Tja, het gaat dan dus om het papiertje? Volgens dezelfde Wilders zegt dat papiertje niet of je daadwerkelijk een volledig Nederlander bent.quote:Op woensdag 14 april 2010 10:07 schreef eriksd het volgende:
Als je naar de feiten kijkt is er niets hypocriets aan: ze hebben geen dubbele paspoorten
Over het algemeen ben ik het geheel met je eens overigens.
Ja. Dus? Dat betekent niet dat het minder kwalijk is. Er zijn Kamerleden afgetreden omdat ze een niet compleet zuiver verleden hadden (bv. Rozenblad: liegen over CV; Houda: problemen met de Belastingdienst; Duijvendak: oprakelen van zijn krakersverleden: inbraak in het ministerie van EZ, diefstal van documenten, indirect meewerken aan bedreigingen)quote:Op woensdag 14 april 2010 07:49 schreef numero_uno het volgende:
Tja, de PVV ligt nu eenmaal onder de loep deze verkiezingen. Ik denk dat als je elke persoon gaat uitpluizen dat er maar weinigen zijn die een compleet zuiver verleden hebben
Ehm, jawel. Je kan niet zeggen dat het prima is dat een aantal kandidaatsleden van de PVV een besmet verleden hebben door te zeggen dat het eventueel misschien wel mogelijk is dat leden van andere partijen dat ook hebben. Twee keer krom maakt iets niet recht.quote:Op woensdag 14 april 2010 08:35 schreef numero_uno het volgende:
[..]
Dat maakt het punt niks minder waard.
Wat maakt een besmet verleden dan uit? Dat is toch, je term zegt het al, verleden tijd?quote:Op woensdag 14 april 2010 10:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ehm, jawel. Je kan niet zeggen dat het prima is dat een aantal kandidaatsleden van de PVV een besmet verleden hebben door te zeggen dat het eventueel misschien wel mogelijk is dat leden van andere partijen dat ook hebben. Twee keer krom maakt iets niet recht.
En nogmaals: Waarom hoor ik je dan niet in topics over Duyvendak en dergelijke, als daar weer eens gezeurd wordt over zaken die decennia geleden hebben gespeeld?quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat maakt een besmet verleden dan uit? Dat is toch, je term zegt het al, verleden tijd?
Omdat ik in het topic over Duyvendak niet te vinden was. Zoek anders dat gare topic van php op, over een GL politicus.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
En nogmaals: Waarom hoor ik je dan niet in topics over Duyvendak en dergelijke, als daar weer eens gezeurd wordt over zaken die decennia geleden hebben gespeeld?
Omdat je alleen op basis van het verleden een inschatting van een persoon kan maken. Nee, het is geen garantie, maar iemand die bij wijze van spreken tot vorige week elke dag oma's overviel zou je niet op je lijst willen hebben. Ook niet als hij belooft nu echt zijn leven te beteren.quote:Op dinsdag 20 april 2010 14:32 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Wat maakt een besmet verleden dan uit? Dat is toch, je term zegt het al, verleden tijd?
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de PVV de dubbele nationaliteit gelijk stelde aan dubbele loyaliteit. Nu zie je dus dat ze zelf een figuur hoog op de lijst hebben staan, bij wie zeer duidelijk sprake is van dubbele loyaliteit. Iemand die duidelijk in Nederland bezig is met de Israëlische politiek en Israëlische belangen.quote:Op woensdag 14 april 2010 06:36 schreef timmmmm het volgende:
staatsburgerschap is wel even wat anders als je in hebben geschreven bij een partij. Daaraan zitten veel meer rechten en plichten verbonden, en is veel minder makkelijk op te zeggen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Daarom vind ik ook dat men over beide niet moeilijk met doen.quote:Op dinsdag 20 april 2010 16:45 schreef Pool het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat er om dat de PVV de dubbele nationaliteit gelijk stelde aan dubbele loyaliteit. Nu zie je dus dat ze zelf een figuur hoog op de lijst hebben staan, bij wie zeer duidelijk sprake is van dubbele loyaliteit. Iemand die duidelijk in Nederland bezig is met de Israëlische politiek en Israëlische belangen.
De hypocrisie zit er dus in dat de PVV gaat lopen insinueren dat Albayrak de Turkse belangen zou gaan behartigen in plaats van de Nederlandse, terwijl ze nu zelf een Likud-lid binnen hebben gehaald.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |