abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 24 april 2010 @ 21:27:09 #276
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80677488
Mooie foto's allemaal .

Lilah, grapjas . En Ivan, zo'n lekker ding . En ik zag de kleine grote van Pvoesss .

Wat een groot verschil trouwens in fotokwaliteit zie je zo voorbijkomen. Die van Ivan zijn erg mooi . heb jij een bijzonder goed toestel Claudia? En zo ja, moet je dan ook vanalles over instellingen weten, of kan je ook gewoon volautomatisch foto's maken?
pi_80678226
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 21:27 schreef Groofsken het volgende:
Wat een groot verschil trouwens in fotokwaliteit zie je zo voorbijkomen. Die van Ivan zijn erg mooi . heb jij een bijzonder goed toestel Claudia? En zo ja, moet je dan ook vanalles over instellingen weten, of kan je ook gewoon volautomatisch foto's maken?
Ik heb een goed toestel (een spiegelreflexcamera) en een goede lens. Dat laatste is ook erg belangrijk voor een mooie foto. Ik ben zelf trouwens niet zo goed in fotograferen. Ik heb de instellingen altijd zo staan dat er zoveel mogelijk licht binnenkomt, probeer met wat externe factoren rekening te houden en de camera doet de rest van het werk.

Je kunt allerlei automatische standen gebruiken met een spiegelreflex, maar het is wel een forse investering. Je kunt ook een compactcamera zoeken met een lichtgevoelige lens en flitsen vermijden. Daar knappen foto's vaak al flink van op!

Verder is het altijd lastig om binnenshuis mooie foto's te maken. Het beste is toch om het licht zo goed mogelijk te gebruiken, met welke camera je ook fotografeert, dus om de lichte plekken van het huis op te zoeken. Bijvoorbeeld: voor het raam met je rug naar de raamkant toe, want tegen het licht in fotograferen pakt zelden goed uit. Doordat ik een camera met een goede lens heb kan ik in onmogelijke omgevingen nog een aardige foto eruit krijgen (bijv. in de badkamer), maar daar gaat nog wel een Photoshop-bewerking overheen.

* Disclaimer: als je verstand hebt van flitsen kunnen je foto's daar erg mooi van worden! Ik heb er geen verstand van en vermijd flitsen. Soms probeer ik wel eens een invulflits (d.w.z. het aanwezige licht gebruiken en een beetje bijlichten met de flitser die in mijn toestel zit) maar dat pakt vaker slecht dan goed uit.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_80679596
"weeeeeeh het is groen en het kriebelt"

-------
"haal me er nou uihuit!!!!"

------
"Zitten is ok, maar wel onder protest"
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 24 april 2010 @ 22:48:48 #279
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_80680095
jeetje het Kitten wordt idd groooooot maar wat een mooi meisje zeg, heeeeerlijk

ahhhhh arme Thijs; gras is niet leuk blijkbaar....

en Ivan met de hond, zo lief

@Claudia: idd Evie haar haar groeit nu wel wat sneller; blond was ze overigens vanaf het begin.. alleen op een of andere vage manier is haar nekhaar wel een slag donkerder...
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_80680335
Thijs dramaqueen hahaha lekker ding

Pvoesss ze wordt groot zeg!

Ivan is om op te vreten

Claudia ik ben t met je eens dat flitsen een foto over het algemeen geen goed doet nee. Mijn zwager kan leuke dingen met flits maar vaak zijn normale foto's beter zonder ja. Ik vraag me wel af wat je nog aanpast in photoshop dan?
Mijn camera is aan het falen, hij is nu een jaar of 7 of 8 oud ofzo, een compactcamera en hij begint nu een beetje kuren te vertonen. Jammer want ik wil heel graag een spiegelreflex kopen maar heb er nu nog even geen geld voor
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80680360
Hihi Kim
Evie heeft echt een gezellig guitig koppie, en die kleertjes
Ivan gezellig in bad, Mette is ook een badderfan, altijd in het grote bad. Ik gebruik het babybadje ook echt nooit.
En Ivan krijgt steeds meer haar

*Even heel erg off-topic*
Claudia, over Mettes spulletjes, het boxkleed is van Club Geluk hij is niet echt supergevuld maar ik heb standaard ook een soort van plasticboxkleed eronder.
Het rompertje is van Nanoou, dit was het allereerste wat we kochten voor haar. Het is niet goedkoop maar superkwaliteit. Bijvoorbeeld te koop via deze webshop (deze webshop is een groot gevaar voor mij altijd. Alleen maar leuke spulletjes. staan ook erg leuke wolkendekentjes op heel fijn voor de lente en zomer). Maar ook te koop bij Nederlandse winkels hoor.
En de Tripptrapp, was eigenlijk niet de bedoeling. Ik wilde budgetair verantwoord zijn en we hadden bij de Ikea een stoel gekocht, maar die was zo ontzettend te groot, dat werkte echt niet en hij had uitstaande poten waar we onze tenen te vaak aan stootte. Dus toch maar een TT gekocht, ben er echt heel erg blij mee. De bekleding is van TT zelf. Maar zag op marktplaats ook hele leuke zelfgemaakte kussentjes met stippen of boerenbond ruit.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_80680424
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:55 schreef huuphuup het volgende:
Thijs dramaqueen hahaha lekker ding
Idd, dramaqueen.... veel 'buhbuhbuhbuh' met een ontevreden bekkie. Het is zo'n lekker ding, en volgens mijn moeder lijkt hij op mij : ik moest ook geen gras voelen vroeger
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  zaterdag 24 april 2010 @ 23:18:25 #283
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_80681248
hehheh lilah, die anti-rimpel-creme heb je voorlopig echt nog niet nodig hoor!
in de haak.
pi_80687373
Wat een mooierds allemaal weer Teveel om op te noemen Maar een speciale vermelding voor Lilah.. Wat sta je er mooi op meid En Thijs in het gras
pi_80687809
Ik moet er aan geloven hoor.
Hij is echt groot.

<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80687957
Thijs Goshie! Wat is het toch een leuk ventje!

Isabeau wat doe je! Grote meid! Komt ze zelf zo overeind of zet je haar neer?

Mette wordt ook al zo groot wat kan ze mooi zitten in haar stoel! Wat een mooi boxkleed hebben jullie zeg!

"Drie kleine kleutertjes die zaten op een hek, boven op een hek, drie kleine kleutertjes die zaten op een hek, op een mooie zomerse dag in aprihil!!"

Kim HAHAHA echt een meisje, ze maakt zich mooi!

Evi! Bolle toet

Zo heej Kitten wat loop je daar parmantig

Ivan!! Mooie vent Lekker he badderen, dat vindt Niels ook! Maar hij vindt enthousiaste hondjes eng.

Ik moet in therapie voor overmatig smiley-gebruik
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_80688261
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:55 schreef huuphuup het volgende:
Ik vraag me wel af wat je nog aanpast in photoshop dan?
Ik kijk standaard naar de 'levels', of ik daar nog iets van bij kan trekken (bijv. iets meer lichte tonen, minder donkere tonen, meer middentonen, minder rood, meer blauw, dat soort dingen). Een ander foefje is dat ik soms een extra layer bovenop de foto leg (foto op foto, zeg maar) en dan de optie 'screen' kies waardoor het geheel veel lichter wordt. Da's vaak een aardige manier om wat donkere foto's waar veel ruis in zit te pimpen. (Als je niets weet van Photoshop is dit vast abacababra, maar zo moeilijk is het niet.)

Maar als ik een goede foto maak bij juiste lichtomstandigheden, dan hoef ik niets te veranderen.
quote:

Mijn camera is aan het falen, hij is nu een jaar of 7 of 8 oud ofzo, een compactcamera en hij begint nu een beetje kuren te vertonen. Jammer want ik wil heel graag een spiegelreflex kopen maar heb er nu nog even geen geld voor
En een goede lens is echt een heel goede investering. Ik heb er niet zo lang een lichtgevoelige lens gekocht om binnenhuis foto's mee te kunnen maken (maar bijv. ook in de stad). Daar kan ik een paar jaar mee verder, want ik kan Ivan er goed mee op de kiek krijgen. Misschien vraag ik voor m'n verjaardag een externe flitser en dan ga ik eens kijken hoe ik daar betere foto's binnenhuis van kan maken.

Je kunt overwegen om een tweedehands set van iemand over te nemen. Soms stappen mensen op een ander merk camera over en zitten dan nog met een prima spiegelreflex en een zooi lenzen. Maarja, je moet het wel maar net aandurven...
pi_80688451
Twinkly hij is inderdaad groot! En Blij!

Timo aan het spelen

pi_80688762
Ohh Chan wat is hij mooi, hij heeft zo'n lieve zachte uitdrukking. Ik vind hem trouwens heel erg op jou lijken.

Goeie tips Claudia, ga ik ook eens uitproberen! Ik wilde je ook nog steeds vragen hoe jij altijd zulke prachtige foto's maakt.
  zondag 25 april 2010 @ 11:03:46 #290
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80688776
oh! Timo! die onderste foto Chan , kijk nou! je zonnestraaltje

Twinkly hij wordt groot ja geweldige foto die onderste!

@Claudia thnx, ik heb op mn handen gezeten wegens een wehkamp-aanbieding maar ik doe het toch nog maar even niet denk ik. Eerst me maar eens verdiepen in de verschillende merken en voors en tegens enzo.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80688927
Huup ik heb een Canon Eos 400D en daar ben ik heel blij mee, maar ik heb dezelfde lens als bij die wehkamp aanbieding zit en ik merk echt wel dat ik er heel graag nog een andere lens bij zou willen, je moet met deze er echt met je neus bovenop zitten anders krijg je al gauw een zoekplaatje vind ik.. Maar qua merk ben ik reuze tevreden met mn Canon
  zondag 25 april 2010 @ 11:23:47 #292
143848 huuphuup
Dorksided
pi_80689251
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:10 schreef Chan het volgende:
Huup ik heb een Canon Eos 400D en daar ben ik heel blij mee, maar ik heb dezelfde lens als bij die wehkamp aanbieding zit en ik merk echt wel dat ik er heel graag nog een andere lens bij zou willen, je moet met deze er echt met je neus bovenop zitten anders krijg je al gauw een zoekplaatje vind ik.. Maar qua merk ben ik reuze tevreden met mn Canon
thanks, ik neem het even mee naar t speeltuinbankje, anders ga k hier weer zo offtopic enzo
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_80689405
Thijs ziet er daar echt heel groot uit! En ook zijn haar groeit flink he? Het staat niet meer zo omhoog. Vond hij het gras trouwens echt zo stom ,of was er iets anders aan de hand?

Ik heb echt een zwak voor Niels. Hij is zo'n knapperd. Hij heeft trouwens net zulke oortjes als Ivan. En de Tummytub ziet er veel handiger uit dan een babybadje. Dat badje werkt hier absoluut niet meer. Hij knalt voortdurend overal tegenaan. Ik ga het van de zomer op het balkon zetten met een klein laagje water erin zodat hij het als zwembadje kan gebruiken als hij zelf kan zitten.

Mooi zacht licht op de foto's van Timo, Chan. Hij krijgt er weer die dromerige uitstraling van waar men het wel vaker over heeft. En ik vind zijn lok geweldig! Wij gaan ook voor zo'n lok.
pi_80689563
Sinds dat ik zelf Niels in bad doe overdag doe ik hem in de tummytub want ik vind het babybadje veel te veel gedoe en Niels vindt het ook niet zo leuk (dan moet hij erin liggen als een baby'tje en dat kan natuurlijk niet als je al zo groot bent ). Maar toen hij nog niet zo goed kon staan in bad was de tummytub soms wel wat eng, dan probeerde ik hem met een hand te wassen en de andere vast te houden terwijl hij ongeveer uit bad sprong. Als ik hem zijn bekertje geef gaat hij meestal wel weer zitten en proberen eruit te drinken gelukkig
pi_80689853
quote:
Op zondag 25 april 2010 11:29 schreef Claudia_x het volgende:
Thijs ziet er daar echt heel groot uit! En ook zijn haar groeit flink he? Het staat niet meer zo omhoog. Vond hij het gras trouwens echt zo stom ,of was er iets anders aan de hand?
Het was echt het gras.... arm kind Maar we moesten er zo om lachen

Zijn haar groeit inderdaad heel snel. Het wil alleen nog omhoog met gel En Thijs is sowieso wel groot hoor, 9 maanden en 77,5 cm.
pi_80690582
quote:
Op zaterdag 24 april 2010 22:55 schreef wickie het volgende:
En de Tripptrapp, was eigenlijk niet de bedoeling. Ik wilde budgetair verantwoord zijn en we hadden bij de Ikea een stoel gekocht, maar die was zo ontzettend te groot, dat werkte echt niet en hij had uitstaande poten waar we onze tenen te vaak aan stootte. Dus toch maar een TT gekocht, ben er echt heel erg blij mee. De bekleding is van TT zelf. Maar zag op marktplaats ook hele leuke zelfgemaakte kussentjes met stippen of boerenbond ruit.
Ik quote dit nog even voor mijn lief.

En bedankt voor de webwinkeltip! Ik vind dit bijvoorbeeld heel leuk en dit.
  zondag 25 april 2010 @ 13:27:04 #297
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80692673
Dank voor de uitgebreide reactie Claudia . Ik ga sparen .

Niels en Timo .

Mijn lichte

En mijn donkere

Vinden elkaar lief

Oh ja, voor de echte mooie, (natuurlijk)blichte foto's moet je eigenlijk ochtend- of late middagzon hebben . En dus moet je nooit midden op de dag naar de dierentuin gaan, want dan krijg je overbelichte foto's, zoals dees

En als je dan een glas appelsap over je kleren hebt gegooid, dan kan je altijd nog een broek van je broertje aan, maatje 68
pi_80693096
War een leuke kids heb je toch Groofsken
  zondag 25 april 2010 @ 13:49:45 #299
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_80693348
Volgens mij ben ik laatst in dezelfde speeltuin/dierentuin geweest

Groof, als je het goed vindt, dan plaats ik de foto's van R. en Fabian.
  zondag 25 april 2010 @ 13:50:46 #300
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_80693377
Tuurlijk, ben benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')