abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 28 april 2010 @ 16:52:57 #276
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80809947
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:50 schreef Q. het volgende:
Roubini neem ik niet serieus. Maar het kan wel heel snel gaan. Ik heb een beetje hetzelfde gevoel als ik rond de val van Lehman had...
Hoezo niet? Hij is uiterst gerespecteerd volgens mij. Voorspelde ook al de kredietcrisis. Lijkt me misschien geloofwaardiger dan bijvoorbeeld Marc Faber met zijn WW3 verhaal .
shoarma is lekker
  woensdag 28 april 2010 @ 16:53:03 #277
299250 Gladtobeme
monday_monday
pi_80809949
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:46 schreef bohgek het volgende:
Wat zijn voor ons de directe gevolgen als PIIGS uit de Euro worden gezet?

Een revaluatie van de (N)ieuwe-euro uit het mark en gulden tijdperk
pi_80809993
Allemaal goud kopen dus! Ik ga wel als eerste.
  woensdag 28 april 2010 @ 16:56:13 #279
141482 Q.
JurassiQ
pi_80810074
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:52 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Hoezo niet? Hij is uiterst gerespecteerd volgens mij. Voorspelde ook al de kredietcrisis. Lijkt me misschien geloofwaardiger dan bijvoorbeeld Marc Faber met zijn WW3 verhaal .
Hij voorspelde een paar maanden geleden nog dat alles voorbij was en we ons nergens meer zorgen over hoefden te maken. . Eens kijken of Peter Schiff recentelijk nog dingen heeft geroepen.
For great justice!
  woensdag 28 april 2010 @ 16:56:20 #280
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80810080
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:54 schreef Rejected het volgende:
Allemaal goud kopen dus! Ik ga wel als eerste.
Ja weer een bubbel? Straks hebben we een nieuw systeem en dan verkoopt iedereen zijn zooi weer. Alhoewel dat goud dan altijd natuurlijk weer meer waard is dan geld in geval van crash. Dat kun je niet eens als wc-papier gebruiken. Wat kun je nou eigenlijk met goud, behalve kettinkjes en sieraden maken?
shoarma is lekker
  woensdag 28 april 2010 @ 17:07:02 #281
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80810468
quote:
Op woensdag 28 april 2010 16:56 schreef Q. het volgende:

[..]

Hij voorspelde een paar maanden geleden nog dat alles voorbij was en we ons nergens meer zorgen over hoefden te maken. . Eens kijken of Peter Schiff recentelijk nog dingen heeft geroepen.
Bron? Misschien heb ik iets over het hoofd gezien, maar ik kan me niet herinneren dat hij zoiets zei. Hij was volgens mij altijd de laatste tijd best wel negatief, alhoewel ik hem geen echte doom verhalen heb horen vertellen.
shoarma is lekker
pi_80811860
Meerderheid grieken en duitsers tegen een bailout door de EU en het IMF

Stern
giessener-allgemeine

Zoals gewoonlijk zal de "elite" schijt hebben aan de mening van "volk" ff wachten tot na 9 mei, dan zijn de verkiezingen geweest in NRW daarna zal de bailout wel plaatsvinden. Als niet alsnog het duitse constitutioneel hof dat onwettig verklaart.

Trouwens, als 2/3 van de grieken tegen is, hoe groot is dan de kans dat die uitgeleende bailout miljarden terugkomen
Bij volgende verkiezingen zal blijken dat men naar de centen kan fluiten.

[ Bericht 8% gewijzigd door Digi2 op 28-04-2010 17:56:30 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_80812023
De euro is weer wat dieper in het putje gezakt.
Nu heeft Spanje ook een afwaardering te pakken:
http://www.marketwatch.co(...)h-2010-04-28-1138170

Euro
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
pi_80812354
Tis een lekker wapen, Amerikaanse rating agencies. Hebben we eigenlijk ook wel Europe Based rating agencies? Niet dat ik kan bepalen of ze gelijk of ongelijk hebben met hun beoordelingen maar weet wel dat het dezelfde knurften zijn die voor een flinke zakcent hevig gestempeld hebben met hun tripe AAA stempel in samenwerking met de grote wallstreetbanken. Zo gaat er iig meer cash naar US bonds
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 28 april 2010 @ 18:03:52 #285
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80812357
quote:
Bij volgende verkiezingen zal blijken dat men naar de centen kan fluiten.
Joh, zelfs in normale tijden lukt het bijna alle landen niet eens een normale begroting te maken. Ik las ergens in een treinkrantje dat onze overheid elk jaar X miljard gaat verdienen op die eventuele lening aan Griekenland, omdat wij lenen tegen 3,2% ofzo en uitlenen tegen ongeveer 5% . Op dit soort winsten is de economie gebaseerd.
shoarma is lekker
  woensdag 28 april 2010 @ 18:18:40 #286
141482 Q.
JurassiQ
pi_80812813
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef dramatiek het volgende:
Tis een lekker wapen, Amerikaanse rating agencies. Hebben we eigenlijk ook wel Europe Based rating agencies?
Fitch is Brits.
For great justice!
  woensdag 28 april 2010 @ 18:19:41 #287
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_80812845
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Joh, zelfs in normale tijden lukt het bijna alle landen niet eens een normale begroting te maken. Ik las ergens in een treinkrantje dat onze overheid elk jaar X miljard gaat verdienen op die eventuele lening aan Griekenland, omdat wij lenen tegen 3,2% ofzo en uitlenen tegen ongeveer 5% . Op dit soort winsten is de economie gebaseerd.
Behalve als griekenland niet terug betaald natuurlijk, en die kans is nogal groot.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_80812982
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:03 schreef aarsschimmel het volgende:

[..]

Op basis van de huidige 15% is het koersverlies al 500 miljoen
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_80812998
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:18 schreef Q. het volgende:

[..]

Fitch is Brits.
Fitch Ratings is an international credit rating agency dual-headquartered in New York City and London. It was one of the three Nationally Recognized Statistical Rating Organizations (NRSRO) designated by the U.S. Securities and Exchange Commission in 1975, together with Moody's and Standard & Poor's.

"
Er zijn ondanks de enorme groei van de kredietmarkten met haar vele duizenden typen leningen, slechts 3 kredietbeoordelaars: Moody’s, Standard & Poor’s en Fitch. Niet toevallig zijn dit alle drie Amerikaanse ondernemingen, hoewel Fitch een dochter is van het Franse Fimalac
"
http://bank.blog.nl/kredi(...)t-is-het-alternatief

En/of Amerikaans dus. Amerikaanse dochter van Frans bedrijf blijkbaar.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
  woensdag 28 april 2010 @ 18:24:56 #290
141482 Q.
JurassiQ
pi_80813009
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Behalve als griekenland niet terug betaald natuurlijk, en die kans is nogal groot.
Procentje of 50 minimaal. .
For great justice!
  woensdag 28 april 2010 @ 18:29:54 #291
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80813159
quote:
Op woensdag 28 april 2010 17:54 schreef fedsingularity het volgende:
De euro is weer wat dieper in het putje gezakt.
Nu heeft Spanje ook een afwaardering te pakken:
http://www.marketwatch.co(...)h-2010-04-28-1138170

Euro
Goh, het lijkt bijna of je hierom juicht
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
pi_80813213
ik zeg euro in twee delen snijden. Spanje,Portugal,Griekenland en misschien België en Italië eruit. Daarvoor inplaats de Engelsen,Zwitserland en Scandinavië erbij proberen te halen.
  woensdag 28 april 2010 @ 18:46:06 #293
293456 aarsschimmel
Verwend kutjong
pi_80813732
Ik geloof niet dat Griekenland ooit nog echt zal kunnen terugbetalen. Zoals ik zei, zelfs in normale tijden lukt het niet om de begroting sluitend te krijgen zonder te lenen, laat staan dat ze gaan afbetalen.

En een nieuwe euro? Geloof ik ook niet in. Volgens mij heeft iedereen zijn neus nu wel vol van een gemeenschappelijke munt.
shoarma is lekker
  woensdag 28 april 2010 @ 18:50:10 #294
141482 Q.
JurassiQ
pi_80813875
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:31 schreef TTD het volgende:
ik zeg euro in twee delen snijden. Spanje,Portugal,Griekenland en misschien België en Italië eruit. Daarvoor inplaats de Engelsen,Zwitserland en Scandinavië erbij proberen te halen.
Ja, van de UK wordt je blij. Die staan er nog beroerder voor dan Griekenland maar kunnen tenminste nog de inflatie flink opvoeren.
For great justice!
pi_80813939
Wat zou er overigens gebeuren als NL nu uit de Euro zou stappen? Misschien samen met Duitsland, kunnen we hier ook de Mark gaan gebruiken
pi_80814031
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:46 schreef aarsschimmel het volgende:
Ik geloof niet dat Griekenland ooit nog echt zal kunnen terugbetalen. Zoals ik zei, zelfs in normale tijden lukt het niet om de begroting sluitend te krijgen zonder te lenen, laat staan dat ze gaan afbetalen.

En een nieuwe euro? Geloof ik ook niet in. Volgens mij heeft iedereen zijn neus nu wel vol van een gemeenschappelijke munt.
Ik zie wel een terugkeer naar de Europese Economische Unie die laat de koersen ongemoeid of in een "tijdelijke" slang

Het getuigt wel van domheid dat men na het mislukken van de vaste valuta slang toch doorging met de Euro

http://www.europarl.europa.eu/factsheets/5_1_0_nl.htm
quote:
c. In 1972 werd het mechanisme van de "slang in de tunnel" ingevoerd waarbij de fluctuatiemarges tussen de communautaire valuta (de slang) ten opzichte van de marges tussen die valuta en de dollar (de tunnel) verkleind worden. Om ervoor te zorgen dat het mechanisme goed zou kunnen functioneren hadden de lidstaten in 1973 het Europees Fonds voor monetaire samenwerking (EFMS) opgericht dat gemachtigd was een deel van de monetaire reserves van de lidstaten in beheer te nemen.

d. De resultaten waren teleurstellend.
Als reactie op de verstoringen ingevolge de stijging van de aardolieprijzen werd het economisch beleid van de lidstaten in de loop van de jaren zeventig op diverse manieren aangepast.
Dit leidde vaak tot grote wisselkoersschommelingen. Een en ander had tot gevolg dat munten het wisselkoersmechanisme verlieten om er later weer deel van te gaan uitmaken en dat van de slang, aanvankelijk opgezet als een akkoord met communautaire reikwijdte, alleen een zone van monetaire stabiliteit rond de Duitse mark overbleef.

e. Eind 1977 nam nog slechts de helft van de oorspronkelijk negen leden (West?Duitsland, België, Nederland, Luxemburg en Denemarken) aan de slang deel; de andere lidstaten lieten hun munt volledig zweven. Het plan-Werner werd in hetzelfde jaar opgegeven.
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
  woensdag 28 april 2010 @ 18:57:05 #297
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_80814093
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:51 schreef inXs het volgende:
Wat zou er overigens gebeuren als NL nu uit de Euro zou stappen? Misschien samen met Duitsland, kunnen we hier ook de Mark gaan gebruiken
Dan klapt de Euro inelkaar, wat de andere landen ons niet in dank zouden nemen (zacht uitgedrukt), daarmee verpest je flink de stabiliteit en vertrouwen in Europa voor de komende 30 jaar (minstens). Plus dat dit ons financieel veel pijn gaat doen, zowel door het ineenklappen van de Euro (investeringen/tegoeden in Europa weg) als het vertrouwen (slechte handel). Die weg wil je niet op.
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 28 april 2010 @ 19:02:10 #298
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_80814256
quote:
Op woensdag 28 april 2010 18:51 schreef inXs het volgende:
De Weimurp Republiek.

Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_80814289
Het was wel makkelijk als je op vakantie naar Griekenland ging, maar die drachme had ook wel zijn charme
pi_80814426
Aan 1 kant is het voor mij als euro scepticus toch wel genieten dat de euro op springen staat. Krijgen we toch een beetje gelijk.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')