abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 april 2010 @ 11:43:53 #176
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80514212
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:26 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Oh, dat zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn!! Ik dacht dat het zo was dat als de eerste weken niet voldoende melkproducerende cellen gestimuleerd worden dat de productie dan niet verder opgehoogd kan worden? Kunstvoeding is natuurlijk een prachtig alternatief, alleen zitten daar die belangrijke antistoffen voor Teigetje niet in, daarom dacht ik misschien kan mijn melk nog wat helpen?
Maar ze heeft toch juist goed gestimuleerd. In het begin drinkt een kindje nu eenmaal niet veel. Maar dat stimuleren is inderdaad heel belangrijk... Dat je er met een kolf nu niet meer uitkrijgt, hoeft niet te betekenen dat er niet meer melk kan worden aangemaakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_80514298
lily kan je niet een suggestie/verzoek ofzo naar het bestuur sturen om de kolfkamer wat te pimpen? Best kans dat als je op een prettige plek zit, dat je dan beter kolft ook. Enneh, argument? Als Leah meer bv krijgt, heeft ze een kleinere kans om ziek te worden, waardoor jij weer minder hoeft te verzuimen

faja die curves staan achter je login, kunnen wij niet zien... hij is in ieder geval al zwaarder dan Emma met 20 weken

Keshet jammer dat je productie wat achterblijft, maar wie weet als Teigetje live kan drinken... Je zal niet de eerste zijn die een prematuur alsnog volledig aan de borst krijgt. En wat Twinkly zegt, wilde ik ook aanbieden: als ik voor je kan kolven, moet je maar roepen.

Ik geloof nooit dat meer dan 5% van die negatieve reacties daadwerkelijk iemand in het openbaar heeft zien voeden.
Ik voed wel in het openbaar. Als ik verwacht dat ik ergens anders moet voeden, kies ik er m'n kleding op uit, maar ik ga echt niet zitten prutsen met doekjes oid. Tot nu toe is de score in de auto, in een vollopende aula en natuurlijk op visite bij familie en bij schoonfamilie en bij vrienden. Ik ben pas wel naar de slaapkamer gegaan om te voeden tijdens een verjaardag, maar dat is meer omdat Emma anders hartstikke afgeleid raakt en ik bloot zit te wachten terwijl zij de wereld op z'n kop bekijkt
En nou weer verder lachen om die reacties
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:01:34 #178
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_80514855
Ik heb nooit echt in het openbaar gevoed omdat mijn man daar problemen mee heeft. Wel op de achterbank van de auto (Opel Corsa: krap maxi cosi zat er ook nog in natuurlijk. ), bij (schoon)ouders en laatst hebben we ons nog even teruggetrokken in een zaaltje op vliegveld Lelystad.

Afgelopen zondag hing ze nog de hele middag aan mijn borst bij mijn zus(15 maandensprong: terug naar mama ). Toen voelde hij zich ook ongemakkelijk, maar ik heb hem erop gewezen dat ik (en mijn zus dus ook natuurlijk) uit een gezin van nudisten komen en zij dus wel wat gewend is. (Maar HIJ niet, piept ie dan... )
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:11:07 #179
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_80515180
mijn man deed eerst ook moeilijk, maar daar is hij snel van teruggekomen.
nu zegt hij zelf: dat kind moet toch eten? dan kijken ze maar de andere kant op!
pi_80515405
Mijn vriend weet dat 'ie het niet eens in z'n hoofd hoeft te halen om er moeilijk over te doen, net als met thuisbevallen
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:17:44 #181
12913 GreatWhiteSilence
pi_80515409
Volgende keer zal mijn man er ook aan moeten geloven, geen zin meer om mijzelf op te schuilen. Had ie toen Annicka net geboren was ook een handje van: "Blijf maar thuis, ik doe wel boodschappen, straks gaat ze huilen en kijkt iedereen ons erop aan."
Dat heb ik dus meteen de kop ingedrukt, ik ga niet thuiszitten omdat kindlief misschien wel gaat huilen.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:19:11 #182
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80515455
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:17 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Volgende keer zal mijn man er ook aan moeten geloven, geen zin meer om mijzelf op te schuilen. Had ie toen Annicka net geboren was ook een handje van: "Blijf maar thuis, ik doe wel boodschappen, straks gaat ze huilen en kijkt iedereen ons erop aan."
Dat heb ik dus meteen de kop ingedrukt, ik ga niet thuiszitten omdat kindlief misschien wel gaat huilen.
Laat hem maar thuis, heeft hij er geen last van.
pi_80515532
Van de Telegraafdiscussie:
quote:
Mijn vrouw heeft nooit ons kind borstvoeding gegeven misschien ouderwets maar gewoon de fles,..
Borstvoeding is natuurlijk ook maar iets moderns en de fes geven is de norm..
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:21:27 #184
12913 GreatWhiteSilence
pi_80515535
Ja, maar ik heb geen rijbewijs, dus wat dat betreft ben ik van hem afhankelijk...
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:22:28 #185
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80515577
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 12:21 schreef WupWup het volgende:
Van de Telegraafdiscussie:
[..]

Borstvoeding is natuurlijk ook maar iets moderns en de fes geven is de norm..
Wat zijn we dan vooruitstrevend bezig allemaal..
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:33:20 #186
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_80515935
Dames, bedankt voor de aanbiedingen, maar ik denk dat dat praktisch gezien niet haalbaar is.
(Ik gooi het in het zhs toch even in de groep!)

Die reactie die WupWup quote vind ik zo vreemd nog niet eens hoor!
Ik ben 29, bijna alle baby'tjes uit mijn vriendenkring worden gevoed met flesvoeding. Een hoop mama's zijn zich nauwelijks bewust van de voordelen en mogelijkheden tot het geven van borstvoeding!

Mijn moeder is na 2 weken gestopt met het geven van borstvoeding bij mijn zus omdat haar bv niet voldoende voeding bevatte; het werd steeds lichter... (Toen het dus overging van colostrum naar de melk die daarna komt.)
Toen ik kwam was ze iets beter voorgelicht maar is ze na 3 weken gestopt omdat ze toen een operatie onder algehele narcose moest ondergaan en volgens de artsen kon je daarna geen bv meer geven; slecht voor het kindje enzo.

Ik ben nu 29, alle kindjes die ik in mijn leventje meegemaakt heb tot nu toe zijn gevoed met flesjes! Ik heb geen idee of alle moeders die bv gaven dat ergens verscholen deden maar serieus, ik ken dus echt niemand die bv geeft!
Voor mij is wat dat betreft flesvoeding de norm c.q. ouderwets en borstvoeding dus niet. Alhoewel ik borstvoeding geven nou ook weer niet modern zou willen noemen.
A grand adventure has begun.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:42:04 #187
18860 sindell
Seriously
pi_80516262
Ik vind die discussie van de Telegraaf ook echt te
Mijn man mag niet naar een andere vrouw haar borsten kijken. Nou dan kijkt hij toch lekker de andere kant uit! Ongelooflijk....

En wat Keshet zegt, ik ken ook maar weinig mensen die borstvoeding geven hoor. Toevallig een collega die dan 9 maanden borstvoeding heeft gegeven, maar voor de rest bijna allemaal fles. Ik dacht eerst ook dat dat makkelijker zou zijn, maar daar ben ik wel van terug gekomen
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:49:10 #188
12913 GreatWhiteSilence
pi_80516483
De meeste dames die ik ken hebben geen bv gegeven, of maar voor een zeer korte tijd (lees: paar dagen). Nu vind ik de meeste van hen niet erg slim trouwens(eentje was drie maanden na de bevalling alweer zwanger, gevalletje oeps )

Maar een tante van mij heeft haar zes kinderen minimaal negen maanden gevoed. En een andere tante had het erover dat het zo 'fijn' was om door te voeden met een bo, dus ik neem aan dat ze die ervaring heeft. Mijn moeder is juist gestopt vanwege een bo. En een kennis van mij is ook met negen maanden overgestapt op fv. Ook van de oudere garde, het zal wel een antroposofisch iets geweest zijn.
  dinsdag 20 april 2010 @ 12:49:38 #189
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_80516503
Even snel hoor, maar Keshet, ik heb ook genoeg melk en zit volgens mij ook aardig in de buurt. Wellicht is dat logistiek iets makkelijker en daardoor beter te doen? Ik hoor je wel als het nodig is, ok?

Owja, wij moeten 1 juni naar het Erasmus trouwens, dus als we willen meeten moeten we iets anders afspreken want ik hoop dat Teigetje dan allang thuis is!

En nu weer verderkolven
3!
pi_80517471
De dames in mijn omgeving hebben ook bijna allemaal flesvoeding gegeven. Ook de andere moeders op de school van mijn oudere kinderen die ik er toevallig over spreek.
Op het kdv ben ik ook de enige die met borstvoeding komt.
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:46 schreef WupWup het volgende:
lily kan je niet een suggestie/verzoek ofzo naar het bestuur sturen om de kolfkamer wat te pimpen? Best kans dat als je op een prettige plek zit, dat je dan beter kolft ook.
dat heb ik al gedaan

Ze zijn nog aan het verbouwen en er komt een andere ruimte. Ben benieuwd hoe die er dan uit gaat zien en of ik dat nog mag meemaken
pi_80517583
quote:
Wat is er mis met een flesje. Die kun je vullen met afgekolfde melk of flessenmelk. Dan hoeft niemand er aanstoot aan te nemen kwestie van een beetje plannen. Bedoel ons land loopt de laatste jaren niet over van tolerantie.
Dit is wel helemaal omgekeerde wereld. Omdat het tolerantiegehalte te wensen overlaat, moeten we ons vooral maar gaan schikken daarnaar, ipv iets aan die waarden te sleutelen
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:22:41 #192
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80517790
Tja, en tieners die met vrij weinig stof de boel bedekken mag natuurlijk wel.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:25:58 #193
12913 GreatWhiteSilence
pi_80517931
Het is wel wat ikzelf gedaan heb als we bijvoorbeeld de stad ingingen: melk afkolven, in de fles doen en dat geven als we in de stad waren en ze honger kreeg.
  dinsdag 20 april 2010 @ 13:28:38 #194
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_80518036
Ben me daar gek zeg, ik ga een beetje voor mn lol afkolven om het vervolgens een half uur later te kunnen geven, en vervolgens met ploftieten naar huis ofzo..
pi_80518096
Nee, dat doe ik ook niet.

Als ik live kan voeden zal ik dat niet nalaten
pi_80518847
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 13:28 schreef Ticootje het volgende:
Ben me daar gek zeg, ik ga een beetje voor mn lol afkolven om het vervolgens een half uur later te kunnen geven, en vervolgens met ploftieten naar huis ofzo..
en dan nog eens moeten kolven omdat je kind vol zit
pi_80518920
Linda, het zou jou toch zeker worst wezen wat een stel bekrompen tokkies van een stukkie blote borst vinden? Kom op zeg, die lui hebben het IQ van een eierdop. Lekker in het openbaar blijven voeden, hoor!

Leuke quote uit de discussie:
quote:
'Ongepaste opmerkingen, glurende mannen of misprijzende blikken...'' Als zelfverzekerde, gemancipeerde vrouw negeer ik ze volledig, en kies voor mijn baby (en mezelf: borstvoeding verkleint de kans op borstkanker): wat een zielige figuren.
pi_80519060
quote:
Op dinsdag 20 april 2010 11:13 schreef Keshet het volgende:
Jemig, wat een verhalen weer zeg!

Wat jammer dat iets wat zo natuurlijk is als voeden soms zo kunstmatig gaat.
(En dan bedoel ik dus niet dat er geforceerd doorgegaan wordt maar juist dat ongeforceerd voeden zo moeilijk gaat.)

Teigetje krijgt nu 12 voedingen per dag van 22 milliliter. Da's dus 264 milliliter per dag. En dat red ik niet meer.
Gisteren heb ik een kolf-marathon dagje gehouden en vandaag weer, maar ik geloof dat ik echt aan de max van mijn productie zit.
De lactatiekundige heeft helaas ook geen opties meer voor me.
Teigetje krijgt nu ook kunstvoeding als er niet voldoende borstvoeding beschikbaar is. Ik ben blij dat ze dat krijgt en dus geen honger lijdt maar men, wat heb ik het er moeilijk mee dat ze niet meer volledig bv krijgt.

Ik ga voorlopig door met kolven; zolang ik nog minstens 1 voeding per dag bij elkaar kan sprokkelen hou ik het vol. Ze kan de antistoffen etc.nog prima gebruiken!

/einde ego-post & lief dagboekverhaal
och lieve lieve keshet toch, wat vervelend zeg.

Ik woon in het Westland dus niet heel ver uit de buurt en ik ben heus met alle liefde bereid om voor jou en je teigetje te kolven hoor! Echt Laat het me maar weten mocht je het willen.
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
  Moderator dinsdag 20 april 2010 @ 13:55:23 #199
5428 crew  miss_sly
pi_80519138
Ik snap de commotie niet zo, meiden. Ik voed wanneer het nodig is, probeer dit een beetje discreet te doen omdat ik dat voor mezelf fijner vindt en Senna dan beter drinkt en dat is het. Wat een ander daarvan vindt, is zijn of haar probleem, daar ga ik niet eens over nadenken En als ik bij mensen op bezoek ben, vraag ik altijd even of ze er problemen mee hebben, of liever hebben dat ik even apart ga zitten. Thuis kondig ik aan dat ik ga voeden, zodat iemand die dat niet prettig vindt, de andere kant op kan kijken Verder heb ik op terrasjes gevoed, in Artis, bij mensen thuis, in de auto op de achterbank op diverse parkeerplaatsen en in het park. Ik heb werkelijk geen idee of er mensen waren die dat minder prettig vonden, want ik ben dan bezig met Senna en niet met omstanders
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 20 april 2010 @ 14:01:21 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80519381
Jeetje Keshet, wat naar .

En jeetje Huup, wat lief .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')