http://www.elsevier.nl/we(...)de-radicale-imam.htmquote:De nieuwkomers op de kieslijst van de PVV voor de Tweede Kamerverkiezingen op 9 juni, blijken niet geheel onomstreden. Zo verdedigde de nummer drie op de kieslijst, Lilian Helder, als advocaat een radicale imam die volgens PVV-leider Geert Wilders het land moet worden uitgezet.
Dat schrijft De Telegraaf woensdag.
Vechtpartij
De Eindhovense imam Imraan Karimam kreeg in 2007 een preekverbod van twee jaar vanwege gewelddadig en ophitsend gedrag. Wilders vond die kwestie destijds aanleiding om uitzetting te eisen. Vorig jaar verdedigde Helder dezelfde imam bij een nieuwe zaak over een vechtpartij bij de moskee. Ze voerde toen aan dat haar cliënt zich steeds 'voorbeeldig' had gedragen.
De nummer vijf, Gidi Markuszower, werd twee jaar geleden opgepakt met een wapen bij de viering van zestig jaar Israël in de Amsterdamse Rai. Hij werkte daar als beveiliger maar mocht het wapen daar niet dragen.
Verbannen
Markuszower, die in het verleden medewerker was van Tweede Kamerlid Anton van Schijndel die uit de VVD stapte, blijkt volgens dagblad De Pers ook voor het uitbannen van kritische joden uit de joodse gemeenschap.
Zo diende hij een voorstel in bij de Kerkeraad van Nederlandse-Israelitische Hoofdsynagoge om degenen die het kritische VN-rapport steunen over de rol van Israël in de Gaza-oorlog, uit de gemeenschap te verbannen.
Recordhouder
De nummer 23 van de lijst, James Sharpe, zou volgens de PVV-site Nederlands recordhouder hordenlopen te zijn. Dat blijkt iets genuanceerder te liggen volgens de Volkskrant. Sharpe is recordhouder bij de atleten tussen 35 en 39 jaar.
Arjan Brogt, nummer 34 op de lijst, is door de rechter veroordeeld om het geld dat hij ontving voor zijn lidmaatschap van de studentenraad, terug te betalen. DAt gebeurde omdat hij nooit kwam opdagen.
Promotie
De nummer negen op de PVV-kieslijst, Mellony van Hemert, zou volgens de PVV-website zijn gepromoveerd als psycholoog. Dat blijkt niet het geval.
Wilders heeft de Telegraaf laten weten dat de fout over de opleiding bij de PVV ligt. Het zou wel goed vermeld staan op Van Hemerts cv. Over Markuszower zei de PVV-leider dat deze zich ‘natuurlijk aan de regels had moeten houden’. Over advocate Helder zegt Wilders niets.
Ik denk dat veroordeelde cliënten van haar zich nu achter de oren gaan krabben of zij wel haar uiterste best heeft gedaan om hun straf binnen de perken te houden.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:10 schreef Telecaster het volgende:
Och, dat stukje over die advocate is niet zo spannend - iedere idioot heeft in een rechtstaat recht op een advocaat (we leven hier tenslotte niet onder de sharia) en als advocaat hoef je het niet eens te zijn met de denkbeelden van degene die je verdedigt.
Wilders noemt zulke mensen geregeld dhimmis. Werden ze hiervan opgeheven wanneer ze zich bij de PVV aansluiten? Wat is het verschil tussen iemand die hetzelfde werk verricht, maar niet zich in de PVV kan vinden.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:11 schreef Amos_ het volgende:
Een advocate die haar werk doetnieuwswaardig inderdaad
Ik denk dat je overdrijft.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wilders noemt zulke mensen geregeld dhimmis. Werden ze hiervan opgeheven wanneer ze zich bij de PVV aansluiten? Wat is het verschil tussen iemand die hetzelfde werk verricht, maar niet zich in de PVV kan vinden.
Daarom ook non-nieuwsquote:Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat je overdrijft.
Natuurlijk is het saillant en dat feestje mag je vieren, maar het enige principiële is dat een rechtzoekende door een advocaat juridische bijstand moet worden verleend.
Dit was gewoon een civiele procedure, namelijk.
Wat doet dat aan wat ik zeg? Waardeoordelen met 'ik vind, ik denk' weggelaten?quote:Op woensdag 14 april 2010 13:25 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik denk dat je overdrijft.
Natuurlijk is het saillant en dat feestje mag je vieren, maar het enige principiële is dat een rechtzoekende door een advocaat juridische bijstand moet worden verleend.
Dit was gewoon een civiele procedure, namelijk.
Jij was dat toch met die spiegel?quote:Op woensdag 14 april 2010 13:31 schreef Triggershot het volgende:
Ah.. een mod die een sfeertje komt leggen.
Ok sorry, slotje. Next.
Ja he, wat een ophef om iets simpelsquote:Op woensdag 14 april 2010 13:30 schreef Frutsel het volgende:
Ah... nog eentje![]()
KLB..GC...ONZ... VKZ.. POL.. NWS...
NEXT..
Ik vind het niet iets simpels. Zeker gezien het door Triggershot eerder aangehaalde "gedachtegoed" van de PVV.quote:
En Herfkens van de PVDA, het gedachtegoed daarvan strookt ook niet met haar graaipraktijken...quote:Op woensdag 14 april 2010 13:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik vind het niet iets simpels. Zeker gezien het door Triggershot eerder aangehaalde "gedachtegoed" van de PVV.
Het grote bagatelliseren is begonnen. "Ik zal en moet PVV stemmen, ongeacht wat voor josti's op de kieslijst staanquote:
Dit lijkt verdacht veel op een: "maar hullie doen het ook".quote:Op woensdag 14 april 2010 13:47 schreef Amos_ het volgende:
En Herfkens van de PVDA, het gedachtegoed daarvan strookt ook niet met haar graaipraktijken...
Kennelijk doet ze haar werk niet goed genoeg.quote:Maar nee, een vrouw die haar werk doet, dat is "walgelijk"
Wat jij zegt vind ik overdreven. De enige principekwestie hieraan is, meen ik, hetgeen ik zojuist aan de orde heb gebracht.quote:Op woensdag 14 april 2010 13:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Wat doet dat aan wat ik zeg? Waardeoordelen met 'ik vind, ik denk' weggelaten?
Niet te vergeten dat PVV op enkele principes is gebouwd wat niet conform het verdedigen is van 'radicale imams'.
Ah je spreekt nu al voor mij?quote:Op woensdag 14 april 2010 13:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens kun jij dit wel wegwuiven als iets simpels, maar indien dit figuur op de kiesljst van de PvdA had gestaan, dan was de wereld te klein. Dan stonden mensen als jij vooraan om te roepen dat de PvdA zelfs radicale imams knuffelen.
Oke, duidelijk. Ben je trouwens nog steeds voornemens om op de PVV te stemmen? (weet niet zeker of jij dat al wilde doen, maar goed).quote:Op woensdag 14 april 2010 14:05 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Ah je spreekt nu al voor mij?
Nee hoor, als deze vrouw van de PvdA was geweest dan had het me ook niets uitgemaakt. Ook een radicale imam heeft het recht verdedigd te worden. Simpel zat.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |