Dit weekend wel op Beukenlaanquote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?quote:Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.quote:Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.quote:Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Bestquote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reedquote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.quote:Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:
[..]
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.quote:Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:
[..]
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.
Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.quote:Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:
[..]
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In de spits met de autoquote:Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.quote:Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.quote:Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |