in het jodencomplot.
Dat denk ik niet, niet rondom de wedstrijden zelf althans. Opzich een verstandige oplossing, maar ik ben geen Feyenoordsupporter om verstandig te komen doen. De finale is 1 wedstrijd, wij loten thuis, geen uitsupporters. Simpel.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:12 schreef Sinnie het volgende:
Ik denk ook dat dit de kans op rellen alleen maar vergroot
Ik zit te denken om ook te gaan vanuit amsterdam maar moet eigenlijk werken...quote:Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef CompleetZuivelonbijt het volgende:
Vanavond demonstratie bij de kuip, ik ben erbij, helemaal uit Amsterdam
Ernst Maurits Henricus Hirsch Ballin (Amsterdam, 15 december 1950)quote:Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Nee, dat is gewoon die Christenhond van een Hirsh Balin.
Mja, hij had ze in eerst instantie al thuis moeten laten.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Even voor de duidelijkheid: Aboutaleb is het dus totaal niet eens hiermee, en werd hier vanmorgen mee verrast juist toen hij een pakket veiligheidsmaatregelen wou prestenteren.
Wat een kutrede. Alsof je nu geen politie nodig hebt.quote:Maatschappelijke onvrede over de hoge politiekosten bij de bekerfinale tussen Feyenoord en Ajax is de hoofdreden voor het spelen van de titelstrijd over twee duels. Dat maakte KNVB-directeur Henk Kesler donderdag bekend.
Minister Hirsch Ballin van Binnenlandse Zaken heeft zowel de KNVB als de gemeente Rotterdam gewezen op de te hoge kosten in tijden van bezuinigingen. "Het zou een megaoperatie worden voor de politie. De kosten die daarmee gepaard gaan, zorgen voor te veel maatschappelijke onrust'', verklaarde Kesler.
De bekerfinale zou op zondag 25 april in de Rotterdamse Kuip worden gespeeld. De KNVB heeft nu besloten dat de eerste wedstrijd op diezelfde datum in Amsterdam zal plaatsvinden. Het tijdstip blijft 14:00 uur. Het tweede duel wordt op donderdag 6 mei gespeeld in Rotterdam-Zuid.
Eerst uit lijkt me juist nog het beste in dat geval.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:08 schreef Calciumdude het volgende:
en ook nog eens eerst in de arena..
erg laf van feyenoord om niet vol te houden..
ik zeg boycotten en alsnog een lege kuip !
Verlies je de eerste wedstrijd met 4-0 dan komt er geen hond bij de volgende wedstrijd.quote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef ursel het volgende:
[..]
Eerst uit lijkt me juist nog het beste in dat geval.
Mocht er eventuele verlenging komen
die drogrede snap ik dus niet ,quote:Op donderdag 15 april 2010 15:30 schreef ursel het volgende:
[..]
Eerst uit lijkt me juist nog het beste in dat geval.
Mocht er eventuele verlenging komen
Dan moet je zorgen dat je niet met 4-0 verliest. Lijkt me logisch tochquote:Op donderdag 15 april 2010 15:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Verlies je de eerste wedstrijd met 4-0 dan komt er geen hond bij de volgende wedstrijd.
feyenoord en playoffs gaan gewoon niet samen ..quote:Op donderdag 15 april 2010 15:32 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Verlies je de eerste wedstrijd met 4-0 dan komt er geen hond bij de volgende wedstrijd.
Waren die hoge kosten niet het enige argument van Kesler? Dat is dan nu mooi onderuit gehaald, ik zeg: alsnog 1 wedstrijdquote:Op donderdag 15 april 2010 15:45 schreef Ritmo het volgende:![]()
![]()
Nu wordt het nog mooier allemaal: Aboutaleb had alles voor elkaar en de kosten die Rotterdam nu moet maken zijn even hoog als bij 1 wedstrijd.
KNVB.![]()
lekker boeiend ook..quote:Op donderdag 15 april 2010 15:51 schreef UltraR het volgende:
Gele kaarten weggestreept.
Welke spelers van Feyenoord en Ajax stonden op scherp?
Yep, want als 1 van de 2 ploegen een boel spelers op scherp had staan wordt die ploeg dus sterk bevoordeeld hierdoor.quote:
Zit er nou niet mee in je maag. Benadeeld worden wij toch.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yep, want als 1 van de 2 ploegen een boel spelers op scherp had staan wordt die ploeg dus sterk bevoordeeld hierdoor.
jij hoopt zeker dat er meer spelers van ajax op scherp stonden zodat je weer lekker kan bashen?quote:Op donderdag 15 april 2010 16:11 schreef UltraR het volgende:
[..]
Yep, want als 1 van de 2 ploegen een boel spelers op scherp had staan wordt die ploeg dus sterk bevoordeeld hierdoor.
Alsof de bekerwinst nog maar enige glans heeft nuquote:Op donderdag 15 april 2010 16:46 schreef Gert het volgende:
Of misschien wel door lobbywerk van ajax hoor. Dat hebben ze dan goed gedaan.
Zul je idd zien ja, dat ze opeens wel goed gaan spelen.quote:Op donderdag 15 april 2010 17:11 schreef Sinnie het volgende:
Als Feyenoord nog zondag wint dan is de zwarte week wat mij betreft wel zo'n beetje compleet
quote:‘Er is geen sprake van. Onbespreekbaar.’
aldus KNVB--directeur Henk Kesler op 29 maart jl over het spelen van twee bekerfinales.
quote:‘Het lijkt me niet dat de spelregels tijdens het toernooi veranderd moeten worden. Ik heb inmiddels van de gemeente Amsterdam en Rotterdam begrepen dat een dergelijk verzoek niet zal worden ingediend.'
aldus Feyenoord-woordvoerder Raymond Salomon op 7 april jl over het spelen van twee bekerfinales.
quote:'Wij tornen niet aan de reglementen. Alleen als beide clubs zouden verzoeken de finale over twee wedstrijden te spelen wordt het anders, dan kunnen we zonder problemen een midweekse wedstrijd plus een weekendduel organiseren. Maar dat is hier niet het geval. Feyenoord houdt vast aan één wedstrijd en de KNVB simpelweg aan de reglementen. Ik begrijp best dat Ajax een finale over twee wedstrijden wil. Dan maken ze sportief gezien veel meer kans tegen Feyenoord. Als Ajax het er niet mee eens is, dan is dat maar zo en sturen ze maar geen supporters naar De Kuip. Maar ik neem aan dat ook Ajax uiteindelijk alles op een goede manier wil regelen voor 25 april.'
aldus KNVB-directeur Henk Kesler op 7 april jl over het spelen van twee bekerfinales.
quote:Verrekte hamstring Vlaar
Ron Vlaar heeft gisteren, in de competitiewedstrijd van Feyenoord tegen Sparta, een verrekte hamstring opgelopen. Dit meldt Feyenoord op haar website.
Pas komend weekeinde kan de medische staf van de Rotterdamse club bepalen hoe groot de schade bij de verdediger is. Het is daarom onzeker of hij komende zondag in actie kan komen in de wedstrijd tegen FC Twente.
als Feyenoord zondag wint en juicht , ben ik geen Feyenoord supporter meer.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:08 schreef Ritmo het volgende:
Het zou Been sieren als ie zondag de complete A1 opstelde.
Als de KNVB toch pro-competitievervalsing is....
Je moet er gewoon boven blijven staan. Als we zondag winnen, mooi. Verliezen we? Dan hoeven we een keer niet saggo te zijnquote:Op donderdag 15 april 2010 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
als Feyenoord zondag wint en juicht , ben ik geen Feyenoord supporter meer.
Een tvp plaatsen mag tegenwoordig weer? Hoort dat bij het zogenaamde nieuwe beleid?quote:Op donderdag 15 april 2010 18:31 schreef Happel het volgende:
Dus...
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:29 schreef Irritatie100 het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=103167![]()
![]()
misschien zijn ze dan beter af zonder jouquote:Op donderdag 15 april 2010 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik ben er bijna, zit nu in metroquote:Op donderdag 15 april 2010 18:40 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Wie gaan er vanaaf 20.00 dwaasgebouw?
Het was wel de bedoeling dat we zouden gaan. Maar ik ben inmiddels een beetje afgekoeld en over mijn eerste emoties heen.quote:Op donderdag 15 april 2010 18:40 schreef IkBenGeenKloon. het volgende:
Wie gaan er vanaaf 20.00 dwaasgebouw?
Als het WK niet doorgaat kunnen wij voorlopig nog in De Kuip blijven voetballenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:29 schreef Irritatie100 het volgende:
http://voetbalzone.nl/doc.asp?uid=103167![]()
![]()
Waar is dat Schoen-topic heenquote:Op donderdag 15 april 2010 18:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 april 2010 18:52 schreef Ruud het volgende:
Ik ga niet, weer 3 kwartier reizen en het helpt waarschijnlijk toch niet.
[..]
Als het WK niet doorgaat kunnen wij voorlopig nog in De Kuip blijven voetballen
Je was het zelf ook van planquote:Op donderdag 15 april 2010 19:17 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vraag me af wat al die supporters bij het Maasgebouw gaan doen. Wellicht is er niemand van het bestuur aanwezig.
Dat stoort me nog het meeste. Er is gvd NIKS gebeurd! Alleen wat plaatjes verschenen met daarop het bombardement van Rotterdam. Als we om plaatjes op het internet onze hele wetgeving en beleid gaan bepalen dan is het einde zoek. Vervolgens mag Johan Derksen als totaal ondeskundig man nog even olie op het vuur gooien, en kan het hele land met een beschuldigend vingertje wijzen naar de supporters.quote:Op donderdag 15 april 2010 16:46 schreef Gert het volgende:
Geen reet aan zo.
Jammer hoor.
Er is NIETS gebeurd behalve wat gebral op internet. Maar tot en met de minister van binnenlandse zaken aan toe wordt er gezanikt over die finale. Wat een opgeklopt achterlijk gedoe.
En ja tuurlijk heeft de ploeg met een begroting die 27 miljoen euro groter is (=70% hoger dan de begroting van Feyenoord), de meeste kans op de winst over twee wedstrijden. Juist één wedstrijd, waarbij de kans op een verrassing groter is, en waarbij de spelers beseffen dat álles van die 90 minuten en een evt verlenging afhangt en zich daarop leeg kunnen knokken, heeft zoveel charme. Dat is nu onderuitgeschoffeld door paniekvoetbal. Of misschien wel door lobbywerk van ajax hoor. Dat hebben ze dan goed gedaan.
Juist, maar zoals ik al zei. Toen ik het hoorde was mijn eerste emotie om er ook heen te gaan. Maar toen ik er wat langer over nadacht leek het me eigenlijk een nutteloos idee. 2x 1,5 uur in de auto zitten en er is waarschijnlijk niemand die je te woord staat.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:21 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Je was het zelf ook van plan
Ik heb er ook geen zin in, ik heb mijn portie Feyenoord wel weer gehad voor een tijdje.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Juist, maar zoals ik al zei. Toen ik het hoorde was mijn eerste emotie om er ook heen te gaan. Maar toen ik er wat langer over nadacht leek het me eigenlijk een nutteloos idee. 2x 1,5 uur in de auto zitten en er is waarschijnlijk niemand die je te woord staat.
Je hebt de KNVB het meest te pakken als je gewoon met 50.000 man de finale boycot. Leuk beeld voor het buitenland zo'n leeg stadion.
Ik twijfel ook nog of ik ga, de lol is er totaal vanaf.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Je hebt de KNVB het meest te pakken als je gewoon met 50.000 man de finale boycot. Leuk beeld voor het buitenland zo'n leeg stadion.
Eigenlijk zou iedereen er aan moeten twijfelen. Maar je krijgt het toch nooit zo ver dat niemand gaat.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:28 schreef Ruud het volgende:
[..]
Ik twijfel ook nog of ik ga, de lol is er totaal vanaf.
Slecht idee. Als het zover is heeft Feyenoord de steun 90 minuten nodig.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iedereen er aan moeten twijfelen. Maar je krijgt het toch nooit zo ver dat niemand gaat.
Misschien een idee om de eerste 12 minuten de tribunes leeg te houden als protest.
Dat vind ik net zo achterlijk als een stille tocht.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Eigenlijk zou iedereen er aan moeten twijfelen. Maar je krijgt het toch nooit zo ver dat niemand gaat.
Misschien een idee om de eerste 12 minuten de tribunes leeg te houden als protest.
Ja dat zou het mooiste zijn maar dat gaat je nooit lukken.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat vind ik net zo achterlijk als een stille tocht.
De KNVB zal zeggen: 'ok'. Mooiste is de KNVB zoveel mogelijk te schaden en voor lul te zetten. 2 keer een leeg stadion zou prachtig zijn.
Feyenoord gaat de beker toch niet pakken. Er wordt alles aan gedaan om Ajax weer een succesje te geven na al die magere jaren.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:31 schreef Ruud het volgende:
[..]
Slecht idee. Als het zover is heeft Feyenoord de steun 90 minuten nodig.
Wedden dat zo'n smerige jood het dan toch flikt om in de laatste minuut er een in te schieten. Ik zie Vertonghen er wel voor aan.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:34 schreef Irritatie100 het volgende:
Het allermooiste zou zijn als de spelers met elkaar afspreken dat ze de aftrap nemen en daarna niks meer doen. 2 keer 0-0 en in de penaltyreeks steeds de 2e ring inschieten.
want het buitenland wacht massaal op deze wedstrijdquote:Op donderdag 15 april 2010 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Juist, maar zoals ik al zei. Toen ik het hoorde was mijn eerste emotie om er ook heen te gaan. Maar toen ik er wat langer over nadacht leek het me eigenlijk een nutteloos idee. 2x 1,5 uur in de auto zitten en er is waarschijnlijk niemand die je te woord staat.
quote:Op donderdag 15 april 2010 19:35 schreef Haringkop het volgende:
Hulde aan de man die Rotterdam op de kaart gaat zetten!
Ik zeg alleen nog de Tour op het laatste moment aflasten en je hebt het helemaal voor elkaar.
Wat een nietszeggend bestuurder is die Abouteleb zeg..
[ afbeelding ]
Gast, jij bent echt te dom voor woorden.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:36 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
want het buitenland wacht massaal op deze wedstrijd
oja berichtten op cnn etcquote:Op donderdag 15 april 2010 19:37 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gast, jij bent echt te dom voor woorden.
Als het hele stadion leeg is tijdens een bekerfinale dan komt dat echt wel te oren in het buitenland.
Wat jij wilquote:Op donderdag 15 april 2010 19:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
oja berichtten op cnn etcboeit niemand ook het maar een reet, bovendien dat gebeurt never dat het stadion leeg blijft.
Voor mij is het maar 20 min met de metro, nu eerst even bij mac etenquote:Op donderdag 15 april 2010 19:24 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de UEFA en FIFA het wel te zien krijgen, het is totaal niet belangrijk dat een of andere boerenfamilie in Ierland het weet.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:38 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
oja berichtten op cnn etcboeit niemand ook het maar een reet, bovendien dat gebeurt never dat het stadion leeg blijft.
De UEFA en de FIFA zijn alleen bezig met grote kutclubs als real madrid.Die geven geen kk om Nederlandquote:Op donderdag 15 april 2010 19:41 schreef MB23 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de UEFA en FIFA het wel te zien krijgen, het is totaal niet belangrijk dat een of andere boerenfamilie in Ierland het weet.
En dan? Die lui gaan echt niet ingrijpen om de bekeropzet te redden in Nederland oid.quote:Op donderdag 15 april 2010 19:41 schreef MB23 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat de UEFA en FIFA het wel te zien krijgen, het is totaal niet belangrijk dat een of andere boerenfamilie in Ierland het weet.
Iets met WK, 2018 en organiserenquote:Op donderdag 15 april 2010 19:47 schreef Cantona_No.7 het volgende:
[..]
De UEFA en de FIFA zijn alleen bezig met grote kutclubs als real madrid.Die geven geen kk om Nederland
Misschien, maar je weet toch hoe de uefa en fifa de grote clubs als prioriteit beschouwen?quote:Op donderdag 15 april 2010 19:48 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Iets met WK, 2018 en organiseren
quote:Feyenoordsupporters protesteren bij De Kuip
ROTTERDAM - Bij het Rotterdamse voetbalstadion De Kuip zijn donderdagavond Feyenoordsupporters bijeengekomen om te protesteren tegen het feit dat de bekerfinale tegen Ajax in twee duels wordt afgewerkt. Het zijn naar schatting enkele honderden betogers.
Politie bij De Kuip tijdens een eerdere wedstijd van Ajax tegen Feyenoord. De supporters hebben spandoeken opgehangen met leuzen tegen de tweedeling van de finale, zoals ''Finale zonder charme'' en ''RIP Beker''. De politie is aanwezig, maar er is geen sprake van een grimmige sfeer.
1 miljoen zou het kosten om de wedstrijd te houden.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:06 schreef Haringkop het volgende:
Als politiekosten het probleem zijn, hoef je nooit meer iets te organiseren in Rotterdam..
Verder met goed organisatorisch - en logistiek beleid had voor minder gekund. Desnoods pleur het hele gebied rondom de Kuip vol met zeecontainers.
350.000 tot wij op internet gaan zeggen dat we minimaal 1.500 kaarten voor ajaxvakken tot onze beschikking hebben...quote:Op donderdag 15 april 2010 20:28 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
1 miljoen zou het kosten om de wedstrijd te houden.
350.000 nu het verdeeld is over 2 wedstrijden.
En bij een WK zou het het heel anders zijn gegaan, dan zou er ook veel meer tijd zijn geweest om veiligheids maatregelen te treffen. Die maatregelen zouden dan ook voor meerdere wedstrijden gelden, dus wordt dat goedkoper.
Wat is er nou leuker dan toe te kijken terwijl dat domme, lelijke Engelse tuig met die nare, gierige, schreeuwerige pleurismoffen loopt te matten?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:42 schreef Haringkop het volgende:
Dan hoef je niet eens te beginnen aan wedstrijd Duitsland-Engeland.
Nee nee, blijf nog even. Wie moet ons dan op de hoogte houden?quote:Op donderdag 15 april 2010 20:51 schreef charmed_angel het volgende:
Fuck ik ben weg hierloopt een beetje uit de hand hier. Dat heb je ervan als die JodenME even komt matten
Zal vast wel iets aan vooraf gegaan zijn....quote:Op donderdag 15 april 2010 20:51 schreef charmed_angel het volgende:
Fuck ik ben weg hierloopt een beetje uit de hand hier. Dat heb je ervan als die JodenME even komt matten
Nee ik vind dat engquote:Op donderdag 15 april 2010 20:52 schreef Ruud het volgende:
[..]
Nee nee, blijf nog even. Wie moet ons dan op de hoogte houden?
Indrukwekkend hoor die uitgebreide analyse van hoe een WK en een bekerfinale worden georganiseerd.quote:Op donderdag 15 april 2010 20:42 schreef Haringkop het volgende:
[..]
350.000 tot wij op internet gaan zeggen dat we minimaal 1.500 kaarten voor ajaxvakken tot onze beschikking hebben...
Bij een WK is het risico veel groter. Supporters lopen door elkaar en zijn verspreid over een gehele stad. Dat kost veel meer moeite omdat onder controle te houden. Nu zouden de ajaxsupporters allemaal gecontroleerd met een combi-trein komen. Daarop kan je veel eenvoudiger controle uitoefenen.
Daarnaast blijft de grootste kostenpost het inzetten van man-uren, ook bij een WK. Nee, Nederland slaat gewoon een flater dat ze niet eens een bekerfinale kunnen organiseren. Dan hoef je niet eens te beginnen aan wedstrijd Duitsland-Engeland.
Engelse supportersquote:Op donderdag 15 april 2010 20:45 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat is er nou leuker dan toe te kijken terwijl dat domme, lelijke Engelse tuig met die nare, gierige, schreeuwerige pleurismoffen loopt te matten?
quote:Op donderdag 15 april 2010 21:00 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Indrukwekkend hoor die uitgebreide analyse van hoe een WK en een bekerfinale worden georganiseerd.
Alleen jammer dat je er niet bij stil hebt gestaan dat een WK of EK jaren van voorbereiding heeft. Deze bekerfinale niet. Natuurlijk speelt het ook mee dat het, relatief gezien, vele malen goedkoper is om een stadion voor meerdere wedstrijden te beveiligen dan voor 1 wedstrijd.
Bij de afgelopen toernooien hadden ze ook een groot gebied rond de stadions compleet afgesloten dus zou niet weten waarom dat niet kan in Nederland.
Nou dat heb ik dan gemist, waarom staat de me hierquote:Op donderdag 15 april 2010 20:53 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zal vast wel iets aan vooraf gegaan zijn....
Het is slechts een aanname van iemand die waarschijnlijk denkt dat alle voetbalsupporters hooligans zijn.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nou dat heb ik dan gemist, waarom staat de me hierEr was niks aan de hand
Voorzorg.. Na alles wat er gebeurd is de laatste tijd kan ik me inbeelden dat ze geen risico willen lopen met een groep demonstrerende feijenoordsupporters.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:07 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nou dat heb ik dan gemist, waarom staat de me hierEr was niks aan de hand
Wat denken ze dan dat Feyenoorders gaan aanrichten? De eigen Kuip slopen? Willekeurige voorbijgangers aanvallen alsof ze agenten of Kesler zijn?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Voorzorg.. Na alles wat er gebeurd is de laatste tijd kan ik me inbeelden dat ze geen risico willen lopen met een groep demonstrerende feijenoordsupporters.
Ze moeten zich niet zo aanstellen. Is gewoon weer burgertje pesten. Zit dat in hun opleiding ofzoquote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Voorzorg.. Na alles wat er gebeurd is de laatste tijd kan ik me inbeelden dat ze geen risico willen lopen met een groep demonstrerende feijenoordsupporters.
Sure.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Ruud het volgende:
[..]
Het is slechts een aanname van iemand die waarschijnlijk denkt dat alle voetbalsupporters hooligans zijn.
Niks voorzorg. Gewoon provoceren.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:10 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 15 april 2010 21:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sure.
De ME zal niet snel charges uitvoeren.
Zeker niet nu alles onder een vergrootglas gehouden gaat worden daar.
Gaan ze ook absoluut niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:17 schreef Ruud het volgende:
[..]
De ME stond een keer supporters uit te lachen toen Feyenoord verloren had, op het clubhuis waar veel Feyenoorders een biertje drinken. Ik wil niets goedpraten, maar de ME gaat zeker niet altijd vrijuit.
Ja dat doen ze altijd. Je kan me niet vertellen dat een zwangere vrouw in staat is tot rellen. Nee maar wel een klap krijgen van de me! ( dit gebeurde bij mijn vriendin, paar jaar geleden)quote:Op donderdag 15 april 2010 21:16 schreef Me_Wesley het volgende:
Zijn ze ook aan het ingrijpen/provoceren nu zonder aanleiding?
Dat zit ze in het bloed.. zowel in A'dam als in R'damZijn er geen rellen, dan maken ze ze zelf wel, anders staan ze ook zo voor lul met die wapenstokken.
Nope, ik heb het een keer meegemaakt een aantal jaar terug bij een grootschalig tentfeest (quote:Op donderdag 15 april 2010 21:17 schreef Ruud het volgende:
[..]
De ME stond een keer supporters uit te lachen toen Feyenoord verloren had, op het clubhuis waar veel Feyenoorders een biertje drinken. Ik wil niets goedpraten, maar de ME gaat zeker niet altijd vrijuit.
Dat lag niet zo zeer aan de ME als wel aan de burgemeester die het nodig vond om veelste veel politie daarvoor op de been te brengen.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, ik heb het een keer meegemaakt een aantal jaar terug bij een grootschalig tentfeest () in Pijnacker (
) met Ali B (
), ik zal niet te veel offtopic gaan maar dat was me een flink stuk uitlokking en onnodig geweld met honden en wapenstokken.
Maar iig, is het nu uit de hand aan het lopen in R'dam of niet?
Ga je nog kijken dan?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:29 schreef Happel het volgende:
Oh en dan nog zoiets. Begreep van een maatje dat de wedstrijd op donderdag 6 mei om 18:00 is? Moet ik nog vrij nemen ook. Kan er nog steeds niet over uit.
Irriteer me ook dood aan de Ajacieden, die het allemaal wel best vinden. Leuk al die gefrustreerde Feijenoordsupporters uitlachen, woei.
Waarom op een donderdag, iedereen werkt etc.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:29 schreef Happel het volgende:
Oh en dan nog zoiets. Begreep van een maatje dat de wedstrijd op donderdag 6 mei om 18:00 is? Moet ik nog vrij nemen ook. Kan er nog steeds niet over uit.
Irriteer me ook dood aan de Ajacieden, die het allemaal wel best vinden. Leuk al die gefrustreerde Feijenoordsupporters uitlachen, woei.
Wanneer is de laatste keer dat jij bij een wedstrijd bent geweestquote:Op donderdag 15 april 2010 21:14 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sure.
De ME zal niet snel charges uitvoeren.
Zeker niet nu alles onder een vergrootglas gehouden gaat worden daar.
Van jou snap ik dat je het niet veel interesseert, teletekstsupporter dat je bent. Ik ben gewoon een supporter, die daar wel naar gaat kijken, ja.quote:
Je moest eens weten hoe het me interesseert.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:34 schreef Happel het volgende:
[..]
Van jou snap ik dat je het niet veel interesseert, teletekstsupporter dat je bent. Ik ben gewoon een supporter, die daar wel naar gaat kijken, ja.
Ik zie het niet.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:36 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe het me interesseert.
Dan zijn we het daar over eens.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:18 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gaan ze ook absoluut niet.
Maar om meteen de schuld bij hun te leggen is ook niet eerlijk.
Net zo min om het natuurlijk meteen bij de aanwezige Feijenoorders te leggen.
Ali B op een tentfeest...quote:Op donderdag 15 april 2010 21:20 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nope, ik heb het een keer meegemaakt een aantal jaar terug bij een grootschalig tentfeest () in Pijnacker (
) met Ali B (
), ik zal niet te veel offtopic gaan maar dat was me een flink stuk uitlokking en onnodig geweld met honden en wapenstokken.
Wat een malloot, de echte hooligans zijn de M.E'ers. Een ieder die risico wedstrijden bezoekt kan dat beaamen. Utrecht - Ajax als perfect voorbeeld, ook Feyenoord-Twente dreigde uit de hand te lopen door die knuppels.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:37 schreef MB23 het volgende:Charges uit voorzorg. Zolang er niks gebeurt is er geen reden om charges uit te voeren, want dan wéét je dat het los gaat. Nogal dubbel he, rellen uitlokken om rellen te voorkomen.
Maargoed, elke voetbalsupporter is een hooligan. Had pas nog een heel gesprek met iemand die totaal niks om voetbal geeft, die was er heilig van overtuigd dat de supporters áltijd fout bezig zijn, de ME doet nooit iets zomaar, en nog meer onzin.
![]()
Aan te moedigen wanneer ze beginnen met een 4-0 achterstand?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:40 schreef Happel het volgende:
[..]
Ik zie het niet.
Ik zal er zeker wel met een heel ander gevoel staan, maar ik laat de kans niet schieten om mijn club gewoon aan te moedigen. Zeker als we het er de eerste wedstrijd goed vanaf brengen.
De wedstrijd is nog niet begonnen en iedereen gaat er al vanuit dat we dik verliezen daar. Hou toch op. Ja, ze spelen erg goed. Betekent dat meteen dat we geen kans hebben? Begin die joden nog te geloven ook, dat 'we' allemaal een minderwaardigheidscomplex hebben. Komop, hé.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:41 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Aan te moedigen wanneer ze beginnen met een 4-0 achterstand?
Tuurlijk hoort het dat, maar dat gebeurd niet. Gaat echt niet meer terug gedraaid worden nu.quote:Een finale hoort in 1 wedstrijd mét uit en thuis-supporters.
Raar he, na de afgelopen 4 edities?quote:Op donderdag 15 april 2010 21:44 schreef Happel het volgende:
[..]
De wedstrijd is nog niet begonnen en iedereen gaat er al vanuit dat we dik verliezen daar. Hou toch op. Ja, ze spelen erg goed. Betekent dat meteen dat we geen kans hebben? Begin die joden nog te geloven ook, dat 'we' allemaal een minderwaardigheidscomplex hebben. Komop, hé.
Klopt, maar de KNVB kun je enorm voor gek zetten als je straks 2 keer een volledig leeg stadion hebt. Maar dat zal helaas ook niet gebeuren.quote:Tuurlijk hoort het dat, maar dat gebeurd niet. Gaat echt niet meer terug gedraaid worden nu.
Toch vraag ik me nou af wat nou het nut is geweest van deze bijeenkomst. Je geeft de media alleen maar een podium om nog negatiever te schrijven. Dit had je ook wel van te voren kennen bedenken.quote:Op donderdag 15 april 2010 21:53 schreef charmed_angel het volgende:
Nee viel wel mee, ben richting huis, wat nou gebeurde. We stonden rustig bij de Kuip. Me stond verder op met busjes. Op een gegeven moment rennen een groep supporters naar die me busjes ( ik had het nog geen eens door) en de schijME reed weg richting Pathé de Kuip en daar stelde ze een linie op
De beker had al de meeste glans van de afgelopen 50 jaar door in 1 wedstrijd in een sfeervolle Kuip Ajax op de knieeën te krijgen. De hele top 4 onderuit gehaald in de beker.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:16 schreef Haringkop het volgende:
Ben het Happel eens.
Tuurlijk heeft de KNVB en wie dan ook allemaal deze bekerfinale onthoofd. Maar het is en blijft hoe dan ook een prijs. Als je nu ook ajax weet te verslaan in een tweeluik dan heb je echt de NL-beker met de meeste glans van de afgelopen 50 jaar.
Mensen die dit denken zijn echt elke realiteitszin verloren.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:47 schreef Sinnie het volgende:
[..]
De beker had al de meeste glans van de afgelopen 50 jaar door in 1 wedstrijd in een sfeervolle Kuip Ajax op de knieeën te krijgen. De hele top 4 onderuit gehaald in de beker.
Nu wordt deze prijs ons gewoon ontnomen. Als je nou nog serieus denkt dat Feyenoord een kans maakt ben je niet goed bij je paasei. Feyenoord verliest uit bij Ajax met 3/4-0 en speelt alsnog in een halfleeg stadion de thuis-wedstrijd. Ajax houdt de beker omhoog in de Kuip, precies zoals de knjb het voor ogen had. Alleen het risico was te groot dat Feyenoord misschien zou winnen thuis.
En ik kan me hier echt op over winden: 'de grote winnaar was de échte fan', gaan ze een beetje voor iedereen bepalen wie een echte fan is of niet. Ik kan nu inderdaad de wedstrijd bezoeken maar ik ben er alles behalve blij mee. Vind het werkelijk waar walgelijk van de knvb en ik hoef die kutkoppe van hun echt niet op de tv te zien.
Is er nou minder politie nodig tijdens die twee wedstrijden? Dacht het niet, met Feyenoord-Ajax stond er ook een jood met een hond op elke vierkante meter. Stelletje $@#$E@#$#$#$#$#$#@$#$#@!
Daar heb je toch vuisten voor.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:54 schreef Irritatie100 het volgende:
En het ergste is nog wel dat ik dan weer een paar weken dat gezeik moet aanhoren van al die joodjes bij me op school enzo. Van die mensen die afgelopen zomer bij het optreden van U2 voor het eerst van hun leven in de arena zijn geweest.
Dat jij een plaat voor je kop hebt hoeft niet meteen te zeggen dat ik de 'realiteitszin' verloren heb.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:53 schreef Fargo het volgende:
[..]
Mensen die dit denken zijn echt elke realiteitszin verloren.
Dat zijn de ergste idd. Zelfs door een goede vriendin van me waar heel de familie fanatiek Ajacied van is word ik na elke nederlaag van Feyenoord tegen Ajax plat-geSMSt, terwijl ze voetbal dom vindt en nog nooit in de Kuip of Arena is geweest.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:54 schreef Irritatie100 het volgende:
En het ergste is nog wel dat ik dan weer een paar weken dat gezeik moet aanhoren van al die joodjes bij me op school enzo. Van die mensen die afgelopen zomer bij het optreden van U2 voor het eerst van hun leven in de arena zijn geweest.
Dat is waar jaquote:
Ach het was gezelligquote:Op donderdag 15 april 2010 22:21 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Toch vraag ik me nou af wat nou het nut is geweest van deze bijeenkomst. Je geeft de media alleen maar een podium om nog negatiever te schrijven. Dit had je ook wel van te voren kennen bedenken.
"Ajax houdt de beker omhoog in de Kuip, precies zoals de knjb het voor ogen had."quote:Op donderdag 15 april 2010 22:55 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Dat jij een plaat voor je kop hebt hoeft niet meteen te zeggen dat ik de 'realiteitszin' verloren heb.
Gelukkig ben jij de enige uit de 50.000 supporters die zo denkt.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:58 schreef Happel het volgende:
[..]
"Ajax houdt de beker omhoog in de Kuip, precies zoals de knjb het voor ogen had."
Iemand die dat zegt, is inderdaad de realiteit een beetje uit het oog verloren. Alles is een groot complot, zet de alu-hoedjes maar vast op.
Je mag me niet zo, hè.quote:Op donderdag 15 april 2010 22:59 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Gelukkig ben jij de enige uit de 50.000 supporters die zo denkt.
Nee hoor, je bent een prima gozer. Alleen de keren dat we het met elkaar eens zijn is op 1 hand te tellen.quote:
Iedereen is teleurgesteld en kwaad, zelfs bij Ajax.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:04 schreef Sinnie het volgende:
Ik denk ook niet complot-achtig, maar ben gewoon zó diep teleurgesteld. Weken naar uit gekeken, en het wordt gewoon uit handen gegeven door een paar malloten die nog bang zijn voor hun eigen schaduw.
De argumenten die ze gebruiken zijn gewoon om te janken. Probeer mij maar wijs te maken dat er nu minder politie nodig is. Om te beginnen waren er vandaag al meer dan genoeg mannen in het blauw aanwezig bij het maasgebouw, bij Feyenoord en bij Ajax zal dit alleen nog maar meer worden.
Het wordt me allemaal teveel
Die mensen ken ik ookquote:Op donderdag 15 april 2010 22:57 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat zijn de ergste idd. Zelfs door een goede vriendin van me waar heel de familie fanatiek Ajacied van is word ik na elke nederlaag van Feyenoord tegen Ajax plat-geSMSt, terwijl ze voetbal dom vindt en nog nooit in de Kuip of Arena is geweest.
Daar geloof ik geen tyfus van. Eerst al die bekerwedstrijd tussen jong ajax en jong Feyenoord die ze vakkundig om zeep hebben geholpen. En nu voortdurend onzin berichten op internet plaatsen om zo deze beslissing te sturen.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:07 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Iedereen is teleurgesteld en kwaad, zelfs bij Ajax.
Nee hier ook, op kantoor heel het jaar niets gehoord, NIETSquote:Op donderdag 15 april 2010 23:07 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
Die mensen ken ik ook. Die vrouw kent geen eens een speler opnoemen van die neusjes.
Dat is ook maar een specifieke groep. Wat vak 410-pubers en kneuzen van AFCA.nlquote:Op donderdag 15 april 2010 23:15 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Daar geloof ik geen tyfus van. Eerst al die bekerwedstrijd tussen jong ajax en jong Feyenoord die ze vakkundig om zeep hebben geholpen. En nu voortdurend onzin berichten op internet plaatsen om zo deze beslissing te sturen.
Typerend is het iig wel, dat ze een rechtstreekse confrontatie in finale ten koste van alles proberen te voorkomen..quote:Op donderdag 15 april 2010 23:44 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat is ook maar een specifieke groep. Wat vak 410-pubers en kneuzen van AFCA.nl
Joh, er worden van alle kanten vieze spelletjes gespeeld hier. Die supporters van ajax zijn er maar 1 van de partijen in. Ik geloof niet in "een joods complot" in die zin dat de hoofdreden het vergroten van de kansen voor ajax zou zijn, maar het dubbeltje valt wel te vaak die kant op.quote:Op donderdag 15 april 2010 23:58 schreef Haringkop het volgende:
[..]
Typerend is het iig wel, dat ze een rechtstreekse confrontatie in finale ten koste van alles proberen te voorkomen..
Ja maar, ja maar, ja maar al die mensen die protesteren zijn boeven, en terroristenquote:
Bron FR12.nlquote:Demonstratie bekerfinale bij De Kuip
Op de Oproep om om 8 uur te verzamelen bij het maasgebouw kwamen enkele honderden Feyenoord supporters af.
Tijdens gesprekken met de aanwezige werd duidelijk dat het gevoel van onmacht de overhand had tijdens deze samenkomst.
Er waren mensen aanwezig die enkele dagen en nachten voor de kaartverkoop hadden gebivakkeerd om een (echte) finale kaart te bemachtigen.
Maar dit alles blijkt nu voor niks te zijn geweest.
Het was al geregeld het was intern al besloten,,
Nadat diverse 020 sites opruiende teksten en foto`s hadden verspreid werd het vuur aangestoken om de finale om zeep te helpen .
Na vele foute beslissingen van de KNVB en andere betrokken organisaties was het aan de minister om het doodvonnis te voltrekken over de bekerfinale tussen de club van het volk en de club van de media en de knvb .
Frustratie onmacht woede ,,,,,
Het hand in hand werd regelmatig ingezet
Na onderling overleg werd besloten om richting stadhuis te lopen
Natuurlijk gaat dat niet zonder slag of stoot
Wat fakkels en wat Rotterdamse humor zorgde voor een vreemd soort spanning
Pers werd duidelijk gemaakt dat zij niet gewenst waren
We hebben duidelijk gemaakt dat we het er niet me eens zijn ,
maar wie luistert er nou naar ons ?
Ge tocht naar de brug werd niet toegestaan door Me ,en dat liep uit op enkele fiks charges van zowel de fans als de massaal opgetrommelde politie
Maar al snel werd duidelijk dat wij hier met een kansloze actie bezig zijn
Behalve dan dat we duidelijk hebben gemaakt wat wij er van vinden.
We zijn weer een evenement kwijt in Rotterdam.
RIP BEKER FINALE/
1 wedstrijd 1 FINALE......................Geen schaal in 020 ,,,,,,,,,,geen 3e ster,,,,
Mario neem de jeugd mee naar Enschede ,
Gr JOHN
Opzich geen slecht idee.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:31 schreef H.M.Murdock het volgende:
Gewoon boycotten de beker. Desnoods de spelersbus tegen houden. Wij niet naar Amsterdam dan niemand.
Als je voor de bus ga staan zal je wel weggeknuppeld worden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:31 schreef H.M.Murdock het volgende:
Gewoon boycotten de beker. Desnoods de spelersbus tegen houden. Wij niet naar Amsterdam dan niemand.
Het hele parkeerterrein vast zetten met auto's.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:34 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Als je voor de bus ga staan zal je wel weggeknuppeld worden.
Zou wel leuk zijn als de bus genoeg wordt vertraagd dat de wedstrijd moet worden verplaatst omdat ze het om 20:00 niet meer aandurven in amsterdam
Gewoon stenen van een viaduct af donderen johquote:Op vrijdag 16 april 2010 00:31 schreef H.M.Murdock het volgende:
Je mist duidelijk het punt..quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Gewoon stenen van een viaduct af donderen joh
Ergens gaat er iets mis met het clubvoetbal in NL, aan wie dat ligt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:05 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Ja maar, ja maar, ja maar al die mensen die protesteren zijn boeven, en terroristenDe echte supporters vinden het helemaal niet erg, ze zullen er hooguit gewoon even aan moeten wennen, net als die o zo overzichtelijke play-offs, die zijn nu toch ook een daverend succes
Maar ze hebben deze voorafgaande schermutselingen wél gewonnen uiteiindelijk hè!quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:03 schreef Chewbalhaar het volgende:
Ajax is ook smerig bezig, die liepen al de hele tijd te zeiken over dubbele wedstrijden. Of eerst het geouwehoer dat ze wel evenveel kaarten eisen, maar ze vervolgens niet af durven nemen.
quote:Vier arrestaties bij grimmig protest Feyenoord-fans
ROTTERDAM - Bij de protestmars van Feyenoordsupporters bij de Kuip zijn vier mensen aangehouden. Dat meldt een politiewoordvoerder. De demonstratie begon volgens de zegsvrouw rustig, maar op een gegeven moment werden stenen naar de Mobiele Eenheid gegooid.
Hierop werden charges uitgevoerd en vier arrestaties verricht. De politie gaat daarnaast kijken of zij nog iets kan doen met de bodycams die zijn ingezet. De rust is volgens de woordvoerder inmiddels teruggekeerd.
Aan de demonstratie deden naar schatting ongeveer vierhonderd mensen mee. De actievoerders wilden hun onvrede laten blijken over de beslissing om de bekerfinale tegen Ajax niet over één, maar over twee duels af te werken.
De fans vinden dat Feyenoord wordt benadeeld door de finale over twee duels af te werken. Traditioneel wordt de finale altijd in de Kuip gespeeld. Nu vindt er eerst op 25 april een duel plaats in de Amsterdam Arena, op 6 mei valt de beslissing in de Kuip. Bij beide ontmoetingen zijn alleen supporters van de thuisploeg welkom. (Novum/MC)
Feyenoord speelt niet thuis. In de bekerfinale is de Kuip neutraal terrein, ze hebben slechts thuisvoordeel afgedwongen door zich als eerst te plaatsen voor de finale. Geen bezoekende supporters, geen Ajax supporters dus. 1 wedstrijd anders niet, klaar.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:52 schreef patrickt37 het volgende:
En waarom is Feyenoord in godsnaam benadeeld door het spelen van twee wedstrijden?
Was het niet zo, dat wanneer er alleen een wedstrijd in de Kuip gespeeld zou worden, Ajax benadeeld zou zijn doordat Feyenoord thuis speelt?
Speelt Feyenoord tweewekelijks in de Kuip, ja of nee?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:55 schreef H.M.Murdock het volgende:
[..]
Feyenoord speelt niet thuis. In de bekerfinale is de Kuip neutraal terrein, ze hebben slechts thuisvoordeel afgedwongen door zich als eerst te plaatsen voor de finale. Geen bezoekende supporters, geen Ajax supporters dus. 1 wedstrijd anders niet, klaar.
Er is al 100 jaar 1 finale, en nu is het Ajax niet naar z'n zin en moet het anders.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:52 schreef patrickt37 het volgende:
En waarom is Feyenoord in godsnaam benadeeld door het spelen van twee wedstrijden?
Was het niet zo, dat wanneer er alleen een wedstrijd in de Kuip gespeeld zou worden, Ajax benadeeld zou zijn doordat Feyenoord thuis speelt?
Nee aap. Als Ajax zich als eerste had geplaatst dan had Ajax in de kleedkamer mogen zitten waar Feyenoord normaal gesproken zit + dat ze in hun eigen tenue hadden mogen spelen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:58 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Speelt Feyenoord tweewekelijks in de Kuip, ja of nee?
Dus speelt Feyenoord toch thuis? Ongeachte het nu Feyenoord-Ajax is of Ajax-Feyenoord.
Het mooiste is idd dat de finale over 1 wedstrijd gaat. Helaas is dat door de KNVB en wat andere mannen in pak verandert in twee wedstrijden. Puur omdat ze bang zijn voor rellen. Dit hebben de "supporters" aan hun eigen te danken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Nee aap. Als Ajax zich als eerste had geplaatst dan had Ajax in de kleedkamer mogen zitten waar Feyenoord normaal gesproken zit + dat ze in hun eigen tenue hadden mogen spelen.
Heeft Ajax dan aangegeven dat ze over twee wedstrijden de finale willen spelen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:59 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Er is al 100 jaar 1 finale, en nu is het Ajax niet naar z'n zin en moet het anders.
Hup Twente voor zondag
En dat is nou juist het punt. Ajax had helemaal niet thuis mogen spelen omdat Feyenoord zich als eerste heeft geplaatst. Of gaat Feyenoord nu in de ArenA ook de Ajax kleedkamer krijgen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:07 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het mooiste is idd dat de finale over 1 wedstrijd gaat. Helaas is dat door de KNVB en wat andere mannen in pak verandert in twee wedstrijden. Puur omdat ze bang zijn voor rellen. Dit hebben de "supporters" aan hun eigen te danken.
En je moet niet gaan beweren dat spelen in de kuip geen voordeel voor Feyenoord is. Iedereen loopt te roepen dat Feyenoord in de Kuip wel had kunnen winnen, maar dat Ajax niet te pakken is in de eigen Arena.
Door eigen supporters wordt het gezien als een kansloze missie, omdat Ajax nu ook een wedstrijd thuis speelt.
Dit seizoen Feyenoord thuis niet gevolgd?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:07 schreef patrickt37 het volgende:
En je moet niet gaan beweren dat spelen in de kuip geen voordeel voor Feyenoord is.
Ja die kwamen zelfs met het idee. Waarna de KNVB kwam met het antwoord dat dat absoluut niet ging gebeuren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:08 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Heeft Ajax dan aangegeven dat ze over twee wedstrijden de finale willen spelen?
Dan is het voor Feyenoord toch juist prettig dat ze nog een wedstrijdje uit mogen spelen? Want dan spelen ze immers beter.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:09 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dit seizoen Feyenoord thuis niet gevolgd?
Niet in een volle Arena zonder uitsupporters.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:14 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dan is het voor Feyenoord toch juist prettig dat ze nog een wedstrijdje uit mogen spelen? Want dan spelen ze immers beter.
Schiet me nu maar lek.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Niet in een volle Arena zonder uitsupporters.
Laat ik die grap maar niet makenquote:Op vrijdag 16 april 2010 01:17 schreef sig000 het volgende:
De Bekerfinale verplaatsen naar Duitsland.
Dat was Keslers 1 april grap toch al?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:17 schreef sig000 het volgende:
De Bekerfinale verplaatsen naar Duitsland.
Neequote:Op vrijdag 16 april 2010 01:19 schreef Winner_Taco het volgende:
Gaan jullie allemaal wel naar de finale ? ?
Ja, dat weet ik wel zeker. Het is toch nooit echt fout gegaan?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:21 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer de finale over 1 wedstrijd was gespeeld in de Kuip, denken jullie dat het wat betreft rellen wel goed was gekomen?
Aboutaleb in elk geval wel, die had een pakket klaar dat hij vanmiddag wou presenteren.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:21 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer de finale over 1 wedstrijd was gespeeld in de Kuip, denken jullie dat het wat betreft rellen wel goed was gekomen?
Ja. Maar door al die onduidelijkheid van de KNVB wordt alles in de picture gezet. Ook die stoere praat van AFCA.nl heeft er niet echt aan bijgedragen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:21 schreef patrickt37 het volgende:
quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:21 schreef patrickt37 het volgende:
Ontken ik nergens. Onkent niemand ergens. Probleem is dat ze hier in Nederland compleet incompetent zijn en er niet mee om kunnen gaan. Of dacht je dat bij Real-Barca, AC-inter, Liverpool-Everton, Glasgow-Celtic en zo nog pakweg 20 wedstrijden de rivaliteit minder is?quote:Op vrijdag 16 april 2010 00:42 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ergens gaat er iets mis met het clubvoetbal in NL, aan wie dat ligt?
Zoals meestal zijn er meerdere oorzaken en daar is het gedrag van de verschillende supportergroepen er zeker 1 van.
Minstens zoveel aan de incompetente pussys die een traditie aanpassen aan puisterige internetpubers.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:13 schreef patrickt37 het volgende:
Dit hebben we te danken aan de relschoppers.
Het is niet bedoelt als een olie op het vuur vraag. Feit blijft dat er een gigantische hoeveelheid politie, ME en/of leger opgetrommeld had moeten worden. De kosten hiervoor waren door de clubs niet te dragen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:24 schreef sig000 het volgende:
[..]
Wat is dat nu voor een olie op het vuur vraag?Het gaat toch om een mooi pot voetbal in een bekerfinale?
Naturlijk. Die paarhonderd echte relschoppers zijn allang bekend en kunnen gewoon afdoende worden aangepakt. De veiligheidsmaatregelen waren ongetwijfeld zelfs overdreven scherp gezien die kutmarrokaan in z'n broek schijt sinds HvH. Het gaat keer op keer alleen maar fout door bangmakerijen van bovenaf: keer op keer blijkt de ME ook weer medeveroorzaker te zijn, en het is sowieso vrijwel nooit echt uit de hand gelopen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:21 schreef patrickt37 het volgende:
Wanneer heeft Ajax voor het laatst in een bekerfinale tegen Feyenoord gespeeld?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:22 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, dat weet ik wel zeker. Het is toch nooit echt fout gegaan?
De veiligste én goedkoopste oplossing was 1 wedstrijd in de Kuip zonder Ajax-supporters. Boehoe niet eerlijk? Nee, dit ook niet.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:29 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het is niet bedoelt als een olie op het vuur vraag. Feit blijft dat er een gigantische hoeveelheid politie, ME en/of leger opgetrommeld had moeten worden. De kosten hiervoor waren door de clubs niet te dragen.
Bijkomend argument is dat de vrije verkoop van de kaarten niet in goede banen geleid kon worden.
Het spelen van twee wedstrijden is niet de meest sjieke, maar wel de veiligste oplossing.
30 jaar geleden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:30 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Wanneer heeft Ajax voor het laatst in een bekerfinale tegen Feyenoord gespeeld?
2 wedstrijden + rellen vooraf + rellen achteraf door supporters die zich benadeeld voelen zal vast veel goedkoper zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:29 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het is niet bedoelt als een olie op het vuur vraag. Feit blijft dat er een gigantische hoeveelheid politie, ME en/of leger opgetrommeld had moeten worden. De kosten hiervoor waren door de clubs niet te dragen.
Waarom zou de verkoop van kaarten voor 2 wedstrijden in vredesnaam makkelijker zijn dan voor 1 wedstrijd?quote:Bijkomend argument is dat de vrije verkoop van de kaarten niet in goede banen geleid kon worden.
Het is gewoon door heel de media opgeblazen. Daardoor is Hirsch Ballin zich er ook mee gaan bemoeien.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:29 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Naturlijk. Die paarhonderd echte relschoppers zijn allang bekend en kunnen gewoon afdoende worden aangepakt. De veiligheidsmaatregelen waren ongetwijfeld zelfs overdreven scherp gezien die kutmarrokaan in z'n broek schijt sinds HvH. Het gaat keer op keer alleen maar fout door bangmakerijen van bovenaf: keer op keer blijkt de ME ook weer medeveroorzaker te zijn, en het is sowieso vrijwel nooit echt uit de hand gelopen.
Hiermee zou je een punt kunnen hebben, mits de verkoop van die kaarten ook vrije verkoop is. Of is het alleen mogelijk dat seizoenkaarthouders en clubkaarthouders een kaartje kunnen bemachtigen?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:32 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
2 wedstrijden + rellen vooraf + rellen achteraf door supporters die zich benadeeld voelen zal vast veel goedkoper zijn.Als dat tuig écht wil rellen, rellen ze echt.
[..]
Waarom zou de verkoop van kaarten voor 2 wedstrijden in vredesnaam makkelijker zijn dan voor 1 wedstrijd?
Dan kun je de vraag stellen waarom een voetbalwedstrijd zulk een politiemacht op de been brengt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:29 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Bijkomend argument is dat de vrije verkoop van de kaarten niet in goede banen geleid kon worden.
Het gaat om een kleine groep die zich supporters noemen, maar in mijn ogen niet zijn. Zij verpesten het voor de "normale" supporter.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:37 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dan kun je de vraag stellen waarom een voetbalwedstrijd zulk een politiemacht op de been brengt?
Dat probleem ligt toch echt bij de supporters die de term: "Voetbal is oorlog" iets te serieus nemen.
Die kleine groep is ongeveer net zoals bij Marokkanen ook steeds rondreizend?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:40 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat om een kleine groep die zich supporters noemen, maar in mijn ogen niet zijn. Zij verpesten het voor de "normale" supporter.
En dan heb ik het niet over spreekkoren, want dat hoort er nu eenmaal bij. Het gezang over en weer is gewoon machtig. Dit gebeurt bij elke club. Zonder dat, zou er geeneens sfeer in een stadion zijn.
In de bekerfinale speelt niemand thuis qua kaarten normaal.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:51 schreef opgebaarde het volgende:
er was toch afgesproken dat de uitspelende ploeg geen publiek mocht meenemen, waarom voor deze finale ineens wel?!
Voor beide opzetten wekt het precies hetzelfde: alleen gold/silver/seizoens/clubkaarthouders kunnen kaarten bemachtigen, welke op naam zijn. Daarbij is er 100% controle. De kaarten voor de neutrale vakken zouden alleen op naam naar relaties van de KNVB gaan (scheidsrechters, stewards etc) die ook geregistreerd staan en onbesproken gedrag hebben vertoond. Daar waar niet meer kon gegarandeerd worden dat de kaarten in goede handen kwamen is gewoon de verkoop gestaakt (tenzij de KNVB zelf aantoont uit complete prutsers te bestaan waardoor de kaarten verkeerd verkocht zijn)quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:35 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Hiermee zou je een punt kunnen hebben, mits de verkoop van die kaarten ook vrije verkoop is. Of is het alleen mogelijk dat seizoenkaarthouders en clubkaarthouders een kaartje kunnen bemachtigen?
Jouw club heeft niet eens een echt voetbalstadion, dus waar heb je het over?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:40 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het gaat om een kleine groep die zich supporters noemen, maar in mijn ogen niet zijn. Zij verpesten het voor de "normale" supporter.
En dan heb ik het niet over spreekkoren, want dat hoort er nu eenmaal bij. Het gezang over en weer is gewoon machtig. Dit gebeurt bij elke club. Zonder dat, zou er geeneens sfeer in een stadion zijn.
Wat is nou eigenlijk je punt?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:48 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die kleine groep is ongeveer net zoals bij Marokkanen ook steeds rondreizend?
En spreekkoren is niets mis mee, de inhoud ervan wel.
Dat voetbalsupporters eens wat meer moeten nadenken over de gevolgen van hun primitieve stammenstrijd.quote:
Inderdaad: compleet opgeblazen, niets meer, niets minder. Genante vertoning voor het hele Nederlandse voetbal.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:34 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Het is gewoon door heel de media opgeblazen. Daardoor is Hirsch Ballin zich er ook mee gaan bemoeien.
In ieder geval is de charme van de bekerwedstrijd op deze manier verdwenen.
Wel blijf ik bij mijn standpunt dat het vreemd is dat de Feyenoord supporters zich nu benadeeld voelen.
En wat hebben voetbalsupporters precies met relschoppers te maken ?quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:01 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat voetbalsupporters eens wat meer moeten nadenken over de gevolgen van hun primitieve stammenstrijd.
Dat verzin ik niet zelf, zo zien de autoriteiten dat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:04 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
En wat hebben voetbalsupporters precies met relschoppers te maken ?
Discriminerend , polariserend en vooral bijzonder ondoordacht .
Dat blijkt jaquote:Op vrijdag 16 april 2010 02:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat verzin ik niet zelf, zo zien de autoriteiten dat.
En stempels drukken is erg simpel.
Maar owee als het om zielige allochtoontjes, Christenen of Moslims gaat.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:10 schreef sig000 het volgende:
[..]
Dat verzin ik niet zelf, zo zien de autoriteiten dat.
En stempels drukken is erg simpel.
Ik ben redelijk neutrale toeschouwer en heb een lichte voorkeur voor Feijenoord vanwege de Europacup historie.quote:
Tsja op de EO jongerendag is er maar weinig politie nodig.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:14 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Maar owee als het om zielige allochtoontjes, Christenen of Moslims gaat.
Ze hadden die voetbalwet allang rond moeten hebben . Kijk naar Engeland , Servie = 100x erger qua voetbalgeweld en nu is er geen gezeik meer dankzij zo'n wet .quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:19 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik ben redelijk neutrale toeschouwer en heb een lichte voorkeur voor Feijenoord vanwege de Europacup historie.
Helaas is er blijkbaar een bepaalde aanhang die steeds weer negatief in de aandacht komt, dat is de ondergang voor elke club met zulk een aanhang die steeds voor strafmaatregelen zorgt.
Helaas hoeven we van de club niets te verwachten aangezien ze met deze wanvertoning hebben ingestemdquote:Op vrijdag 16 april 2010 02:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze hadden die voetbalwet allang rond moeten hebben . Kijk naar Engeland , Servie = 100x erger qua voetbalgeweld en nu is er geen gezeik meer dankzij zo'n wet .
Nu doet men alsof het "onvermijdelijk" is dat er geen andere opties bestaan .
Feyenoord moet niet spelen . Niet zozeer uit rivaliteit naar ajax , maar om een statement te maken naar de KNVB toe dat dit NIET de weg is.
Schijnbaar ja .quote:Op vrijdag 16 april 2010 08:28 schreef Happel het volgende:
Mensen die denken dat de voetbalwet helpt in Engeland.
Juist. En die charme is nu kapot gemaakt door de regels ineens te veranderen vlak voor de finale.quote:Op vrijdag 16 april 2010 02:03 schreef Chewbalhaar het volgende:
Over één wedstrijd stunten is nog wel te doen, over meerdere is moeilijker. Dat is juist de charme van het hele toernooi
In hoeverre zie jij dit als competitievervalsing? Of denk jij dat een Feyenoord - Ajax zonder bezoekers uit Amsterdam wél eerlijk is?quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat het oneerlijk is wat er nu gebeurt (want competitievervalsing) is zeer ernstig...
...
En de charme van de KNVB-beker, sportieve en financiële belangen van de clubs, imagoschade van de KNVB, dat is niet hun pakkie aan en dus zijn het geen relevante belangen.
Ten eerste zou de wedstrijd niet alleen voor eigen publiek zijn geweest. Ajax mocht ook 10.000 man meenemen. En besloot 7700 kaarten af te nemen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:07 schreef Fargo het volgende:
[..]
In hoeverre zie jij dit als competitievervalsing? Of denk jij dat een Feyenoord - Ajax zonder bezoekers uit Amsterdam wél eerlijk is?
En al dat gezeur over de charme van de KNVB-beker. Welke charme heeft die dan? Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit argument er steeds maar bij wordt gehaald omdat jullie eigenlijk bang zijn over twee duels minder kans te maken. Met andere woorden...jullie spelen liever alleen thuis, in Rotterdam, in jullie eigen stadion, voor jullie eigen publiek. Competitievervalsing?
Amenquote:Op vrijdag 16 april 2010 11:15 schreef Gert het volgende:
[..]
Ten eerste zou de wedstrijd niet alleen voor eigen publiek zijn geweest. Ajax mocht ook 10.000 man meenemen. En besloot 7700 kaarten af te nemen.
Ten tweede: ja natúúrlijk hebben we liever één wedstrijd. Hè hè, lampie. En zo stond het ook in de competitie-reglementen: de finale wordt in één wedstrijd beslist. En sinds jaar en dag vindt die in De Kuip plaats, ongeacht of Feyenoord wel of niet in de finale staat. Dus doe nou niet alsof er ineens onredelijke aanspraken worden gemaakt.
En als je niet snapt dat één finale waarin beslist wordt wie de winnaar is, méér charme heeft dan het uit te smeren over twee duels, dan kijk jij echt heel anders naar voetbal dan ik. En dan maakt het me niet uit of Feyenoord in die finale staat. Als het ADO tegen Utrecht was geweest had ik één finalewedstrijd óók veel mooier gevonden.
moet je eens naar de engelse lager divisies gaan en daar een rondje om het stadion makenquote:Op vrijdag 16 april 2010 02:32 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ze hadden die voetbalwet allang rond moeten hebben . Kijk naar Engeland , Servie = 100x erger qua voetbalgeweld en nu is er geen gezeik meer dankzij zo'n wet .
Nu doet men alsof het "onvermijdelijk" is dat er geen andere opties bestaan .
Feyenoord moet niet spelen . Niet zozeer uit rivaliteit naar ajax , maar om een statement te maken naar de KNVB toe dat dit NIET de weg is.
Volgens mij hadden we het over de bekerfinale toch ?quote:Op vrijdag 16 april 2010 11:57 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
moet je eens naar de engelse lager divisies gaan en daar een rondje om het stadion maken![]()
wordt daar alleen veel beter buiten de pers gehouden.
Verklaar je nader waarom het competitie vervalsing zou zijn.quote:Op vrijdag 16 april 2010 01:57 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Jouw club heeft niet eens een echt voetbalstadion, dus waar heb je het over?
Dat het oneerlijk is wat er nu gebeurt (want competitievervalsing) is zeer ernstig, maar het is gewoon ook echt nutteloos.
Ga je dan ook met je vrienden naar de huldeging ?quote:Op vrijdag 16 april 2010 12:02 schreef Thunder0x het volgende:
Lekkere boeiend hoeveel wedstrijden ze gaan spelen of wat voor domme ideen die aboutaleb allemaal verzint.
Voor mij telt maar 1 ding
Dat is de finale op 6 mei en de uitslag daarvan niks! 2 wedstrijden en weet ik veel wat.
Als Feyenoord in de Kuip op 6 mei wint dan is dat voor mij gewoon bekerwinst
Vier mn eigen feestje welquote:Op vrijdag 16 april 2010 12:11 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ga je dan ook met je vrienden naar de huldeging ?
Over me lijkquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:49 schreef Winner_Taco het volgende:
Ja zo kan het dus ook Gert .
Nu de supporters nog
Oprotten met dat gejank, kut-Ajacieden.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:47 schreef Gert het volgende:
Ajacieden bestoken Feyenoord-spelers met sms'jes
ROTTERDAM - Spelers van Feyenoord krijgen diverse sms'jes van bevriende Ajacieden, schrijft AD Sportwereld: of ze wel hun best gaan doen tegen FC Twente, zondag. Puntenverlies van FC Twente vergroot de kansen op de titel voor Ajax.
Sommige Feyenoord-supporters hopen dat hun club gewoon punten pakt tegen Twente, zodat de vierde plaats - wat volgend seizoen één ronde Europa League minder kan betekenen - in zicht blijft. Verreweg de meesten willen echter niet dat hun club rivaal Ajax gaat helpen.
,,Tussen de fans is het haat en nijd. Maar bij de spelers leeft dat niet'', zegt Georgino Wijnaldum. ,,Ik heb vrienden bij beide clubs.''
Stefan Babovic zit in een spagaat. Sobodan Rajkovic van FC Twente behoort tot zijn vriendengroep, maar ook landgenoot Marko Pantelic is een goede vriend. De hele week stuurt de Ajax-spits al sms'jes. ,,Hij schrijft: 'Jullie moeten minimaal een punt pakken, dat weet je toch?'"
Leroy Fer krijgt voortdurend belletjes van goede vriend Vurnon Anita (Ajax). ,,Wat ik heb geantwoord? Dat FC Twente wint."
,,Natuurlijk meen ik dat niet", vervolgt de middenvelder, die wel FC Twente als voorkeurslandskampioen heeft. ,,Maar ze krijgen het zwaar. Wij willen zondag winnen om de vierde plek vast te houden.''
Feyenoord-trainer Mario Been wordt 'doodmoe' van de vragen over de titelrace. ,,Ik snap de gedachte in Rotterdam, waar mensen massaal denken: 'laat maar lopen'. Maar ik doe er niet aan mee. Wij gaan voluit om de vierde plek vast te houden." (ad.nl)
Negatieveling.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:29 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Oprotten met dat gejank, kut-Ajacieden.En dan ons in de beker even lekker met 5-0 afslachten.
Feyenoorders zijn nog zieliger dan ik dag. GET OVER IT en steun je club! Jullie schreeuwen en huilen omdat je vind dat je benadeeld wordt. De kansen zijn gewoon eerlijk verdeeld. Niet te verkroppen hé, dat je voordeel is weggenomen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:42 schreef Sinnie het volgende:
Boycotten heeft geen enkele nut, internet bereikt nog niet eens een kwart van alle Feyenoord supporters.
We staan machteloos, zo voelt het in ieder geval. Het is niet alleen de knvb en ajax dat hier een grote rol in speelt, maar wat te denken van Feyenoord die gewoon met zich laat sollen. De heren in het maasgebouw niet eens de klote hebben om naar buiten te komen.
Dat is het hedendaagse Feyenoord, dat is mijn Feyenoord..
Echt net een huwelijk met geweldige ups (Twente in de beker, Psv-uit) maar ook downs nog dieper dan de diepste oceaan.
Doe toch realistisch man, zelfs Twente wordt vernederd in de Arena. Elke keer weer die hoop bij Feyenoorders voor Ajax - Feyenoord, ik vind het een beetje zielig. Doet me denken aan een doodziek en opgegeven persoon dat toch nog in God blijft geloven en bidt dat ie hem beter maakt. Hoe ziek die ook wordt.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:34 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Negatieveling.![]()
Ik ben positiever gestemt en zeg, 6 mei zingen we "Helemaal niets in Amsterdam!" ondanks het verleden in die snelkookpan, dé underdog zijn we sowieso wel natuurlijk, gewoon defensief de boel nog meer dichttimmeren en lekker counteren.
Mocht het een gelijkspel worden daar, dan zet ik m'n geld zonder meer op Feyenoord, met een kleine nederlaag zie ik ook zeker nog wel kansen.
Als ze hun koppie er maar bij houden en niet teveel van de wijs raken mochten zíj scoren, daar is het over het algemeen mis gegaan de afgelopen jaren, dat ze totaal de weg kwijt raakten na een tegentreffer.
Och rot op man! Als de bekerfinale altijd in de jodenhut zou worden gespeeld zouden jullie t er ook niet mee eens zijn dat ze het nu ineens gaan aanpassen. En we zijn idd benadeeld en jullie uiteraard bevoordeeld. Maarja dat zijn we zo onderhand wel gewend hier in NL he.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Feyenoorders zijn nog zieliger dan ik dag. GET OVER IT en steun je club! Jullie schreeuwen en huilen omdat je vind dat je benadeeld wordt. De kansen zijn gewoon eerlijk verdeeld. Niet te verkroppen hé, dat je voordeel is weggenomen.
Boycotten, echt te triest voor woorden, dat zou zelf AZ niet doen
Je koopt dus kaarten en gaat niet?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:44 schreef Lastpost het volgende:
Ik boycot wel degelijk, maar dan wel met de afname van kaarten.
Iedere lege plek is er toch maar weer eentje, kost het me maar wat extra euro's, dan maar een keer minder uit eten.
Of het mogelijk is zullen we nooit weten. Omdat Kesler, Aboutaleb, en Hirsch Ballin liever paniek voetbal spelen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 09:09 schreef DJRV het volgende:
KNJB![]()
Mensen please, het verlies is hier aan beide kanten. 2 wedstrijden voor een kut beker, waar gaat het over in godsnaam?? Waarom kan er godverdomme niet gewoon een wedstrijd georganiseerd worden waar zowel Ajacieden als Feyenoorders in 1 stadion zitten. En dan wel een WK willen organiseren![]()
Als iedereen nou gewoon eerlijk is zijn de mooiste wedstrijden in Nederland Ajax - Feyenoord Feyenoord - Ajax. Het is zooooooooooooo fucking zonde dat dit gewoon niet meer mogelijk is
In de arena met de JC-schaal is werkelijk nog nooit aandacht aan een eerlijke kaartverdeling besteed. Wij mochten met 1.600 man komen. En nou beginnen diezelfde joden te huilen over een thuisvoordeel?quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Feyenoorders zijn nog zieliger dan ik dag. GET OVER IT en steun je club! Jullie schreeuwen en huilen omdat je vind dat je benadeeld wordt. De kansen zijn gewoon eerlijk verdeeld. Niet te verkroppen hé, dat je voordeel is weggenomen.
je kan hier geen onderwerp openen of je ziet het joden hebben over complottheorieen en weet ik wat al niet meer....wat een zielepootjes zeg.quote:Op vrijdag 16 april 2010 15:25 schreef Haringkop het volgende:
[..]
In de arena met de JC-schaal is werkelijk nog nooit aandacht aan een eerlijke kaartverdeling besteed. Wij mochten met 1.600 man komen. En nou beginnen diezelfde joden te huilen over een thuisvoordeel?
Boycotten zoals Ajax dat wou doen voordat de KNVB ze hun zin gaf bedoel je? Droeftoeterquote:Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Zat ik ook al aan te denken ja, gewoon hetzelfde truukje als AFCA.nl flikken en de wedstrijd volledig af laten lasten door paniek te zaaien.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:03 schreef Irritatie100 het volgende:
We kunnen natuurlijk ook een Feyenoord fansite oprichten, daarop posten dat we via via kaarten voor de wedstrijd in amsterdam hebben gekregen en dreigen dat we daar flink gaan rellen, tenzij er weer een finale over 1 wedstrijd komt.
Ga jij een beetje voor mij uitmaken wat ik wel en niet moet doen? Ik steun me club door dik en dun, ben er bij elke thuis-wedstrijd, kan jij dat ook zeggen? Nee, dat zou me dus helemaal niets verbazen.quote:Op vrijdag 16 april 2010 14:50 schreef EdAtTheBar het volgende:
[..]
Euh, dat is niet voor jou om te bepalen. Iedereen is vrij om te posten in welk topic dan ook.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:14 schreef Sinnie het volgende:
Wat doen jullie trouwens in het Feyenoord-topic? Ga lekker terug naar waar je vandaan kwam, tuig.
Dat zal mij een worst wezen, maar ik kom ook niet in dat neuzen topic om de boel een beetje op te stoken.quote:Op vrijdag 16 april 2010 16:19 schreef Happel het volgende:
[..]
Euh, dat is niet voor jou om te bepalen. Iedereen is vrij om te posten in welk topic dan ook.
Dat jij het feit dat je schijnbaar bij elke thuiswedstrijd bent, aandraagt als argument voor je 'echte' fanschap is weer lekker tekenend voor het iq van de gemiddelde havenslaafquote:Op vrijdag 16 april 2010 16:14 schreef Sinnie het volgende:
[..]
Ga jij een beetje voor mij uitmaken wat ik wel en niet moet doen? Ik steun me club door dik en dun, ben er bij elke thuis-wedstrijd, kan jij dat ook zeggen? Nee, dat zou me dus helemaal niets verbazen.
We worden ook benadeeld, er is nog nooit een finale geweest in de beker met 2 wedstrijden. We spelen verdomme een knock-out toernooi. Wij hebben als Feyenoord thuis-geloot dus die neuzen moeten lekker thuis-blijven en de finale wordt alleen in de Kuip gehouden. Dit is gewoon ronduit schandalig.
Wat doen jullie trouwens in het Feyenoord-topic? Ga lekker terug naar waar je vandaan kwam, tuig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |