abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 september 2010 @ 12:27:17 #151
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85981449
quote:
Op donderdag 2 september 2010 11:39 schreef Rainai het volgende:

[..]

Ik las dat Burton Ruler meest populair is. En ik neem aan dat bindingen cartel geschikt zijn.

Nog een vraagje.
Gisteren kwam ik bij ene shop langs en zag de Bataleon Evil Twil van 151 staan. Ik wil ermee freestylen.
Ik meette me met dit snowboard bij mijn lengte op. En ik ben 1.80 meter en de snowboard zijn top is dus tussen mijn kin-lengte en de schouderlengte, daar ik hem niet gelijk durfde kopen. Daarom vraag ik het aan jullie, voor ik hem koop...

Schikt dit snowboard van 151 genoeg voor mijn kin-schouderlengte?
1 langer zou beter zijn inderdaad. Anders krijg je wel een heel klein zwabberboardje.
Dat meten van die lengte is op zich best een redelijke maatstaaf, maar als je bijvoorbeeld 1.80m ben en 100kg weegt heb je wel een ander board (of andere lengte) nodig dan wanneer je 1.80m bent en 70kg.

De Rulers zijn populair omdat het een tussenmodel is van Burton. Betere kwaliteit dan de lager geprijste schoenen, niet de super tech zoals de dure schoenen, maar wel stevig en gewoon goede kwaliteit.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85982520
dubbel gepost |:(
pi_85982544
quote:
Op donderdag 2 september 2010 13:05 schreef Rainai het volgende:

[..]

RooneyElst, dan is de 155 ideal voor mijn gewicht 76 kg.

Komakie, die verkoper zegt dat de 151 voor mijn gewicht 76 ook kan, tenzij ik 1.80m ben....of de 155 is voor mij naar jullie meningen toch ideal? :?
pi_85991777
Zou ook voor de 155 gaan mocht je hem kunnen krijgen, is iets meer allround. 151 kan ook wel, maar dan kun je imo bijna niet meer fatsoenlijk hard naar beneden knallen of evt poeder rijden. 151 is echt meer een park/rail formaat.

Rulers en Cartels zijn hartstikke goed.

(Ben zelf trouwens toch voor de Ions gegaan, aanbieding was te mooi)
pi_86023148
Ai ai, ik heb gistermiddag in de shop te Haarlem juist de snowboard 151 gekocht.
Dat kwam doordat ik eerder allerlei sites heb geïnformeerd dat de 151 of 155 voldoende voor mijn gewicht (73 kg) is en vervolgens, ik bekeek vanmiddag in die dezelfde shop de 151 bij mijn lengte (1.80m). De top van de snowboard 151 past onder mijn kin-lengte, daar ik die verkoper vroeg of dat ideaal voor mijn lengte en gewicht is. Goed voor de jumps in de park enzo.
Hij zegt van wel... :S Vervolgens kocht ik de 151, ai ai.

En ook van een kennis eerder te horen dat de 151 voldoende voor mijn figuur is.

Ene zegt 151, andere zegt 155... tsss.

Wel, na allerlei berichten te lezen, legde ik de 151 op de grond van mijn woonkamer om te checken met mijn benen erop. Zo te zien ziet dit board er normaal uit, als de huur-snowboard, daar ik gehuurd heb...
Of werd ik beetgenomen?
pi_86023300
Dit link eronder... Handig voor de beginners, wanneer ze niet weten welke snowboard ze willen kopen...
http://www.snowboardlengthcalculator.com/
  vrijdag 3 september 2010 @ 15:45:57 #157
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86025760
quote:
Op vrijdag 3 september 2010 14:47 schreef Rainai het volgende:
Ai ai, ik heb gistermiddag in de shop te Haarlem juist de snowboard 151 gekocht.
Dat kwam doordat ik eerder allerlei sites heb geïnformeerd dat de 151 of 155 voldoende voor mijn gewicht (73 kg) is en vervolgens, ik bekeek vanmiddag in die dezelfde shop de 151 bij mijn lengte (1.80m). De top van de snowboard 151 past onder mijn kin-lengte, daar ik die verkoper vroeg of dat ideaal voor mijn lengte en gewicht is. Goed voor de jumps in de park enzo.
Hij zegt van wel... :S Vervolgens kocht ik de 151, ai ai.

En ook van een kennis eerder te horen dat de 151 voldoende voor mijn figuur is.

Ene zegt 151, andere zegt 155... tsss.

Wel, na allerlei berichten te lezen, legde ik de 151 op de grond van mijn woonkamer om te checken met mijn benen erop. Zo te zien ziet dit board er normaal uit, als de huur-snowboard, daar ik gehuurd heb...
Of werd ik beetgenomen?
Zoals eerder gezegd is het op zich geen slechte koop. Het is alleen wel wat specifieker voor freestyle dan wanneer je de 155 had gekocht. Niets mis mee hoor :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zaterdag 4 september 2010 @ 13:00:22 #158
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_86057807
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:21 schreef Fugie het volgende:

[..]

Er zat toch nog een winkel in eindhoven ofzo die ook lib-tech deden, of was jij echt de enige in nl?
Heb hem gevonden in dordrecht :)

Over paar weekjes ophalen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Fugie op 04-09-2010 13:17:58 ]
pi_86095920
@ JRB
Lons...waarom kies je voor de Lons? ik ben benieuwd dat je de lons boven de Rulers kies...
Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar de boots en bindingen. Vandaar dat vraagje. ;)

@ Komakie,
Ik begin al bang voor dat de 151 een miskoop zou zijn, ufffff.
Als ik op off pistes/park niet genoeg drijfvermogen maak, is gewoon pech voor mij.

Heel jammer dat allerlei webshops verschillende adviezen geven.
Ene zegt dat de snowboard, dat kleiner is, beter is, de andere zegt dat de grotere beter is. Ook dat ene zegt dat de nose van de snowboard tegen jouw kin-lengte moet zijn, de andere zegt dat de nose onder je kin-lengte met vier vingers meer ruimte mag zijn. (ik weet niet hoe ik dit laatste zin kan verduidelijken...)
Maar ok.
  zondag 5 september 2010 @ 22:00:04 #160
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86105813
quote:
Op zondag 5 september 2010 18:40 schreef Rainai het volgende:
@ JRB
Lons...waarom kies je voor de Lons? ik ben benieuwd dat je de lons boven de Rulers kies...
Ik ben namelijk zelf ook op zoek naar de boots en bindingen. Vandaar dat vraagje. ;)

@ Komakie,
Ik begin al bang voor dat de 151 een miskoop zou zijn, ufffff.
Als ik op off pistes/park niet genoeg drijfvermogen maak, is gewoon pech voor mij.

Heel jammer dat allerlei webshops verschillende adviezen geven.
Ene zegt dat de snowboard, dat kleiner is, beter is, de andere zegt dat de grotere beter is. Ook dat ene zegt dat de nose van de snowboard tegen jouw kin-lengte moet zijn, de andere zegt dat de nose onder je kin-lengte met vier vingers meer ruimte mag zijn. (ik weet niet hoe ik dit laatste zin kan verduidelijken...)
Maar ok.
Het ligt er maar aan waar je de nadruk op legt. Met freestylen wil je gewoon korter rijden aangezien je dan wendbaarder bent. Dat heeft wel als nadeel dat je op hoge snelheid je wat minder stabiel bent, je wat minder drijfvermogen in de poeder hebt en carven wat minder goed gaat.
Het hele lengte verhaal is een beetje vaag als je het makkelijk wilt uitleggen. Vroeger (15 jaar geleden) moest een board tussen je neus en je kin komen. Daar gingen ze gewoon vanuit. Wat voor board je ook had. Dat is allemaal een beetje achterhaald.
Natuurlijk is er nog wel enigzins een "ongeveer" richtlijn, maar die is vrij breed.
Kijk bijvoorbeeld naar offpisteboards. Die moesten altijd lang zijn omdat je dan meer drijfvermogen hebt. Aan de andere kant heb je tegenwoordig ook rocker wat voor meer drijfvermogen zorgt en als je board dan ook nog eens tapered (de nose is breder dan de tail) loopt kun je hem helemaal kort rijden.

Het ligt aan zoveel factoren dat er niet 1 richtlijn is om te bepalen hoe lang een board moet zijn. En dan heb ik het nog niet eens over eigen voorkeur.

Ik rij bijvoorbeeld liever een wat korter board wat wel iets stijver is. Dan heb ik stabiliteit op snelheid en ben ik toch nog vrij wendbaar.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  zondag 5 september 2010 @ 22:09:28 #161
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86106539
Inmiddels te horen gekregen dat de verzekering moeilijk doet over het terug betalen van mijn gestolen board :(

Voor wie het gemist heeft:
Ik was op vakantie bij de afsluitingsweek, had mijn geliefde T.Rice uitgeleend aan iemand en toen is die gestolen. Die jongen heeft aangifte gedaan bij de politie, netjes rapportje gehad etc en is naar zijn verzekering gegaan.
Die moesten natuurlijk een aankoopbewijs hebben. Die heb ik natuurlijk niet meer maar ja dan komt je eigen bedrijf weer van pas en is een aankoopbonnetje zo gemaakt ;)

Hele tijd niets gehoord. Heeft hij een brief terug gekregen waarin staat dat er zoveel mee geklooid wordt de laatste tijd en dat ze meer duidelijkheid willen hebben. Dus ik moet gaan getuigen enzo. Maar ze willen ook uitleg waarom de aangifte op zijn naam staat en de bon op die van mij.
Ondertussen prima, maar ik heb dat board natuurlijk nooit officieel betaald aan mijn bedrijf. Al helemaal niet voor de nieuwprijs die we natuurlijk wel opgegeven hebben. We zijn natuurlijk wel goed, maar niet gek.
Nu vragen ze om een bankafschrift. Hoe ga ik dat aanpakken :X

Ze hebben gewoon nog 10 aanvullende vragen ofzo. Echt maf hoe dat tegenwoordig gaat. Ok ik snap dat er wel eens misbruik van wordt gemaakt, maar nu is het wel een beetje k*t.
Iemand een idee hoe ik een bon ergens het beste vandaan kan halen?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86123339
Die zijn wel lekker diep aan het graven zeg. Kun je ze niet een overboeking laten zien waarin je een paar honderd Euro aan rekening gnarly van een eigen privérekening hebt overgemaakt?

@Rainai, zou je niet al te druk maken om allerlei lengte voorschriften. Die vaste lengte regeltjes zijn nu allemaal achterhaald, zoals Komakie al zei. Burton komt nu met een board uit van 145-151 cm. Bedoeld voor volwassenen, om maar wat te noemen. Gewicht is veel belangrijker.

Over schoenen, de Ions zijn samen met de SLX en Driver X de high end modellen van Burton. Zit ook een flink prijskaartje aan, wat ik zelf nooit bereid was te betalen. Kreeg nu flinke korting, dus wel gedaan.
Maar eigenlijk gaat het daar helemaal niet om, want de pasvorm is alles.
Ik heb nogal een smalle voet, dus was altijd fan van Burton schoenen. Rulers zijn ook prima, en waren ook mijn eerste keus. Iig beste prijs/kwaliteit verhouding. Gewoon gaan passen, en kiezen wat het beste zit.

Als je nog op zoek moet naar bindingen, kun je ook kijken naar Union Contacts. Denk dat die wel goed bij je board passen. Maar zoals gezegd, Cartels zijn net zo goed, en wat meer allround.
  maandag 6 september 2010 @ 14:10:48 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86125892
Wat voor schoenmaat heeft Rainai eigenlijk? Ik heb nog een setje Danny Kass bindingen liggen in maatje M/L.
Een maatje groter en ze waren voor mij zelf geweest, maar helaas te klein :(
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 6 september 2010 @ 14:56:22 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86127450
Net ff met de agent van Lib Tech gesproken en een nieuwe T.Rice voor komend seizoen is al zo goed als geregeld 8-)




_O_

Nu nog even een paar bindingen van Union en dan ben ik helemaal gelukkig :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 6 september 2010 @ 14:59:08 #165
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_86127550
potentiële bestemming voor eind januari is La Plagne.. Iemand ervaringen? Is het beetje leuk daar?

Ook of het beetje betaalbaar is. ;)

[ Bericht 21% gewijzigd door Blackviper op 06-09-2010 15:05:24 ]
Bla Bla Bla :P
pi_86127670
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Komakie het volgende:
Net ff met de agent van Lib Tech gesproken en een nieuwe T.Rice voor komend seizoen is al zo goed als geregeld 8-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O_

Nu nog even een paar bindingen van Union en dan ben ik helemaal gelukkig :)
Dan moet je maar hopen dat je niemand uit BNW tegenkomt, met dat alziende oog.
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 6 september 2010 @ 15:38:34 #167
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86128718
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:59 schreef Blackviper het volgende:
potentiële bestemming voor eind januari is La Plagne.. Iemand ervaringen? Is het beetje leuk daar?

Ook of het beetje betaalbaar is. ;)
Het is Frankrijk. Frankrijk is over het algemeen in eten en drinken vrij duur vind ik. Hoewel je de kosten kunt drukken natuurlijk door niet elke avond uit eten te gaan :)
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  maandag 6 september 2010 @ 15:38:47 #168
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86128727
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:03 schreef JohnnyKnoxville het volgende:

[..]

Dan moet je maar hopen dat je niemand uit BNW tegenkomt, met dat alziende oog.
BNW :?
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86128791
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Komakie het volgende:
Net ff met de agent van Lib Tech gesproken en een nieuwe T.Rice voor komend seizoen is al zo goed als geregeld 8-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O_

Nu nog even een paar bindingen van Union en dan ben ik helemaal gelukkig :)
Wat is ie weer ubervet dit jaar! :9~ , maarja ik ben een arme student en moet het nog een paar jaar met de oude doen :9 .
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
pi_86128985
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:38 schreef Komakie het volgende:
BNW :?
Brave New World ;).
FOK! verstandig, lees een P.I.
  maandag 6 september 2010 @ 15:49:04 #171
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_86129115
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:40 schreef MarcoD het volgende:

[..]

Wat is ie weer ubervet dit jaar! :9~ , maarja ik ben een arme student en moet het nog een paar jaar met de oude doen :9 .
Weet je wat ook koning is? Er zitten zoveel kleuren in dat bijna elke binding erop past.
Check de verschillende kleuren van de Union Force maar eens:



Ook de Force SL en de ReUnion Data Multi kunnen ook nog wel (geniaal bindinkje trouwens die Multi :') )

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_86129205
quote:
Op maandag 6 september 2010 15:49 schreef Komakie het volgende:

[..]

Weet je wat ook koning is? Er zitten zoveel kleuren in dat bijna elke binding erop past.
Check de verschillende kleuren van de Union Force maar eens:

[ afbeelding ]

Ook de Force SL en de ReUnion Data Multi kunnen ook nog wel (geniaal bindinkje trouwens die Multi :') )

[ afbeelding ]
ik zou een blauwe voor en een gele achter nemen :D _O-
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 6 september 2010 @ 17:45:13 #173
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_86133248
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:56 schreef Komakie het volgende:
Net ff met de agent van Lib Tech gesproken en een nieuwe T.Rice voor komend seizoen is al zo goed als geregeld 8-)

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

_O_

Nu nog even een paar bindingen van Union en dan ben ik helemaal gelukkig :)
ik heb hem ook zaterdag besteld :D

Bindingen is nog wel een issue, heb nu burton missions in het zwart maar misschien is het ook tijd om die te veranderen. Maar eerst het board even afwachten :)
pi_86134425
Ik vind de designs van de t rice veels te druk maar volgens mij ben ik hier de enige die er zo over denkt, hij rijdt wel extreem lekker maar ik vind hem dus echt lelijk haha (rustig jongens)

Is er al ergens zo`n site die alle 2010-2011 modellen(boards/bindingen heeft staan?
  maandag 6 september 2010 @ 18:29:25 #175
28280 Fugie
Porsche _O_
pi_86134797
quote:
Op maandag 6 september 2010 18:19 schreef rooneyelst het volgende:
Ik vind de designs van de t rice veels te druk maar volgens mij ben ik hier de enige die er zo over denkt, hij rijdt wel extreem lekker maar ik vind hem dus echt lelijk haha (rustig jongens)

Is er al ergens zo`n site die alle 2010-2011 modellen(boards/bindingen heeft staan?
het design is absoluut niet mijn ding, maar daar gaat het ook niet om :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')