abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80318156
3 KG aardappelpuree voor 69 cent. Goed voor in totaal 16 KG puree. Zo'n aanbieding kon ik als student natuurlijk niet laten schieten!

Maar een hele maand alleen maar andijviestamppot eten is ook weer zo suf, dus bij deze de vraag:

Wat kun je allemaal maken van aardappelpuree? En dan het liefst wel een beetje studentengerechten, ik ga geen instant-aardappelpuree maken om vervolgens nog anderhalf uur bezig te zijn om het op te leuken

-edit-
ohja, pics:

[ Bericht 13% gewijzigd door KomtTijd... op 14-04-2010 20:22:09 ]
pi_80318255
Dan leuk je het niet op.

Gebakken bladspinazie, aardappelpuree en een stukje vlees. Maaltijd in 8 minuutjes.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_80318353
quote:
Op woensdag 14 april 2010 @ 20:18 schreef Jordy-B het volgende:
Dan leuk je het niet op.

Gebakken bladspinazie, aardappelpuree en een stukje vlees. Maaltijd in 8 minuutjes.
Neuh, maar voor iets leukers, maak je gewoon zelf puree.
Ik zeg ovenschotels. Werkt ook prima met normale aardappelpureezakjes.
  PR/Manusje van alles woensdag 14 april 2010 @ 20:22:11 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_80318405
idd, schotels, en je kan ook prima boerenkool maken met puree en zuurkool ook wel
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_80318419
Jammer dat je geen hachee erbij kan maken dan.
HÆLP.
pi_80318507
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:20 schreef RenRen- het volgende:

[..]

Neuh, maar voor iets leukers, maak je gewoon zelf puree.
Ik zeg ovenschotels. Werkt ook prima met normale aardappelpureezakjes.
Puick plan.

Aardappel anders eroverheen, lekker makkelijk
pi_80318571
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:16 schreef KomtTijd... het volgende:
3 KG aardappelpuree voor 69 cent. Goed voor in totaal 16 KG puree. Zo'n aanbieding kon ik als student natuurlijk niet laten schieten!

Maar een hele maand alleen maar andijviestamppot eten is ook weer zo suf, dus bij deze de vraag:

Wat kun je allemaal maken van aardappelpuree? En dan het liefst wel een beetje studentengerechten, ik ga geen instant-aardappelpuree maken om vervolgens nog anderhalf uur bezig te zijn om het op te leuken

-edit-
ohja, pics:

[ link | afbeelding ]
Wat raar.
pi_80318609
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:25 schreef Tegan het volgende:

[..]

Wat raar.
3 KG poeder + 13 liter water = 16 KG puree.
pi_80318655
Sorry. ik haaaaaaat instant purreepoeder. Het enige wat ik er mee zou maken als ik het in huis zou hebben (en dat is dan wel meteen een goede tip voor jou) is aardappelsoep!

Uitje met knof fruiten, bouillon erbij, aardappelpoeder en koken maar tot de gewenste dikte is bereikt. Dan wat garnituur er in: sperzieboontjes, wortelen, paprika. Opleuken met uitgebakken spekjes. Heerlijk!
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_80318694
Waarom noem je het poeder dan al aardappelpuree? Maarja, ik snap het wel enzo. Aardappelpuree is toch veel lekkerder vers. En verder, denk je echt dat je 16 kg op krijgt voordat de houdbaarheid verstreken is (het pak is wel open enzo). Of maken en invriezen.
pi_80318789
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:28 schreef Tegan het volgende:
Waarom noem je het poeder dan al aardappelpuree? Maarja, ik snap het wel enzo. Aardappelpuree is toch veel lekkerder vers. En verder, denk je echt dat je 16 kg op krijgt voordat de houdbaarheid verstreken is (het pak is wel open enzo). Of maken en invriezen.
Neuh, maar net alsof er wat bederft aan dat droge poeder. Je moet het alleen droog houden, dus 't gaat in een tupperwarebak ofzo.
(en al moet ik 3 kwart wegflikkeren, dan is het nog goedkoop )

En ja verse aardappelpuree is lekkerder, maar een echte student gaat natuurlijk ook geen aardappels zitten schillen.
pi_80334332
quote:
Op woensdag 14 april 2010 20:16 schreef KomtTijd... het volgende:

-edit-
ohja, pics:

[ link | afbeelding ]
Granulaat kun je best lang bewarne hoor, dus je hoeft het niet in één maand op te maken. Gewoon goed bewaren (luchtdicht als het kan en koel en donker (in een kast). Dan eet je er een jaar van
Whatever...
pi_80334533
Stamppot boerenkool

Bereiding:
breng de op het pak aangegeven hoeveelheid water aan de kook. Een lege wijnfles blijkt een prima maatbeker.
Prik wat gaatjes in de verpakking van de rookworst, stop hem in de magnetron en zet hem op drie minuten vol vermogen.
Kieper eerst het zakje boerenkool leeg in het water en vervolgens de inhoud van het zakje aardappelpuree.
Tegen de tijd dat je boerenkool-aardappelmix goed doorgeroerd hebt, is de rookworst klaar.
Aan tafel!
Je moet de lat hoog genoeg leggen om eronder door te kunnen
If life gives you lemons make lemonade
Behind every bitch there is a man who made her that way :)
Suikertaartje heeft altijd gelijk
  donderdag 15 april 2010 @ 10:23:32 #14
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_80334644
Ik maak aardappelpuree lekker vers Aardappels koken,en als het gaar is, doe ik melk,beetje boter, nootmuskaat,peper erbij en mixen de puree en klaar is kees..
pi_80335195
Misschien een extra eitje er bij en niet te veel water. Dan balletjes of kroketjes er van draaien en een tijdje in de koelkast op laten stijven. Dan door bloem, ei en paneermeel en frituren of bakken in de koekenpan. Het lijkt me niet de meest lekkere manier om aardappelkroketjes te maken maar je moet toch wat met zo'n zak. (C1000 Delft zeker?)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_80336040
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:39 schreef lemonlime het volgende:
Misschien een extra eitje er bij en niet te veel water. Dan balletjes of kroketjes er van draaien en een tijdje in de koelkast op laten stijven. Dan door bloem, ei en paneermeel en frituren of bakken in de koekenpan. Het lijkt me niet de meest lekkere manier om aardappelkroketjes te maken maar je moet toch wat met zo'n zak. (C1000 Delft zeker?)
Prima optie. Je kunt ook nog wat kaas, witte peper en bieslook toevoegen, heb je kaas/aardappelkkroketjes. Ik zou trouwens alleen eigelen toeveogen, niet hele eieren.

En voor alle zeikerds: als je 3 kilo van dat peoder hebt, ga je dus niet altijd alles zelf maken.
Whatever...
  donderdag 15 april 2010 @ 11:12:04 #17
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_80336263
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:05 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

En voor alle zeikerds: als je 3 kilo van dat peoder hebt, ga je dus niet altijd alles zelf maken.
Ik ben geen zeikerd Ik heb nooit geen 3 kilo poeder Dús ik maak het zelf
pi_80338664
Ik zou idd veel ovenschotels maken. Gewoon groente en vlees zoals je normaal eet maar dan in de ovenschaal en een dikke laag aardappelpuree erbovenop. Dit een tijdje doen i.p.v. gekookte/gebakken aardappels + groente eten.

Succes met het eten van 16 kg puree
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_80338727
quote:
Op donderdag 15 april 2010 11:12 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ik ben geen zeikerd Ik heb nooit geen 3 kilo poeder Dús ik maak het zelf
Ja dat zal best, maar wat heb ik daar aan?
pi_80338782
quote:
Op donderdag 15 april 2010 10:39 schreef lemonlime het volgende:
Oew da's wel een goeie optie inderdaad. Een beetje je eigen RAS-patat maken
pi_80347545
quote:
Op donderdag 15 april 2010 12:14 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Oew da's wel een goeie optie inderdaad. Een beetje je eigen RAS-patat maken
Als je ze frituurt moet je wel even oppassen dat ze niet knallen als je er een hap uit neemt.... dus die er voldoende eigeel in....misschien nog een beetje tarwebloem....
Whatever...
pi_80349353
Misschien kun je er ook wel een soort van soufflé mee maken, met aardappelpuree ipv een roux. Puree mengen met smaakmakers (kaas, kruiden, ..) en dan door stijfgeklopt eiwit scheppen. Geen idee wat de oventijden/temperatuur moet zijn, heb zelf weinig ervaring met souffle's
Verder is puree altijd handig als topping voor een ovenschotel: fishpie, mexicaanse bonen, zuurkool, gehakt/prei/kerrie, etc.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_80360195
bij de Cmille Zuidpoort geweest D?
pi_80360281
quote:
Op donderdag 15 april 2010 21:22 schreef SeaOfLove het volgende:
bij de Cmille Zuidpoort geweest D?
Tuurlijk, waar anders V?

Ze hebben wel vaker van die mooie bulkaanbiedingen daar
pi_80360418
Leuk winkel is dat, altijd goed studentenvoer daar. HElaas woon ik nu te ver weg
Whatever...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')