abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80306763
Iedereen gaat stoppen met roken, of is al gestopt.
Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras. Succes!
Normaal is niets anders dan het gemiddelde van alle afwijkingen.
pi_80306813
fipeu
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 15:27:35 #3
137949 Disana
pi_80306875
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:18 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Denk het niet dat ik de uitzondering ben. Met Champix is je slagingspercentage 23 procent. Het hoogste van alle middelen, maar toch nog relatief laag.
Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.

Misschien stopte je gewoon niet in de juiste periode Teun. Ik kies 1 mei omdat je dan door het weer alle kanten uit kunt: wandelen, tuin, terras. Het moet ook zonnig zijn voor mij. En innerlijke rust is ook heel belangrijk denk ik; je moet veel opzij kunnen zetten.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:28:01 #4
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_80306893
Nou ja tis wat Mera zei je stofwisseling veranderd, en ik ben geen 20 kilo afgevallen om er nu weer 5 tot 10 kilo bij te krijgen
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:28:04 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80306896
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:22 schreef MeraViglioSa het volgende:
Heb je geluk, want je stofwisseling verandert wel degelijk, ten nadele dus.
Te kort door de bocht:
quote:

Aankomen naar het stoppen met Roken?Aankomen naar stoppen met roken

De angst om te aan te komen na het stoppen met roken is voor veel rokers een reden om niet te stoppen met roken.

Veel ex-rokers klagen dat ze 5 tot zelfs 10 kilo zijn aan gekomen. De meeste studies komen tot de conclusie dat een ex-roker gemiddeld ongeveer 2 a 3 kg aankomt. Bovendien zijn er ook heel veel stoppers die hetzelfde gewicht behouden, of zelfs afvallen. Het is wel een feit dat nicotine het energieverbruik verhoogt en de eetlust vermindert.

Wanneer we stoppen met roken, zal onze stofwisseling op het normale ritme gaan werken en worden ons geur- en smaakvermogen beter. Hierdoor is eten lekkerder. De meeste mensen die stoppen met roken zoeken ter compensatie iets te eten zoals snoep en koek. Het is dus inderdaad wel een beetje opletten geblazen, om te voorkomen dat de kilo's eraan vliegen.

De meest voor de hand liggende tips zijn hier nog steeds op hun plaats: meer lichaamsbeweging, vetarm eten en overdreven suiker vermijden, niet snoepen tussen de maaltijden maar voldoende "gezonde" tussendoortjes. Soms is het verstandig een diëtiste in te schakelen. Je kan ook een dieet gaan volgen.

Naast het volgen van een dieet kan ook worden gekozen voor een Detox Kuur. Deze kuur ondersteunt zowel het stoppen met roken als het voorkomen van aankomen na het stoppen met roken.
Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_80306921
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:

Ik zal aan jullie denken als ik aan mijn peukje lurk, in het zonnetje op het terras. Succes!
Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:29:33 #7
184769 crew  Deisyy
pi_80306948
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:25 schreef MeraViglioSa het volgende:
Iedereen gaat stoppen met roken, of is al gestopt.
Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijg krijg je zelfs een kaartje.

Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  woensdag 14 april 2010 @ 15:30:04 #8
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_80306969
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Copycat het volgende:

[..]

Te kort door de bocht:
[..]

Kortom: ook dit heb je grotendeels zelf in de hand. Als je enkel stopt, veel gaat snaaien en een couch potatoe blijft, dan zul je inderdaad fiks aankomen. Maar als je bewuster gaat leven in meerdere aspecten, blijven de kilo's weg.
Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellender
You can't deny laughter; when it comes, it plops down in your favorite chair and stays as long as it wants.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:30:18 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80306975
Wat een nare heading trouwens, in dat door mij geposte stukje.
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:30:41 #10
184769 crew  Deisyy
pi_80306993
quote:

[..]

Te kort door de bocht:
[..]

Dus .....
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:31:17 #11
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_80307014
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:28 schreef Scrutinizer het volgende:

[..]

Eigenlijk zou roken op het terras in de zomer verboden moeten worden zodat de rokers binnen moeten gaan roken.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:31:39 #12
184769 crew  Deisyy
pi_80307032
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Copycat het volgende:
Wat een nare heading trouwens, in dat door mij geposte stukje.
Triest he
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:32:13 #13
184769 crew  Deisyy
pi_80307057
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:30 schreef Kally het volgende:

[..]

Kijk en zo klinkt het een stuk geruststellender
En bedankt
pi_80307059
quote:
Feit Maar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:33:40 #15
263457 Kally
Choo Choo!!!
pi_80307126
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef Deisyy het volgende:

[..]

En bedankt
Jou stukje ook maar die moest ik nog teruglezen
pi_80307153
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:27 schreef Disana het volgende:

[..]

Als ik 'champix slagingspercentage' Google, vind ik als eerste een pdf dat 40 tot 45 procent als slagingskans noemt. Dat noem ik niet gering, opnieuw hoopgevend.

Misschien stopte je gewoon niet in de juiste periode Teun. Ik kies 1 mei omdat je dan door het weer alle kanten uit kunt: wandelen, tuin, terras. Het moet ook zonnig zijn voor mij. En innerlijke rust is ook heel belangrijk denk ik; je moet veel opzij kunnen zetten.
Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.

Dag slagingspercentage van 45 procent, dat is nieuw voor mij. Toen we het er hier laatste over hadden googelde ik in een redelijk officieel document die 23 procent.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:34:27 #17
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80307165
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

Feit Maar als er niets zou veranderen in je (eet)gewoonten, dan zul je dus waarschijnlijk toch aankomen. Maw het kost je nóg meer moeite om van de snaai af te blijven.
Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.
FANN at hele komkommers weg, staat me bij.
En je bent natuurlijk niet echt slim bezig als je geen enkele andere aanpassing doet.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:34:27 #18
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80307166
quote:
Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Die lolly's waren alleen voor aanstellers.
  woensdag 14 april 2010 @ 15:35:21 #19
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_80307194
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:29 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Dan zullen wij aan jou denken als jij je elke week zo'n 70 euro aan peuken moet kopen, je zit te hakketanden tijdens een etentje omdat je erna niet mag roken, je op je werk de kou in moet als je een peuk wil. Als je longkanker of COPD krijgt krijg je zelfs een kaartje.

dat dacht ik ook meteen
  † In Memoriam † woensdag 14 april 2010 @ 15:36:27 #20
137949 Disana
pi_80307239
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Teun_ZHV het volgende:

[..]

Champix helpt je echt. Je hoeft niet zoveel moeite te doen om te stoppen, sigaretten smaken echt niet meer zoals ze dat voorheen deden en de voldoening die je er van hebt is ook veel en veel minder, zo niet totaal weg, vanwege het blokkeren van bepaalde processen in je hersenen. Het enige waar je mee moet beginnen is slikken en door blijven slikken. Wat blijft is de gewoonte, gedachteloos grijpen naar je pakje sigaretten en het weten dat zo lekker is.

Dag slagingspercentage van 45 procent, dat is nieuw voor mij. Toen we het er hier laatste over hadden googelde ik in een redelijk officieel document die 23 procent.
Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.

Van jou meen ik begrepen te hebben dat dat ook jouw grootste probleem was.
pi_80307247
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik denk ook dat dat weer helemaal aan jezelf, je motivatie en wilskracht ligt. Ik heb geen extra snaaimomenten gekregen en trouwens, ook die kun je inventief gezond invullen.
FANN at hele komkommers weg, staat me bij.
En je bent natuurlijk niet echt slim bezig als je geen enkele andere aanpassing doet.
Gelukkig lees ik alleen maar motivatie om dóór te gaan met roken
  Moderator woensdag 14 april 2010 @ 15:37:10 #22
184769 crew  Deisyy
pi_80307258
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:32 schreef MeraViglioSa het volgende:

[..]

Dat kan je ook anders zien. Na een lekkere snaaipartij is het toch altijd wel heel erg lekker om een peuk op te steken, dus als je niet snaait heb je ook minder trek in een peuk, win-win
pi_80307261
Trouwens, dik zijn is veel minder ongezond dan roken
Dat probleem kun je later wel weer oplossen!

En 't is ook wel fijn dat je weet dat je niet iedere week 40 euro naar de staatskas brengt, naar die Haagse teringlijers
pi_80307342
Sjeeeeeeeeeeeeeees wat kan een mens veel troep hebben

Nu nog ff alles naar beneden sjouwen
  woensdag 14 april 2010 @ 15:40:02 #25
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_80307366
quote:
Op woensdag 14 april 2010 15:36 schreef Disana het volgende:

Het is juist die gewoonte waarover ik me zorgen maak. Ik heb vrij veel stress (extern) en grijp dus al gauw naar een rustgevende peuk - die ik overigens na vijf trekjes weer uitdruk, je zou mijn asbak moeten zien.

Van jou meen ik begrepen te hebben dat dat ook jouw grootste probleem was.
Daarom moet je van die ingeprente suggestie af day een peuk rust geeft. Zoveel kracht heeft dat ding niet.
Is ook geen gezelligheidsdier an sich. Daarvoor was dat kutboek van Caar voor mij wel een goeie eyeopener.

Maar mijn aanbod staat: mocht je het boek van Carr van me willen hebben, geef een gil en dan stuur ik het je toe (als die - ook dankzij Champix gestopte - vriendin het tenminste niet is kwijtgeraakt ... ) .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')