Kon die niet met de trein?quote:Op zaterdag 17 april 2010 00:12 schreef xminator het volgende:
Zo nu even met de auto van NL naar London en dan gelijk weer terug. Even iemand ophalen
Tulpen en andere snijbloemen komen uit Kenia en dat begint daar een groot probleem te worden zag ik net op het nieuws, want er staan grote voorraden op de luchthaven te wachten, die ze waarschijnlijken tegen dumpprijzen naar het vasteland van Europa moeten proberen te krijgen.quote:Op zaterdag 17 april 2010 20:07 schreef Vogue het volgende:
Bosje tulpen voor 20 cent, mango's voor 4 euro per stuk (ik noem maar wat)...
'Onze' tulpen (en ook andere bloemen) komen voor een deel uit Kenya. Daar zijn Nederlandse tuinders. Alleen zijn er hier Nederlandse veilingmeesters en exporteurs die de bloemen verhandelen aan de rest van de wereld.quote:Op zaterdag 17 april 2010 22:14 schreef Vogue het volgende:
Tulpen uit Kenia? Dat wist ik dan weer niet. Waar brengen wij onze tulpen heen dan?
En we waren niet eens uitgenodigdquote:Op zaterdag 17 april 2010 22:24 schreef Vogue het volgende:
Ik ben vanmiddag trouwens wezen shoppen in de toko. Heb genoten van een blikje parelmelkthee, kip met sojabonen, tamarind en hoi-sin saus en als toetje een lekker stukje onvervalste Indonesische spekkoek
Nou.... een deel misschien. Er wordt ook in NL nog behoorlijk wat geteeld.quote:Op zaterdag 17 april 2010 21:23 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tulpen en andere snijbloemen komen uit Kenia en dat begint daar een groot probleem te worden zag ik net op het nieuws, want er staan grote voorraden op de luchthaven te wachten, die ze waarschijnlijken tegen dumpprijzen naar het vasteland van Europa moeten proberen te krijgen.
Fruit komt vooral met schepen, tenzij mensen of andere duurdere goederen die plekken in schepen gaan innemen, zal dat niet echt veel duurder worden voorlopig.
Het zorgt misschien wel weer eens voor een herbezinning van waar we onze goederen en mensen allemaal soms totaal nutteloos naartoe slepen. En die herbezinning pas dan weer mooi in de Mayakalender![]()
Ondertussen geniet ik nog maar even van de mooie zonsondergang en een lucht zonder vliegtuigsporen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |