Dankje, even de tips hierboven lezen over het verwijderen van het kleine beetje kalk dat er aan zit.quote:
Ik kwam dit tegen:quote:Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:17 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb mijn eerste pakketje online besteld. Maar nu zijn mijn mesjes bijna op maar voor de rest heb ik nog meer dan genoeg. Dus om dan voor alleen mesjes verzendkosten te betalen vind ik ook weer een beetje overdreven. Dus waar koop je mesjes voor een krabbertje in Utrecht of Amersfoort?
Voor sommige mensen werken Hema mesjes totaal niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 17:40 schreef n0ir het volgende:
[..]
Elke Hema verkoopt mesjes voor een krabbertje, ongeveer ¤2 voor 10 stuks en ze werken prima.
The Dutch Shaving Shop is een goede, fysieke winkel. Als je gevoelig bent voor impulsaankopen zou ik niet meer geld meenemen dan strikt noodzakelijkquote:Op maandag 23 juli 2012 12:40 schreef PirateStef het volgende:
Waar zou ik een safety razor/DE scheermes/krabbertje kunnen kopen?
Ik heb wel internet winkels gevonden maar het liefst zou ik gewoon het kopen bij een echte winkel.
het word mijn eerste krabbertje dus ik ben opzoek naar een goedekope.
Hoe schuin je het mes op je gezicht houdt bepaal je met een krabber helemaal zelfquote:Op zaterdag 4 augustus 2012 23:09 schreef lukaon het volgende:
Ziet er goed uit. Heb nu een Mach 3 met een Venus handgreep, mooi aqua blauw.De goedkope mesjes met een krabbertje klinkt gewoon goed. Alleen een ding: het woord 'krabbertje', dat klinkt mij helemaal niet goed in de oren. Is het echt zo dat je de haren er echt af gaat krabben in plaats van snijden?! De mesjes van de Mach 3 staan veel schuiner toch op de huid gericht, die snijden echt af, hoe zit dat nu bij zo'n krabbertje? Is het echt krabben of schrapen en niet snijden?
Benieuwd naar de ervaringen. Want zo'n Merkur 34C / Futur of een Feather trekken mij wel. Ben binnenkort in Antwerpen en wil dan eens bij de Messenwinkel langsgaan.
Deze microscopische foto's laten mooi scherp afgesneden baardharen zien op een multiblad scheermes en een met de huid zelf. Ja, mooi is bij die laatste niet het goede woord.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 12:10 schreef El-a-Menthol het volgende:
Jeeeej! Ik ben nu de trotse bezitter van een Mühle Silvertip Fibre, in een 21mm knot en kunst ivoren handvat. Mooi ding.
Helaas heb ik me al geschoren en bovendien moet hij nog even schoon gemaakt worden.
Maar verder, het is een synthetische, dus geen rare luchtjes of "break-in" oftewel inwerk periode.
Kan niet wachten om hem morgen uit te proberen.
[ afbeelding ]
Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:36 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Die rare luchtjes heb je geluk mee. Ik had daar wel een beetje last van de eerste keren. Gelukkig is dat nu weg. Ging bijna over mijn nek van de dassenlucht.
Ik bedoelde dat je gelukt hebt dat je geen rare luchtjes hebt.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 14:55 schreef El-a-Menthol het volgende:
[..]
Nou met een SYNTHETISCHE denk ik dat het niet zozeer geluk is hoor ;-)
Ow vergeten te melden.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:53 schreef kipknots het volgende:
Begin gewoon met een degelijke kwast en scheerzeep / scheercreme. Helpt ook als je met een Mach 3 scheert.
Messen kan je altijd later nog kopen.
Is dat om een goede techniek te ontwikkelen of voor je huid?quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:54 schreef Erasmo het volgende:
Ik zou je adviseren om eerst een tijdje met een krabbertje te scheren voor je overstapt naar een open mes.
Geen ervaring met een open mes, maar welke spullen zou je nodig zijn? Blokje aluin en een goede levensverzekering misschien, maar verder kan ik niets verzinnen.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 15:57 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Ow vergeten te melden.
Scheerzeep en creme heb ik van vergulde hand en kwast is ook aardig. Dacht alleen dat je voor een open mes nog extra zaken nodig hebt, buiten slijp spullen.
Klopt. Ik heb ook nog een blokje, maar meer op reserve.quote:Op woensdag 8 augustus 2012 17:29 schreef Erasmo het volgende:
Stickjes zijn dan wel weer handiger dan blokken.
In elk geval voorlopig heb ik nog genoeg DE-mesjes op voorraad om niet te overwegen terug te gaan naar cartridgesquote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Razorpit, zou dat echt werken ?
Heeft er al iemand ?
iKON Is omstreden, komen garanties veel niet na bij de kleinste kans dat ze eronderuit konden.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:42 schreef lukaon het volgende:
Ik houd van perfectie. De details en het vakmanschap kan ik erg waarderen. Dan is het gewoon jammer als er bij die eerder genoemde merken zulke goedkope materialen worden gebruikt met alleen maar een chroomlaagje. Muhle is vast goed, maar het oog wil ook wat + hier absoluut geen nikkel ivm allergie. De link van Badgerandblade in mijn vorige post gaf een zelfde discussie daar aan waarom die 'grotere' merken toch geen betere materialen gebruiken. Eventueel als extra duur model.
De Razorpit is echt een revolutie op scheergebied, het wemelt op internet van de reviews. Razorpit claimt dat 150x scheren met 1 cartridge mogelijk is, zover ga ik nog niet met mijn Mach3. Gillette of Wilkinson zullen hier absoluut niet blij mee zijn.
Maar een mooie krabber gaat er hier zeker komen. Lijkt mij gewoon leuk en ontspannend. Tot nu toe zijn favoriet deze merken, gemaakt van 100% Stainless Steel:
iKON OSS
Pils 101NE
Feather AS.
Weet alleen dat een zo'n snel-zelf-strop idee al heel lang bestaat (Rolls Razor bijvoorbeeld).quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
Ik las het voor het eerst hier: http://www.stylecowboys.nl/Lifestyle/1633quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Heeft er al iemand ?
Er zijn verschillende modellen die je kan gebruiken om DE mesjes te stroppen:quote:Op donderdag 9 augustus 2012 21:53 schreef El-a-Menthol het volgende:
Ik denk dat het wel zou kunnen werken. Hoe lang heb ik geen idee.
Hij stropt duidelijk het mesje.
Hij slijpt dus niet.
Maar mensen met een open scheermes slijpen ook niet dagelijks hun mes maar stroppen wel veel.
Koks ook. Wel zorgen dat je mesje goed schoont blijft.
Als je het stijlvol wil doen koop je een originele "vintage Barbecide" desinfecteer "vaas"/fles van e-Bay (een oude) en vul die met Barbecide of iets gelijks.
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |