Het afschuiven is weer begonnen.quote:De tweede man van het Vaticaan zegt
dat de misbruikschandalen binnen de
Rooms-Katholieke Kerk te maken hebben
met homoseksualiteit en niet met het
celibaat.Kardinaal en staatssecretaris
Bertone liet weten dat wetenschappelijk
onderzoek dat heeft uitgewezen.
"Veel psychiaters en psychologen hebben
aangetoond dat er geen relatie bestaat
tussen het celibaat en pedofilie,maar
mij is verteld dat ander onderzoek laat
zien dat er een relatie bestaat tussen
homoseksualiteit en pedofilie",zei hij.
Bertone deed zijn uitspraken op een
bezoek aan Santiago,Chili.Daar werd met
verbijstering gereageerd op zijn visie.
Dat dit pas de druppel is, is heel tekenend.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:17 schreef Klonk het volgende:
ok, ik ga me uitschrijven, dit is de fucking druppel
quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dit pas de druppel is, is heel tekenend.
Hoezo ?quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:18 schreef TNA het volgende:
[..]
Dat dit pas de druppel is, is heel tekenend.
No shit. Wat een domme man en wat een belachelijke uitspraak.quote:Daar werd met
verbijstering gereageerd op zijn visie.
laat het maar snel barsten, hard en bloederigquote:Op dinsdag 13 april 2010 11:22 schreef DrDarwin het volgende:
Het vaticaan kraakt in zijn voegen...wat een stelletje wereldvreemde mafketels zijn het ook.
Voor de mannelijke of de jongelinge variant.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:19 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Binnen de katholiekekerk hebben ze gewoon een obsessie voor het kruis.
Alsof dit soort ongein niet al jaren aan de gang is (naast het geneuzel over abortus en homoseksualiteit). Dat dít nú pas de druppel is, blijft toch echt tekenend.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoezo ?
Dat ik katholiek ben (opgevoed) wil niet zeggen dat ik kindermisbruik goed vindt, het is nu echt gewoon genoeg geweest in plaats van te zeggen, de kerk is ook maar gewoon met mensen gevuld en waar mensen zijn doen mensen dingen die niet mogen (kindermisbruik is niet exclusief voor een geloof)
Maar dat ze de hand niet in eigen boezem steken en zeggen ok, oprotten, rotte peren eruit (incl de paus zelf), onafhankelijk onderzoek maar de schuld op anderen gaan schuiven dat is de druppel.
was het eerst nog vooral toe te schrijven aan individuen, nu is het een collectieve zaak geworden, dus ik begrijp klonk wel.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:28 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Alsof dit soort ongein niet al jaren aan de gang is (naast het geneuzel over abortus en homoseksualiteit). Dat dít nú pas de druppel is, blijft toch echt tekenend.
Het blijft tekenend dat dit bericht voor jou pas de druppel is om je uit te schrijven. Krankzinnig hoe ver de kerk blijkbaar kan gaan voordat mensen een dergelijke beslissing nemen.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:21 schreef Klonk het volgende:
[..]
Hoezo ?
Dat ik katholiek ben (opgevoed) wil niet zeggen dat ik kindermisbruik goed vindt, het is nu echt gewoon genoeg geweest in plaats van te zeggen, de kerk is ook maar gewoon met mensen gevuld en waar mensen zijn doen mensen dingen die niet mogen (kindermisbruik is niet exclusief voor een geloof)
Maar dat ze de hand niet in eigen boezem steken en zeggen ok, oprotten, rotte peren eruit (incl de paus zelf), onafhankelijk onderzoek maar de schuld op anderen gaan schuiven dat is de druppel.
Precies.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:31 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
was het eerst nog vooral toe te schrijven aan individuen, nu is het een collectieve zaak geworden, dus ik begrijp klonk wel.
Het is de vraag hoeveel hiervan doordringt tot Afrika en Zuid-Amerika, waar mensen nog een hechtere band en een grotere afhankelijkheidsrelatie met de kerk hebben.quote:Op dinsdag 13 april 2010 11:31 schreef Jac0bus het volgende:
Regelrechte schande natuurlijk. Ik vraag me af wat de gemiddelde katholiek hier van vindt. Als dit geen reden is tot het opzeggen van je kerk dan weet ik het ook niet meer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |