Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:18 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Denk het niet dat ik de uitzondering ben. Met Champix is je slagingspercentage 23 procent. Het hoogste van alle middelen, maar toch nog relatief laag.
Te kort door de bocht:quote:Op woensdag 14 april 2010 15:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
Heb je geluk, want je stofwisseling verandert wel degelijk, ten nadele dus.
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.quote:
Aankomen naar het stoppen met Roken?Aankomen naar stoppen met roken
De angst om te aan te komen na het stoppen met roken is voor veel rokers een reden om niet te stoppen met roken.
Veel ex-rokers klagen dat ze 5 tot zelfs 10 kilo zijn aan gekomen. De meeste studies komen tot de conclusie dat een ex-roker gemiddeld ongeveer 2 a 3 kg aankomt. Bovendien zijn er ook heel veel stoppers die hetzelfde gewicht behouden, of zelfs afvallen. Het is wel een feit dat nicotine het energieverbruik verhoogt en de eetlust vermindert.
Wanneer we stoppen met roken, zal onze stofwisseling op het normale ritme gaan werken en worden ons geur- en smaakvermogen beter. Hierdoor is eten lekkerder. De meeste mensen die stoppen met roken zoeken ter compensatie iets te eten zoals snoep en koek. Het is dus inderdaad wel een beetje opletten geblazen, om te voorkomen dat de kilo's eraan vliegen.
De meest voor de hand liggende tips zijn hier nog steeds op hun plaats: meer lichaamsbeweging, vetarm eten en overdreven suiker vermijden, niet snoepen tussen de maaltijden maar voldoende "gezonde" tussendoortjes. Soms is het verstandig een diëtiste in te schakelen. Je kan ook een dieet gaan volgen.
Naast het volgen van een dieet kan ook worden gekozen voor een Detox Kuur. Deze kuur ondersteunt zowel het stoppen met roken als het voorkomen van aankomen na het stoppen met roken.
Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras.Succes!
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijg krijg je zelfs een kaartje.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
Iedereen gaat stoppen met roken, of is al gestopt.
Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras.Succes!
Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellenderquote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Te kort door de bocht:
[..]
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
Dus .....quote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
[..]
Te kort door de bocht:
[..]
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
quote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.
Triest hequote:Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Copycat het volgende:
Wat een nare heading trouwens, in dat door mij geposte stukje.
En bedanktquote:Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Kally het volgende:
[..]
Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellender
Feitquote:Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:
quote:
Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:27 schreef Disana het volgende:
[..]
Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.
Misschien stopte je gewoon niet in de juiste periode Teun. Ik kies 1 mei omdat je dan door het weer alle kanten uit kunt: wandelen, tuin, terras. Het moet ook zonnig zijn voor mij. En innerlijke rust is ook heel belangrijk denk ik; je moet veel opzij kunnen zetten.
Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
FeitMaar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
quote:Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Die lolly's waren alleen voor aanstellers.
dat dacht ik ook meteenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Deisyy het volgende:
[..]
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijgt krijg je zelfs een kaartje.
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.
Dag slagingspercentage van 45 procent, dat is nieuw voor mij. Toen we het er hier laatste over hadden googelde ik in een redelijk officieel document die 23 procent.
Gelukkig lees ik alleen maar motivatie om dóór te gaan met rokenquote:Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.
FANN at hele komkommers weg, staat me bij.
En je bent natuurlijk niet echt slim bezig als je geen enkele andere aanpassing doet.
Dat kan je ook anders zien. Na een lekkere snaaipartij is het toch altijd wel heel erg lekker om een peuk op te steken, dus als je niet snaait heb je ook minder trek in een peuk, win-winquote:Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:
[..]
FeitMaar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
Daarom moet je van die ingeprente suggestie af day een peuk rust geeft. Zoveel kracht heeft dat ding niet.quote:Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Disana het volgende:
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.
Van jou meen ik begrepen te hebben dat dat ook jouw grootste probleem was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |