ben nog weer studentquote:Op maandag 12 april 2010 18:47 schreef cybermans het volgende:
wat heb ik verkeerd gedaan in mijn studenten tijd
http://www.nu.nl/lifestyl(...)dates-studenten.html
is dat een beetje te pruimen? wil ik ook over een tijdje naast me werk gaan doenquote:Op maandag 12 april 2010 20:29 schreef Den_Haag het volgende:
studie naast het werk idd. parttime universiteit bedrijfskunde
het is 3 jaar, 20 uur per week. prima, wanneer je weinig vrije tijd wilquote:Op maandag 12 april 2010 20:32 schreef cybermans het volgende:
[..]
is dat een beetje te pruimen? wil ik ook over een tijdje naast me werk gaan doen
quote:Op maandag 12 april 2010 20:36 schreef ColdFeet het volgende:
Oh, dat heb ik precies 1/2 keer volgehouden, Laydina. Brr.
hmmmz dat is wel buffelen jaquote:Op maandag 12 april 2010 20:35 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
het is 3 jaar, 20 uur per week. prima, wanneer je weinig vrije tijd wil
dat is wel flink met dequote:Op maandag 12 april 2010 20:39 schreef Den_Haag het volgende:
nope, 3 jaar heb je. Ze hebben best een streng regime. 1e jaar mag je 2 vakken niet halen, moet je het jaar daarna wel gehaald hebben, 2e jaar 1 vak, 3e jaar alles halen. Indien dat niet lukt is het tussendoor exit en geen geld terug.
Ik wou naar yoga. Maar ik ben echt niet fit en zelfs m'n lichtverteerbare soepje valt verkeerdquote:Op maandag 12 april 2010 20:37 schreef Laydina het volgende:
[..]dat is niet lang
Ik heb straks 45 minuten te gaan. Maar eten moet eerst even zakken.
Dat meen je nietquote:Op maandag 12 april 2010 20:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik wou naar yoga. Maar ik ben echt niet fit en zelfs m'n lichtverteerbare soepje valt verkeerd
je hebt het goed te pakken.quote:Op maandag 12 april 2010 20:42 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik wou naar yoga. Maar ik ben echt niet fit en zelfs m'n lichtverteerbare soepje valt verkeerd
Er zijn heel veel lurkersquote:Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
ehm vraagje aan iemand die er ervaring mee heeft;
ik heb een foto geplaatst in dit (nou ja, vorig topic) en bezoekersaantal schiet omhoog. Kan nooit allemaal van jullie CUL'ers zijn dus mn vraag: zwerft een foto dan door heel Fok heen ofzo?
quote:Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
ik heb een foto geplaatst in dit (nou ja, vorig topic) en bezoekersaantal schiet omhoog. Kan nooit allemaal van jullie CUL'ers zijn dus mn vraag: zwerft een foto dan door heel Fok heen ofzo?
Daar wordt ie sterk vanquote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef Bluezz het volgende:
Flink vies beest geweest CF![]()
Bluezzekleinzoon is ook ziekVoor de eerste keer in zijn bijna 4 mnd oude leventje. Arm klein mannetje.
Nyenrodequote:Op maandag 12 april 2010 20:41 schreef cybermans het volgende:
[..]
dat is wel flink met deerover
Welke uni is dat?
hyves, ik dacht haal daar een foto van af en mijn hyve laat een lijn zien van..quote:Op maandag 12 april 2010 20:46 schreef Laydina het volgende:
Bedoel je in dat topic Future, of je hyves pagina, waar de foto op stond?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
quote:Op maandag 12 april 2010 20:46 schreef TAV74 het volgende:
[..]
nee, maar de pagina's worden vaak geladen hier hoor, vergis je niet.
En dat heeft vast invloed op haar hyvestellertjequote:Op maandag 12 april 2010 20:48 schreef Den_Haag het volgende:
[..]elke keer als we posten of de pagina openen wordt die foto weer geladen.
mjah dat is ook wel de beste van NL geloof ik, straks ook ff je MBA halen?quote:Op maandag 12 april 2010 20:47 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Nyenrode
Waar is de foto van LieLie eigenlijk?
quote:Op maandag 12 april 2010 20:48 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
hyves, ik dacht haal daar een foto van af en mijn hyve laat een lijn zien van..heb je hyves niet gevondenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
aha ik snap, dankjequote:Op maandag 12 april 2010 20:48 schreef Den_Haag het volgende:
[..]elke keer als we posten of de pagina openen wordt die foto weer geladen.
Och hemel. Ik vind dat bij zo'n klein turfje altijd zo zielig! Arm jochiequote:Op maandag 12 april 2010 20:45 schreef Bluezz het volgende:
Flink vies beest geweest CF![]()
Bluezzekleinzoon is ook ziekVoor de eerste keer in zijn bijna 4 mnd oude leventje. Arm klein mannetje.
misschien. moet ik financieel ff bekijken. niet echt goedkoop allemaalquote:Op maandag 12 april 2010 20:50 schreef cybermans het volgende:
[..]
mjah dat is ook wel de beste van NL geloof ik, straks ook ff je MBA halen?
quote:Op maandag 12 april 2010 20:48 schreef Den_Haag het volgende:
elke keer als we posten of de pagina openen wordt die foto weer geladen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
haha en niet eens gekrabbeld?quote:Op maandag 12 april 2010 20:49 schreef golfer het volgende:
Er wordt vaak meegelurkt op Fok!, FF, en er zijn natuurlijk zat rukkertjes die dan verder je hele Hyvespagina gaan bekijken zoals ik dat ook onmiddellijk heb gedaan.
Heel verstandigquote:Op maandag 12 april 2010 20:50 schreef ColdFeet het volgende:
Ik heb nu bedacht dat ik woensdag de dokter ga bellen. toch niet helemaal relaxed als het niet echt overgaat
ik ben dus niet de enigequote:Op maandag 12 april 2010 20:49 schreef golfer het volgende:
Er wordt vaak meegelurkt op Fok!, FF, en er zijn natuurlijk zat rukkertjes die dan verder je hele Hyvespagina gaan bekijken zoals ik dat ook onmiddellijk heb gedaan.
omdat we te lui zijn om je hyves te zoekenquote:Op maandag 12 april 2010 20:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha en niet eens gekrabbeld?
haha moet ik die link ook al hier gaan zetten? doe ik niet...quote:Op maandag 12 april 2010 20:52 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
omdat we te lui zijn om je hyves te zoeken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
Ja al wordt ie er groot en sterk van (...) is het gewoon hardstikke zielig.quote:Op maandag 12 april 2010 20:50 schreef ColdFeet het volgende:
Och hemel. Ik vind dat bij zo'n klein turfje altijd zo zielig! Arm jochie
Of morgen al bellenquote:Ik heb nu bedacht dat ik woensdag de dokter ga bellen. toch niet helemaal relaxed als het niet echt overgaat
quote:Op maandag 12 april 2010 20:52 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha moet ik die link ook al hier gaan zetten? doe ik niet...heb je die foute foto al gevonden? (hint: bril in het engels is spectacles)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
heb je jeuk dan?quote:
Ik wacht ook even de weegschaal morgen en overmorgen afquote:Op maandag 12 april 2010 20:53 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja al wordt ie er groot en sterk van (...) is het gewoon hardstikke zielig.
Klein turfje, wat klinkt dat
[..]
Of morgen al bellen
Vandaag heb ik bloed geprikt, omdat ik voor ik afgevallen was een hogere cholesterol had en ik had een prachtlijstje, zal ook wel komen door het gewichtsverlies
Ja bloed 'geven' is wat anders dan bloed 'prikken'quote:Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef Laydina het volgende:
Ik had mij opgegeven om bloed te geven.. mag ik nog niet!
Snap ik, maar uhm.. het was een linkquote:Op maandag 12 april 2010 20:56 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja bloed 'geven' is wat anders dan bloed 'prikken'
quote:Op maandag 12 april 2010 20:51 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
haha en niet eens gekrabbeld?
Ik durf niet meer zo goed na de eerste keerquote:Op maandag 12 april 2010 20:55 schreef Laydina het volgende:
Ik had mij opgegeven om bloed te geven.. mag ik nog niet!
Ja en er gaat nog eens 13k verdwijnen als sneeuw voor de zonquote:Op maandag 12 april 2010 20:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ik wacht ook even de weegschaal morgen en overmorgen af![]()
Zeg, maar fijn van je bloedwaarden! Heeft er idd vast mee te makenFijn joh, een maat of twee kleiner en een gezonder lijf
Herinnert me er trouwens aan dat ik over een week ofzo even m'n B12 moet laten nakijken. Buh
Dat is niet lekkerquote:Op maandag 12 april 2010 20:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik durf niet meer zo goed na de eerste keer![]()
Dag op bed gelegen met duizelingen en weet ik wat..
lijkt me niet helemaal goedquote:Op maandag 12 april 2010 20:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nee, ze hadden me ook achterover moeten leggen geloof ik, en dat hebben ze niet gedaan.quote:
Oh echt?quote:Op maandag 12 april 2010 20:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, echt geweldigquote:Op maandag 12 april 2010 21:01 schreef Den_Haag het volgende:
je laat wel meteen een goede indruk achter
Das dus ook de reden dat ik er voor kies om geen foto's of links naar foto's direct op het forum te plaatsen, je weet nooit wie er mee kijkt. En dat zijn er nog altijd te veel.quote:Op maandag 12 april 2010 20:44 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ook! Ga ik wel weerquote:Op maandag 12 april 2010 21:02 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, echt geweldigTerwijl ze zo blij met me waren toen ik binnenkwam, want ik heb O-
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
eens en nooit meer dachten ze zekerquote:Op maandag 12 april 2010 21:02 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, echt geweldigTerwijl ze zo blij met me waren toen ik binnenkwam, want ik heb O-
quote:Op maandag 12 april 2010 21:04 schreef Laydina het volgende:
Ik mag pas in juni mijn bloed laten testen..Ja, er zijn heel wat dingen waardoor je ineens een tijd niet meer magSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nou, niet eens 'eens' want ze moest nog voor dat die zak vol was het ding eruit halen, anders was ik echt van m'n stokje gegaan. En als ie niet vol is kunnen ze er niks meequote:Op maandag 12 april 2010 21:04 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
eens en nooit meer dachten ze zeker
quote:
quote:Op maandag 12 april 2010 21:04 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, er zijn heel wat dingen waardoor je ineens een tijd niet meer mag
quote:Op maandag 12 april 2010 21:04 schreef Laydina het volgende:
Ik mag pas in juni mijn bloed laten testen..Zit die nog een beetje op een spannende plaatsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 12 april 2010 21:05 schreef LieLie het volgende:
[..]
Nou, niet eens 'eens' want ze moest nog voor dat die zak vol was het ding eruit halen, anders was ik echt van m'n stokje gegaan. En als ie niet vol is kunnen ze er niks mee
Ik ga zowiezo nooit om bloed te laten testen/prikken/doneren tenzij het echt moet. Naalden bbrrrrr...quote:Op maandag 12 april 2010 20:58 schreef LieLie het volgende:
[..]
Zeker! Heel oud voor een kat! Wel sneu..quote:Op maandag 12 april 2010 21:07 schreef SeaOfLove het volgende:
poezebeest van mijn mama is vanochtend overleden met de pootjes van haar broertje om haar heen. 19 jaar is toch een mooie leeftijd?
ik heb ook geen idee wat mijne isquote:Op maandag 12 april 2010 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
ik denk dat ik de enige ben die zn bloedgroep nog niet weet.. hoe kan ik dat nú nog testen? heb de kans tijdens de biologieles op school overgeslagen
ik weet het ook nietquote:Op maandag 12 april 2010 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
ik denk dat ik de enige ben die zn bloedgroep nog niet weet.. hoe kan ik dat nú nog testen? heb de kans tijdens de biologieles op school overgeslagen
Awww dat klinkt 2X mooi & verdrietigquote:Op maandag 12 april 2010 21:07 schreef SeaOfLove het volgende:
poezebeest van mijn mama is vanochtend overleden met de pootjes van haar broertje om haar heen. 19 jaar is toch een mooie leeftijd?
Ik weet het ook alleen omdat het leger dat graag wil weten *voor het geval dat*quote:Op maandag 12 april 2010 21:09 schreef FutureFairytale het volgende:
HOE'A !quote:Op maandag 12 april 2010 21:17 schreef golfer het volgende:
Ik weet mijn bloedgroep ook vanuit mijn diensttijd.
quote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef LieLie het volgende:
Had ik al verteld dat ik een cijfer terug heb?
Was geen tentamen bij, maar gewoon dossier en presentatie: 7,8
heb je al genoeg geleerd?quote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef LieLie het volgende:
quote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef LieLie het volgende:
omdat je die 19 jaar hebt gekend en er dus ook mee bent opgegroeid.. sterktequote:Op maandag 12 april 2010 21:25 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik kan mezelf wel slaan, waarom zo emo om een poes?
quote:Op maandag 12 april 2010 21:25 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
heb je al genoeg geleerd?![]()
Gefeliciteerd!!
Da's heel normaal hoor!quote:Op maandag 12 april 2010 21:25 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
ik kan mezelf wel slaan, waarom zo emo om een poes?
Ik vind het nu echt heel engquote:Op maandag 12 april 2010 21:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je je bloedgroep niet weet, ben je hoogstwaarschijnlijk geen bloeddonor.
Indien dit klopt: Foei!!
Als je je bloedgroep wel weet, maar geen bloeddonor bent: Foei!!
Als je om medische redenen geen bloed (meer) mag geven, prima
Als je geen donor bent, vind ik!! dat je maar eens goed na zou moeten denken over waarom je geen bloed geeft, en waarom je daar nog niets aan gedaan hebt.
Bloed geven is coolBen zelf afgelopen woensdag sámen met m'n mama geweest.
heb daar serieus eens over nagedacht, na verhalen van mensen uit mijn buurt. Over donor; nog niet ingevuldquote:Op maandag 12 april 2010 21:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Als je geen donor bent, vind ik!! dat je maar eens goed na zou moeten denken over waarom je geen bloed geeft, en waarom je daar nog niets aan gedaan hebt.
Waarom? Omdat je 1 keer niet lekker bent geworden? Zoiets had ik ook een keer bij het doneren. Alleen lag ik in de stoel en heb ik heel hysterisch een arts van de bloedbank uit zitten lachenquote:
Niet ingevuld omdat?quote:Op maandag 12 april 2010 21:31 schreef FutureFairytale het volgende:
heb daar serieus eens over nagedacht, na verhalen van mensen uit mijn buurt. Over donor; nog niet ingevuld
dat vind ik echt niet kunnen. En maar geirriteerd door blijven prikken.. snap wel dat dat moet gebeuren, maar 10x mis terwijl je 100 mensen per dag prikt..quote:Op maandag 12 april 2010 21:34 schreef Zokunen het volgende:
Ze hebben bij mij 1x bloed geprikt en toen moest ik daarna echt een tijd plat en was helemaal groen weggetrokken. En ik vind naalden eng, dat is ook alleen maar erger geworden sinds ze voor narcose 10x mis hebben geprikt oid terwijl ik al had aangegeven bang te zijn voor naalden.
Van mij hoef je niet hoor!quote:Op maandag 12 april 2010 21:36 schreef DarkElf het volgende:
ze hebben zoveel bloed geprikt de laatste weken dat mijn aders angstig wegduiken zodra er iemand in de buurt komt
sol, 19 is echt oud! en t klinkt idd lief en zielig.
Bluezz lekker bezig met afvallen zeg! wat goed!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
heb nog een leuke foto waarin ik bloed deelquote:Op maandag 12 april 2010 21:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Als ik bloed ga geven voel ik tussen het moment dat je goedgekeurd bent en het moment dat je op de stoel mag plaats nemen voor het prikken, voel ik gelijk mijn hartslag minimaal verdubbelen. Puur en alleen door het idee dat er zo'n dikke naald je arm in gaat. Zo dik, als je het slangetje eraf knipt, kan je door de naald heen de vloer zienquote:Op maandag 12 april 2010 21:34 schreef Zokunen het volgende:
Ze hebben bij mij 1x bloed geprikt en toen moest ik daarna echt een tijd plat en was helemaal groen weggetrokken. En ik vind naalden eng, dat is ook alleen maar erger geworden sinds ze voor narcose 10x mis hebben geprikt oid terwijl ik al had aangegeven bang te zijn voor naalden.
GOED BEZIGquote:Op maandag 12 april 2010 21:23 schreef LieLie het volgende:
Is het alleen het prikken, of blijf je de naald voelen?quote:Op maandag 12 april 2010 21:38 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb me aangemeld als donor, maar bloed geven gaat hem niet worden voor mij. Ik wordt er ook echt niet lekker van en het prikken zelf doet me pijn..Anders zou ik het zeker doen.
Ze wachten maar mooi tot ik dood ben, dan mogen ze alles van me gebruiken!!
Omdat ik echt helemaal niet goed werd en een dag op bed heb gelegenquote:Op maandag 12 april 2010 21:37 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Waarom? Omdat je 1 keer niet lekker bent geworden? Zoiets had ik ook een keer bij het doneren. Alleen lag ik in de stoel en heb ik heel hysterisch een arts van de bloedbank uit zitten lachenIk kon niet stoppen met lachen.
Of omdat ze een blauwtje geprikt hebben bij je? Dat je nog 2 weken later met een verkleurende bulls-eye po je arm loopt en vragen krijgt als: 'Spuit je drugs?' krijgt?
Oftewel, why?
[..]
Als plasmadonor heb je wel goeie vaten nodig. Want het moet eruit maar ze doen ook weer iets terug erin.quote:Op maandag 12 april 2010 21:41 schreef krakkemieke het volgende:
Is het alleen het prikken, of blijf je de naald voelen?
Als je plasmadonor kan worden, kan het zijn dat je je minder naar voelt.
Precies! Daarom zei ik: als je plasma donor kan worden......quote:Op maandag 12 april 2010 21:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als plasmadonor heb je wel goeie vaten nodig. Want het moet eruit maar ze doen ook weer iets terug erin.
Wat ga je dan doen?quote:Op maandag 12 april 2010 21:39 schreef Braamyo het volgende:
[..]
GOED BEZIG![]()
*felicitatie knuffels*![]()
![]()
![]()
Dat moet ik volgend jaar nog maar eens zien te hosselen
ik wil best bloed geven.quote:Op maandag 12 april 2010 21:29 schreef Leintjeuh het volgende:
Ik blijf de naald voelen ja. en volgens mij heb ik niet de aller handigste aders als ik de bloedprikkers zo eens bezig zie..quote:Op maandag 12 april 2010 21:42 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Als plasmadonor heb je wel goeie vaten nodig. Want het moet eruit maar ze doen ook weer iets terug erin.
[trots] Toen ik twee jaar geleden een ruggeprik kreeg, ging de naald er moeiteloos in en kreeg ik van de anaesthesist een complimentje over mijn mooie flexibele ruggegraatquote:Op maandag 12 april 2010 21:41 schreef cybermans het volgende:
Toen ik een ruggeprik kreeg voor een ingreep hebben ze ook een aantal keer moeten prikken aangezien ze niet tussen me wervels kwamen oid. Voelde echt elke keer alsof ik een behoorlijke stomp op me rug kreeg.
Oh. Dat zie ik dan weer als 'om medische redenen'. Sommige mensen worden gewoon afgekeurd, mijn oudste zus werd gevraagd om te stoppen als donor. Omdat ze zulke moeilijke vaten had. En pa mag de komende 5 jaar niet, omdat ie een hersenoperatie en daaruit voortvloeiend epileptische insulten gehad heeft.quote:Op maandag 12 april 2010 21:42 schreef LieLie het volgende:
Omdat ik echt helemaal niet goed werd en een dag op bed heb gelegen
Neuh, gewoon bloed prikken is zo'n klein naaldje. Zo'n dunnetje.quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ojee, bij bloedprikken; krijg je dan echt een dikke naald in je? Of is alleen de buis dik? Een dikke naald brrr
Ik wilde juist wel graag, omdat ik ook O negatief heb. Misschien probeer ik het nog wel eens. Maar brr, moet er niet aan denken om er weer zo min van te worden.quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh. Dat zie ik dan weer als 'om medische redenen'. Sommige mensen worden gewoon afgekeurd, mijn oudste zus werd gevraagd om te stoppen als donor. Omdat ze zulke moeilijke vaten had. En pa mag de komende 5 jaar niet, omdat ie een hersenoperatie en daaruit voortvloeiend epileptische insulten gehad heeft.
Niet dat je je rot moet voelen ofzo hoor, maar ik vind bloed geven echt erg belangrijk. Tenzij je het niet kunt. Maar ik vind 'ik wil niet' een slechte reden. Als je het geprobeerd hebt en het lukte niet, jammer maar helaas.
De naald is dikker dan bij vaccinatie.quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:
Ojee, bij bloedprikken; krijg je dan echt een dikke naald in je? Of is alleen de buis dik? Een dikke naald brrr
Yup, donor formulier wel ingevuld. Als ik dood ben voel ik het toch niet meerquote:Op maandag 12 april 2010 21:44 schreef z80 het volgende:
[..]
ik wil best bloed geven.
alleen is het een ramp om een goed bloedvat aan te prikken.
standaard over de 10 pogingen per keer.
sorry maar ik ben geen speldenkussen.
een donor codicil heb ik wel ingevuld.
na mijn dood mogen ze me compleet leeg halen.
Stevig eten van tevoren! Erg belangrijk, stuk of 4 bruine boterhammen, 2 gebakken eieren met spek en een flink glas jus 'd orange. En naderhand een roze koekquote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef LieLie het volgende:
Ik wilde juist wel graag, omdat ik ook O negatief heb. Misschien probeer ik het nog wel eens. Maar brr, moet er niet aan denken om er weer zo min van te worden.
Maar weet je wel hoe belangrijk het is dat er donors zijn? Niemand vindt het leuk, maar het is wel echt hard nodig.quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Braamyo het volgende:
[..]
De naald is dikker dan bij vaccinatie.
En lein, mij krijg je die bloedprikkersplek echt niet op! Met geen twinitig tanks niet.
Bij bloedgeven is de naald wat dikker, omdat er snel veel bloed door moet. Maar ik vind het geen verschil maken met bloedprikken, qua pijn. Het duurt alleen wat langer.quote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef FutureFairytale het volgende:
ik dacht laatst van iemand te horen dat er zoveel bloeddonors zijn dat nieuwe op dit moment niet nodig zijnquote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar weet je wel hoe belangrijk het is dat er donors zijn? Niemand vindt het leuk, maar het is wel echt hard nodig.
Als jij half tot poeder geschoten wordt, dan wil je toch ook bloed ontvangen? Of als je toekomstige vriendin complicaties krijgt bij de zwangerschap krijgt en bloed nodig heeft? Of, wie weet, krijgt een van je kids leukemie en heeft het allerlei bloedproducten van anderen nodig?quote:Op maandag 12 april 2010 21:47 schreef Braamyo het volgende:
En lein, mij krijg je die bloedprikkersplek echt niet op! Met geen twinitig tanks niet.
quote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Cybermans: ik geef het opPM me maar ajb met de foto als je em hier niet wilt delen.
Ik win ook nooit wat
Ik heb één foto gevonden met 'spectacles' maar ik hoop oprecht dat dat hem niet isquote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik dacht laatst van iemand te horen dat er zoveel bloeddonors zijn dat nieuwe op dit moment niet nodig zijn
Verdienen die directie leden van de bloedbank nog steeds zon bak met knaken met de verkoop van bloed aan de medicijn fabrikanten. If yes, dan klopt de bloedbank nog steeds niet. Prima dat ze bloedverkopen om kosten dekkend te zijn, maar daar hoeft geen balkende norm salarisen mee betaald te wordenquote:Op maandag 12 april 2010 21:45 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Oh. Dat zie ik dan weer als 'om medische redenen'. Sommige mensen worden gewoon afgekeurd, mijn oudste zus werd gevraagd om te stoppen als donor. Omdat ze zulke moeilijke vaten had. En pa mag de komende 5 jaar niet, omdat ie een hersenoperatie en daaruit voortvloeiend epileptische insulten gehad heeft.
Niet dat je je rot moet voelen ofzo hoor, maar ik vind bloed geven echt erg belangrijk. Tenzij je het niet kunt. Maar ik vind 'ik wil niet' een slechte reden. Als je het geprobeerd hebt en het lukte niet, jammer maar helaas.
In Belgie iig niet. En twee jaar geleden kwamen ze er in Den Haag nog 7000 tekort. Dus dat is geen excuusquote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ik dacht laatst van iemand te horen dat er zoveel bloeddonors zijn dat nieuwe op dit moment niet nodig zijn
Ik denk het niet. Het donorcentrum van Gouda bijvoorbeeld zoekt dit jaar nog ruim 1200 donoren. En dat gaan ze hoogstwaarschijnlijk niet halenquote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik vind het wel leuk! Ik weet m'n hb, m'n bloeddruk enzo.quote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Maar weet je wel hoe belangrijk het is dat er donors zijn? Niemand vindt het leuk, maar het is wel echt hard nodig.
Nee dat is niet waar. Er zijn wel genoeg lijken voor de wetenschap, maar bloeddonoren zijn nog welkom.quote:Op maandag 12 april 2010 21:50 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Of orgaandonoren! Oei oei oei, don't get me started!quote:Op maandag 12 april 2010 21:53 schreef borisz het volgende:
Nee dat is niet waar. Er zijn wel genoeg lijken voor de wetenschap, maar bloeddonoren zijn nog welkom.
Jij bent malquote:Op maandag 12 april 2010 21:52 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik vind het wel leuk! Ik weet m'n hb, m'n bloeddruk enzo.
Bovendien voel ik me alsof ik naar de sauna geweest ben na het geven. Heel lekker relaxed. En ik ben echt niet de enige die het lekker vindt!
Bovendien is de sfeer er heel anders als in de wachtkamer van een dokter, gewoon lekker lachen met elkaar.
En dat het nuttig is ja.
hmm dan zal ik nog eens navraag doen in Alphen a/d Rijn..quote:Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
In Belgie iig niet. En twee jaar geleden kwamen ze er in Den Haag nog 7000 tekort. Dus dat is geen excuus
Adem in.....Adem uit........quote:Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Of orgaandonoren! Oei oei oei, don't get me started!
Ik ben het eens.quote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben het wel een beetje met Lein eens; ik ken best wat mensen die zonder donorbloed gewoon ontzettend dood zouden zijn gegaan (en cyber, dan kun je zeggen wat je wilt over die salarissen - ik vind het ook kwalijk en zou er zonodig tegen protesteren - maar dat is een laffe smoes om geen bloed te hoeven geven!).
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=cybermans+spectacles&btnG=Zoekenquote:Op maandag 12 april 2010 21:49 schreef FutureFairytale het volgende:
@ Cybermans: ik geef het opPM me maar ajb met de foto als je em hier niet wilt delen.
Ik win ook nooit wat
Ik kan echt NIET begrijpen waarom het automatisch donorschap niet al laaaaaang ingevoerd is. Echt waar ik snap het gewoon NIET! Iedereen kan dan aangeven dat ze het wellicht niet willen, prima, maar alle mensen 'die er gewoon nog niet aan toe gekomen zijn' daar ben je van af en die zijn gewoon lekker allemaal orgaandonor!quote:Op maandag 12 april 2010 21:54 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Of orgaandonoren! Oei oei oei, don't get me started!
Ik ben niet mal! Ik heb van de prik-verpleegkundigen gehoord dat meer mensen het lekker vinden!quote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Jij bent malMaar allez, des te beter als je het wel leuk vindt natuurlijk.
Ik ben het wel een beetje met Lein eens; ik ken best wat mensen die zonder donorbloed gewoon ontzettend dood zouden zijn gegaan (en cyber, dan kun je zeggen wat je wilt over die salarissen - ik vind het ook kwalijk en zou er zonodig tegen protesteren - maar dat is een laffe smoes om geen bloed te hoeven geven!).
http://www.sanquin.nl/San(...)Bloedproducten-.htmlquote:Op maandag 12 april 2010 21:51 schreef cybermans het volgende:
Verdienen die directie leden van de bloedbank nog steeds zon bak met knaken met de verkoop van bloed aan de medicijn fabrikanten. If yes, dan klopt de bloedbank nog steeds niet. Prima dat ze bloedverkopen om kosten dekkend te zijn, maar daar hoeft geen balkende norm salarisen mee betaald te worden
oooooooooh mag ik em online zetten??quote:Op maandag 12 april 2010 21:56 schreef cybermans het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=cybermans+spectacles&btnG=Zoeken
daar staatie tussen
Ik ookquote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
Ergens vind ik ook dat mensen met een codicil voorrang zouden moeten hebben op mensen zonder indien ze zelf op een orgaan wachten..
JIj bent de operation dudequote:Op maandag 12 april 2010 21:56 schreef cybermans het volgende:
[..]
http://images.google.nl/images?um=1&hl=nl&tbs=isch%3A1&sa=1&q=cybermans+spectacles&btnG=Zoeken
daar staatie tussen
hij staat toch al online?quote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oooooooooh mag ik em online zetten??
Whoa, nicequote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben niet mal! Ik heb van de prik-verpleegkundigen gehoord dat meer mensen het lekker vinden!
En met een hb van rond de 9,5 verbaast het me niet.
gevalletje wij van wc-eendquote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
http://www.sanquin.nl/San(...)Bloedproducten-.html
CDA, daar begint de ellende alquote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik kan echt NIET begrijpen waarom het automatisch donorschap niet al laaaaaang ingevoerd is. Echt waar ik snap het gewoon NIET! Iedereen kan dan aangeven dat ze het wellicht niet willen, prima, maar alle mensen 'die er gewoon nog niet aan toe gekomen zijn' daar ben je van af en die zijn gewoon lekker allemaal orgaandonor!
Ergens vind ik ook dat mensen met een codicil voorrang zouden moeten hebben op mensen zonder indien ze zelf op een orgaan wachten..
tot nu toe heeft niemand gewonnen door hem eerder online te zettenquote:Op maandag 12 april 2010 21:58 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
oooooooooh mag ik em online zetten??
Met een Hb onder de 7,5 als vrouw of 8,0 als man (pin me er niet op vast) mag je niet meedoen. Om medische redenenquote:Op maandag 12 april 2010 22:00 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb mezelf toen ik 18 was direct laten registeren als orgaandonor, maar bloed geven heb ik nog nooit gedaan. Ik ben vaak duizelig, heb moeite met goed regelmatig ademhalen en m'n Hb-waarde zit net in de 6, dus het lijkt me geen goed idee..
Ik ben het niet eens met die voorrang.quote:Op maandag 12 april 2010 21:57 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ik kan echt NIET begrijpen waarom het automatisch donorschap niet al laaaaaang ingevoerd is. Echt waar ik snap het gewoon NIET! Iedereen kan dan aangeven dat ze het wellicht niet willen, prima, maar alle mensen 'die er gewoon nog niet aan toe gekomen zijn' daar ben je van af en die zijn gewoon lekker allemaal orgaandonor!
En CU! Echt waanzin dit inderdaad, laat de mensen met principiële bezwaren maar lekker de moeite doen zich te melden.quote:
A) de Pers staat niet bekend om z'n kwaliteits-berichtgevingquote:Op maandag 12 april 2010 22:01 schreef cybermans het volgende:
[..]
gevalletje wij van wc-eend
http://www.depers.nl/binn(...)salaris-Sanquin.html
De eerste keer sloeg ik steil achterover en vroeg tot hoever die schaal ging.....quote:Op maandag 12 april 2010 22:00 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Whoa, nice![]()
Ik zit meestal rond de 8, soms 7,5 en dan mag je dus niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
Omdat je dan bloedarmoede zou hebben na het geven.quote:Op maandag 12 april 2010 22:03 schreef Leintjeuh het volgende:
[..]
Met een Hb onder de 7,5 als vrouw of 8,0 als man (pin me er niet op vast) mag je niet meedoen. Om medische redenen
Orgaandonatie heb ik het in dit geval over. Die wachtlijsten zijn schrijnend, er is een groot tekort. Dan vind ik dat iemand die zelf bereid is organen af te staan een voorrang zou mogen krijgen op mensen die zelf principieel geen donor zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 22:03 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik ben het niet eens met die voorrang.
In Nederland wordt je niet betaald voor bloedgeven en is Sanquin ook tegen voorrang voor bloeddonoren.
Het idee van 'voor wat,hoort wat' werkt ook andersom. Nu is het zo dat mensen geven omdat ze willen geven. Op het moment dat mensen ergens recht op krijgen als donor, zullen ze van alles doen om dat recht te krijgen.
En waar ligt dan de grens? Ik zal goed voor een donor-orgaan zorgen, dus ik wil niet dat een verslaafde/roker/vulmaarin mijn orgaan krijgt?
Jouw probleem, dit is de befaamde CUL SC.quote:Op maandag 12 april 2010 22:05 schreef LieLie het volgende:
Jongens, ik heb dit topic nog geen twee uur geleden geopend
Ik wilde ook alleen benadrukken dat het zo vlot gaatquote:Op maandag 12 april 2010 22:07 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Jouw probleem, dit is de befaamde CUL SC.![]()
En er worden zinnige dingen gezegd.
a) zoek zelf eens op salaris sanquinquote:Op maandag 12 april 2010 22:04 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
A) de Pers staat niet bekend om z'n kwaliteits-berichtgeving
B) het bericht is al vrij oud
en
C) het gaat hier om mensen die al donor zijn en zich er druk om maken. Niet om mensen zoals jij die ieder excuus aangrijpen om niet te hoeven
Helaas, cybermansje. Ik ben niet overtuigd
VVD schijnt ook tegen het ADR te zijn.quote:Op maandag 12 april 2010 22:03 schreef TAV74 het volgende:
[..]
En CU! Echt waanzin dit inderdaad, laat de mensen met principiële bezwaren maar lekker de moeite doen zich te melden.
Niet mee eens. Principieel moet ik eens over nadenken. Wel als het uit luiheid is.quote:Op maandag 12 april 2010 22:06 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Orgaandonatie heb ik het in dit geval over. Die wachtlijsten zijn schrijnend, er is een groot tekort. Dan vind ik dat iemand die zelf bereid is organen af te staan een voorrang zou mogen krijgen op mensen die zelf principieel geen donor zijn.
Precies de reden dat het systeem andersom moet wat mij betreft. Ja, tenzij je aangeeft niet te willen.quote:Op maandag 12 april 2010 22:12 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik denk dat heel veel mensen niet echt weten wat het is om ongeneselijk ziek te zijn, of dat nooit in hun omgeving meegemaakt hebben. En dat ze daarom geen beslissing nemen.
Daarom zeg ik ook: uit principe niet..quote:Op maandag 12 april 2010 22:12 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Niet mee eens. Principieel moet ik eens over nadenken. Wel als het uit luiheid is.
Toen mijn vader kanker had en niet meer beter kon worden, wilde hij donor worden, maar dat kon niet. Ik denk dat heel veel mensen niet echt weten wat het is om ongeneselijk ziek te zijn, of dat nooit in hun omgeving meegemaakt hebben. En dat ze daarom geen beslissing nemen.
Dit is CUL, je weet toch!quote:Op maandag 12 april 2010 22:09 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ik wilde ook alleen benadrukken dat het zo vlot gaat
OK, helemaal mee eens dan!quote:Op maandag 12 april 2010 22:13 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook: uit principe niet..
En voor dat laatste: daarom moet het systeem dus veranderd worden!
Prikken kan altijd, doneren is iets anders.....quote:Op maandag 12 april 2010 22:14 schreef Aure het volgende:
Ik ben ook orgaandonor vanaf mn 18e.. En daarvoor heb ik altijd tegen mn ouders gezegd dat ik donor wilde zijn (die hadden daar alle respect voor gelukkig). Alleen bloedprikken mocht ik eerst niet van de huisarts, maar ik denk dat het tegenwoordig wel kan, zal het binnenkort eens laten checken
quote:Op maandag 12 april 2010 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:
Kans 2: Cybermans met foute bril
[ afbeelding ]
EEHM,,, hijs wel groot
Waarom? Of liever: waarom zou je het niet doen?quote:Op maandag 12 april 2010 22:16 schreef FutureFairytale het volgende:
Heel eerlijk gezegd wil ik nog nadenken over het donorschap
Ik bedoelde doneren sorryquote:Op maandag 12 april 2010 22:16 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Prikken kan altijd, doneren is iets anders.....
Op Sanquin kan je kijken of er erge bewaren zijn om te geven en anders gewoon opgeven voor de keuring. Dan hoor je het vanzelf.
En je bent nog wel zo jongquote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik bedoelde doneren sorry
Anyway je hebt nu die hyves actie over het orgaandonorschap enzo. En ik heb die gadget op mn hyves staan en er zijn gewoon 0 mensen die mijn leven zouden willen redden![]()
![]()
![]()
Meldtquote:Op maandag 12 april 2010 21:55 schreef ColdFeet het volgende:
Ik ben het wel een beetje met Lein eens; ik ken best wat mensen die zonder donorbloed gewoon ontzettend dood zouden zijn gegaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. transfusie die serieus mijn leven heeft gered.
Daarna mocht ik heel lang geen bloed geven. Daarna is het er niet meer van gekomen.
Haalt ie de 20 cm, denk je?quote:Op maandag 12 april 2010 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[ afbeelding ]
EEHM,,, hijs wel groot
Ik heb geen Hyves, anders had je er nu al 2!quote:Op maandag 12 april 2010 22:19 schreef Aure het volgende:
[..]
Ik bedoelde doneren sorry
Anyway je hebt nu die hyves actie over het orgaandonorschap enzo. En ik heb die gadget op mn hyves staan en er zijn gewoon 0 mensen die mijn leven zouden willen redden![]()
![]()
![]()
Ik ken deze jongen, hebben we die ooit gemeetquote:Op maandag 12 april 2010 22:12 schreef FutureFairytale het volgende:
[ afbeelding ]
EEHM,,, hijs wel groot
hij heeft gewoon een bekend gezicht.quote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ken deze jongen, hebben we die ooit gemeet
Jeujquote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Ik heb geen Hyves, anders had je er nu al 2!
Dat!quote:Op maandag 12 april 2010 22:24 schreef Braamyo het volgende:
[..]
hij heeft gewoon een bekend gezicht.
ik kom overal en nergens dus het zou zo maar kunnenquote:Op maandag 12 april 2010 22:22 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ken deze jongen, hebben we die ooit gemeet
Ben het met je eens dat je al snel als raar wordt beschouwd als je het niet doet. En je ontzettend moet verantwoorden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:23 schreef cybermans het volgende:
Ik snap voor de mensen die er mee te maken hebben dat het kut is dat niet iedereen donor is, maar wat ik niet handig vind is dat die mensen gelijk je het mes zo ongeveer op de keel zetten als je er nog niet uit bent. Hiermee jaag je mensen behoorlijk tegen je in het harnas. Tuurlijk is het doel goed, maar als mensen er niet over uit zijn laat ze dan in hun eigen tempo de keus maken.
Een idee wat volgens mij ook goed zo werken: pleur het op elk belasting formulier.. bij niet invullen ja, tenzij je nee aankruist
Ik heb niet de bedoeling om iemand het mes op de keel te zetten. Maar ik spreek veel mensen die het gewoon niet kan schelen. Zo van: oh ja, gunst ik kreeg een brief.....quote:Op maandag 12 april 2010 22:23 schreef cybermans het volgende:
Ik snap voor de mensen die er mee te maken hebben dat het kut is dat niet iedereen donor is, maar wat ik niet handig vind is dat die mensen gelijk je het mes zo ongeveer op de keel zetten als je er nog niet uit bent. Hiermee jaag je mensen behoorlijk tegen je in het harnas. Tuurlijk is het doel goed, maar als mensen er niet over uit zijn laat ze dan in hun eigen tempo de keus maken.
Een idee wat volgens mij ook goed zo werken: pleur het op elk belasting formulier.. bij niet invullen ja, tenzij je nee aankruist
Dat zou heel goed kunnen, heb ik ook gelezenquote:Op maandag 12 april 2010 22:28 schreef DarkElf het volgende:
oh ik lees net dat ik nooit meer bloeddonor mag zijn door die transfusie?
Slaap lekker en succes alvastquote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef LieLie het volgende:
Ik/wij gaan zo lekker slapen! Morgen weer vroeg op en dan echt fris aan het leren
ook, vind het het engste onderwerp. Is mijn grootste angst. Waarom ik nog niks heb ingevuld is ook dat de reden, en geloofsovertuiging. Ik ben bang dat ik niet in de hemel aankom als mijn organen weg zijn...quote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:
Ik denk dat veel mensen het moeilijk vinden om over orgaan donatie na te denken omdat het gaat over iets dat na je dood gaat spelen, denk jij graag na over de dood? ik niet.
(dit is niet voor mij de reden trouwens)
Die reden hoor je inderdaad vaak. Maar aan de andere kant. Je bent dan dood, je weet/kan niks meer en wat zou mooier zijn dan dat je iemands leven zou kunnen redden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:
Ik denk dat veel mensen het moeilijk vinden om over orgaan donatie na te denken omdat het gaat over iets dat na je dood gaat spelen, denk jij graag na over de dood? ik niet.
Prima als je er niet uit bent, dan geef je aan dat je niet wilt. Maar donoren verliezen omdat mensen te laks zijn om zich aan te melden of er uberhaupt over na te denken is meer dan eeuwig zonde.quote:Op maandag 12 april 2010 22:23 schreef cybermans het volgende:
Ik snap voor de mensen die er mee te maken hebben dat het kut is dat niet iedereen donor is, maar wat ik niet handig vind is dat die mensen gelijk je het mes zo ongeveer op de keel zetten als je er nog niet uit bent.
Volgens de test van Sanquin ivm Creutzfeld-Jacob.quote:Op maandag 12 april 2010 22:28 schreef DarkElf het volgende:
oh ik lees net dat ik nooit meer bloeddonor mag zijn door die transfusie?
wow, 1 dag actief fokken levert me al een etentje opquote:
quote:Op maandag 12 april 2010 22:33 schreef LieLie het volgende:
[..]
Die kan wel wat hebben geloof ik, wel in kledingzaken tenminste
Als jij in de hemel kan komen met lepra, zoals die belgische pater die zalig verklaard is, denk je dan dat God je alleen maar perfect wil hebben?quote:Op maandag 12 april 2010 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
ook, vind het het engste onderwerp. Is mijn grootste angst. Waarom ik nog niks heb ingevuld is ook dat de reden, en geloofsovertuiging. Ik ben bang dat ik niet in de hemel aankom als mijn organen weg zijn...
dan sluit je nogal wat mensen uit zoals de mr net opmerkte...quote:Op maandag 12 april 2010 22:34 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Volgens de test van Sanquin ivm Creutzfeld-Jacob.
ik heb geen moeite om over de dood na te denken hoorquote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:
Denk je niet dat je juist in de hemel komt omdat je wellicht levens kan redden met een lichaam waar je geest na de dood niets meer mee doet?? Zou ik logischer vinden..quote:Op maandag 12 april 2010 22:33 schreef FutureFairytale het volgende:
Ik ben bang dat ik niet in de hemel aankom als mijn organen weg zijn...
nee maar zonder belangrijk orgaan kan ik niet ergens anders voortleven, net als op aarde. Daar ben ik zo bang voor.quote:Op maandag 12 april 2010 22:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als jij in de hemel kan komen met lepra, zoals die belgische pater die zalig verklaard is, denk je dan dat God je alleen maar perfect wil hebben?
wacht maar tot je langer actief bentquote:Op maandag 12 april 2010 22:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
wow, 1 dag actief fokken levert me al een etentje op
Zullen wel gewoon van iemands geloof afblijven....quote:Op maandag 12 april 2010 22:36 schreef krakkemieke het volgende:
[..]
Als jij in de hemel kan komen met lepra, zoals die belgische pater die zalig verklaard is, denk je dan dat God je alleen maar perfect wil hebben?
Ik heb alleen nog mijn moeder en als ik doodga, ban ik waarschijnlijk alleen. Ik denk dus na over de dood, zodat anderen zo min mogelijk hoeven uitzoeken.quote:Op maandag 12 april 2010 22:31 schreef cybermans het volgende:
Waarom mag je geen tegenargumenten opwerpen als het om geloof gaat? Op andere overtuigingen mag je toch ook reageren?quote:Op maandag 12 april 2010 22:39 schreef cybermans het volgende:
[..]
Zullen wel gewoon van iemands geloof afblijven....
Dat is waar. Maar better safe then sorry...... Het is nu eenmaal iets wat je niet kan genezen......quote:Op maandag 12 april 2010 22:36 schreef DarkElf het volgende:
[..]
dan sluit je nogal wat mensen uit zoals de mr net opmerkte...
truste en een nachtquote:Op maandag 12 april 2010 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
jongens, was gezellig.. ik ga slapen.. ik lig al, maar zelfs mn bilspier doet nog pijn van gisteren dus wordt vast een fijne nacht![]()
Anyways, sweet dreams allemaal en tot gauw
quote:Op maandag 12 april 2010 22:39 schreef FutureFairytale het volgende:
jongens, was gezellig.. ik ga slapen.. ik lig al, maar zelfs mn bilspier doet nog pijn van gisteren dus wordt vast een fijne nacht![]()
Anyways, sweet dreams allemaal en tot gauw
Ik geloof niet dat verderleven als dit lichaam dood is, van een orgaan afhangt. Dit lichaam is als een jas. Als ik doodga, heb ik die jas en die organen niet meer nodig. Dan leeft mijn geest of energie, of hoe je het noemt verder.quote:Op maandag 12 april 2010 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee maar zonder belangrijk orgaan kan ik niet ergens anders voortleven, net als op aarde. Daar ben ik zo bang voor.
dus als je een ongeval krijg waarbij je "niet meer uit 1 stuk" bestaat.quote:Op maandag 12 april 2010 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
nee maar zonder belangrijk orgaan kan ik niet ergens anders voortleven, net als op aarde. Daar ben ik zo bang voor.
Ik heb er geen verstand van, maar je laat volgens het geloof het stoffelijke toch juist achter je na je dood?quote:Op maandag 12 april 2010 22:37 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
omdat geloof 100% persoonlijk is en je daar dus geen reet mee te schaften hebt.quote:Op maandag 12 april 2010 22:41 schreef TAV74 het volgende:
[..]
Waarom mag je geen tegenargumenten opwerpen als het om geloof gaat? Op andere overtuigingen mag je toch ook reageren?
Maar dat betekend toch niet gelijk dat iemand daar geen vragen over mag stellen, omdat het iemand geloof is?quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef cybermans het volgende:
[..]
omdat geloof 100% persoonlijk is en je daar dus geen reet mee te schaften hebt.
(FYI ik hang geen enkel geloof aan, maar vind wel dat iedereen dat recht heeft om zich daar zonder commentaar zijn/haar geloof te hebben)
Sorry, maar ik vind dit echt grote onzin. Mijn meningen, levenswijze, overtuigingen. passies etc zijn minstens net zo persoonlijk. Als je weet hoe belangrijk bijvoorbeeld muziek voor mij is, moet ik dan ook concluderen dat je nooit over mijn muzieksmaak mag discussiëren.quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef cybermans het volgende:
[..]
Als iemand er op een openbaar forum zelf over praat, dan hebben we daar wel wat mee te schaften in die zin dat je een normaal gesprek aan gaat. Wat hier dus ook gebeurt. Er wordt niets onvertogen gezegd, meer van gedachten gewisseld en vragen gesteld. En daar kunnen we aan alle kanten wat van op steken!!quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef cybermans het volgende:
[..]
(FYI ik hang geen enkel geloof aan, maar vind wel dat iedereen dat recht heeft om zich daar zonder commentaar zijn/haar geloof te hebben)
Ik zeg niet dat iemands geloof verkeerd is.quote:Op maandag 12 april 2010 22:47 schreef cybermans het volgende:
[..]
Iemand oppert het in een discussie over wel of geen donorschap. Dan lijkt het me wat vreemd, nee bijna hypocriet, dat er dan ineens niet meer over doorgepraat mag worden.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef cybermans het volgende:
nee, wat ik vind is dat eerst word gezegt dat je een geloofsovertuiging voldoende is
iemand die overtuiging uitlegt en vervolgens maar gelijk proberen te weerleggen
Ik begrijp je punt een beetje.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef cybermans het volgende:
nee, wat ik vind is dat eerst word gezegt dat je een geloofsovertuiging voldoende is
Volgens mij hebben we hier een groot verschil van interpretatie. Volgens mij was het meer een vraag om het te proberen te begrijpen.. althans, van mijn vraag weet ik dat zeker! En van Krakke een soort hart onder de riem omdat FF er onzeker over is (althans, dat schrijft ff zelf, ze zal het wel weten toch?..)..quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef cybermans het volgende:
Zo begrijp ik het ook hoorquote:Op maandag 12 april 2010 22:55 schreef Sunnythesun het volgende:
Volgens mij hebben we hier een groot verschil van interpretatie. Volgens mij was het meer een vraag om het te proberen te begrijpen.. althans, van mijn vraag weet ik dat zeker! En van Krakke een soort hart onder de riem omdat FF er onzeker over is (althans, dat schrijft ff zelf, ze zal het wel weten toch?..)..
Van welke kerk ben je dan??quote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef Bluezz het volgende:
Oh, dus ik mag sowieso dus ook nooit meer bloeddonor worden?![]()
Ligt aan de datum van de transfusie Bluezz.quote:Op maandag 12 april 2010 22:56 schreef Bluezz het volgende:
Oh, dus ik mag sowieso dus ook nooit meer bloeddonor worden?![]()
even terug gelezen.quote:Op maandag 12 april 2010 22:51 schreef cybermans het volgende:
Van de kerk van de-ooit-ontvangen-bloedtransfusie......quote:
Satanskerkquote:
Klopt dus, mijn transfusie is 11 aug 85 geweest (geboorte overleden dochtertje)quote:Na bloedtransfusie geen bloeddonatie
Uitgegeven: 9 december 2004 09:21
Laatst gewijzigd: 9 december 2004 09:21
DEN HAAG - Mensen die na 1 januari 1980 een bloedtransfusie hebben gekregen, mogen vanaf februari volgend jaar geen bloeddonor meer zijn. Minister Hoogervorst (Volksgezondheid) heeft de in Sanquin verenigde bloedbanken daarvoor toestemming gegeven, schrijft hij in een brief aan de Tweede Kamer.
Met de voorzorgsmaatregel willen de bloedbanken de verspreiding van de ziekte van Creutzfeldt-Jakob voorkomen, de menselijke variant van de gekkekoeienziekte BSE. In Engeland liepen twee patiënten die in het verleden een bloedtransfusie ondergingen, de ziekte op. De donors van dit bloed bleken jaren later aan Creutzfeldt-Jakob te zijn overleden. In Nederland hebben zich geen ziektegevallen voorgedaan.
Creutzfeldt-Jakob
Het testen van donorbloed op Creutzfeldt-Jakob is geen alternatief omdat er geen test beschikbaar is om de ziekte op te sporen, aldus Hoogervorst die in juni nog eenzelfde verzoek van Sanquin afwees. Een tweede verdacht overlijdensgeval in Engeland deed hem anders besluiten.
Sanquin verwacht dat 8 procent of ongeveer 40.000 bloeddonors door de maatregel van de lijst zullen worden geschrapt. De organisatie gaat nieuwe donors werven, zodat een tekort aan bloed niet wordt verwacht.
Speed chatquote:Op maandag 12 april 2010 23:02 schreef z80 het volgende:
gaat snel.
in de tijd dat ik 1 reactie tiep staan er al 5 andere met de zelfde strekking.
quote:Op maandag 12 april 2010 23:01 schreef Bluezz het volgende:
Klopt dus, mijn transfusie is 11 aug 85 geweest (geboorte overleden dochtertje)
/troostquote:Op maandag 12 april 2010 22:59 schreef z80 het volgende:
[..]
even terug gelezen.
maar wat ik zo opmaak uit haar reactie is meer de angst voor het onbekende,
en er verder eigenlijk niet in willen verdiepen.
en daarop zijn er een aantal reacties gekomen.
ik wil er eigelijk ook niet te veel over na denken,
en door dit toppic komen komen er toch weer een aantal gedachten/personen langs
die de afgelopen paar jaar zijn heen gegaan.
laatste paar jaar iets te veel kerken van binnen gezien.
Daarom ook mijn vraag, ik probeer het te begrijpen. En daar heeft mijn codicil niets mee te maken.quote:Op maandag 12 april 2010 23:05 schreef cybermans het volgende:
Waar ik maye dan wel wat harder over val dan jullie. Is dat het jullie van het kamp iedereen aan het codicil zijn, en je nu je eigen interpretatie van een geloof gebruikt om te hart onder de riem te steken / beinvloeden. Ik ken de details van haar geloof niet, jij ongetwijfeld ook niet...
vandaar dat ik denk dat ze beter met mensen die haar geloof delen het erover kan hebben.
nee dat ben ik niet.quote:Op maandag 12 april 2010 23:05 schreef cybermans het volgende:
Waar ik maye dan wel wat harder over val dan jullie. Is dat het jullie van het kamp iedereen aan het codicil zijn, en je nu je eigen interpretatie van een geloof gebruikt om te hart onder de riem te steken / beinvloeden. Ik ken de details van haar geloof niet, jij ongetwijfeld ook niet...
vandaar dat ik denk dat ze beter met mensen die haar geloof delen het erover kan hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |