Neuh, maar voor iets leukers, maak je gewoon zelf puree.quote:Op woensdag 14 april 2010 @ 20:18 schreef Jordy-B het volgende:
Dan leuk je het niet op.
Gebakken bladspinazie, aardappelpuree en een stukje vlees. Maaltijd in 8 minuutjes.
Puick plan.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:20 schreef RenRen- het volgende:
[..]
Neuh, maar voor iets leukers, maak je gewoon zelf puree.
Ik zeg ovenschotels. Werkt ook prima met normale aardappelpureezakjes.
Wat raar.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:16 schreef KomtTijd... het volgende:
3 KG aardappelpuree voor 69 cent. Goed voor in totaal 16 KG puree. Zo'n aanbieding kon ik als student natuurlijk niet laten schieten!
Maar een hele maand alleen maar andijviestamppot eten is ook weer zo suf, dus bij deze de vraag:
Wat kun je allemaal maken van aardappelpuree? En dan het liefst wel een beetje studentengerechten, ik ga geen instant-aardappelpuree maken om vervolgens nog anderhalf uur bezig te zijn om het op te leuken
-edit-
ohja, pics:
[ link | afbeelding ]
Neuh, maar net alsof er wat bederft aan dat droge poeder. Je moet het alleen droog houden, dus 't gaat in een tupperwarebak ofzo.quote:Op woensdag 14 april 2010 20:28 schreef Tegan het volgende:
Waarom noem je het poeder dan al aardappelpuree? Maarja, ik snap het wel enzo. Aardappelpuree is toch veel lekkerder vers. En verder, denk je echt dat je 16 kg op krijgt voordat de houdbaarheid verstreken is (het pak is wel open enzo). Of maken en invriezen.
Granulaat kun je best lang bewarne hoor, dus je hoeft het niet in één maand op te maken. Gewoon goed bewaren (luchtdicht als het kan en koel en donker (in een kast). Dan eet je er een jaar vanquote:Op woensdag 14 april 2010 20:16 schreef KomtTijd... het volgende:
3 KG aardappelpuree voor 69 cent. Goed voor in totaal 16 KG puree. Zo'n aanbieding kon ik als student natuurlijk niet laten schieten!
Maar een hele maand alleen maar andijviestamppot eten is ook weer zo suf, dus bij deze de vraag:
Wat kun je allemaal maken van aardappelpuree? En dan het liefst wel een beetje studentengerechten, ik ga geen instant-aardappelpuree maken om vervolgens nog anderhalf uur bezig te zijn om het op te leuken
-edit-
ohja, pics:
[ link | afbeelding ]
Prima optie. Je kunt ook nog wat kaas, witte peper en bieslook toevoegen, heb je kaas/aardappelkkroketjes. Ik zou trouwens alleen eigelen toeveogen, niet hele eieren.quote:Op donderdag 15 april 2010 10:39 schreef lemonlime het volgende:
Misschien een extra eitje er bij en niet te veel water. Dan balletjes of kroketjes er van draaien en een tijdje in de koelkast op laten stijven. Dan door bloem, ei en paneermeel en frituren of bakken in de koekenpan. Het lijkt me niet de meest lekkere manier om aardappelkroketjes te maken maar je moet toch wat met zo'n zak. (C1000 Delft zeker?)
Ik ben geen zeikerdquote:Op donderdag 15 april 2010 11:05 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
En voor alle zeikerds: als je 3 kilo van dat peoder hebt, ga je dus niet altijd alles zelf maken.
Ja dat zal best, maar wat heb ik daar aan?quote:Op donderdag 15 april 2010 11:12 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik ben geen zeikerdIk heb nooit geen 3 kilo poeder
Dús ik maak het zelf
Oew da's wel een goeie optie inderdaad. Een beetje je eigen RAS-patat makenquote:Op donderdag 15 april 2010 10:39 schreef lemonlime het volgende:
Misschien een extra eitje er bij en niet te veel water. Dan balletjes of kroketjes er van draaien en een tijdje in de koelkast op laten stijven. Dan door bloem, ei en paneermeel en frituren of bakken in de koekenpan. Het lijkt me niet de meest lekkere manier om aardappelkroketjes te maken maar je moet toch wat met zo'n zak. (C1000 Delft zeker?)
Als je ze frituurt moet je wel even oppassen dat ze niet knallen als je er een hap uit neemt.... dus die er voldoende eigeel in....misschien nog een beetje tarwebloem....quote:Op donderdag 15 april 2010 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Oew da's wel een goeie optie inderdaad. Een beetje je eigen RAS-patat maken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |