abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 augustus 2012 @ 14:40:35 #251
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115511978
DE mesjes zijn zo goedkoop dat het dan weer niet hoeft.
Maar met een Gillette cartridge begrijp ik het wel, die zijn ook stervensduur.
Als verzamel object vind ik het op zich wel interessant.
"Trying is the first step towards failure"
"All normal people love meat. ... You don't win friends with salad."
"If God didn't want us to eat animals, why did he make them out of meat?"
(Homer J. Simpson)
pi_115522288
quote:
14s.gif Op maandag 13 augustus 2012 02:24 schreef El-a-Menthol het volgende:
Zo een wil ik ook nog eens.
Voorlopig heb ik te veel gear maar zo iets koop ik in de toekomst nog eens.
En misschien ook een Fatboy.
Erg mooi model van Gillette, en met meer ervaring kun je hem verder open draaien.
Nooit te mild of te agressief. Mooi dingetje!
Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.

Deze Aristocrat is misschien iets voor jou, een echt koopje! :P
http://auburn-newyork.olx(...)n-used-iid-389329288
  maandag 13 augustus 2012 @ 19:23:00 #253
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115523106
quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 18:59 schreef lukaon het volgende:

[..]

Thnx, ben er blij mee. Had er wel eens eerder naar zitten kijken naar een vintage krabbertje. De prijzen zijn op Ebay in een paar jaar voor een mooi en niet afgeragd exemplaar echt keihard de lucht ingeschoten. Het is een gewild collectors item geworden. Dus als je plannen hebt voor een Fatboy of een Aristocrat zou ik niet te lang wachten.

Deze Aristocrat is misschien iets voor jou, een echt koopje! :P
http://auburn-newyork.olx(...)n-used-iid-389329288
Bedankt! Gelijk 5 besteld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(Homer J. Simpson)
pi_115523403
Toeval dat ik dit tegenkom, hier wil ik mij al een poosje in gaan verdiepen.

Dus bij deze :)
pi_115653138
Opnieuw verchromen kan natuurlijk ook. De Revamp service van Razor Emporium lijkt helemaal niet verkeerd. Oud verweerd exemplaar kopen voor weinig en dan tiptop laten maken door hen.

Rhodium plated is super..

Mooi filmpje: How it's Made
  vrijdag 17 augustus 2012 @ 02:06:46 #256
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_115668819
Wow, lukaon dat ziet er fantastisch uit. Ga ff surfen, benieuwd naar hun prijzen.

Vandaag een Semogue Owners Club Boar besteld en 1 van Mike's Natural Soaps (Orange, Cedarwood, & Black Pepper).
(Homer J. Simpson)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner maandag 20 augustus 2012 @ 18:29:22 #257
39237 crew  H_T
2733
pi_115790975
Op Lowlands heb ik het werk van Schorem mogen aanschouwen. Scheren met open messen, natte en koude doeken, vakwerk hoor! Heb er alleen zelf geen gebruik van gemaakt
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_115894383
Aparte locatie voor zoiets... of juist heel slim (was het niet stervens warm daar?).
Die revamp service verkoopt ook safety razors die al opgeknapt zijn.
Stuk duurder maar of je niks op te sturen, misschien als ik eens flink wat $ over heb.
(Homer J. Simpson)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 23 augustus 2012 @ 11:32:31 #259
39237 crew  H_T
2733
pi_115900557
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2012 02:14 schreef El-a-Menthol het volgende:
Aparte locatie voor zoiets... of juist heel slim (was het niet stervens warm daar?).
Die revamp service verkoopt ook safety razors die al opgeknapt zijn.
Stuk duurder maar of je niks op te sturen, misschien als ik eens flink wat $ over heb.
Het was heel erg warm, maar dat wisten ze nog niet op het moment dat ze ja zeiden natuurlijk. Het heeft ze de nodige aandacht opgeleverd. Mensen die kwamen kijken, het was af en toe ook op grote videoschermen te zien, wachttijd liep volgens het festivalkrantje op tot meerdere uren.
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 14:28:52 #260
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_116106157
Wel goed voor hun dus. Maar ook voor het klassiek nat scheren en het oude heren-kappers vak (barbershop).
(Homer J. Simpson)
pi_117164622
quote:
0s.gif Op maandag 20 augustus 2012 18:29 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Op Lowlands heb ik het werk van Schorem mogen aanschouwen. Scheren met open messen, natte en koude doeken, vakwerk hoor! Heb er alleen zelf geen gebruik van gemaakt
Mijn buurman had het er laatst over, en ik heb eens ff op internet gekeken, maar dat lijkt me echt heel erg gaaf! Toch maar eens een keer de trip naar rotterdam maken denk ik, om me eens goed te laten scheren :7
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
pi_117176533
Van de week was ik in de UK en zag bij de drogist deze Laser mesjes liggen voor maar £ 0.39 per pakje. Gelijk gekocht en scheert ook prima. Weet iemand waar je deze ook in Nederland kunt krijgen? Tips voor andere koopjes zijn ook welkom!

zondag 23 september 2012 @ 23:19:08 #263
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_117177150
Ik heb nog heel wat pakjes van Derby mesjes over (had een keer een 100 pack gekocht, maar die raakt niet zo snel op :') ). Iemand die ze wil overnemen? Wil namelijk ook andere mesjes proberen. Het gekke van die Derby mesjes is dat ze pas vanaf de 2e scheerbeurt echt fijn scheren, daarvoor zijn ze voor mij nog net te scherp. Ik scheer wel bijna altijd eerst kruislings en dan tegen de richting in ( dus 2 passes, geen 3).

Ik heb Hema mesjes geprobeerd, die glijden beter maar scheren slechter wat betreft gladheid.
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
  maandag 24 september 2012 @ 10:32:17 #264
323189 Pollore
Hell ain't far
pi_117184405
Ik wil wel wat Derby mesjes van je overnemen als je een mooi prijsje maakt. Ik scheer altijd met Derby net niet te scherp voor mij want nog scherper dan haal ik me alleen maar open. Kortom laat maar weten wat je er voor wilt hebben.
pi_117184450
Heb nu een paar keer met feather mesjes geschoren, vind ik toch wel erg prettig. Alleen tegen de scheerrichting in m'n nek is nog tricky. Daarbuiten vind ik het juist makkelijker en sneller scheren, glijdt lekker makkelijk.

Heb me nu ook al 5x met hetzelfde mesje geschoren en het is nog steeds scherp genoeg.
  maandag 24 september 2012 @ 23:23:21 #266
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_117218093
In de nek is de huid ook dunner. Zou het aantal passes op de nek verminderen, absoluut geen druk gebruiken en desnoods de hoek van het mes wat veranderen zodat het mes wat meer richting recht op de huid komt te staan. Derby mesjes zijn mij te mild, Feathers vind ik goed maar er zijn mesjes praktisch zo scherp maar "smoother" (minder ruw, merkt bijna niet dat je jezelf snijd, meer "gestropt"). Mijn voorkeuren zijn Astra Superior Platinums and Gillette 7'O Clock Yellow.

Wie nog aftershaves tips nodig heeft, ik heb net een topic geopent op Badger & Blade:
So You Want To Try European Aftershaves?

(Homer J. Simpson)
  maandag 24 september 2012 @ 23:58:00 #267
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_117219474
quote:
0s.gif Op zondag 23 september 2012 23:05 schreef lukaon het volgende:Weet iemand waar je deze ook in Nederland kunt krijgen? Tips voor andere koopjes zijn ook welkom!
[ afbeelding ]
Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:
Barbiere di figaro
The Dutch Shaving Shop

Verder kun je op eBay kijken en UK sites zoals Shaving.ie, succes.
(Homer J. Simpson)
pi_117224127
M'n nek heeft jammer genoeg de meeste passes nodig om glad te worden. Een pass met de scheerrichting mee en een dwars erop is niet genoeg voor een goed resultaat. Sowieso voer ik nauwelijks druk meer uit (geen en m'n mes glijdt niet goed, wat voor meer irritatie zorgt_, das ook niet het probleem.

Paar keer oefenen en ik denk dat het wel kan.
  dinsdag 25 september 2012 @ 12:40:05 #269
375003 El-a-Menthol
menthol madness
pi_117229286
Je huid went gelukkig wel wat daar. Neem aan dat je schuim zo nat is dat hij glimt.
Samen met Feather mesjes kan ik me niet voorstellen als je korte bewegingen maakt dat je druk nodig hebt.
Want het mes doet het werk, het snijden. Druk zorgt hooguit dat je gladder dichter op de huid afsnijdt.
Maar uiteindelijk, na veel oefenen moet het zonder druk kunnen om je glad te scheren.
Als het na maanden nog niet lukt zonder druk moet je eens een wat agressievere DE proberen.
Of een adjustable (zoals Merkur Progress), kun je van heel mild tot heel agressief instellen.
(Homer J. Simpson)
pi_117541462
Een paar keer oefenen en het ging inderdaad prima.

Vanochtend alleen m'n krabber laten vallen, afgebroken bij het schroefdraad. Tijd voor een nieuwe dus, en ik zit eraan te denken om een andere te bestellen. Had hiervoor een EJ89L, zit nu te kijken naar een Merkur progress. Wel een stuk duurder, hoop dat het het waard is.

Zie nu ook een flare tip rocket voor 31.50. Misschien toch aan de vintage dan.

[ Bericht 11% gewijzigd door kipknots op 03-10-2012 14:28:46 ]
pi_117547374
quote:
0s.gif Op maandag 24 september 2012 23:58 schreef El-a-Menthol het volgende:

[..]

Niet specifiek deze maar de 2 beste Nederlandse wet-shaving winkels vind ik en velen met mij:
Barbiere di figaro
The Dutch Shaving Shop

Verder kun je op eBay kijken en UK sites zoals Shaving.ie, succes.
Ik koop mijn spullen altijd hier:

http://www.scheerwinkel.nl/catalog/index.php?page=home

Ik heb na mijn eerste startpakketje met merkus mesjes dit pakketje besteld.

http://www.scheerwinkel.n(...)_108&products_id=444

Dus dan maar eens kijken welke mesjes mijn favoriete worden.
pi_118277364
Wat ik nu graag zou willen weten:

Scheert een open scheermes nu beter dan een DE scheermes ??

[ Bericht 4% gewijzigd door Tulpenboy op 22-10-2012 14:03:15 ]
pi_118294202
Dat ligt aan je definitie van beter. Bedoel je gladder, dan is het antwoord meestal ja
pi_118294537
Ik bedoelde inderdaad gladder.
Maar wat bedoel je met meestal ja?
  dinsdag 30 oktober 2012 @ 13:07:27 #275
247356 infp2009
More cowbell!
pi_118617986
Ik heb net een open scheermes besteld, even kijken of het bevalt. Wat voor scheerschuim is goed, en waar kan ik dat halen? Neem aan niet bij de kruidvat of wel? En is zo'n kwast aanvankelijk noodzakelijk?
"Faith is making a virtue out of not thinking."
"Capitalism is a system wherein man exploits man. And communism — is vice versa.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')