abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80442904
Gisteren rond de bloembollenvelden:


Het is lente! En niet alleen vanwege de temperatuur en het weer vandaag, maar ook dankzij de gele narcissen (helaas al wel weer bijna uitgebloeid). Door werkzaamheden rond Schiphol werd de Benelux trein omgeleid via Haarlem en zo passeert de NMBS 2839 met een I10-stam als trein 9232 ter hoogte van Vogelenzang, op weg naar Brussel Zuid.


NMBS 2838 passeert met een Bs in de nog oude kleurstelling en 6 Prio rijtuigen als Benelux trein 9240 van Amsterdam naar Brussel Zuid ten zuiden van Heemstede een nog in opkomst zijnd bollenveld.


Door werkzaamheden rond Schiphol werden de Benelux-treinen omgeleid via Haarlem. In een totaal andere omloop als normaal passeert pas rond 14:25 de vertraagde NMBS 2836 met de 2e stam I10-rijtuigen als trein 9244 naar Brussel Zuid ter hoogte van Amsterdam Geuzenveld.


NSR 1715 is met DDAR-stam 7452 onderweg als stoptrein 6365 vanuti Haarlem naar Den Haag Centraal en passeert het momenteel mooiste bloembollenveld, in dit geval vol met hyacinten, ter hoogte van Vogelenzang, enkele kilometers voor Hillegom.


Aangezien de andere velden langs het spoor in de Bollenstreek nog niet volop in bloei stonden, moest de knaller van de dag in de late middag opgezocht worden ter hoogte van Vogelenzang. NMBS 2842 passeert met omgeleide Beneluxtrein 9256 naar Antwerpen en Brussel. Geheel links op de achtergrond het voormalige stationsgebouw van Vogelenzang.

Meer foto's vanavond laat op mijn www
  zondag 18 april 2010 @ 17:50:22 #252
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80451352
Dat ziet er gaaf uit, die eerste lijkt wel gemaakt op een modelbaantje.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 18:54:35 #253
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453392
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Dit weekend wel op Beukenlaan
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:55:50 #254
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_80453434
quote:
Op zondag 18 april 2010 10:35 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Die lijn wordt toch een tram als de hanzelijn er is?
Je bedoelt dat ze de spoorstaven en bovenleiding er af halen en omsmelten tot trams? En van de dwarsliggers worden dan de bankjes gemaakt?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 18 april 2010 @ 18:58:39 #255
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453536
Ja, en trainkill langs de lijn wordt verkocht als kroketten op station Kampen Zuid.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80453654
quote:
Op vrijdag 16 april 2010 13:01 schreef Socios het volgende:
De Intercity´s stoppen inmiddels niet meer in Best.
Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
  zondag 18 april 2010 @ 19:05:17 #257
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80453771
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:01 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Ontzettende faalactie als je 't mij vraagt.. veel mensen waren er erg positief over. Over de intercity stop dus, niet over het afschaffen daarvan.
Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 19:13:56 #258
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_80454056
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
Precies, dit is eigenlijk het tegenovergestelde van Nimby-gedrag: 'ik heb er voordeel van dus hoe durven jullie het af te schaffen'. Er is geen enkel criterium waarop Best een permanente IC-stopplaats zou moeten zijn. Mensen in dit topic hadden al twijfels bij Meppel geloof ik, Best heeft er nog veel minder 'recht' op.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_80454349
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's.
Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
pi_80454413
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
Dat is best bijzonder als je bedenkt dat hij tussen de 2 drukste stations buiten de randstad reed
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_80454875
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:05 schreef Duvel het volgende:

[..]

Wat waren het ook weer? Iets van 200 in- en uitstappers per dag in die extra intercity's. Ik vind het redelijk logisch dat als een proef eindigt, je de IC weer door laat tuffen. Het is toch 3 minuten reistijd, er worden soms bakken met geld uitgegeven om zo'n rijtijdwinst te boeken.
't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
pi_80455191
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:36 schreef Ireyon het volgende:

[..]

't Was er geen Schipholdrukte, maar slechts 200 is wel erg overdreven. Kun je dat ergens terugvinden dan? 't Lijkt me in ieder erg onwaarschijnlijk want die reizigers kwamen niet alleen uit Best, maar ook uit de omliggende dorpen/steden (Son en Breugel, Oirschot, Veldhoven) reden mensen liever naar Best dan naar 't centrum van Eindhoven.

Verder is de reistijdwinst een triest argument, toevallig omdat zo'n trein naar de randstad gaat kunnen we die 2/3 minuten niet missen, maar zodra een intercity in de provincies komt, gooien ze er nog eventjes 10 stops in kutdorpen tussen.
Dat is omdat die treinen veel minder potentieel hebben.
Er rijden niet voor niet 4 ic's per uur tussen eindhoven en den bosch. Er is op dat traject gewoon erg veel vraag. Dan moet je je gaan afvragen waarom voor het ene station wel een uitzondering gemaakt moet worden en voor het andere niet.
Boxtel bijvoorbeeld, ligt veel meer in het midden, kan een veel groter deel van de A2 onlasten en een grotere regio bedienen. Tevens is dit station drukker.
Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
  Lieve Belg zondag 18 april 2010 @ 19:50:38 #263
86282 Jump
[Belg.] Jump (de ~ (m.))
pi_80455445
Eloks in Albanië

Op zondag 28 oktober 2007 01:07 schreef clumsy_clown het volgende:
Jump daarentegen, is wáy minder braaf en lief dan hij lijkt
          «shmoop|dingen» jawel, jij bent Superjump
  zondag 18 april 2010 @ 20:00:33 #264
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80455896
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

Zo weinig? Ik nam die trein wel eens vanuit Eindhoven terug naar A'dam (toen je nog kon overstappen op Utrecht) en de hele trein liep zo'n beetje leeg in Best
In dit document http://www.locov.nl/Image(...)10_tcm311-275639.pdf lees je onder punt 10 meer over de stop in Best.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 18 april 2010 @ 20:13:32 #265
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80456463
Best was handig voor bestemming airport eindhoven, met de bus korter en rustiger dan vanaf Eindhoven CS.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_80456501
quote:
Op zondag 18 april 2010 19:44 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Vanaf best is het trouwens al maar 10 minuten naar het centrum van eindhoven.
In de spits met de auto ?

Hoe dan ook, ik snap de beslissing van de NS best hoor, maar het blijft gewoon enorm hypocriet. Tussen Tilburg en Eindhoven is 2 treinen per uur in de spits ook niet genoeg, maar dat boeit ze niks. Treinen tussen Nijmegen en Arnhem die richting Utrecht gaan, die rijden daar gewoon flink door maar de IC die in de provincie blijft kan wel even in Nijmegen-Lent stoppen voor de 3 mensen die daar moeten zijn.

Soweiso, waarom moet alles altijd naar de Randstad? Vlissingen -> Amsterdam, Venlo -> Den Haag, Maastricht -> Amsterdam. Het is echt een illusie dat iedereen daar naar z'n werk moet en 't is volkomen geschift dat iemand uit Bergen op Zoom 2x moet overstappen om nog geen 100km verderop in Eindhoven aan te kunnen komen. Een intercity die het zuiden met zichzelf verbindt, dat zou nog eens een fatsoenlijk traject zijn. Vlissingen - Maastricht ofzo. Of in ieder geval een lijn waardoor Tilburg - Eindhoven ook 4 IC's per uur krijgt. Want niet alleen tussen Ehv - Ht is daar behoefte aan, maar tussen Tb - Ehv boeit het de NS dus volgens mij niet zoveel.
  zondag 18 april 2010 @ 20:19:36 #267
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80456735
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_80468698

DD-AR Als extra trein richting Enschede, ivm het thuis voetballende Fc Twente..


Hier door werd ook de 7900 serie verlegd tot 3stellen DM´90.. We zien hier de 3424 met daar achter de 3423 en 3422..
Helemaal aan het eind van de spoorlijn (voor zo ver je het op de foto kunt zien).. bevind zicht het station van Wierden


De rode Twentse Lint is zojuist vertrokken uit Almelo onderweg naar Mariemberg, terwijl de Sprinter rechts nog even voor een rood sein staat te wachten.


Ook kwam SBB Cargo nog even langs met de DBM-trein..


Ondertussen is het voetballen alweer afgelopen, en dus worden de supporters weer richting huis vervoerd..
We zien hier een onbekende DD-AR als extra stoptrein 28760 onderweg na Rijssen..

Meer foto´s staan hier
  maandag 19 april 2010 @ 09:47:34 #269
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80471442
Het is dan toch eindelijk gelukt, het filmpje van de koninklijke trein door Amersfoort te uploaden @ YouTube:

Bekijk deze YouTube-video

Het is dan wel niet de beste kwaliteit, maar beter iets als niets.
  maandag 19 april 2010 @ 10:09:34 #270
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_80472011
Weer fijne plaatjes, bedankt allemaal!
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  maandag 19 april 2010 @ 10:38:06 #271
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_80472802
quote:
Op zondag 18 april 2010 20:19 schreef Duvel het volgende:
Die IC's zijn meestal gebaseerd op grote vervoersstromen. Dus de vervoersstroom Ut - Ht - Mt en Tb - Ht - Nm zal wel aanleiding geven tot het aanbieden van doorgaande treinen op die assen. Uitzondering is de IC Gvc - Ah die nu maar tot Ut rijdt. Het deel Ut - Ah rijdt nu vanaf Shl. Dat had te maken met spooropstelling op Ut die niet meer gerealiseerd kon worden door het buiten gebruik zijn van een deel van het station in verband met nieuwbouw.
Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
(afgelopen weekend was 'ie er overigens weer even, zij het met een omweg via Schiphol)
pi_80474155
Prachtige situatie weer die overstap die momenteel bestaat in Kaldenkirchen. Ook leuk voor de DB, 2x 4 minuten rijden en dan de meeste tijd wachten te Kaldenkirchen...

Ook prachtig die dubbele tunnel daar, wie heeft dat nou weer bedacht?
  maandag 19 april 2010 @ 11:32:10 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_80474787
quote:
Op maandag 19 april 2010 10:38 schreef ReisT het volgende:

[..]

Dat had er óók mee te maken dat de vervoersvraag op de relatie Arnhem-Schiphol toenam en men verwachtte dat die vraag rond 2010 groter zou worden Arnhem-Den Haag. Ook zonder de verbouwing in Utrecht zou de rechtstreekse IC Gvc-Ah dus verdwenen zijn.
Ja klopt, maar dan werd het helemaal zo'n lang theoretisch verhaal.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport maandag 19 april 2010 @ 11:57:01 #274
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_80475729
Op Zwolle Rangeer is men aan het slepen met het mat'64 wat daar staat. Normaal zou je zoiets met een loc doen, maarja, wanneer je toch zoveel Buffeltjes aan de kant heb staan, dan doe je het toch gewoon met 2 Buffeltjes? (melding op somda)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 19 april 2010 @ 12:39:20 #275
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_80477328
Ja, ik las het. De stellen 3444 en 3443 zijn aan het slepen. De afvoer richting Katwolde zal toch op gaan schieten, want eerder lukte het niet vanwege de winterse omstandigheden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')